EB - אולי אם ההיתי מאמין במשהו שאין לו הוכחה מדעית
EB - בקרב אנשי המדע, הרוב הוא חילוני. מהסיבה הפשוטה שיש סתירה גמורה בין דת למדע.
ועכשיו נעבור למדענים אמיתיים.
אפשר לתאר הכול בצורה מדעית, אבל אין בכך הגיון – יהיה זה חסר משמעות, כמו לתאר סימפוניה של בטהובן כשינויים בלחץ האוויר.
(אלברט איינשטין)
ספק גדול אם יימצא איש מדע מעמיק שאין דתיות מופלאה במינה מסגולות נפשו. דתיות- השתוממות נפעמת על ההרמוניה שבסדרי בראשית, המגלה תבונה כזו שכל חכמה ובינה שבמחשבת אדם ועצתו אינן כנגדו אלא הבהוב עמום הבטל ומבוטל. לעולם יש בורא.
ולא מובן לי כלל כיצד יצור אנושי כל כך אפסי יכול בכלל להבין משהו על עולמו של הבורא!`
(אלברט איינשטין).
למד מן המדע שעליך להטיל ספק במומחים. למעשה, אוכל להגדיר מדע בדרך אחרת: מדע היא אמונה בבורותם של מומחים.
(ריצ'ארד פיינמן. זוכה פרס נובל בפיזיקה).
אדם ישר, המצויד בכל הידע המדעי הקיים היום, יוכל רק לקבוע שמוצא החיים נראה, במובן מסוים כְּנֵס. כה רבים התנאים הצריכים להתקיים כדי שיווצרו החיים, עד כי אין מנוס מכאן והוכחה מדעית שהעולם נברא עי בורא רוחני בעל כוחות שמפעיל את העולם כולו.
פרנסיס קריק (זוכה פרס נובל על גילוי מבנה הדנ``א).
עד כה שום ממצא אינו סותר את האמונה בבורא העולם.
(פרופ` יהושע לדרברג חתן פרס נובל בביולוגיה מאוניברסיטת רוקפלר בניו-יורק)
קיומה של התודעה האנושית מוכיחה את קיומה של התודעה העליונה, התודעה האלוקית
(גוסטוב תאודור פכנר מייסד הפסיכו פיזיקה)
קיים אלוקים. הואיל והטבע, אף בתוהו ובוהו אינו יכול אלא לנהוג באופן מסודר כהלכה... כל היצורים קשורים בסיבה אחת, שהיא תבונתו של אלוקים. לכן אין ביכולתם לגרור תוצאות שונות מאלו המביאות לתפיסת השלמות של אותו מושג אלוקי עצמו
(פרופסור עמנואל קאנט)
כאשך חוקרים אנו את התבל ומתפלאים למראה הודה והסדר הקבוע בה, הרי אנו באים להכרה בכוח עליון ובמטרה קוסמית העולה על כל אשר ישיג שכלנו המוגבל... האמונה בבורא עליון הכרחית היא עתה לא פחות משהיתה בכל עת בעבר.
לאסטרונום אחד לפחות - השמים מספרים כבוד א-ל ומעשי ידיו מגיד הרקיע (תהילים).
(פרופסור סמרט אסטרונום ממלכתי בגלסקו)
אין הכשרה טובה יותר למדען מלימוד התלמוד.
(פרופסור אלווין רדקובסקי איש מדע אשר המציא את הכור האטומי בצוללת הגרעינית האמריקנית)
ועוד משהו מתוק :
אני, ובני דורי, רצינו שלעולם לא תהיה משמעות, ואחר שרצינו בכך, לא היה כל קושי למצוא נימוקים משכנעים שאכן אין לו משמעות, פילוסופית חוסר המשמעות היתה עבורינו צורך קיומי,
כיון שעולם בעל משמעות הפריע לחופש שלנו.. (איי איי . זה לפנתאון)
(ציטוט מתוך דבריו של אחד המפורסמים שבכופרים האבולוציונסטים, 'אלדוס האכסלי')
EB, אתה תחזיק בדעתך הפנטית. זכותך.
אבל בכל הקשור למדע, אני אעדיף את רשימת המדענים האמורה לעיל.
אגב - תתפלא לשמוע שהם לא היחידים. יש עוד ה-ר-ב-ה ... נוספים!
(היה לי נוח להביא את זה, כי בזמנו הבאתי את זה לרוברט).
ורק להסיר ספק.
גם הם לא מעניינים אותי, ביחס לאמונתי. זניח!!
רק אל תדבר בשם המדע!
כי מדענים גדולים ממך (בהרבה), חושבים ההיפך ממך.
זה הכל.