מגבר מחפש עצה להגן על המגבר מפני נפילות מתח החשמל

  • פותח הנושא פותח הנושא ayal30
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

ז השאלה שלי היא איזה ממסר השהייה איכותי מומלץ עבור מאמ"ט שיושב על לוח חשמל תלת פאזי 3×25 ?

אין לי פתרון עבור ארון החשמל. שם יש החובה להשתמש באביזרים תקניים...

לדעתי ממסר השהיה אינו אידיאלי לטיפול בקוו החשמל של מערכת השמע.

למערכת אתה זקוק לפתרון של ממסר תפס.
http://alfatek.co.il/product/מיתוג-לתעשייה/ממסרים/סדרה-65/ממסר-1-מגעתפס-30a/

לשאלתך..
אולי כזה יהיה מתאים.. בדוק את הנתונים...
http://alfatek.co.il/product/מיתוג-לתעשייה/מפסקים-אוטומטים-יצוקים/מפסקים-חא-עד-1250a-3p4p/מפסק-חא-3x1000a-כיול-טרמי-מגנטי-אלקטרוני/
 
נערך לאחרונה ב:
מכשור ההגנה שהוצג כאן מטפל בבעיה של נחשולי מתח, זו אכן בעיה, אך קצת שולית..
הבעיה היותר גדולה היא הפסקת חשמל רגעית.. לפרקי זמן קצרים.
נתקלתי גם במקרים של כמה ניתוקים וחזרות בקצב של כמה שניות, אלו הם המצבים היותר הרסניים.
זה גם עלול לפגוע ברמקול.



זה מה שיעלה לך להחליף פיוז אצל טכנאי הוגן..

לא שהייתי קונה רג׳רטור בשביל זה.. אבל חוץ משיפור הסאונד הקיצוני מאוד (קשה להפריז בזה) שהוא הביא איתו, גיליתי אחרי הקניה שהוא מונע את מצבי ההדלקה והכיבוי המהירים בהפסקות חשמל.
כל הסט אפ מחובר דרכו, כך שאם יש נפילת מתח והכיבוי לא התרחש באופן יזום, הוא לא ידליק חזרה את המכשירים, אלא כשהמשתמש יחליט שזה בטוח מספיק וידליק בעצמו דרך הרג׳נרטור.
למי שלא מכיר הרגנרטור (של ps audio) גם מבצע את ההדלקה והכיבוי לפי סדר ומידת השהיה בין הרכיבים שמתכנתים מראש למכשיר.
כך שבסטאפים מרובי מכשירים רגישים, זה מונע גם טעויות בסדר ההדלקה ומפחית לחץ קטן שתמיד יש סביב העניין..
במקום ללחוץ על 10 מתגי הדלקה לוחצים על כפתור אחד בשלט..
 

אוהד שתי שאלות
יש מספר דגמים למכשיר הזה של ps?
מה העלות של זה?
בועז.
 
יש לי מכשיר של Furman, הציל בגופו את המערכת לפחות פעמיים, לא מחירים סופר היי-אנד, אבל לא זול
 
 

יש לי 2 מפצלים שמחוברים לדופלקס אז אני לא מחפש עוד מכשיר בדרך.
על מנת למנוע את המצב של נפילה וחזרה מהירה, תוך מילישניות, הייתי רוצה להתקין בלוח חשמל משהו שיעשה השהייה למאמ"ט של המערכת מבלי שידפוק את הסאונד.
תודה
ארז
 
יש לי 2 מפצלים שמחוברים לדופלקס אז אני לא מחפש עוד מכשיר בדרך.
על מנת למנוע את המצב של נפילה וחזרה מהירה, תוך מילישניות, הייתי רוצה להתקין בלוח חשמל משהו שיעשה השהייה למאמ"ט של המערכת מבלי שידפוק את הסאונד.
תודה
ארז

אל תיגע בלוח אם אתה לא חשמלטור (אי אפשר לעשות השהיה למאמ"ט).
אפשר להרכיב מאביזרים שונים מעגל שמפסיק את ההזנה מיד עם נפילת הרשת ולהחזיר אותו או עם השהיה או עם לחצן שיפעול-RESET. (פונקציה הקיימת במכשיר של PS שהוזכר כאן)

אם אתה לא רוצה להסתבך יותר מידי, שים משהו כזה שממנו תזין את כל המערכת שלך:
https://www.supco.co.il/pl_product~SC98COM~2~4.htm
הוא יגן על כל המכשירים שלך מפני נפילות מתח ומפני מתחי יתר. (תלוי מה גודל החריגה בנחשול המתח. ברק קרוב לביניין שלך שיפגע בקו מתח של ח"ח - שאין הרבה מקרים כאלה בארץ כי אנחנו באזור ברקים שקט. אבל אם יקרה, הסיכוי טוב "שיבשל" את המפצל הזה ואת המערכת שלך.)
מוכן לקנות לך אותו אם תנסה ותחווה דעתך אם אתה שומע הרעה בצליל של המערכת שלך או לא (או וואללה שיפור אולי?).
 
לא התכוונתי לגעת בלוח חשמל. בשביל זה יש חשמלאי מוסמך.
התכוונתי לרכוש מכשיר שאליו יחובר המאמט/פקק של המערכת שפשוט ימנע את חזרת המתח המהירה לאחר נפילה.
מכשיר שלא פוגע בסאונד ומחזיר את הזרם למאמט/פקק אחרי השהייה של כמה דקות.

הרב שקע שניתן בלינק הוא מחרב סאונד.
בכלל לא מומלץ.
 

טוב, אם אתה יודע שזה מחרב סאונד מבלי ששמעת אז לא.
להפסיק את המאמ"ט/פקק כשיש נפילת מתח לא ניתן לישם בשום צורה. חייב לשים משהו "בדרך של החשמל" שינתק את המעגל.
אם ככה, אתה צריך ללכת על משהו של פורוטק או PS או משהו "נחשב" אחר שלא מחרב סאונד עם החשמל.
 

כן !!! כזה יהיה טוב מאד, מצוין.
רק שגם זה לא מגן מפני נפילות ומתחי יתר.
 

טוב, אם אתה יודע שזה מחרב סאונד מבלי ששמעת אז לא.

תעבור למפצל אמריקאי או עדיף לפילטר מתח (עדיף אקטיבי) עם כמה שקעים ומבטיח לך שתשמע גם אתה.
 

להפסיק את המאמ"ט/פקק כשיש נפילת מתח לא ניתן לישם בשום צורה. חייב לשים משהו "בדרך של החשמל" שינתק את המעגל.

ה״משהו בדרך״ זה בדיוק הממסר השהייה שיזין את המאמ״ט/פקק וינתק אותו לכמה דקות בנפילת מתח.
הבנתי מתגובות קודמות שיש דבר כזה.
 
מיכאל, מבחינת הסאונד הרגשת שינוי (עם/ללא המכשיר)?
בכל פעם שאני מתעניין במכשיר קונדישינר/וולטאז' רגולטור אני יורד מהרעיון בגלל עדויות על פגיעה בדינמיות של המגבר.
תודה.

לא עם המכשיר הזה
יש לי מכשיר קטן יותר בחדר שינה, שם כן הרגשתי משהו

אבל זה מתגמד כנגד הנזק של חברת חשמל, אנחנו גרים הרי כמעט באותה שכונה, בקיץ שעוד לפנינו, יש כל הזמן הפסקות, והכי מסוכן זה ההיפוכים האלה - on off on off, ציוד לא מחזיק את זה

פורמן שלי היה בתיקון, אבל את המכשירים הוא הציל
 

יכול להיות שילוב מוצלח עם הקונדישינר שלהם אבל זה לא....
אתה מזהה שם רכיב אחד שעושה השהייה לאחר נפילת מתח ?

האמת שראיתי לוח עם מפסק שאתה מחפש (לא בטוח לגבי השהייה אבל), אם כי מחיר היה 5 ספרות, זה כבד נורא וא ברור איך להביא את זה לארץ

אני בזמנו כשהשחילתי כבל עשיתי איזון בארן חשמל, רק זה עלה כמה אלפי שקלים. זאת עבודה ליום שלם של חשמלאי
 
ה״משהו בדרך״ זה בדיוק הממסר השהייה שיזין את המאמ״ט/פקק וינתק אותו לכמה דקות בנפילת מתח.
הבנתי מתגובות קודמות שיש דבר כזה.
לצערנו לא ניתן "להפיל" מאמ"ט (מפסק אוטומטי מגנטי טרמי) עם ממסר השהיה ובטח שלא לחבר אותו חזרה באופן אוטומטי. מאמ"ט "נופל"- מנתק אוטומטית בשני מקרים:
1. בקצר, כאשר מתפתח זרם מאד גבוה ואז מנתק מהר בעזרת ההגנה המגנטית.
2. בזרם יתר מעל הערך הנקוב שלו אחרי זמן מסוים ולא מיידית בעזרת ההגנה הטרמית.
(ההגנות האלה נועדו להגן על הכבילה היוצאת מהלוח לתוך הבית, כדי שלא תקרה שריפה במקרה תקלה וההגנות האלה מחויבות בחוק. גם פיוז עושה כמעט את אותה עבודה, אבל פיוז צריך להחליף אחרי שנשרף ומאמ"ט רק "מרימים")
אפשר ל"הוריד" מאמ"ט ידנית ו"להרים" בעזרת הלשונית כמו מפסק טוגל.
לא ניתן בשום אופן לפעול על מאמ"ט בעזרת שום רכיב אחר חוץ מהיד - האמת, שאפשר לבנות מערכת אלטרומכנית חיצונית ש"תפיל" את הלשונית באופן מכני בנפילת מתח - אבל זה פרוייקט DIY ואפשרי.
אפשר להרכיב בלוח אביזרים אחרים נוספים כדי לממש הפסקת ההזנה בנפילת הרשת ושלא יתחבר חזרה אלא רק באופן יזום או אחרי השהיה. אבל רק עם חיבור רכיב נוסף (קונטקטור או ממסר כח) בטור למאמ"ט.
אפשר לבנות קופסה כזו עם רכיבים כאלה חיצונית שיעשה את אותו הדבר ולמקם אותו ליד המערכת, אבל זה מחייב קונטקטור בטור שמנתק את החשמל בזמן נפילת מתח, אבל את זה אתה לא רוצה לעשות כנראה שחלילה לא יחרב את הסאונד, כנראה גם לנסות לא תרצה. אי לכך מן הסתם תהיה חייב לקנות משהו נחשב כדי להגן על המערכת שלך.
 
בכל פעם שאני מתעניין במכשיר קונדישינר/וולטאז' רגולטור אני יורד מהרעיון בגלל עדויות על פגיעה בדינמיות של המגבר.

לא חייב כזה למגבר הספק.. חייב למכשירים הקדמיים כי הם ישגרו את הפולס ההרסני בעת ההדלקה ישירות למגבר ההספק ויטגנו אותו לקריספ..
למגברי הספק, יש בדרך כלל, השהיה והגנה במוצא.
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור