חפירת ממירים !!!!

  • פותח הנושא פותח הנושא tzachi
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

זה מאפיין טיפוסי של ממירים זולים
סאונד רזה - הוא לא סאונד מפורט - בדיוק ההיפך.
מוזר שרבים מאוד חושבים שאם מצליחים לשמוע צקצוקים ושריקות, הם שומעים סאונד מפורט.
סאונד מפורט נשמע טבעי, כשהצקצוקים והשריקות לא תמיד נשמעים או מודגשים בו, כי הם לא החלק המרכזי של ההקלטה אלא רק הקצוות.
זה כמו ההבדל בין תמונה רגילה לתמונת רנטגן של אדם.
הרנטגן רואה דברים אחרים מהתמונה הרגילה, אבל הוא אינו מפורט יותר ממנה. ההיפך.
 
יש לאיון מוצר של פרה+דאק מעולה.
מסתובבים גם כמה ביד שניה ויש חדשים.

תוכל לסגור הכל במכה.
 
סאונד רזה - הוא לא סאונד מפורט - בדיוק ההיפך.
מוזר שרבים מאוד חושבים שאם מצליחים לשמוע צקצוקים ושריקות, הם שומעים סאונד מפורט.
סאונד מפורט נשמע טבעי, כשהצקצוקים והשריקות לא תמיד נשמעים או מודגשים בו, כי הם לא החלק המרכזי של ההקלטה אלא רק הקצוות.
זה כמו ההבדל בין תמונה רגילה לתמונת רנטגן של אדם.
הרנטגן רואה דברים אחרים מהתמונה הרגילה, אבל הוא אינו מפורט יותר ממנה. ההיפך.
צודק סאונד רזה הוא רזה
מפורט זה בא לביטוי גם בהרמוניות והדעיכה של הכלים במלאות של הצליל ובעושר ..........
 

אני חושב שהשירשור מעניין מאוד
ואני לא קונה כלום על עיוור.
אני כל הזמן מהיום הראשון כטודיופיל שומעה מוצרים ומגבש דעה.
לגבי הסיני זה הימור קטן מאוד גם מבחינת סיכוי להפסד.
עוד מתבשל עם זה
יש עוד כיוונים ברגע שמשהו יהיה קנקרטי אני יכתוב
 
למישהו אולי יש ניסיון אם הממיר HEGEL HD25 דעות מחשבות?אם יש אפשרות למצוא בזול כדי?לא? מה חושבים עליו??
 
הי כרמל.
לי היה אחד כזה ועכשיו אני עם אחיו hd20.
השאלה איזה סאונד אתה מחפש ולמה אתה מצפה. סה"כ שומעים טוב. סאונד נקי ומלא. באס בריא ובמה טובה. למחירו ביד שניה סביב ה3-4 אלף הוא ממיר טוב ויכול לשמש גם כקדם לא רע בעת הצורך. כמובן שאין להשוות אותו לממירי קצה. הוא מהטובים אבל מהדיגיטלים הטובים לא מהממירים שנשמעים אנלוגים.
אנא קח את המלצתי בהסתייגות אחת. לא שמעתי המון ממירים כך שאני לא יודע לומר לך אם יש טובים ממנו בהרבה באותה רמת מחיר. הניחוש שלי הוא לא אבל מאוד יכול להיות שאני טועה.
מקווה שזה עוזר
 

סירטון השוואה ביין ממיר סיני הקרם דלה קרם שהסינים יודעים לייצר שעולה לפי הכתבה 4500$ טרמיניטור משהו..
מול ממיר שעולה 20000$ ורמיר משהו לא מכיר.
באמצע הסרטון הבחור מסביר איך עובדת השיטת שיווק הסינית מול המערבית ולמעשה ממיר שעולה 4500$ סיני היה צריך לעלות לפחות כפול רק בגלל שיטת השיווק . מעניין.
 
סאונד רזה - הוא לא סאונד מפורט - בדיוק ההיפך.
מוזר שרבים מאוד חושבים שאם מצליחים לשמוע צקצוקים ושריקות, הם שומעים סאונד מפורט.
סאונד מפורט נשמע טבעי, כשהצקצוקים והשריקות לא תמיד נשמעים או מודגשים בו, כי הם לא החלק המרכזי של ההקלטה אלא רק הקצוות.
זה כמו ההבדל בין תמונה רגילה לתמונת רנטגן של אדם.
הרנטגן רואה דברים אחרים מהתמונה הרגילה, אבל הוא אינו מפורט יותר ממנה. ההיפך.

בדיוק. בציוד המיד-פיי של השנים האחרונות יש נטייה להנחית כמה db באזור ה 100-300 Hz כדי שהצליל יעשה פוזה של נקי ומפורט וכך נעלמים להם פרטים הכרחיים בתחום הזה שבו קיימת אינפורמציה מוזיקלית רבה, ומה עושים הרבה אנשים? שמים כבל חשמל עם חתך עבה למשל להחזיר את החמימות הטבעית שאבדה ועוד נסיונות עקרים ויקרים למצוא אותה.
אני פוסל על הסף ציוד מסוג זה שנעשה פופולרי בשנים האחרונות, אם הייתי רוצה להנחית את התדרים שבהם כביכול נמצא הליכלוך הייתי שם איקיולייזר גרפי פשוט ומוריד את הסליידים ומשכנע את עצמי שפתאום נהיה לי פירוט וניקיון.
 

הדבר האחרון שאקולייזר מוסיף זה פירוט וניקיון.
לא בתחושה ולא בתוצאה.
פשוט מונח לא נכון.

"איזון טונאלי" כן (או סוג של... ) לפי האוזן/טעם של המשתמש.
תוך כדי ריסון/סירוס של קבוצת תדרים שלא עושה לנו טוב באוזן. והדגשה/הגברה של קבוצת תדרים אחרת.
 
סירטון השוואה ביין ממיר סיני הקרם דלה קרם שהסינים יודעים לייצר שעולה לפי הכתבה 4500$ טרמיניטור משהו..
מול ממיר שעולה 20000$ ורמיר משהו לא מכיר.
באמצע הסרטון הבחור מסביר איך עובדת השיטת שיווק הסינית מול המערבית ולמעשה ממיר שעולה 4500$ סיני היה צריך לעלות לפחות כפול רק בגלל שיטת השיווק . מעניין.

צחי יש לא מעט השוואות של לא מעט ציוד כזה או אחר ומבחנים עיוורים וכל מה שרק תחפש, מישהו כבר ערך וניסה/עשה ופרסם...זה עדיין לא אומר דבר חוץ ממה שאתה תאמר כאשר אתה אם היה אפשרי לך לבחון אצלך במערכת.

זה כן כלי לגמרי לא רע לעשות איזה סוג של הבדלה וסינון ראשוני.
וזה סבבה לגמרי.
 

הפואנטה בסרטון היא :
אנכנו מתיחסים לציוד גם לפי הרף מחיר שלו .
וכשמשוים ציוד סיני שנמכר ישר מהיצרן למול מוצר מערבי ממוטג שנמכר אצל סוחרים זה כמו להשוות מלפפונים לעגבניות.
כי מוצר סיני שעולה 1400$ במכירה ישירה היה אמור לעלות פי 2 עד פי 3 מהשיטת מכירה הרגילה .
 
השאלה היא תאכלס
מי מקשיב למוצר בשלב התכנון. יכול להיות מוצר עם רכיבים יקרים שישמע רע ויטרטר כמו המגש של האידוי מאחורי המקרר שלי ימ"ש. המתכנן צריך להקשיב. חלק מהכסף שלנו הולך על כך שהמתכנן מקשיב וחותם על מוצר מסוים.

אני דווקא בעד הסינים. אין להם אוזניים יותר גרועות משל איטלקי מדושן עונג, וגם כי הרבה אחרים פשוט שוחטים אותנו במחיר. אבל אל תקנה רק לפי SPEC.
 
מסכים
השאלה אך נשמע בפועל ועל איזו מערכת.

אבל 4500$ (יחסית) זה לא נורא בכלל.
גם לניסוי ותהיה.

למי שמחפש.
ראיתי אותו גם ב3900 מעניין עם יש למשהו בארץ אותו
 

בדיוק. בציוד המיד-פיי של השנים האחרונות יש נטייה להנחית כמה db באזור ה 100-300 Hz כדי שהצליל יעשה פוזה של נקי ומפורט וכך נעלמים להם פרטים הכרחיים בתחום הזה שבו קיימת אינפורמציה מוזיקלית רבה, ומה עושים הרבה אנשים? שמים כבל חשמל עם חתך עבה למשל להחזיר את החמימות הטבעית שאבדה ועוד נסיונות עקרים ויקרים למצוא אותה.
אני פוסל על הסף ציוד מסוג זה שנעשה פופולרי בשנים האחרונות, אם הייתי רוצה להנחית את התדרים שבהם כביכול נמצא הליכלוך הייתי שם איקיולייזר גרפי פשוט ומוריד את הסליידים ומשכנע את עצמי שפתאום נהיה לי פירוט וניקיון.

מאוד מעניין.
יש לך דוגמאות לציוד כזה?
 
צחי,
הסתכלות על שווי רכיבים לא מספרת את הסיפור של "איך זה נשמע ".
לדעתי אתה נותן לזה משקל גדול מידי בהחלטה.
האם כשאתה קונה רכב אתה נובר בקרביים שלו ומתמחר כל רכיב?
omi כתב פה קודם שרכיבים יקרים לא מבטיחים איכות סאונד או סאונד שתעדיף.
לדעתי הוא צודק.
ארז
 
"כבל חשמל עבה להחזיר חמימות טבעית שאבדה."
מאוד מעניין.

ימשיך כבודו ...
 

צחי,
הסתכלות על שווי רכיבים לא מספרת את הסיפור של "איך זה נשמע ".
לדעתי אתה נותן לזה משקל גדול מידי בהחלטה.
האם כשאתה קונה רכב אתה נובר בקרביים שלו ומתמחר כל רכיב?
omi כתב פה קודם שרכיבים יקרים לא מבטיחים איכות סאונד או סאונד שתעדיף.
לדעתי הוא צודק.
ארז
על העניין שצץ עם המוצרים הסינים הוא שפשוט הנטייה היא לפסול אותם על הסף כמשהו שנןצץ אך אינו יהלום. כך היה בעידן הטרנספורטים : הסינים יצרו מכשירים צעקניים בלי תעודות.
היום נראה לי שהסינים למדו המון : גם לתכנן גם להשתמש ברכיבי איחות וגם למדו איך למכור.
ונראה לי שהם צרכים לקבל יחס יותר טוב.
אני בהחלט שוקל אחד מהם .
 
על העניין שצץ עם המוצרים הסינים הוא שפשוט הנטייה היא לפסול אותם על הסף כמשהו שנןצץ אך אינו יהלום. כך היה בעידן הטרנספורטים : הסינים יצרו מכשירים צעקניים בלי תעודות.
היום נראה לי שהסינים למדו המון : גם לתכנן גם להשתמש ברכיבי איחות וגם למדו איך למכור.
ונראה לי שהם צרכים לקבל יחס יותר טוב.
אני בהחלט שוקל אחד מהם .

כבר דנו בזה כאן ובכל זאת,
הכלכלה של הסינים מבוססת על גניבת רעיונות, זכויות יוצרים, קניין רוחני פטנטים וכולי בחסות הממשלה הסינית שלא טרחה אפילו להטיל סנקציות על הפעולות האלו שלא לדבר על ענישה, ובכך למעשה עודדה את הגניבות.
אחרי לחץ כבד של האמריקאים במשך שנים רבות, ב 2018 הממשלה הסינית חתמה סופסוף הסכם שלפיו יוטלו סנקציות כאלו ואחרות על פעולות כאלו בתחומה.
בפועל זה כמובן לא קורה והממשלה הסינית עצמה נתפסה כשהיא מנסה לקנות לווין אמריקאי חדשני דרך כמה חברות קש בכדי לגנוב את הטכנולוגיה שלו ולהעתיקה.

כדאי לקחת גם את זה בחשבון.

אני גם מאוד מסכים עם כך שאיכות ומחיר הרכיבים אינה ערובה לצליל, אפילו לא קרוב לזה.
כמו שכולנו יודעים צליל לא רק עניין טכני, בניית מכשיר היי-אנד מגלמת בתוכה עמדה אסתטית, רעיונית, נפשית ביחס למוסיקה, גם אם מעתיקים מעגלים, עדיין יש הרבה הכרעות שקשורות בטעם, בסגנון ולכן מכניסות פנימה את ההשכלה המוסיקלית של מתכנני המכשיר, את התפיסות שלהם ביחס למוסיקה ולמכשירי סאונד, טעמם במוסיקה וכולי.
אישית, אני גם לא סומך על חברה סינית שאינה בפיקוח מערבי (וגם בפיקוח מערבי, תלוי של איזו חברה בדיוק..) שהם השתמשו ברכיבים מקוריים, למה שאסמוך על חברה שמגיעה ממקום שהכלכלה בו מושתתת על זיופים וגניבות בכל התחומים.
גם אם מכשיר עולה 4000$ אין בכך שום ערובה לאותנטיות של הרכיבים. גם אם עולה 20,000 דולר.
והאמת, אני מעדיף לתת את הכסף שלי ליצרן שאני בטוח שמציית לחוקי קניין רוחני, זכויות יוצרים, פטנטים וכולי ולא לחברות שמגיעות ממקום שבאופן ממסדי מאפשר את הגניבות האלו ואף מעודד אותן בעצם סירובו לחוקק חוקים שיטילו מגבלות סנקציות וענישה על הגנבים.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור