הזוי

  • פותח הנושא פותח הנושא liranbh
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

רק הבוקר החלטתי להקשיב להקלטה, האמת מתוך פחד שאגלה שהשמיעה שלי כבר לא מה שהיתה....
אז ככה בטלפון אני שומע לורל (התעצבנתי!) עברתי למערכת ושם אני שומע גם יאני וגם לורל אבל מצריך ריכוז ...
 
רק הבוקר החלטתי להקשיב להקלטה, האמת מתוך פחד שאגלה שהשמיעה שלי כבר לא מה שהיתה....
אז ככה בטלפון אני שומע לורל (התעצבנתי!) עברתי למערכת ושם אני שומע גם יאני וגם לורל אבל מצריך ריכוז ...

תשמיע לעוד מישהו יחד אתך ותהיה מופתע שמהטלפון הוא ישמע יאני בזמן שאתה שומע לורל
 
תשמיע לעוד מישהו יחד אתך ותהיה מופתע שמהטלפון הוא ישמע יאני בזמן שאתה שומע לורל
אין לי חברים
 

הזקנים שדפוק להם האוזן בתדרים גבוהים שומעים לאורל
הצעירים יותר שפחות דפוקים באוזן ישמעו יאני

וזה המוזר. הרי בסרטון הוא אומר בפירוש ...
כי המלה הנאמרת היא - לורל. ולא יאני.
אז מי שהגבוהים אצלו 'דפוקים', הוא זה ששומע נכון ?!

נ.ב.
לא ככ הבנתי, את ההסבר שלו בסרטון לגבי הגבוהים.
 
הזקנים שדפוק להם האוזן בתדרים גבוהים שומעים לאורל
הצעירים יותר שפחות דפוקים באוזן ישמעו יאני

וזה המוזר. הרי בסרטון הוא אומר בפירוש ...
כי המלה הנאמרת היא - לורל. ולא יאני.
אז מי שהגבוהים אצלו 'דפוקים', הוא זה ששומע נכון ?!

נ.ב.
לא ככ הבנתי, את ההסבר שלו בסרטון לגבי הגבוהים.

הצעירים ״חיים בסרט״
:)
 
המחשה יפה מאוד (עד כמה שניתן להאמין לסרטון).
בין *המקור*
לבין *פרשנות* (וכל המשתמע מכך).
 

המחשה יפה מאוד (עד כמה שניתן להאמין לסרטון).
בין *המקור*
לבין *פרשנות* (וכל המשתמע מכך).

עזוב את הפרשנות
תשמיע מתוך הטלפון למשל כאשר כמה אנשים אתך שומעים יחד ותראה מה יגידו
רוב הצעירים יגידו יאני כאשר בו זמנית המבוגרים יותר ישמעו לורל
 
עזוב את הפרשנות
תשמיע מתוך הטלפון למשל כאשר כמה אנשים אתך שומעים יחד ותראה מה יגידו
רוב הצעירים יגידו יאני כאשר בו זמנית המבוגרים יותר ישמעו לורל

נבדוק היום!
 

ההסבר שקל 20 שלי הוא כזה....
התדרים של "לורל" נמוכים , וההרמוניות של לורל יוצרות את "יאני".

אם השמיעה שלך פחות טובה בגבוהים ההקלטה תשמע כ "לורל"
אם ההקלטה נשמעת דרך טלפון נייד בלי בסים אז ישמע "יאני"

אם יש למשהו בבית אקולייזר הוא יכול לשמוע את ההבדלים.



וכדרך אגב אין בסרטון להוכיח הבדלים בין כבלים.
הדבר היחידי שהסרטון מוכיח הוא שאנשים שומעים אחרת את אותם הדברים.
 
אני לא מתווכח יותר :)

הייתי בכמה אולפנים וקורא בפורום של סטודיו בין הרכיבים אין כבלים כאלה (אולי נדיר)

https://www.iear.nl/product/audioquest-xlr-wel-signature-50-m/



באולפנים יש להם קונסולות מטורפות ותוכנות עיבוד ועריכת אודיו.
בהנחה שהשפעת הכבלים היא על אמפליטודה , פאזה וזמן הרי שכולם נתנים לשליטה ובקרה באולפן.

ואולי לנו עף הסכך ובאולפן החיים תותים עם מוניטורים ואוזניות?
 
לרוברט שטוען בדיוק את אותו הדבר אבל כשהציעו לו דו קרב הוא השתפן...


לא משנה כמה זמן יעבור ובאיזה פורום תקרא בסוף יזכרו שרוברט ברח מהתחרות הגדולה.
מסכן הבחור.

מזכיר את את הבדיחה על חיים:
חמישים שנה אני בונה בתים. אף אחד לא קרא לי חיים בונה הבתים.
עשרים שנה אני מתקן מרזבים. אף אחד לא קרא לי חיים מתקן המרזבים.
פעם אחת -- פעם אחת! זיינתי כבשה.."
 

לא משנה כמה זמן יעבור ובאיזה פורום תקרא בסוף יזכרו שרוברט ברח מהתחרות הגדולה.
מסכן הבחור.

מזכיר את את הבדיחה על חיים:
חמישים שנה אני בונה בתים. אף אחד לא קרא לי חיים בונה הבתים.
עשרים שנה אני מתקן מרזבים. אף אחד לא קרא לי חיים מתקן המרזבים.
פעם אחת -- פעם אחת! זיינתי כבשה.."

דווקא הצעתי ל @pruym מספר פעמים לבצע BT על אינטרקונקטים , עם כסף או להבדיל בדיקה כייפית באווירה חברית ללא שום "נזק כספי" , בשני המקרים הבחור השתפן ואמר שלא מעוניין....המקלדת היא תמיד היא מפלטו של הפחדן.
 
נערך לאחרונה ב:
דווקא הצעתי ל @pruym מספר פעמים לבצע BT על אינטרקונקטים , עם כסף או להבדיל בדיקה כייפית באווירה חברית ללא שום "נזק כספי" , בשני המקרים הבחור השתפן ואמר שלא מעוניין....המקלדת היא תמיד היא מפלטו של הפחדן.
הצעת לעשות לי מבחן על המערכת שלי ולגמרי סירבתי, מכמה סיבות, הראשונה היא שאני ממש לא צריך להוכיח לך כלום, השניה היא השיטה המטופשת שלך לבדוק, השלישית היא שיש לך תנאים מוקדמים שבהם בודקים את הכבלים ורק אם הם טכנית מתאימים לך אז יתבצע המבחן, הרביעית היא שלא בא לי שאתה או מישהו יגע במערכת שלי והחמישית היא שאתה לא החברה שמתאים לי לארח אצלי בבית..
 
הדבר היחידי שהסרטון מוכיח הוא שאנשים שומעים אחרת את אותם הדברים.

זה לא מעט והגיע הזמן שייאמר בקול רם - אנשים שומעים אחרת את אותם הדברים. הייתי מסייג את זה שלא תמיד שומעים אותו דבר.
זאת אמירה לא טריוויאלית שהייתה זוכה לקיתונות של בוז ולעג (אוזני זהב, אוזני בטון לאלה שלא שמעו....)
ארז
 

זה לא מעט והגיע הזמן שייאמר בקול רם - אנשים שומעים אחרת את אותם הדברים. הייתי מסייג את זה שלא תמיד שומעים אותו דבר.
זאת אמירה לא טריוויאלית שהייתה זוכה לקיתונות של בוז ולעג (אוזני זהב, אוזני בטון לאלה שלא שמעו....)
ארז

בדיוק!!!

ומכאן אפשר להוציא עוד אפשרות:
יש כאלו ששומעים הבדלים בין כבלים ויש כאלו שלא שומעים הבדלים!!!!

אז מי ששומע שישקיע ומי שלא שומע שישקיע בדברים אחרים (לא חסר בתחום)

הבעיה שאת ההנחה הזו הרוב לא מוכנים לקבל
אלו ששומעים טוענים שכולם שומעים (תגובה נפוצה - תבוא אלי הביתה בשנייה משמיע לך)
ואלו שלא שומעים טוענים שכולם לא שומעים (תגובה נפוצה - אתה חי בסרט לפי אפקט דופלר בסביבה הרמונית רועשת זה לא יתכן מ.ש.ל.)
 
"יש כאלו ששומעים הבדלים בין כבלים ויש כאלו שלא שומעים הבדלים!!!!"

"אז מי ששומע שישקיע ומי שלא שומע שישקיע בדברים אחרים (לא חסר בתחום)"

את זה אנחנו יודעים ומבינים,
איפה הבעיה?
הבעיה מתחילה כאשר מתקיים לעג אבסורדי, תוך שימוש בשמות וכינויים ושמנים למינהם והשלכות שליליות לאלו שכן שומעים ומשקיעים.

אין לי באופן אישי חצי דבר לאנשים שלא מבחינים (אפילו מקנא בהם באיזה מקום),
משום מה יש לאנשים שלא מבחינים יותר מחצי דבר כלפיי (ושכמותי).
טולרנטיות וכבוד הדדי גם לשונים מאיתנו,
אילו שלא מבחינים משום מה מרגישים "רובין הוד וכיפת ברזל" לאילו אשר נכנסים לתחום ושואלים כחדשים ו/או מתלבטים בנוגע לכבל כזה או אחר (ללא תלות של ה-setup הקיים) ושליחתם בנחרצות לרכוש ללא שום בדיקה, כבלים פשוטים מאלי אקספרס או מ-הום סנטר הקרוב לביתם.
בדיוק דין נושא השיכוך/סטנד ואפילו אלקטרוניקה ורמקולים.

לגבי הבדיקה שפותח הפוסט פתח.
שוב לא יודע לגבי האמינות של הסרטון ואיכות ההקלטה ועריכתה/עיבודה
אך דיי ממחיש כפי שרשמתי
מה בוקע מקול הדובר ומה מתפרש לאוזינינו.
יש מי שיבחין זאת כקול מקור (מילה והגייתה מקול הדובר בראשיתה-מזכיר לכולם המילה היא לורל במקור, כן) ויש מי שיבחין עם שוני והבחנה אחרת כשם אחר...
לבנותיי לקח כמה וכמה פעמים ומבלי שאומר להן מה הן שומעות X או Y...הן הבחינו ב- "יולה" כמה וכמה פעמים בכמה ווריאציות.
כאשר שאלתי אם מבחינות ב-יאני, עשו לי פרצוף של...לא....

אני שומע לורל!
ואני שומע טפו טפו טפו, מצויין.
לא הייתי קרבי בצבא (אסמטתי)
לא הייתי ב-צעירותי בסביבות רועשות (דיסקוטקים פעם ב...לא באמת נחשב).
כאשר נכנסתי לתחום, הייתי שומע ביחסית ב-SPL חזק (בחשיבה ילדותית שחזק, יותר טוב),
עם השנים ועם התבגרותי בחיים ובתחום, ירדתי לאט לאט ב-SPL...עד שהיום, מבקשים ממני להגביר.
 
בדיוק!!!

ומכאן אפשר להוציא עוד אפשרות:
יש כאלו ששומעים הבדלים בין כבלים ויש כאלו שלא שומעים הבדלים!!!!

הסיכוי לא לשומע הבדלים גבוהה יותר , גם בגלל השמיעה וגם בגלל מערכת לא מאוזנת.

הייתי מנסח אחרת:
יש כאלה רגישים להבדלים בסאונד ויש כאלה שלא.

לפני הקפיצות הטפשיות למבחנים עוורים הייתי מחפש מבחני שמיעה חכמים יותר בשביל להבין את הרגישות של האוזן.

עכשיו השאלה האם כבל יכול לגרום להבדלים פיזיקאלים או לא.

הייתי שמח לשאול למה פיסיקאלית כבל משפיע ולקבל תשובה אבל זה לא המקום לשאלה במכניקת הקוונטים, השאלה צריכה להיות באיזה אופן הכבל משפיע על הסאונד.
כאן יכולה להתקבל תשובה מאנשים ששומעים הבדלים בסאונד עם מערכות מאוזנות.
 

הייתי מנסח אחרת:
יש כאלה רגישים להבדלים בסאונד ויש כאלה שלא.
מסכים גם עם זה.
אין לי ספק שבבדיקת שמיעה אוביקטיבית יימצא שהשמיעה שלי פחות טובה מהשמיעה של הצעירים אצלנו בבית אבל אני פשוט שם לב והם לא....
ארז
 
הייתי שמח לשאול למה פיסיקאלית כבל משפיע ולקבל תשובה אבל זה לא המקום לשאלה במכניקת הקוונטים, השאלה צריכה להיות באיזה אופן הכבל משפיע על הסאונד.

איזה כבל ?
לכל החלפה של כבל (רמקול, אינטרקונקט, חשמל) יש השפעה שונה על הסאונד.
ארז
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור