המערכת שלי

  • פותח הנושא פותח הנושא נוריאל
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

תתחדש ותהנה ,חדר מאד מסודר תרתי משמע.
שראיתי את צילומי החדר ,אמרתי לעצמי הלוואי עלי חדר בגודל כזה
ואני קורא תגובות שלדעתי מגזימות.
ברור שחדר קטן נחות מגדול, אבל יש בו גם פרמטרים שלעולם לא יהיו בחדר גדול
פרמטרים לטובה כמובן.
על הנייר אי אפשר לשמוע את הציוד שלי אצלי בחדר .
על האוזן , אפשר להתאהב במה שנשמע.
לכן : כל חדר וציוד לגופו של של מכלול.
תתחדש.
הרבה תלוי בסוג המוזיקה שאתה שומע.
תמיד יש חדרים מפתיעים, אבל ככלל, לא תוכל לשמוע מוזיקה סימפונית כראוי, בחדר קטנטן שהקירות סוגרים על המערכת ועל המאזין.
 
נראה מעולה ומתאר לעצמי שגם הסאונד תהנה.
 

כל הכבוד על הכתיבה משכילה ומעניינת. מסכים עם כל מילה , במיוחד עם כל הקשור בחלל האזנה. תהנה מהמערכת והכי חשוב תמשיך לנגן.:אצבע מורמת
 
מצד אחד אומרים שחדר מתחת ל 10מ"ר בעייתי, וזה נכון, לא הייתי מכניס משהו אחר ממדפיים קטנים וסאב. ומצד שני אומרים למערכת היפה שלך בחלל הגדול להשתמש ב RC, לא מובן, למה לטנף מערכת כזו עם משהו שבתכל'ס הוא סוג של איקולייזר.
 
כל משחקי ה rc שלי הסתיימו כשהוצאתי את זה מהמערכת ונשמתי לרווחה וחייכתי חיוך גדול ולא מתוקן בשום צורה ואופן.
 

נוראל

עזוב תמונות של המערכת, תפניק אותנו בהקלטה שלך מנגן על החלילית.

מספר שאלות...
יצא לך לבדוק השפעה של rc בחלל?
המעמדים לכבלים באמת משפיעים?

חוץ מזה תענוג לקרוא ולהתחמם מהתמונה של הקמין

ניסיתי ועשיתי מעמדי כבלים לרמקולים וחשמל, לסוג החומר ומאסתו יש השפעות שונות אבל בגדול הייתי אומר שהגבהה של כבלים אילו נותנת הרגשה של פחות באס ולואו מיד אבל אולי זה אמור להיות כך והבאס צריך להיות באמת יותר טייט והמיד באס גם ויותר סוג של נקי, עד היום לא החלטתי.
 
כל משחקי ה rc שלי הסתיימו כשהוצאתי את זה מהמערכת ונשמתי לרווחה וחייכתי חיוך גדול ולא מתוקן בשום צורה ואופן.
זה יכול להיות תלוי גם בסוג/מכשיר של rc, אומרים שדברים משורה עליונה כמו טרינוב/דיראק לא ״נוגעים״ באופי המערכת והסאונד אלה רק מטפלים בבעיות אקוסטיקה וכו׳
אישית לא ניסיתי, אך כול הזמן חוזר למחשבה סביב העניין rc, ומכיוון שאני באופן אישי בדיע שמכשיר rc זה סוג אקוולייזר ודורש גם כבילה נוספת שיש לה השפעה - עוצרת אותי מלהביא כזה הביתה...
 
RC איכותי (Dirac/Trinnov הבולטים ביותר כיום) זה הרבה יותר מ EQ, כן...

יחד עם זאת
עם המערכת מסוגלת ויודעת לשחזר כהלכה תחום ספקטרום רחב מאוד וברמה איכותית ושקופה ומדובר במערכת full range ובחלל ומיקום סטנדרטי/אידיאלי פלוס, כן הייתי מנסה לפחות בתיאוריה ובסימון V שניסינו,
כן הייתי מנסה לפחות את התגובה והשילוב בתחום/אזור הספקטרום התחתון.

לא "מתים" מניסיון ומידע ותמיד אבל תמיד לומדים בכל שלב של החיים.
 

RC איכותי (Dirac/Trinnov הבולטים ביותר כיום) זה הרבה יותר מ EQ, כן...

יחד עם זאת
עם המערכת מסוגלת ויודעת לשחזר כהלכה תחום ספקטרום רחב מאוד וברמה איכותית ושקופה ומדובר במערכת full range ובחלל ומיקום סטנדרטי/אידיאלי פלוס, כן הייתי מנסה לפחות בתיאוריה ובסימון V שניסינו,
כן הייתי מנסה לפחות את התגובה והשילוב בתחום/אזור הספקטרום התחתון.

לא "מתים" מניסיון ומידע ותמיד אבל תמיד לומדים בכל שלב של החיים.
לגמרי מסכים שאין כמו ניסיון בשטח שלך, אמה מה.... :)
בעיה מתחילה בכך שאין מאיפה לקחת להדגמה כי אין להדגמה:)
 
שוב, תודה על התגובות.

אני נמצא כרגע במצב שבטח כולכם מכירים אותו:
לא רוצה להזיז כלום אפילו מילימטר, שחס וחלילה משהו לא ישתבש...
בקיצור, מרוצה וזהו, אז ברור שזה ממש לא הזמן להתנסות ב-RC.

לעניין אחר, מעניין שאף אחד לא שאל על העיגולים על הנגן ועל הספק שלו.
אז בכל זאת אענה:
לצורך הכיוונון הסופי של כל מערכת שהחזקתי פעם, יש לי את העיגולים האלה,
שהם בעצם משקולות מסוגים שונים
שאני מניח על המכשירים השונים ומאזין לתוצאה - עם ובלי.
מצאתי שאת התוצאה הרצויה לי במערכת הנוכחית אני משיג, כמו שאמרתי,
עם העיגולים על הנגן ועל הספק שלו, אבל לא על המגבר או הספק שלו.
 
שוב, תודה על התגובות.

אני נמצא כרגע במצב שבטח כולכם מכירים אותו:
לא רוצה להזיז כלום אפילו מילימטר, שחס וחלילה משהו לא ישתבש...
בקיצור, מרוצה וזהו, אז ברור שזה ממש לא הזמן להתנסות ב-RC.

לעניין אחר, מעניין שאף אחד לא שאל על העיגולים על הנגן ועל הספק שלו.
אז בכל זאת אענה:
לצורך הכיוונון הסופי של כל מערכת שהחזקתי פעם, יש לי את העיגולים האלה,
שהם בעצם משקולות מסוגים שונים
שאני מניח על המכשירים השונים ומאזין לתוצאה - עם ובלי.
מצאתי שאת התוצאה הרצויה לי במערכת הנוכחית אני משיג, כמו שאמרתי,
עם העיגולים על הנגן ועל הספק שלו, אבל לא על המגבר או הספק שלו.
מכיר פתרונות מסוג העיגולים אלו.
יש כאלה גם בצורות משעשעות (ראיתי במינכן שנה שעברה), צורות איזה דוב נראה לי מלא בחול או מה שהוא ובמשקלים שונים.
 

מצד אחד אומרים שחדר מתחת ל 10מ"ר בעייתי, וזה נכון, לא הייתי מכניס משהו אחר ממדפיים קטנים וסאב. ומצד שני אומרים למערכת היפה שלך בחלל הגדול להשתמש ב RC, לא מובן, למה לטנף מערכת כזו עם משהו שבתכל'ס הוא סוג של איקולייזר.



RC איכותי (Dirac/Trinnov זה הרבה יותר מאקולייזד.
הבעיה העקרית בדרך כלל זה התאבכיות בונות והורסות.
הפתרון יכול להיות תיקון באמפליטודה (=אקולייזר) או הזזה של הפאזה, שהיא פתרון הרבה יותר נכון ומדויק.
 
הדיבור על מרימי כבלים עשה לי תאבון וניסיתי קודם לאחר תקופה ארוכה בלי, המרימים DIY שהיו לי חולקו לאנשים, מה שעשיתי זה לקחת אטבי כביסה להכניס את הכבל לתפס, להדביק אותם אנכית לרצפה עם בלו-טאק שגם מבודד את רגליותיהם מהרצפה, והפעם אני ממש מרגיש שינוי לטובה: באס הדוק יותר, פוקוס וניקיון. כנראה שילוב של שיכוך פיזי והרחקה ממטענים סטטים על הרצפה עושים את שלהם.
 
בכל הקשור לאקוסטיקה, אחד מהיסודות הוא להציב את המערכת מחוץ לשטח הרמקולים, לא ביניהם. מעטים מציבים כך בפועל. מציע לנסות, ההשפעה על איכות הנמוכים גבוהה.

אריה
 

נוריאל, אני מניח שחדר ההאזנה שלך הוא הסלון, איך שכנעת את יושבי ביתך שהוא מיועד רק לשימושך ? - שוכני ביתך הם לא פחות ממלאכים/יות.
 
בכל הקשור לאקוסטיקה, אחד מהיסודות הוא להציב את המערכת מחוץ לשטח הרמקולים, לא ביניהם. מעטים מציבים כך בפועל. מציע לנסות, ההשפעה על איכות הנמוכים גבוהה.

אריה

אכן.
השיפור תהומי.

לשים רמקולים (בריאים) צמודים לאיזו שידה/מחיצה/קיר...
אחת השגיאות הבסיסיות בתחום.
אין סיכוי בעולם שהתוצאה תהיה ראויה.
 
אכן.
השיפור תהומי.

לשים רמקולים (בריאים) צמודים לאיזו שידה/מחיצה/קיר...
אחת השגיאות הבסיסיות בתחום.
אין סיכוי בעולם שהתוצאה תהיה ראויה.

אז אם ככה כל פעם שמישהו מעלה תמונות של המערכת שלו בין הרמקולים צמודים לאיזו שידה/מחיצה/קיר...רצוי שלא לכתוב מדהים, וואו, סוף וכו' אלא לתת סופרלטיב כנה כמו סביר, בסדר, נחמד וכו' ?
 

אני מניח שחדר ההאזנה שלך הוא הסלון, איך שכנעת את יושבי ביתך שהוא מיועד רק לשימושך ? - שוכני ביתך הם לא פחות ממלאכים/יות.
שוכני ביתי הם רק בת זוגי, ולה יש מספיק מקום משלה, ובנוסף, גם היא נהנית להצטרף אלי מפעם לפעם לקונצרט וירטואלי,
אז כן - הגודל כן קובע...
 
בכל הקשור לאקוסטיקה, אחד מהיסודות הוא להציב את המערכת מחוץ לשטח הרמקולים, לא ביניהם. מעטים מציבים כך בפועל. מציע לנסות, ההשפעה על איכות הנמוכים גבוהה.
זה נכון, אבל רק בתנאי שהאלקטרוניקה נמצאת מאחורי המאזין (או, בעולם אידיאלי, מחוץ לחדר ההאזנה). ובכל מקרה, רצוי שהמגבר או המגברים כן יהיו קרובים לרמקולים, ואז צריך לעבוד רק בבלנס בין המגברים לקדם, כי זה צריך להיות אינטרקונקט מאוד ארוך.
אבל הואיל ולרובנו די בעייתי לנהוג כך, פתרון הרבה יותר זמין הוא פשוט להניח את הרמקולים על משטח מבודד, כדוגמת זה.
 
הסופרלטיבים
זה נכון, אבל רק בתנאי שהאלקטרוניקה נמצאת מאחורי המאזין (או, בעולם אידיאלי, מחוץ לחדר ההאזנה). ובכל מקרה, רצוי שהמגבר או המגברים כן יהיו קרובים לרמקולים, ואז צריך לעבוד רק בבלנס בין המגברים לקדם, כי זה צריך להיות אינטרקונקט מאוד ארוך.
אבל הואיל ולרובנו די בעייתי לנהוג כך, פתרון הרבה יותר זמין הוא פשוט להניח את הרמקולים על משטח מבודד, כדוגמת זה.
אני לא מתמצא בהתפשטות גלים.
הסבירו לי בעבר הרחוק שהתפשטות הגלים מהרמקולים יוצרת בעייה כשהמערכת נמצאת בין הרמקולים.
בצעתי אז ניסוי כזה - הצבתי את המערכת על אותו הקיר מחוץ לרמקולים והתוצאה הייתה מדהימה.
מאז אני מקפיד להציב את המערכת מחוץ לרמקולים.
נקודה נוספת, הרמקולים שלי היום מוצבים על הרצפה כשהם מוקפים בספרייה פתוחה של איקאה עמוסה בספרים.
הספרים אף הם, בהיבט האקוסטי, מיטבים את איכות הצליל באופן מפתיע.
המיקום הזה היה דרישה של אשתי כשעברנו לדירה הנוכחית. הרעיון הדאיג אותי אבל במבחן התוצאה התברר כפתרון מעולה.

אריה
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור