מבחן הרמקולים הרצפתיים הגדול!

  • פותח הנושא פותח הנושא liorkoren
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

אנחנו לא מסכימים אבל אני מניח שתסכים לקביעה הבאה:.....רוב האודיופילים חושבים שהרמקול הוא "קובע אופי הצליל מס' 1 במערכת השמע"........אתה כמובן יכול לחשוב אחרת.
מאיפה אתה יודע מה חושבים רוב האודיופילים?

אריה
 

התרשמות סובייקטיבית שלי ממה שקראתי בפורומים השונים ב 12 שנה האחרונות.

האם ההתרשמות שלך היא שונה?........נניח שלדעתך הדיעה הרווחת בפורומים היא שהמקור הוא הוא שמשפיע יותר מכל על איכות הצליל ?
 
נערך לאחרונה ב:
קחו את החפירה הזאת למקום אחר.
בא מישהו והעלה מהאוב שרשור שנדם לפני שנתיים וחצי שעוסק במבחן השוואתי של רמקולים ולכן נשאל כמה שאלות ולא הגיב, כנראה בעל עניין של אותו אתר.

לקחתם את השרשור הזה למקום אחר לגמרי.
היו כבר שרשורים על העניין הזה אז או שתמשיכו שרשור כזה או שתפתחו שרשור חדש.
אם אין התייחסות לכותרת השרשור אז יאללה, אפשר לאחד את כל השרשורים לפוסט אחד וזהו...
 
מה שתגיד ארז.....אני איתך לעד.......אהה, וגם מכסה את החפירה.
 

אנחנו לא מסכימים אבל אני מניח שתסכים לקביעה הבאה:.....רוב האודיופילים חושבים שהרמקול הוא "קובע אופי הצליל מס' 1 במערכת השמע"........אתה כמ
אנחנו לא מסכימים אבל אני מניח שתסכים לקביעה הבאה:.....רוב האודיופילים חושבים שהרמקול הוא "קובע אופי הצליל מס' 1 במערכת השמע"........אתה כמובן יכול לחשוב אחרת.
אופי צליל ואיכות מוסיקלית לא חד הם.
 
נכון מאוד.......להבנתי:
אופי צליל - נניח חריף או רך.
איכות מוסיקאלית - מתקשר לביצוע.

מקווה שזה בסדר מבחינת ארז מהצמד @ארז_וחני .........מוכן להנזף בשנית במידה ונדרש.....
 
נערך לאחרונה ב:
איזו תשובה נמר...
ההפסדים על חלקים מכאנים (ורמקול הוא מכאני) הם פי כמה וכמה מכל חלק אלקטרוני אחר. עם זה אי אפשר להתווכח. נקודה.

מה שלומך עוז?

שמישהו ישמיע לי רמקול בלי אלקטרוניקה אני אשנה את דעתי.
 

הנה סקירה עדכנית שיכולה להוסיף כאן חומר קריאה נוסף למי שמעוניין. רמקולים רצפתיים מומלצים באיזור ה-5000 ש"ח:

אם כדבר הזה קורא לאתר תחשבו מה יכולה לעשות התקפת סייבר איראנית ......יתכן והם (האיראנים) ימחקו ברשעות את כל הפוסטים שלי כי אני טכנוקרט ?......מחשבה מזעזעת......
 
מה שלומך עוז?

שמישהו ישמיע לי רמקול בלי אלקטרוניקה אני אשנה את דעתי.

אנסה להסביר מדוע אתה טועה בדרך ההקצנה:

ניקח רמקול מחשב ב 50 ש"ח מול הרמקול שלך ונבין מה ההבדלים ביניהם - עצומים !!!
לעומת זאת ניקח DVD מהסופר ב 50 ש"ח מול Transport+DAC ב 700,000 ש"ח (*) - רוב האנשים לא יוכלו לזהות את ההבדלים בבליינד ......אולי גם "אף אחד".

זהו העניין - פשוט מאוד.

----------------------------------------------------------------
(*) שלא ביצעו בו "מניפולציות" כלומר הוא Flat 20-20000 ועיוותים ויחס אות לרעש כמקובל.
 
נערך לאחרונה ב:
נכון מאוד.......להבנתי:
אופי צליל - נניח חריף או רך.
איכות מוסיקאלית - מתקשר לביצוע.

מקווה שזה בסדר מבחינת ארז מהצמד @ארז_וחני .........מוכן להנזף בשנית במידה ונדרש.....
איכות מוסיקלית SOUND QUALITY של רמת בצוע של יצירה חשוב אך לא קשור ללנושא.אני מדבר על רמת ואיכות הסאונד בהקשר של איכות האלקטרוניקה וגם הרמקולים כמובן.לכל הרכיבים יש חלק בתוצאה המוסיקלית ונכון שלרמקולים יש חלק מכריע (אך לא מוחלט) באופי הצליל לעומת זאת לאלקטרוניקה(בראש ובראשונה המקור ובהמשך ההגברה)יש חלק מכריע(גם אם לא מוחלט)ברמת הסאונד המתקבלת.אגב לאורך שנים השדרוגים המשמעותיים ביותר אצלי היו כתוצאה משדרוג מקור ולאחר מכן שדרוג הגברה.לעיתים הרבה יותר רחוקות התעורר לי צורך לשדרג רמקולים.
 

אנסה להסביר מדוע אתה טועה בדרך ההקצנה:

ניקח רמקול מחשב ב 50 ש"ח מול הרמקול שלך ונבין מה ההבדלים ביניהם - עצומים !!!
לעומת זאת ניקח DVD מהסופר ב 50 ש"ח מול Transport+DAC ב 700,000 ש"ח (*) - רוב האנשים לא יוכלו לזהות את ההבדלים בבליינד ......אולי גם "אף אחד".

זהו העניין - פשוט מאוד.

----------------------------------------------------------------
(*) שלא ביצעו בו "מניפולציות" כלומר הוא Flat 20-20000 ועיוותים ויחס אות לרעש כמקובל.
למה לכתוב שטויות?
 
דווקא בין מקורות ההבדלים תהומיים במיוחד בחיבור אנאלוגי. אני השוואתי המון, אתה לא מודע לזה כי כמו שאמרתי מלפני, הסטאפ אצלך מכוסה בוילון עבה מאוד שנקרא אקולייזר, אצלך הכל יישמע אותו הדבר בגלל זה אתה גם לא תבחין בשום שינוי.
אם אתה חי עם זה בשקט, הרווח שלך, באהבה.
 
רמקול הוא הכי חשוב במערכת. מצד שני הוא הכי פחות בעדיפות לשידרוג
כיוון שרוב הרמקולים אצל רוב החברים מנוצלים במשהו כמו 50 אחוז מהיכולות שלהם. וזה בגלל, שמה שמחובר מאחוריהם והאקוסטיקה מסביבם לא ברמה מספקת.
מדהים לשמוע איך רמקול "פשוט" יכול להישמע כשמה שמחובר מאחורה הוא ברמה הגבוהה והאקוסטיקה בחדר מטופלת באופן סביר.
Ymmv
 

הנה סקירה עדכנית שיכולה להוסיף כאן חומר קריאה נוסף למי שמעוניין. רמקולים רצפתיים מומלצים באיזור ה-5000 ש"ח:
** זהירות ** אפילייט נתעב.
כל מה שהם רוצים שהוא תקליקו על הלינקים שלהם כדי שיקבלו על זה עמלות מסוחרים שהם עובדים איתם, למשל: KSP.
העמוד שהבוט/טרול/בונה לינקים מקצועי שם לנו כאן, קיים רק כדי לקבל טראפיק מגוגל עבור מילים רלוונטיות, כמו "רמקולים עד 5000 ש"ח" וכו'.

נמר, הדבר הכי טוב שאפשר לעשות פה הוא למחוק את הלינק. אפס תועלת - לא למשתמשים, ולא לדיטאון. אך ורק לבעלי האתר.
 
דווקא בין מקורות ההבדלים תהומיים במיוחד בחיבור אנאלוגי. אני השוואתי המון, אתה לא מודע לזה כי כמו שאמרתי מלפני, הסטאפ אצלך מכוסה בוילון עבה מאוד שנקרא אקולייזר, אצלך הכל יישמע אותו הדבר בגלל זה אתה גם לא תבחין בשום שינוי.
אם אתה חי עם זה בשקט, הרווח שלך, באהבה.
סט אנלוגי הוא הדבר הקרוב ביותר לרמקול ולכן יתכנו הבדלים לא קטנים שם.
 

OK אני כותב שטויות.....מה לעומת זאת דעתך בהשוואה CD מול רמקול ?
השטויות שכתבת הן שקשה להבדיל בין סידי זול לאיכותי.
דעתי לגבי מה יותר חשוב היא שזה דיון מיותר.
 
אנסה להסביר מדוע אתה טועה בדרך ההקצנה:

ניקח רמקול מחשב ב 50 ש"ח מול הרמקול שלך ונבין מה ההבדלים ביניהם - עצומים !!!
לעומת זאת ניקח DVD מהסופר ב 50 ש"ח מול Transport+DAC ב 700,000 ש"ח (*) - רוב האנשים לא יוכלו לזהות את ההבדלים בבליינד ......אולי גם "אף אחד".

זהו העניין - פשוט מאוד.

----------------------------------------------------------------
(*) שלא ביצעו בו "מניפולציות" כלומר הוא Flat 20-20000 ועיוותים ויחס אות לרעש כמקובל.
חיבור אנלוגי ישירות למגבר או כטרנספורט לדאק?

בהשוואות אנלוגיות, עשיתי עשרות כאלו ויש הבדלים, לעיתים גדולים.
הדאק ב dvd הזולים פשוט מחורבן, ולכן עדיף שישמש כטרנספורט לדאק.
 
הרמקולים החשובים ביותר! לפחות מניסיוני.

כאשר הייתי בשלבי בניית המערכת מאחורי הרמקולים.
במהלך שנה שעברה, הייתה לי תקופה קלילה של כחודשיים, שהייתי בלי מקור "איכותי".
הממיר והטרנספורט של Accuphase נמכרו, והייתי ללא ממיר/טרנספורט "סביר".
חיברתי זמנית ומן הנמצא, איזה oppoציק חמוד, דגם 203 שהיה סביר כממיר אנאלוגי וטרנספורט לגמרי לא רע.

אז נכון זה לא ברמה של הסט שנמכר,
לומר שסבלתי או שהרגשתי איזו נחיתות קיצונית שביאסה אותי ברמה של..."בא לי לקפוץ לשכן, קפיצת ראש", כ"כ לא!
אז נכון, מעט פחות טקסטורה/פחות רבדים ואוויר/מעט פחות tightיות בתחום התחתון/פחות מתיקות נעימה ו"טשטוש" קצוות,
אך עדיין גם עם מקור סביר, הרמקולים נשמעו מעולה, ה-הולוגרפיה וה-שקיפות שמאוד מאפיינת את הדגם שלי, נשארה בהחלט, החותם נשאר והקסם נשמר.

ברור שככל שהמערכת עולה כיתה ברמת האלקטרוניקה, הרמקולים נשמעים, מורגשים וחוויתיים יותר ויותר.

*אפרופו שרשור של אהבה למוסיקה.
נשארת ונשמרת בכל סיטואציה.
גם עם המקור או המגבר או הכבל או השיכוך לא במיטבו בסינרגיה הכוללת.
 

נערך לאחרונה ב:
חיבור אנלוגי ישירות למגבר או כטרנספורט לדאק?

בהשוואות אנלוגיות, עשיתי עשרות כאלו ויש הבדלים, לעיתים גדולים.
הדאק ב dvd הזולים פשוט מחורבן, ולכן עדיף שישמש כטרנספורט לדאק.
מונמי, כל עוד לא השוות ווליומים ברמה של 0.1 dB בין 2 המכשירים אל תבוא אלי בכלל ותספר לי על השוואות כאלו ואחרות.

ונכון עם מכשירים ללא ווליום מתכוונן לא ניתן לבצע זאת כלל אלא אם כן אתה מכניס מנחת משתנה זהה לשני ה-CD -ים.......ואז יטענו החברים שזה מכניס לכלוך.....שיטענו.......
 
נערך לאחרונה ב:

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור