מדינת שנורר במלא עוצמתה...גועל נפש להקיא

  • פותח הנושא פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

zs

חבר משקיען
הודעות
5,023
מעורבות
1,718
נקודות
113
הבנק המרכזי בארהב מזרים מאות מיליוני $ ע"מ לעבור בשלום יחסית את המשבר.באירופה הבלאגן בעיצומו אבל לא מעיזים להעיק על האזרח ...להפיך.
אבל כאן...למרות היתרות במטבע חוץ של הבנק המרכזי ולמרות שישנם כ 500.000 מובטלים חדשים... למרות המיסים הגבוהים....
https://13news.co.il/item/news/economics/economy/corona-economy-1032724/
 

נראה לי זה עדיף מלהדפיס כסף.
 
שלמה, נראה לך שבסוף לא תגיע לקופה?
הכסף שיש למדינה הוא של כולנו, ואם קופת המדינה תשלם עכשיו, כולנו נידרש למלא אות החסר לאחר מכן (מיסים, הורדת קצבאות ושרותים)
 
הרי את הכסף שיקחו לא יחזירו אף פעם .כל פעם שיגיע מועד פרעון הוא ידחה...
 

תתחיל לחלק כסף לאחד, תמשיך לשני, לשלישי.. במקום כלכלה מובילה ב-OECD נחזור לגדל תפוזים.
 
תתחיל לחלק כסף לאחד, תמשיך לשני, לשלישי.. במקום כלכלה מובילה ב-OECD נחזור לגדל תפוזים.

מזל שאתה לא עצמאי שנאלץ כרגע לסגור עסקיו בגלל מצב חירום שהמדינה הכריזה עליו, אולי היית חושב אחרת.
מדינת ישראל גובה מס ביטוח לאומי מכולם, שכירים ועצמאים, נחש למי המדינה אינה מעניקה רשת ביטחון למרות ששילם כמוך וכמוני ביטוח לאומי?

בכלל, כל המונחים שלמדנו בבתי הספר לכלכלה מתו כבר ב 2008, הגיע הזמן שגם נערי האוצר שעדיין תקועים בקורס כלכלה מיקרו יתקדמו.
 
אם שלמה מעוז אומר שבנק ישראל צריך
להכניס את היד לכיס ,אז מי אני...
 

תקשיבו לשלמה!
תקשיבו לשלמה!
 
אם שלמה מעוז אומר שבנק ישראל צריך
להכניס את היד לכיס ,אז מי אני...
מעניין.
בנק ישראל אחראי על המדיניות המוניטרית. הוא לא מחלק כסף. רק מעלה ומוריד ריבית ומשחק עם מט״ח.
הממשלה אחראית על המדיניות הפיזיקאלית. היא מחלקת ולוקחת כסף.
לא מבין על מה מדבר שלמה.
 
שלא תתבלבל. אירופה מכניסה עכשיו את היד עמוק לכיס. היא תקרוס עד שזה יגמר.

הצעד הנכון כרגע הוא להקשות על האזרחים בשביל שהמדינה תוכל להתקיים אחר כך. זו אחת מהפעמים שאני, בתור עצמאי בתחום מת לחלוטין כרגע, עם אפס הכנסות והרבה עובדים, שחושב שלמרות שאני כאן עבור המדינה. אם האוצר יקרוס, כולנו נקרוס.
 

שלא תתבלבל. אירופה מכניסה עכשיו את היד עמוק לכיס. היא תקרוס עד שזה יגמר.

הצעד הנכון כרגע הוא להקשות על האזרחים בשביל שהמדינה תוכל להתקיים אחר כך. זו אחת מהפעמים שאני, בתור עצמאי בתחום מת לחלוטין כרגע, עם אפס הכנסות והרבה עובדים, שחושב שלמרות שאני כאן עבור המדינה. אם האוצר יקרוס, כולנו נקרוס.

שילמת ביטוח לאומי, אין סיבה להפליה בין עצמאים לשכירים בזכויות, זה עיוות שאין לו מקום ב 2020.
לאוצר אל תדאג, אולי סוף סוף יתחיל להסתכל על ההון השחור שנע ברחובות ישראל.
 
מעניין.
בנק ישראל אחראי על המדיניות המוניטרית. הוא לא מחלק כסף. רק מעלה ומוריד ריבית ומשחק עם מט״ח.
הממשלה אחראית על המדיניות הפיזיקאלית. היא מחלקת ולוקחת כסף.
לא מבין על מה מדבר שלמה.
https://www.gov.il/he/departments/bank_of_israel
כמה פעמים שמעתה שבנק ישראל קונה $ ע"מ שהשער לא יצנח...דהיינו כן מזרים כסף...אם אני טועה תקן אותי
 
מזל שאתה לא עצמאי שנאלץ כרגע לסגור עסקיו בגלל מצב חירום שהמדינה הכריזה עליו, אולי היית חושב אחרת.
מדינת ישראל גובה מס ביטוח לאומי מכולם, שכירים ועצמאים, נחש למי המדינה אינה מעניקה רשת ביטחון למרות ששילם כמוך וכמוני ביטוח לאומי?

בכלל, כל המונחים שלמדנו בבתי הספר לכלכלה מתו כבר ב 2008, הגיע הזמן שגם נערי האוצר שעדיין תקועים בקורס כלכלה מיקרו יתקדמו.
הלוואי כמו השכירים
שכירים מתחלקים בדמי בטוח לאומי עם המעסיקים, עצמאים משלמים את ה 15% ביטוח לאומי לבד (גם את ההפרשה לפנסיה)
מי שעובד עם לקוחות פרטיים, זה אומר שהוא צריך לספוג גם 17% מע"מ בנוסף
וזה חוץ ממס הכנסה
בחישוב זריז, עצמאי מרמת הכנסה ממוצעת משלם 60% מיסים כל חודש והכנסה בינונית 70% מס
ומה מקבל מהמדינה עכשיו עצמאי שלא יכול לעבוד ?
מענק חד פעמי של 6000 שח
פשוט לנשק להם את הידיים
תודה
 

שלא תתבלבל. אירופה מכניסה עכשיו את היד עמוק לכיס. היא תקרוס עד שזה יגמר.

הצעד הנכון כרגע הוא להקשות על האזרחים בשביל שהמדינה תוכל להתקיים אחר כך. זו אחת מהפעמים שאני, בתור עצמאי בתחום מת לחלוטין כרגע, עם אפס הכנסות והרבה עובדים, שחושב שלמרות שאני כאן עבור המדינה. אם האוצר יקרוס, כולנו נקרוס.
לאוצר יש 140 מליון דולר רזרבות של מט"ח
גם ובעיקר למצבים כאלו זה מיועד
אם לא יכניסו יד עמוק לכיס יהיה כאן משבר של שנים ארוכות שיפרק את המדינה מבחינה כלכלית וחברתית
יש לפי ההערכות 20-30% מהעובדים שיכולים להסתדר ללא הכנסה תקופה ממושכת, האחרים ייכנסו למצבים קשים מאוד והמדינה עלולה להיכנס למשבר עמוק שיימשך שנים רבות מאוד אם לא תשלח את היד עמוק לכיס.
לאנשים יהיה קשה להשתקם ולחזור למעגל העבודה אם הם יירדפו ע"י בנקים והוצאה לפועל אחרי המשבר.
במדינות שמנוהלות כלכלית באופן אחראי וחכם, זה מה שעושים עכשיו. שולחים את היד עמוק לכיס.
מליון ילדים ו 2 מליון אנשים נמצאים בישראל מתחת לקו העוני (רבע מאוכלוסיית המדינה) במספרים שהלכו וגדול בשנים האחרונות (אנחנו מקום 1 במדינות המערב בעניין הזה) מישהו מסוגל לדמיין מה זה עבורם בנוסף לכך פיטורים, או הפסקת השתכרות בנוסף למצב שהם נמצאים בו ?
חס וחלילה שהמדינה לא תעשה את כל מה שהיא יכולה למניעת הפגיעה הנוספת במי שאיבד את עבודתו ומטה לחמו עכשיו כתוצאה למשבר והוא תקוע בבית בלי יכולת למצוא עבודה אחרת (חוץ מבסופרמרקט בשכר מינימום עם 90% לחלות בקורונה).
 
https://www.gov.il/he/departments/bank_of_israel
כמה פעמים שמעתה שבנק ישראל קונה $ ע"מ שהשער לא יצנח...דהיינו כן מזרים כסף...אם אני טועה תקן אותי
בדיוק תפקידו במסגרת המדיניות המוניטרית.
אם לא יוכל להשפיע על שער הדולר, אתה יכול למצוא את עצמך אם שער נמוך או גבוה מאוד.
שער נמוך מידי = פגיעה ביצואנים (פחות מטח נכנס, יצואנים נסגרים, אינפלציה)
שער גבוה מידי = התייקרות מוצרים, מיתון.
אם יחלק את הכסף - לא יוכל להשפיע על שערי המטח.
 

למי שחושב שאולי שודדים אותו
והמצב גרוע,שיטוס לאירופה או לארה"ב..
 
זה סכום שהוא כלום ושום דבר.
נגיד ויחלקו אותו זה שווה ערך לכ 60 ש"ח לאדם...

יתרות המט"ח בישראל עומדות על כ 131 מיליארד דולר, זה יותר משנת תקציב מלאה.
בארה"ב ובאירופה הממשלות מזרימות כסף למשק משום ההבנה שאם לא יעשו זאת המראות של 1929 יחזרו על עצמם.
זה לא המשבר של דוט.קום גם לא משבר 2008, אין משבר ביקוש כפי שהיה במשברי העבר, יש משבר בהיצע, שכן השבתת המשק מונעת את ההיצע.
בכול מקרה, ממשלה שלא תתערב במשבר הנוכחי תמצא את עצמה מול שוקת שבורה בתום המשבר, עדיף בעיית תזרים של מספר חודשים לאוצר המדינה מאשר קו דממה (כמו במוניטור רפואי) בתום המשבר כשלא יהיו עסקים קטנים ובינוניים שישרדו לשלם מיסים.
 
יתרות המט"ח בישראל עומדות על כ 131 מיליארד דולר, זה יותר משנת תקציב מלאה.
בארה"ב ובאירופה הממשלות מזרימות כסף למשק משום ההבנה שאם לא יעשו זאת המראות של 1929 יחזרו על עצמם.
זה לא המשבר של דוט.קום גם לא משבר 2008, אין משבר ביקוש כפי שהיה במשברי העבר, יש משבר בהיצע, שכן השבתת המשק מונעת את ההיצע.
בכול מקרה, ממשלה שלא תתערב במשבר הנוכחי תמצא את עצמה מול שוקת שבורה בתום המשבר, עדיף בעיית תזרים של מספר חודשים לאוצר המדינה מאשר קו דממה (כמו במוניטור רפואי) בתום המשבר כשלא יהיו עסקים קטנים ובינוניים שישרדו לשלם מיסים.
בסופו של יום השמיכה קצרה.
מישהו שם צריך לבחור בין מדינה עשירה ואזרחים עניים או הפוך.
בשני המקרים יש יתרונות וחסרונות.
 

אני מאמין שהמטרה של כל הכלכלנים והאנליסטים בממשלה, ויש שם כאלה שמבינים קצת יותר מיושבי הפורום, זה לייצר איזון מסוים בין שניהם.

צריך לזכור שאף מדינה לא באמת יודעת להתמודד עם האסון הזה. יש מדינות בהן אזרחים מתים כמו זבובים, יש כאלה שלא מצליחים להשתלט על המגפה.

אבל הדבר היחיד שאני מבין מכל הסיפור הזה הוא שאין מערכת בריאות בעולם שיכולה לטפל במליוני אזרחים במצב קשה. לכן, תקציב זה לא הסיפור כאן אם כי משטר. סגר מוחלט! אין עסקים, אין להסתובב. מצידי שירתכו דלתות בבתים. בלי בידוד כללי מוחלט, אין שום דרך לבודד את החולים ולהחזיר את יתר האוכלוסיה בחזרה לחיים נורמלים (שיתרמו לכלכלה). לכן, הכסף כרגע פחות מעניין. יותר מעניין שיהיו כמה שיותר אנשים חיים שיוכלו להתלונן, העיקר שיתלוננו חיים.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור