ronengolanpt
אוהב את התחום
- הודעות
- 267
- מעורבות
- 333
- נקודות
- 63
הקדמה
למשך יומיים , רמת גן ומינכן הפכו לערים תאומות , הרבה כבוד על תערוכה איכותית , מושקעת , מעניינת וחשובה כל כך לתחום ה-HIGH-END בישראל ,תודה לכל המציגים , ומעל כולם תודה לנמר אחד ש"ניצח" על התזמורת הזאת
חשבתי קצת על מה לרשום , ומכיוון שראיתי שהביקורות על הסאונד , וחדרי התצוגה חוזרים על עצמם , חשבתי לרשום על 10 דברים חדשים שלמדתי , אולי זה יעניין מישהו ..
טכנולוגיה של רמקולים
בתערוכה ראינו תצוגה של רמקולים מטכנולוגיות שונות , מחדר לחדר יכולת לעבור מתצוגה של רמקולי RIBBON (דני מאודיו אקסטרים והמגנאפן) , לרמקולים קרמיים (זיו מאודיוזיפ עם המארטן) , מסוג HORN (יגאל מIL-AUDIOׂ והאקפלה) , או דינמיים (ערן מאודיו פריק עם המגיקו) , המרחק הקצר בין החדרים אפשר להאזין להם כמעט SIDE-BY-SIDE
אני יודע שיש אנשים שטוענים שאין צליל אופייני לכל טכנולוגיה , החוויה הסובייקטיבית שלי היא שהטכנולוגיה מאד דומיננטית בחתימת הצליל , ומקרינה על סגנון המוזיקה שכל רמקול מצטיין בו ועל יתרונותיו וחסרונותיו ,ההפתעה מבחינתי היו רמקולי הHORNS מכיוון שהחשיפה שלי לHORNS הייתה מועטה יחסית , וגם בSETUPS של החברים בפורום הם הוזכרו לעתים רחוקות , ומצד שני זה היה אחד החדרים שנשארתי שם הכי הרבה זמן , ויכולתי לשמוע מהם עוד ועוד , מכל סגנון שהוא , אני בהחלט אשים עין על הטכנולוגיה הזאת
תנו לי תנו לי רוק אנד רול
החלום שלי זה בית פרטי , עם יחידת מרתף גדולה שתהיה שלי , ללא כניסה לבנות המין היפה , למטה אני אשים שולחן ביליארד , מקרר בירות , מכונת ARCADE , ומערכת סטראו מנגנת ברקע , במקרה כזה אני חושב שהמקינטוש מאד יתאים , יש לו סאונד שצועק תביאו לי Rock And Roll ,מראה של מיליון דולר , ויחד עם הבירה והביליארד אני אקבל הופעה חיה בLIVE , עכשיו אני רק צריך להשיג בית פרטי כזה ומקינטוש כזה ואני מסודר ..
קורולה ליסינג או ג'יפ
אנשים שביקרו בחדרים השונים , השוו בין מערכות שונות , אבל שכחו לציין פרט חשוב , המחיר של הSETUP שניגן בכל חדר היה משמעותי שונה , להשוות בין מערכת של 50,000 ש"ח למערכת של 500,000 זה קצת כמו לעשות מבחן השוואתי בין COROLLA בת 5 לגי'פ יוקרתי וחדיש של LEXUS , אני חושב שהשוואה בין SETUPS , צריכה להיות ביחס תמחור זהה (עד פי 2) אחרת זה לא כוחות ..
האמת שמזה נגזרת שאלה יותר עמוקה , מה מטרת התערוכה ? , האם היא משמשת לשופוני של תערוכה , כמו שיש במינכן , בתערוכות עם SETUP של 7 ספרות , או להצגת מערכות שמכוונות יותר לאודיופיל עם תקציב לא מוגבל , שזה רוב הMARKET שמעוניין לשמוע מערכות בתקציב שידו משגת , מה דעתכם ?
רן לוי
האיש והאגדה , כתב הרייטינג שכתב על אודיו בזמן שנמר שמע עם "PURE ACOUSTICS" , אני זוכר איך בתור ילד הייתי קורא את הכתבות שלו בשקיקה , ישבתי לידו בSESSION האזנה , והוא הסביר לי בעיון באריכות ובנועם , כיצד הוא מאזין למערכת , מה הוא מחפש בזמן ההאזנה ,מה הבעיות והתובנות שלו מהחדרים , וכיצד מראה ומבנה הרמקול ישפיע על אופי הסאונד , כמה שחשבתי שאני יודע הרבה , הבנתי שאני עדיין לא יודע כלום , איש מאד מעניין , ממש מייקל פרמר הישראלי
האבטיח של פרנק
הרגע הזה שאתה שומע ביצוע מדהים בפעם הראשונה , ואתה אומר אלוהים אדירים , מאיפה זה בא , הרגע הזה בתערוכה קרה לי אצל ערן מאודיופריק , הוא שם את התקליט של פראנק זאפה עם הקטע שנקרא WATERMELON IN EASTER HAY על הברינקמן , ויחד עם האלקטרוניקה היפנית של LUXMAN , והרמקול של מגיקו , לרגע היה נדמה שפראנק זאפה היה בחדר עם הגיטרה החשמלית , ונתן ביצוע מושלם , איזה חוויה מדהימה
השניה של מאהלר
אינני חובב מוזיקה קלאסית , זה נשמע לי תמיד משעמם ומנומס מדיי , אז זהו שלא , מישהו צריך להעיר אותך ולתת לך את הכאפה של החיים כדי להבין כמה אתה טועה ,ואת הכאפה קיבלתי מזיו ..
השנייה של מהאלר , בניצוחו של SOLTI , בחדר של זיו מאודיוזיפ , עם הMARTENS המפורטים , פטיפון של נוטיגהאם מושקע נשמעו מצוין , עצמתי עיניים והרגשתי שאני באולם הקונצרטים שומע את הפילהרמונית בוינה , עם כל העושר המוזיקלי , מדהים , מדהים , מדהים
חדרה על המפה
לא שמעתי מעולם על SONIC-BLISS , עם רמקול שעונה לשם ISIS , תמונה של פיל אפריקאי , וDAC פולני מוורשה לא היה לי הרבה ציפיות (נשמע כמו התחלה של בדיחה) , אבל בחדר הזה היה סאונד מעולה , הLAMPIZATOR זה הדבר הכי קרוב לפטיפון בדיגיטל , והרמקולים האלו עם הWOOFERS של ה15 אינץ' היו גדולים מהחיים , יכול להיות שבשביל סאונד טוב צריך לצאת מתל אביב לחדרה ? תודה חיים על חווית ההאזנה
דיגיטל מול אנלוג
לפי התערוכה הזאת הדיגיטל ניצח ובגדול , ברוב החדרים המוזיקה בקעה מהדיגיטל , ולמעט החדר של זיו שהיה 100% אנלוג , בשאר החדרים שמענו צליל לא אנלוגי , אני לא יודע האם זה נובע מכיוון שלהחליף תקליטים במשך יומיים שלמים זה לא חוויה קלה , או שבאמת הפער נסגר בין האנלוג לדיגיטל , לאוזניי האנלוג תמיד יישמע הרבה יותר LIVE , והדיגיטל מפורט ונקי יותר , אני חושב שבתקציב נתון ובהתעלם מהנוחות האנלוג נשמע יותר כייפי לאוזניי , אבל כנראה שזה מאד סובייקטיבי ..
סיסמת התיווך הנצחית
כשהחמאתי למציגים בחדרים שאהבתי את הסאונד , כמעט כולם אמרו לי את המשפט הבא "היית צריך לשמוע איך זה נשמע בהתחלה.." ההבדל בין סאונד מחורבן לסאונד חלומי הייתה חתיכת בד אקוסטי , או כמה מילימטרים שינוי במיקום , המשפט של המתווכים שמה שחשוב זה LOCATION,LOCATION,LOCATION מעולם לא היה רלבנטי יותר ..
אחד שמבין
דני תמיד יודע להתאים ציוד יד שנייה עם ניסיון אינסופי המערכת שלו תמיד נשמעת כאילו השלם גדול בהרבה מסך חלקיו , ולדעתי הסאונד ששמעתי שם הוא המצטיין בVFM ,אם צריך עצה טובה דני זה אחד הטלפונים הראשונים שלי , מה גם שדני איש שיחה מעניין ומרתק , אני חייב לבקר אותו בקרוב ..
ציוד וידאו
היה נחמד לראות את המילה האחרונה של המסכים של LG וSAMSUNG , מה שחשבתי לעצמי זה היחס בתמחור , במחיר של 25,000 אתה קונה את המסך הכי טוב של LG ויש שיאמרו הכי טוב בעולם , מצד שני באותו סכום , אתה לא מתחיל אפילו לגרד מערכת אודיו איכותית , מצאנו לנו חתיכת תחביב לא זול
המלך של התערוכה
יגאל היה בליגה משלו , למבורגיני בכביש החוף ולא רואה אף אחד ממטר , לאף אחד אין סיכוי
מה שהיה מעניין זה שיגאל החליף בין CD לANALOG לSTREAMING וחיפשתי לשמוע את ההבדלים בין המקורות השונים , אבל אצל יגאל , לא משנה מה המקור , ומה סוג המוזיקה , זה נשמע תמיד מעולה , אם יגאל היה הREFERENCE (וגם חיים סבג והLAMPIZATORׁ) אין צורך באמת בANALOG
הגודל באמת קובע
הרמקולים שהכי אהבתי היו תמיד גדולים מהחיים , עם תיבה ענקית , וWOOFER אימתני , כנראה שבסטראו הגודל כן קובע
נמר בכל מקום
איכשהו , לא שלא הלכתי , ולאן שלא הגעתי , נמר היה שם , כמו חתן ביום הכלולות , מברך את כל מי שבא לחגוג בתערוכה , מאחל לך הרבה שנים של אושר עם הכלה , נתראה בברית בסוכות בעוד שנתיים
חברים , זה החוויה שלי , מקווה שהצלחתי לעניין אותכם , תשתפו גם בחוויות שלכם ..
שבת שלום וחג סוכות שמח
רונן
למשך יומיים , רמת גן ומינכן הפכו לערים תאומות , הרבה כבוד על תערוכה איכותית , מושקעת , מעניינת וחשובה כל כך לתחום ה-HIGH-END בישראל ,תודה לכל המציגים , ומעל כולם תודה לנמר אחד ש"ניצח" על התזמורת הזאת
חשבתי קצת על מה לרשום , ומכיוון שראיתי שהביקורות על הסאונד , וחדרי התצוגה חוזרים על עצמם , חשבתי לרשום על 10 דברים חדשים שלמדתי , אולי זה יעניין מישהו ..
טכנולוגיה של רמקולים
בתערוכה ראינו תצוגה של רמקולים מטכנולוגיות שונות , מחדר לחדר יכולת לעבור מתצוגה של רמקולי RIBBON (דני מאודיו אקסטרים והמגנאפן) , לרמקולים קרמיים (זיו מאודיוזיפ עם המארטן) , מסוג HORN (יגאל מIL-AUDIOׂ והאקפלה) , או דינמיים (ערן מאודיו פריק עם המגיקו) , המרחק הקצר בין החדרים אפשר להאזין להם כמעט SIDE-BY-SIDE
אני יודע שיש אנשים שטוענים שאין צליל אופייני לכל טכנולוגיה , החוויה הסובייקטיבית שלי היא שהטכנולוגיה מאד דומיננטית בחתימת הצליל , ומקרינה על סגנון המוזיקה שכל רמקול מצטיין בו ועל יתרונותיו וחסרונותיו ,ההפתעה מבחינתי היו רמקולי הHORNS מכיוון שהחשיפה שלי לHORNS הייתה מועטה יחסית , וגם בSETUPS של החברים בפורום הם הוזכרו לעתים רחוקות , ומצד שני זה היה אחד החדרים שנשארתי שם הכי הרבה זמן , ויכולתי לשמוע מהם עוד ועוד , מכל סגנון שהוא , אני בהחלט אשים עין על הטכנולוגיה הזאת
תנו לי תנו לי רוק אנד רול
החלום שלי זה בית פרטי , עם יחידת מרתף גדולה שתהיה שלי , ללא כניסה לבנות המין היפה , למטה אני אשים שולחן ביליארד , מקרר בירות , מכונת ARCADE , ומערכת סטראו מנגנת ברקע , במקרה כזה אני חושב שהמקינטוש מאד יתאים , יש לו סאונד שצועק תביאו לי Rock And Roll ,מראה של מיליון דולר , ויחד עם הבירה והביליארד אני אקבל הופעה חיה בLIVE , עכשיו אני רק צריך להשיג בית פרטי כזה ומקינטוש כזה ואני מסודר ..
קורולה ליסינג או ג'יפ
אנשים שביקרו בחדרים השונים , השוו בין מערכות שונות , אבל שכחו לציין פרט חשוב , המחיר של הSETUP שניגן בכל חדר היה משמעותי שונה , להשוות בין מערכת של 50,000 ש"ח למערכת של 500,000 זה קצת כמו לעשות מבחן השוואתי בין COROLLA בת 5 לגי'פ יוקרתי וחדיש של LEXUS , אני חושב שהשוואה בין SETUPS , צריכה להיות ביחס תמחור זהה (עד פי 2) אחרת זה לא כוחות ..
האמת שמזה נגזרת שאלה יותר עמוקה , מה מטרת התערוכה ? , האם היא משמשת לשופוני של תערוכה , כמו שיש במינכן , בתערוכות עם SETUP של 7 ספרות , או להצגת מערכות שמכוונות יותר לאודיופיל עם תקציב לא מוגבל , שזה רוב הMARKET שמעוניין לשמוע מערכות בתקציב שידו משגת , מה דעתכם ?
רן לוי
האיש והאגדה , כתב הרייטינג שכתב על אודיו בזמן שנמר שמע עם "PURE ACOUSTICS" , אני זוכר איך בתור ילד הייתי קורא את הכתבות שלו בשקיקה , ישבתי לידו בSESSION האזנה , והוא הסביר לי בעיון באריכות ובנועם , כיצד הוא מאזין למערכת , מה הוא מחפש בזמן ההאזנה ,מה הבעיות והתובנות שלו מהחדרים , וכיצד מראה ומבנה הרמקול ישפיע על אופי הסאונד , כמה שחשבתי שאני יודע הרבה , הבנתי שאני עדיין לא יודע כלום , איש מאד מעניין , ממש מייקל פרמר הישראלי
האבטיח של פרנק
הרגע הזה שאתה שומע ביצוע מדהים בפעם הראשונה , ואתה אומר אלוהים אדירים , מאיפה זה בא , הרגע הזה בתערוכה קרה לי אצל ערן מאודיופריק , הוא שם את התקליט של פראנק זאפה עם הקטע שנקרא WATERMELON IN EASTER HAY על הברינקמן , ויחד עם האלקטרוניקה היפנית של LUXMAN , והרמקול של מגיקו , לרגע היה נדמה שפראנק זאפה היה בחדר עם הגיטרה החשמלית , ונתן ביצוע מושלם , איזה חוויה מדהימה
השניה של מאהלר
אינני חובב מוזיקה קלאסית , זה נשמע לי תמיד משעמם ומנומס מדיי , אז זהו שלא , מישהו צריך להעיר אותך ולתת לך את הכאפה של החיים כדי להבין כמה אתה טועה ,ואת הכאפה קיבלתי מזיו ..
השנייה של מהאלר , בניצוחו של SOLTI , בחדר של זיו מאודיוזיפ , עם הMARTENS המפורטים , פטיפון של נוטיגהאם מושקע נשמעו מצוין , עצמתי עיניים והרגשתי שאני באולם הקונצרטים שומע את הפילהרמונית בוינה , עם כל העושר המוזיקלי , מדהים , מדהים , מדהים
חדרה על המפה
לא שמעתי מעולם על SONIC-BLISS , עם רמקול שעונה לשם ISIS , תמונה של פיל אפריקאי , וDAC פולני מוורשה לא היה לי הרבה ציפיות (נשמע כמו התחלה של בדיחה) , אבל בחדר הזה היה סאונד מעולה , הLAMPIZATOR זה הדבר הכי קרוב לפטיפון בדיגיטל , והרמקולים האלו עם הWOOFERS של ה15 אינץ' היו גדולים מהחיים , יכול להיות שבשביל סאונד טוב צריך לצאת מתל אביב לחדרה ? תודה חיים על חווית ההאזנה
דיגיטל מול אנלוג
לפי התערוכה הזאת הדיגיטל ניצח ובגדול , ברוב החדרים המוזיקה בקעה מהדיגיטל , ולמעט החדר של זיו שהיה 100% אנלוג , בשאר החדרים שמענו צליל לא אנלוגי , אני לא יודע האם זה נובע מכיוון שלהחליף תקליטים במשך יומיים שלמים זה לא חוויה קלה , או שבאמת הפער נסגר בין האנלוג לדיגיטל , לאוזניי האנלוג תמיד יישמע הרבה יותר LIVE , והדיגיטל מפורט ונקי יותר , אני חושב שבתקציב נתון ובהתעלם מהנוחות האנלוג נשמע יותר כייפי לאוזניי , אבל כנראה שזה מאד סובייקטיבי ..
סיסמת התיווך הנצחית
כשהחמאתי למציגים בחדרים שאהבתי את הסאונד , כמעט כולם אמרו לי את המשפט הבא "היית צריך לשמוע איך זה נשמע בהתחלה.." ההבדל בין סאונד מחורבן לסאונד חלומי הייתה חתיכת בד אקוסטי , או כמה מילימטרים שינוי במיקום , המשפט של המתווכים שמה שחשוב זה LOCATION,LOCATION,LOCATION מעולם לא היה רלבנטי יותר ..
אחד שמבין
דני תמיד יודע להתאים ציוד יד שנייה עם ניסיון אינסופי המערכת שלו תמיד נשמעת כאילו השלם גדול בהרבה מסך חלקיו , ולדעתי הסאונד ששמעתי שם הוא המצטיין בVFM ,אם צריך עצה טובה דני זה אחד הטלפונים הראשונים שלי , מה גם שדני איש שיחה מעניין ומרתק , אני חייב לבקר אותו בקרוב ..
ציוד וידאו
היה נחמד לראות את המילה האחרונה של המסכים של LG וSAMSUNG , מה שחשבתי לעצמי זה היחס בתמחור , במחיר של 25,000 אתה קונה את המסך הכי טוב של LG ויש שיאמרו הכי טוב בעולם , מצד שני באותו סכום , אתה לא מתחיל אפילו לגרד מערכת אודיו איכותית , מצאנו לנו חתיכת תחביב לא זול
המלך של התערוכה
יגאל היה בליגה משלו , למבורגיני בכביש החוף ולא רואה אף אחד ממטר , לאף אחד אין סיכוי
מה שהיה מעניין זה שיגאל החליף בין CD לANALOG לSTREAMING וחיפשתי לשמוע את ההבדלים בין המקורות השונים , אבל אצל יגאל , לא משנה מה המקור , ומה סוג המוזיקה , זה נשמע תמיד מעולה , אם יגאל היה הREFERENCE (וגם חיים סבג והLAMPIZATORׁ) אין צורך באמת בANALOG
הגודל באמת קובע
הרמקולים שהכי אהבתי היו תמיד גדולים מהחיים , עם תיבה ענקית , וWOOFER אימתני , כנראה שבסטראו הגודל כן קובע
נמר בכל מקום
איכשהו , לא שלא הלכתי , ולאן שלא הגעתי , נמר היה שם , כמו חתן ביום הכלולות , מברך את כל מי שבא לחגוג בתערוכה , מאחל לך הרבה שנים של אושר עם הכלה , נתראה בברית בסוכות בעוד שנתיים
חברים , זה החוויה שלי , מקווה שהצלחתי לעניין אותכם , תשתפו גם בחוויות שלכם ..
שבת שלום וחג סוכות שמח
רונן
נערך לאחרונה ב: