שיכוך - השפעה ואיך זה עובד?

  • פותח הנושא פותח הנושא genvirt
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,440
מעורבות
872
נקודות
113
שלום חברים!
בהמשך לשהייה בבית לכבוד ״חג הקורונה״ עולים לי כול מיני דברים לראש. אחד מהם נושא שדי הרבה זמן מסקרן אותי ולא עד הסוף ברור לי - זה עניין של שיכוך.
אני אישית לא מבין עד הסוף איך זה עובד ואולי ״למה זה עובד״, איך ואיפה זה משפיע.
רבינו (לדעתי) משתמשים בכול מיני סוגים של השיכוך ומכשירי שיכוך שונים - ספייקים, פלטות, לוחות ומה לא.
דבר יחידיים שאני יכול להבין באופן ״מלא״ זה שיכוך תחת סי די או ויניל וכמובן ספייקים מתחת לרמקול - מין הסתם זה מוריד וויברציה, שאר, כמו פלטה מתחת למגבר, מקור דיגיטאלי וכו׳ - לא יורד לסוף דעתי.
המכשירים במאלה עומדים על שטח יציב - למה להעמיד מכשיר שעומד על שידה כבדה עוד איזה פלטה (כמו sra. למשל - דבר ראשון שקפץ לראש, כמובן זה שייך לכול סוגי הפלטות).
אני ניסיתי פעם לבדוק האם מכשירים ואפילו רמקולים ״רועדים״ ברגע ששומעים מוזיקה ובדקתי ע״י אפליקציה באייפון למעשה - בתכלס לא ראיתי שום שינוי סייסמי רק אם ממש ״נדנדתי״ את הרמקול (ממש טיפה - אפליקציה די רגישה) - הייה איזה ״תזוזת החיישן״, אחרת כלום גם אם שמעתי רוק כבד ובעוצמה גבוהה (שבד״כ לא שומע בכללי ככה ע״מ לשמור על שמיע כמובן).
גילוי נעות - אני משתמש בספייקים לרמקולים של soundcare ותחת סי די Townsend seismic pods.
מה אתם אומרים?
 

אתה לא צריך לזהות מכשירים שרועדים. ההשפעה של גלי הקול חלה על הרכיבים במערכת ומשפיעה על התוצאה הסופית.

אריה
 
אכן... אבל כיצד? איך זה משפיע על מגבר? מקור דיגיטאלי? אין שם חלקים נעים הרי....
 
אכן... אבל כיצד? איך זה משפיע על מגבר? מקור דיגיטאלי? אין שם חלקים נעים הרי....
הרבה רכיבים אלקטרוניים מושפעים מרעידות. כשהרכיב רועד, התפוקה שלו משתנה. זו תופעה שנקראת: מיקרופוניות.
את התופעה הזאת המשככים אמורים למנוע.

אריה
 

נערך לאחרונה ב:
הרבה רכיבים אלקטרוניים מושפעים מרעידות. כשהרכיב רועד, התפוקה שלו משתנה. זו תופעה שנקראת: מיקרופוניות.
את התופעה הזאת המשכחים אמורים למנוע.

אריה
קודם כול תודה
אך עם ע״ם מדידה - אין רעידה סיסמית- מה רועד?
אך שיכול נוסף שעומד על שידה שבעצמה גם שיכוך - מונע רעידה?
 
אני הצלחתי להבחין בהבדל רק עם פטיפון
שמתי על שולחן רעוע ואז על הרצפה ואי אפשר שלא להבחין בהבדל
לגבי ממיר או מגבר אם הוא בנוי טוב אין סיבה שיהיה הבדל
 
אני הצלחתי להבחין בהבדל רק עם פטיפון
שמתי על שולחן רעוע ואז על הרצפה ואי אפשר שלא להבחין בהבדל
לגבי ממיר או מגבר אם הוא בנוי טוב אין סיבה שיהיה הבדל
מצטער כאן לא הבנתי, איפה היה יותר גרוע? ומה זה שולחן רעוע תסביר בעובי או בתמונה
 

אני הצלחתי להבחין בהבדל רק עם פטיפון
שמתי על שולחן רעוע ואז על הרצפה ואי אפשר שלא להבחין בהבדל
לגבי ממיר או מגבר אם הוא בנוי טוב אין סיבה שיהיה הבדל
כן, במקרה של אנלוג שיכוך די קריטי בעניי (לא איש אנלוג אני) ושימוש בו ברור מאוד
 
מצטער כאן לא הבנתי, איפה היה יותר גרוע? ומה זה שולחן רעוע תסביר בעובי או בתמונה
אין לי אותו
שולחן צד ששמים בסלון ליד הספה
משטח זכוכית ורגל מרכזית אחת
ממש לא מתאים לפטיפון
 
אני הצלחתי להבחין בהבדל רק עם פטיפון
שמתי על שולחן רעוע ואז על הרצפה ואי אפשר שלא להבחין בהבדל
לגבי ממיר או מגבר אם הוא בנוי טוב אין סיבה שיהיה הבדל
באותה אנלוגיה, חפש פטיפון שבנוי טוב.
בקיצור, שיכוך עושה שינוי בכל המכשירים, מי יותר ומי פחות, ולמזלך אתה שומע את ההבדל רק בפטיפון.
 

באותה אנלוגיה, חפש פטיפון שבנוי טוב.
בקיצור, שיכוך עושה שינוי בכל המכשירים, מי יותר ומי פחות, ולמזלך אתה שומע את ההבדל רק בפטיפון.
לא יעזור פטיפון שבנוי טוב אם הוא יושב על שולחן רעוע
עדיין יהיו רעידות

אני לא מבין באמת איך יכול להיות שבמוצר שמורכב מרכיבים אלקטרונים מולחמים יכול להיות הבדל אם תשים אותו על משככים
אני שומע הרבה מוזיקה דרך הנייד - לעולם לא שמעתי שמישהו הבחין בהבדל כאשר הוא רץ עם הנייד. לפי התיאוריה הזו אמור היה להיות הבדל גדול בין מצב מנוחה לריצה
 

יש הבדל למרות כל התיאוריות , שים הרמקולים על גומי או לחליפין המכשירים , תקבל צליל גלטיני או ספוגי , שים על זכוכית , יפתח לך התחת , אני לא מדען , אבל מכיר האפקטים הללו , במכשירים טובים ממש הכי טוב הרגליים המקוריות על גבי משהו יציב , אם אין משהו יציב , תקנה פלטות יעודיות או שתזמין משאית בטון שתפוק לך קוביה יציבה מבטון באמצע הסלון , זה המצב !
 
יש הבדל למרות כל התיאוריות , שים הרמקולים על גומי או לחליפין המכשירים , תקבל צליל גלטיני או ספוגי , שים על זכוכית , יפתח לך התחת , אני לא מדען , אבל מכיר האפקטים הללו , במכשירים טובים ממש הכי טוב הרגליים המקוריות על גבי משהו יציב , אם אין משהו יציב , תקנה פלטות יעודיות או שתזמין משאית בטון שתפוק לך קוביה יציבה מבטון באמצע הסלון , זה המצב !
חחח אין כמוך אלדר! -יאללה - בטון!
 
יש הבדל למרות כל התיאוריות , שים הרמקולים על גומי או לחליפין המכשירים , תקבל צליל גלטיני או ספוגי , שים על זכוכית , יפתח לך התחת , אני לא מדען , אבל מכיר האפקטים הללו , במכשירים טובים ממש הכי טוב הרגליים המקוריות על גבי משהו יציב , אם אין משהו יציב , תקנה פלטות יעודיות או שתזמין משאית בטון שתפוק לך קוביה יציבה מבטון באמצע הסלון , זה המצב !
רמקולים ברור
פטיפון ברור
אם הדאק נשמע אחרת כאשר הוא על זכוכית כנראה שאיזה סיני דפוק לא הלחים אותו טוב :)
 

רמקולים ברור
פטיפון ברור
אם הדאק נשמע אחרת כאשר הוא על זכוכית כנראה שאיזה סיני דפוק לא הלחים אותו טוב :)
תתפלא, כנראה שגם הצרפתים והגרמנים למדו הלחמה יחד עם הסיני.
 
האיטלקים בעיקר
רק להבהרה, אני שומע את ההבדל בין מכשיר משוכך לבין אותו אחד שלא.
לא משנה בארץ הייצור של המכשיר.
 

רק להבהרה, אני שומע את ההבדל בין מכשיר משוכך לבין אותו אחד שלא.
לא משנה בארץ הייצור של המכשיר.
זו היתה בדיחה סיני איטלקי קורונה...
אתה שומע הבדל גם בדאק או מגבר?
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור