מסתבר שאפשר לקנות כבל רמקול מצויין במחיר למטר של חפיסת סיגריות

  • פותח הנושא פותח הנושא gds
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
חיפשתי כבל רמקול נחושת זול כי לא נשארתי עם מספיק כבלי נחושת להשוואות
QED XT25 עולה 29 ש"ח למטר ואחרי הרצה פשוט נותן צליל דומה לכזה של מאות רבות, הוכחה כמה חרטא יש בתחום הכבילה, אז נכון שהוא לא המילה האחרונה ב'פינז' או 'תחכום' בצליל אבל וואללה...טבעיות, במה, פרטים ובסה"כ כיף.
 

אחרי כותרת ופתיח כזה הייתי מצפה לכל הפחות שתפרט בהרחבה, ככל הניתן, אודות הנסיון האודיופילי שלך, לרבות המערכות שהביאו אותך למסקנה שהגעת...
ואח"כ ,אם תרצה, תפרט אילו השוואות עשית.
 
חיפשתי כבל רמקול נחושת זול כי לא נשארתי עם מספיק כבלי נחושת להשוואות
QED XT25 עולה 29 ש"ח למטר ואחרי הרצה פשוט נותן צליל דומה לכזה של מאות רבות, הוכחה כמה חרטא יש בתחום הכבילה, אז נכון שהוא לא המילה האחרונה ב'פינז' או 'תחכום' בצליל אבל וואללה...טבעיות, במה, פרטים ובסה"כ כיף.

גדי,
בזמנו הסטאפ שלי היה מחובר עם כבלי רמקולים מסדרת XT 40 QED, בהמשך לכתבה שהועלתה כאן בדקתי כבלים אחרים על הסטאפ, ואז הבנתי כמה צלילים החסרתי בדרך.
אגב, הרמקולים במערכת ק"ב מחוברים עד היום ב XT40, בסטריאו עברתי לכבילה טובה יותר.
 
נערך לאחרונה ב:
חיפשתי כבל רמקול נחושת זול כי לא נשארתי עם מספיק כבלי נחושת להשוואות
QED XT25 עולה 29 ש"ח למטר ואחרי הרצה פשוט נותן צליל דומה לכזה של מאות רבות, הוכחה כמה חרטא יש בתחום הכבילה, אז נכון שהוא לא המילה האחרונה ב'פינז' או 'תחכום' בצליל אבל וואללה...טבעיות, במה, פרטים ובסה"כ כיף.
כן נתקלתי בהפתעות בעבר כבל שאינו בכלל בעניין רמקולים מצלצל טוב - ולמה אני מתכוון בשנות התשעים .
בעסיקי המחשבים ורשתות . היו משאירים שאריות כבלים של מחשבים .
קראתי בגרמופון שהייתי מנוי
קראתי פיסקה קטנה שמשהו לקח כזה באנגליה . ושם במערכת שלו . והיה מופתע לחלוטין בסאונד
לעומת כבלים ידועים של אנגלים באותו עת .

החלטתינ לעשות זאת גם
הנה איזה פלא התוצאה היתה מרהיבה ..... אולם לאחר נסויים רבים והיה לי רמקול הכי הכי שקוף בתקופה
NS1000M YAMAHA וכל שינוי רגשתי אז כמובן עם שמיע של גיל 30+.
והיום כבר בגיל 59 אני אסיר תודה כי עדיין שומע ממש לא פחות טוב כמו שמעתי אז יחסית לאחרים שאבדו .ממזמן את הרגישות .

לצורך העניין כמובן אחרי זמן הזמנתי CS-12 VDH הלחמתי ישירות לקרוס אובר וכל זה עבד מ1991
עד 2013 שמכרתי את הימההה

ועוד דוגמא קניתי ממש כבל זול זול מחנות סטראו . 2.5MM והיה מיועד למערכת משנית
ומצא את עצמו .. בלא מעט חיבורים שחיברתי לרמקולים אחרים-טובים ואיכותיים שהיו ברשותי פשוט היה מדהים מדהים .
עדין נמצא ומחובר במערכת בתוך המשפחה .

לכן לא מפתיע אותי המאמר שלך . יש הפתעות . אולם כבלים זולים נשמעים כל כך גרוע כל כך ..
ומיד מרגישים זה לא זה .

אבל שוב אני אומר מאד מאד חשוב תמיד ההיתי שם לב לכיוונניות של הכבל עם זה לרמקול למערכת בין לבין מכשירים זה לטעמי קריטי ומורגש בסאונד . הפוך גם הפיכתו משנה את הסאונד .

אולם אני מאמין מנסיון כי אין קיצורי דרך וכבל פשוט לא יצלצל בהכרח כמו זה שעולה פי 10 ממנו ואם יש אז נס חנוכה
 

גם אצלי אחוריים בקולנוע מחוברים עם QED XT
 
אחרי כותרת ופתיח כזה הייתי מצפה לכל הפחות שתפרט בהרחבה, ככל הניתן, אודות הנסיון האודיופילי שלך, לרבות המערכות שהביאו אותך למסקנה שהגעת...
ואח"כ ,אם תרצה, תפרט אילו השוואות עשית.

חבר'ה, פרופורציות, 29 ש"ח למטר ונותן המון, כדי להשתפר צריך לשלם והרבה, למה האנטי למוצר זול ומפתיע באיכותו.
איתי אתה מבקש מניפסט א-לה סוני איאס?
מי שמכיר אותי מכיר והיו אצלי אנשים שקנו ממני כבלים יוקרתיים כך שיש לי בסיס להשוואה, אני בן 53 ואת המגבר קיט דקדה הראשון שלי בניתי בגיל 14, אני חשמלאי\אלקטרונאי בוגר סינגאלובסקי וסאונד מן בהכשרה: בטי בם, האופרה הישראלית, ובק ליין בצעירותי באנגליה.
יש לי הגברת לוורדין שכתוב במפורש שצריכה כבילת נחושת שזורה ודלת קיבול, ניסיתי כבילת כסף יקרה, לא רק במגבר הזה, כבילות נחושת יקרות כמו קארדאס שקיבלתי חתיכות לDIY בזמנו מיאיר תמם והסדרה האחרונה, נורדוסט ובלה בלה אזוטרי, אני לא סובל כבילת כסף לאודיו, כותב כאן גיא שהשתמש בXT40 וזו טעות לחשוב שהוא נשמע כמו הXT25 ובכלל הוא מוצא את קארדאס עתירי הקיבול והצבע לכבל טוב, נו שויין.
צ'מע איתי, עלי 5 מטר של הכבל אם תזרוק אותו לזבל כי הוא כזה ולא כי הוא לא נשמע כמו סילטק.
יצא לי להכיר את הבחור שהביא את כבילת laboratory 47 (למי שתהה 47 זה לא מספר החדר בבנייו אלא מספר המחוזות ביפן) גם הכבל הזה עולה 30 ₪ למטר ומדבריו משתמשים בו כמה אודיופילים כבדים.
 
אמרתי אין קיצורי דרך כבל טוב עד רמה מסויימת אני מוכן לקנות
כבל זול נשמע גרוע בציוד איכותי וישמע טוב יותר בציוד זול יותר תלוי כמה מערכת היא חושפנית .

לא אחבר כבל של 5 שקל למטר לניים אודיו שלי המינימום או NAIM NAC-5 היה ברשותי שנים ה-4
או מינימום אחר VDH-C122 שאותו אני אוהב במיוחד ומכיר אותו עוד מקודם כבר 30 שנים בצורתו
היותר PRO CS12 בגילגול הקודם שלו למרות ש12 הוא עבה וקשה יותר אוהב את צליל שלו
כמובן יש כבלים אחרים כמו שצינת
כל אחד יש לו את האופי שלו תלוי איזה מגבר ואיזה רמקול התאמה היא כאן חשובה כי לא כל דבר
הוא ראה וקדש
כן נתקלתי גם בעבר בכבלים זולים זולים עם סאונד סביר שאחבר לרסיבר קולנוע ביתי -שוב לא ברמות של טרה אדיוקווסט ורשימה אורכה . שאחבר למערכת הדו ערוצית שלי -כי מיד אני מרגיש בעיקר בטונים בהפרדה צלילות באס עומק מיד מיד שומעים למי שיש לו את האוזן ונסיון .

לבוא לומר כי זה שמן נחשים וחרטה זול שווה באיכותו בבניה ואיכות החומרים הוא גם יקר יותר
אז לא - אם זה עולה במחירו ראלי מצדיק או לא זה סיפור אחר
 

חיפשתי כבל רמקול נחושת זול כי לא נשארתי עם מספיק כבלי נחושת להשוואות
QED XT25 עולה 29 ש"ח למטר ואחרי הרצה פשוט נותן צליל דומה לכזה של מאות רבות, הוכחה כמה חרטא יש בתחום הכבילה, אז נכון שהוא לא המילה האחרונה ב'פינז' או 'תחכום' בצליל אבל וואללה...טבעיות, במה, פרטים ובסה"כ כיף.

הוכחה ?
ממש לא.
מדובר בהעדפה או ב VFM שזה לגיטימי לחלוטין.
לאדם אחר הצליל "דומה" שהזכרת יהיה ממש לא דומה ומבחינתו שווה לשלם יותר בשביל ההבדל.

מספיק לומר שמדובר , כנראה, בכבל טוב/מצוין למחירו ומי שמחפש פתרון זול מומלץ שינסה אותו.
ארז
 
כותב כאן גיא שהשתמש בXT40 וזו טעות לחשוב שהוא נשמע כמו הXT25 ובכלל הוא מוצא את קארדאס עתירי הקיבול והצבע לכבל טוב, נו שויין.

אני ועוד כמה אלפי אנשים, מבקרים (ביניהם בעל האתר שסקר את הכבילה הספציפית) ורוכשים בעולם, אבל למה לדייק בעובדות אם אפשר להיות פופוליסט ב 29 ש"ח למטר. ;)
 
נערך לאחרונה ב:
חבר'ה, פרופורציות, 29 ש"ח למטר ונותן המון, כדי להשתפר צריך לשלם והרבה, למה האנטי למוצר זול ומפתיע באיכותו.
איתי אתה מבקש מניפסט א-לה סוני איאס?
מי שמכיר אותי מכיר והיו אצלי אנשים שקנו ממני כבלים יוקרתיים כך שיש לי בסיס להשוואה, אני בן 53 ואת המגבר קיט דקדה הראשון שלי בניתי בגיל 14, אני חשמלאי\אלקטרונאי בוגר סינגאלובסקי וסאונד מן בהכשרה: בטי בם, האופרה הישראלית, ובק ליין בצעירותי באנגליה.
יש לי הגברת לוורדין שכתוב במפורש שצריכה כבילת נחושת שזורה ודלת קיבול, ניסיתי כבילת כסף יקרה, לא רק במגבר הזה, כבילות נחושת יקרות כמו קארדאס שקיבלתי חתיכות לDIY בזמנו מיאיר תמם והסדרה האחרונה, נורדוסט ובלה בלה אזוטרי, אני לא סובל כבילת כסף לאודיו, כותב כאן גיא שהשתמש בXT40 וזו טעות לחשוב שהוא נשמע כמו הXT25 ובכלל הוא מוצא את קארדאס עתירי הקיבול והצבע לכבל טוב, נו שויין.
צ'מע איתי, עלי 5 מטר של הכבל אם תזרוק אותו לזבל כי הוא כזה ולא כי הוא לא נשמע כמו סילטק.
יצא לי להכיר את הבחור שהביא את כבילת laboratory 47 (למי שתהה 47 זה לא מספר החדר בבנייו אלא מספר המחוזות ביפן) גם הכבל הזה עולה 30 ₪ למטר ומדבריו משתמשים בו כמה אודיופילים כבדים.


ה47 החליף אצלי סט שעולה פי כמה, לא רק שהוא יותר טוב, אלא שהכבלים הקודמים (ATLAS) נשארו בצד, לא נעים לי למכור אתם למישהו אחר אחרי הA/B מול ה47...
ה-47 זהו הכבל שלימד אותי על חשיבות הכבילה, כיום כל הכבילה אצלי שלהם כולל הדיגיטל. תודה למני!
 

בקיצור- "הכל קישקוש חוץ מ-שוש "
מי שעבר את גיל 50 כנראה יודע במה מדובר
ומי שלא
יכול להשתמש במילה חרטא
 
איפה ניתן להשיג את הכבל האמור.

פנה אל המשתמש MeniBI
 

נשארו לי כמה מטרים בודדים
אפשר ליצור קשר
 
בקיצור- "הכל קישקוש חוץ מ-שוש "
מי שעבר את גיל 50 כנראה יודע במה מדובר
ומי שלא
יכול להשתמש במילה חרטא

אין לי בעיה עם גילנות אלא אם זה מפלה בקבלה לעבודה.
מוכן לעשות לך העברה בנקאית ע"ס 180 שתקנה את הכבל האמור לניסיון ושתחזיר לי אם לא תשליך אותו לפח, אבל למען השם תנסה לפני שאתה משמיץ.
 
עוד אנקדוטה. מכרתי כמעט את כל הכבלים שהיו לי כדי להתחיל בחיפוש מחדש עם ראש (אוזן) נקיים. לבינתיים השקעתי 35 ש"ח ב2Xמטר של כבל מיקרופון מוגאמי 2549 לאינטרקונקט זמני.
מה שעשיתי הם שני דברים לא מקובלים: 1. הסרתי את הבידוד והסיכוך ונשארתי עם שני החוטים חם וקר בצורה המלופפת שלהם, 2.את הגידים לא הלחמתי לפלאגים אלא החדרתי לrca נקבות עם תותב פלסטיק כולל חבקים מתאימים לחיצוני כמו שיש ל laboratory 47.
חברת מוגאמי בין המבוקשות ע"י מוזיקאים בעולם והגיד של הכבל הנ"ל מופיע בצורתו העירומה כגיד המשמש יצרנים לחיווט קונסולות וציוד אחר, אנשים הכינו אינטרקונקטים באופן הבסיסי בלי לפרק את החוט כמוני ומלחימים פלאגים, הכל טוב כך עושים וכך גם אני עשיתי עד שניסיתי כפי שמוסבר לעיל ויש הבדל גדול, לא בא לשכנע אף אחד שיש לי תוצאה לא פחות טובה מאינטרקונקטים שעלו פי 20 כי תמיד תהיה איזו נשמה טובה שתגחך, אבל עוד דוגמה טובה של מה אפשר לקבל עבור פרוטות עם קצת אוריינטציה טכנית..
 

אני בדעה שכבלים זה יותר עניין של התאמה מאשר של רמה.
למי לא קרה שהכניס כבלים חדשים וחשב איזה שיפור מדהים ואז שינה את המערכת והוציא את הכבלים מהמערכת וחשב איזה שיפור מדהים.
לאחרונה הופתעתי מכבל פשוט, של גיד נחושת יחיד, בערך כפול בעובי מה 47 העבה יותר (שזה עדיין דק). הטבעיות של נחושת, בלי הכבדות היתירה, ויותר חי מה 47.
 
מה רע בכבל של 6 ש"ח?
בדקתי גם אני כל מיני כבלים למערכת,
ובזמנו א.ב. אלקטרוניקה ישבו בחולון,וקניתי מהם כבלי אינטרקונקט,של חברה איטלקית שלא זוכר כרגע את שמה,
הלחמתי קונקטורים של אמפינול.
השוותי לכבל של VDH שעלה 1200 ש"ח,אצל חבר במערכת רצינית.
היה הבדל מינורי,שכמעט שלא הורגש. שזה ענין כבר של טעם אישי.
שמענו מס' סוגי מוסיקה,ולרוב לא היה הבדל.
יש זולים וטובים ולרוב יש זולים וממש גרועים.
 
חיפשתי כבל רמקול נחושת זול כי לא נשארתי עם מספיק כבלי נחושת להשוואות
QED XT25 עולה 29 ש"ח למטר ואחרי הרצה פשוט נותן צליל דומה לכזה של מאות רבות, הוכחה כמה חרטא יש בתחום הכבילה, אז נכון שהוא לא המילה האחרונה ב'פינז' או 'תחכום' בצליל אבל וואללה...טבעיות, במה, פרטים ובסה"כ כיף.
מדובר בכבל מעולה למערכות ברמת ביניים ומשדרג אפילו סט אפ ברמת כניסה אבל בסט אפ ברמת היי אנד מתחילים לשמוע שחסרים פרטים במוזיקה ושההפרדה הרבה פחות טובה מכבל יותר טוב ומן הסתם הרבה יותר יקר (הערה:תלוי בנסיבות, יקר לא בהכרח שווה לטוב).
 

כבלים משנים את הסאונד ולפעמים בצורה קיצונית
מי שהתנסה וחווה כמה כבלים איכותיים בחייו יודע על מה אני מדבר .
כמובן שיכולים לחשוב כמה שרוצים שאני לא אובייקטיבי מתוקף היותי עוסק בתחום.

לרוב מי שיש לו מערכת רצינית , יש לו כבלים ברמה גבוהה , ואף אחד עם מערכת שכזו לא חיבר כבלים בעשרות שח
מאחר וכבלים כאלו עם חומר מועט בפנים וסיכוך מינימאלי לא מייצרים איכות סאונד במערכת נחשבת.

אז לדעתי כל עניין הכבלים והמאמינים בהם נחלקים ל 2 קבוצות .

אלה שיש להם מערכת טובה ומבצעים טסטים ושומעים הבדל שמצדיק את ההשקעה .
ואלה שמישום מה קיבלו החלטה מקובעת בראש שכבלים לא עושים שינויים ושחבל להשקיע על כבלים כסף
ושהכל וודו .

הכבלים לרבות כבלי החשמל הם ה Fine Tuning של מערכת טובה ומבחינתי הם משולים לורידים בגוף
כאשר המקור זה הראש ההגברה זה הלב והרמקולים זה הרגליים , ומה שמקשר בין כולם זה הוורידים
וכאשר הוורידים מעט חסומים אז יש כאב פה ושם , ובסטריאו זה בדיוק אותו הדבר , כאשר כבל לא מתאים
יכול בהחלט להאפיל על התוצאה הסופית .

כבלים , בדיוק כמו שאר חלקי המערכת , צריכים להיות פלוס מינוס פרופורציונאלים לרמת המערכת , כלומר
לא אשים על מגבר של 5K כבל ב 4K אבל כן אשים כבל במחיר כזה בהנחה שהוא משפר את הסאונד אם היה לי מגבר של 20k ומעלה .

לגבי ההבדלים השמיעים זה עניין אישי , כלומר אודיופיל אמיתי ישקיע בכבל גם אם הוא שיפר ועידן את הצליל
קלות והתוצאה שופרה , גם אם לא מקצה לקצה .
ויבוא אחר שאננו אודיופיל , שיאמר , מה בגלל העגילות המינורית הזו בקצוות של הצליל אשקיע כמה אלפים על כבל ?

אני מזכיר לאנשים פה שאודיופיל הוא פדופיל של סטריאו , ואובססיבי לתוצאה , וישלם לא מעט על כל שיפור
קטן שיעלה לו חיוך על שפתיו , ומי שלא מוכן לשלם שיפור גם קטן ויעיל שבא מכבלים , אז לדעתי הוא לא אודיופיל.

אז לפותח השירשור כבל טוב וזול מספיק לו , אולם לרוב האודיופילים שאני מכיר ובמיוחד לאלה עם המערכות הי אנד הרציניות
כבל שכזה בהחלט לא מספיק.

וכמובן שכל אחד יעשה כטוב בעיניו .

אמיר ארמה
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור