מגבר מחפש עצה להגן על המגבר מפני נפילות מתח החשמל

  • פותח הנושא פותח הנושא ayal30
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,113
מעורבות
922
נקודות
113
שלום לכולם.
לפני כמה חודשים הייתה הפסקת חשמל או נפילת מתח
וצד שמאל במגבר שלי נידפק וזה מגבר סטראו יקר .
אני רוצה לציין שהמגבר אננו מגבר ווינט'ג ,אלא משנת 2006
אני בעתיד אתקן אותו ,אבל האם יש דרך לקנות רכיב למשל
כמו המגן שמגן על מכונות כביסה אבל שיגן לי על המגבר ,
חברים . אנני מעוניין לקנות הגנה מאוד יקרה אבל אם ההגנה
תעלה למשל 200 ש'ח אז אקנה אבל חשוב לי שהרכיב יהיה
משהו שאפשר לסמוך עליו פלוס מינוס
אשמח לעזרה תודה
אייל
 

הדבר היחיד שמגן מנפילות מתח זה אל פסק כמו במחשבים.
גם אל פסק פשוט עולה כמה מאות שח ואל פסק ברמה טובה עולה יותר...
הבעיה היא שאל פסק מחרב את הסאונד לכן נמנעים ממנו.
ארז
 
כול העץ
בגדול לפתוח השרשור נשרף בסמיכות מעוררת חשד מספר מרכיבים במערכת.
לאחר יעוץ בומלץ לו להשתמש במגן ברקים וספייקים דירתי.
הם קנו מכאן....
http://www.ambel.co.il/ספרייה-טכנית/item/29.html
 

לצורך הגנה על המערכת אפשר להסתפק במכשיר שמחברים בטור, שאינו משנה שום דבר בזרם, אבל אם המתח עולה יותר מדי (או יורד יותר מדי), פשוט מנתק את המעגל מידית, תוך זמן ממש אפסי, .

אז זהו שכזה עוד לא קיים בעולם ככל הנראה עד שמישהו חכם יצליח לפתח רכיבים כאלה.
אז משתמשים בהתקנים שמקצרים מהר מאוד במתח יתר (כמו שלני המליץ) בתקווה שה"פקק" יקפוץ לפני שהם מתטגנים. ואם מתטגנים, יש עליהם אינדיקציה שזה קרה ואז תחליף אותם.
או למשל כזה של סימנס או אחרים רבים וטובים:
https://www.electricautomationnetwo...egory-c-uc-350v-plug-in-protection-blocks-4po
שמשתמשים באותה שיטה.
(אם הברק מכה קרוב ומפתח זרם קצר מאד גבוה, לא הרכיב הזה ולא המאמ"ט (ה"פקק") ישרדו וכמובן שגם המערכת תטוגן ברמת "וול דן" סופני. מזל שישראל נמצאת באזור ברקים בטוח למדי יחסית להרבה מקומות בעולם וזה לא קורה כאן הרבה)
 
מכשור ההגנה שהוצג כאן מטפל בבעיה של נחשולי מתח, זו אכן בעיה, אך קצת שולית..
הבעיה היותר גדולה היא הפסקת חשמל רגעית.. לפרקי זמן קצרים.
נתקלתי גם במקרים של כמה ניתוקים וחזרות בקצב של כמה שניות, אלו הם המצבים היותר הרסניים.
זה גם עלול לפגוע ברמקול.

אנני מעוניין לקנות הגנה מאוד יקרה אבל אם ההגנה
תעלה למשל 200 ש'ח אז אקנה

זה מה שיעלה לך להחליף פיוז אצל טכנאי הוגן..
 
ממסר השעייה נראה פתרון טוב ,
למשל רק 5 דקות לאחר חזרת החשמל הממסר יופעל.
משהו בסגנון הזה:
http://www.eid-store.co.il/document/68388,7711,359.aspx
 

נערך לאחרונה ב:
עזוב מוזר
תכנס לקטלוג. יש להם מגוון הגנות עם תקנים גרמניים .
הייתי מוסיף גם נמסר השעייה.
ומחזיק אצבעות ששום רכיב לא ידפוק את הסאונד.
וגומר את הסיפור....
 
ולשאלת המיליון דולר - איזה ממסר השהייה לא מחרב את הסאונד ?...
ארז
 
נערך לאחרונה ב:
ולשאלת המיליון דולר - איזה ממסר השעייה לא מחרב את הסאונד ?...
ארז
אין סיבה לדעתי שממסר השהייה איכותי שיותקן בארון החשמל ישפיע על הסאונד
 

האם הממסר השהייה משפיע על כל החשמל בבית או שניתן לחבר אותו למאמ"ט יחיד (או לכמה) ?
 
האם הממסר השהייה משפיע על כל החשמל בבית או שניתן לחבר אותו למאמ"ט יחיד (או לכמה) ?
הממסר מוגבל בזרם לכן זה במקום "פקק" רגיל שנמצא ממילא בארון חשמל,
את הממסר אפשר לחבר רק לפקק שנותן את החשמל למערכת (ואולי עוד כמה צרכנים שמתחלקים באותו הפקק) , אין צורך בממסר השהייה לכל הבית (אלא אם רוצים להגן על עוד דברים, אז גם כאן אפשר לשים ממסרי השהייה במקום פקקים רגילים רק להיכן שרוצים להגן, לא צריך פקק ממסר השהייה לדוד חשמל למשל...
לא מכיר את הממסרים שיש בשוק, יתכן וצריך לחבר את הממסר בטור לפקק להגנה על קצר , אני חושב שיש בשוק ממסרים שהם מגינים גם על קפצות מתח וגם על קצר כולל השהייה...
 
נערך לאחרונה ב:
הממסר מוגבל בזרם לכן זה במקום "פקק" רגיל שנמצא ממילא בארון חשמל,
את הממסר אפשר לחבר רק לפקק שנותן את החשמל למערכת (ואולי עוד כמה צרכנים שמתחלקים באותו הפקק) , אין צורך בממסר השהייה לכל הבית...

תודה רבה.
בהחלט מעניין.
האם מישהו כבר התקין דבר כזה ויכול לספר שזה לא פוגע בסאונד ?
ארז
 

לפני שהתקנתי מנגנון כזה מייצור עצמי, היו נדפקים כל מיני ציודים אצלי בבית...
מ- מצלמות אבטחה ציוד תקשורת וכו'...
ברגע שהבנתי את זה, נגמרו הבעיות.

האם מישהו כבר התקין דבר כזה ויכול לספר שזה לא פוגע בסאונד ?

זה לא יפגע בסאונד במידה והממסר הפנימי מתאים לזרמים שקוו המתח מיועד לו.
הממסר הזה הוא בסך הכל מתג חשמלי, שמתנתק מיידית עם הפסקת החשמל, ומחבר את החשמל בחזרה לאחר שהמערכת התייצבה.

עליכם לזכור ולקחת בחשבון שבזמן הדלקה מחדש של המערכת, מגבר ההספק חייב להידלק לאחר קדם המגבר ולא ביחד. הנושא הזה חייב להיות מתוכנת ומובנה לתוך המנגנון.
 
אני התקנתי קונטקטור במעגל אחזקה עצמית עם לחצני הפעל/הפסק.
בהפסקה או ירידת מתח, הקונטקטור נופל (מתנתק) ולא חוזר לבד.
אחרי נפילת מתח יש צורך ללחוץ על לחצן ההפעל כדי שיתחבר שוב.
 
האם רלוונטי אם מדובר בתלת פאזי או חד פאזי ?
איזה ממסר השהייה נחשב לאיכותי ?
אם כבר הולך על זה אז שיהיה בראש שקט...
אם הבנתי נכון, במקום לחבר את המאמ"ט ללוח הראשי אז המאמ"ט מתחבר לממסר השהייה, חיבור טורי, נכון ?
ארז
 

חברים יקרים,
אני גר אצל ההורים שלי ולא ממש יכול לעשות
מה שאני רוצה . כלומר להביא חשמלאי לעשות את
העבודה .. והביית שלי הוא משנות ה60 והתשתית
ישנה אבל אין בעיות להביא חשמלאי שיעשה תשתית
חדשה לחדר עבודה והמוזיקה זה בעייה אני לא דואג
אני אמצא פתרון לזה
 
ובעברית מדוברת מה זה אומר לגבי מאמ"ט שיושב על תלת פאזי 3×25 ?
תודה.

כל אחד וה- מאמ"ט שלו...
לא הבנתי את שאלתך,
מה זה קשור למנגנון הניתוק לאחר הפסקת חשמל שכתבתי עליו מקודם??
 

כל אחד וה- מאמ"ט שלו...
לא הבנתי את שאלתך,
מה זה קשור למנגנון הניתוק לאחר הפסקת חשמל שכתבתי עליו מקודם??

כתבת קודם :
"זה לא יפגע בסאונד במידה והממסר הפנימי מתאים לזרמים שקוו המתח מיועד לו."

אז השאלה שלי היא איזה ממסר השהייה איכותי מומלץ עבור מאמ"ט שיושב על לוח חשמל תלת פאזי 3×25 ?
כשאהיה בבית אבדוק בדיוק את הנתונים שלו. אם אני זוכר נכון זה 16A, שזה סטנדרטי.
ארז
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור