ronengolanpt
אוהב את התחום
- הודעות
- 267
- מעורבות
- 333
- נקודות
- 63
בזמן האחרון חיפשתי לשדרג את ההגברה של האופרה קאלאס שברשותי , להחליף את הXINDAK הסיני , בשידוך שיעשה טוב לגברת האיטלקייה שלי.
אז שמעתי מבחר מגוון של הגברות שנבחנו כל פעם על אותו סטאפ , ורציתי לגלות האם להגברה יש אפקט משמעותי על הסאונד , הופתעתי לגלות שמדובר בעולם ומלואו , אבל הופתעתי לגלות שאני לא יודע לענות על שאלה פשוטה , איזה חתימת סאונד אני אוהב ..
אז הגברות מסוימות ייצרו במה אחורית , הזמרת שרה אליי מסוף הבמה מבוישת מאחורי הלהקה שלה , בעוד שאותו שיר עם הגברה אחרת הזמרת שרה בקדמת הבמה והרגשתי שהיא במרחק נגיעה שרה רק לי .. , מה יותר מרגש? ומה יותר קרוב למקור ?
בחלק מההגברות הVOCALS היו מאד מודגשים , יכולתי ממש לשמוע את מיתרי הקול של הזמרת ואת הרעידות בקול שלה , הרגשתי את הסיגריה שהיא עישנה לפני .. , מצד אחד זה מייצר אפקט וואו , ומצד שני זה נשמע מלאכותי , ומצד שלישי אינני יודע , לא הייתי בזמן ההקלטה , משום מה זה קרה עם הגברה איטלקית (יוניסון) , שייצרה איזה קסם , כנראה שהגברה ורמקול איטלקיים מייצרים VOCALS על אנושי ממש , וזה נשמע וואו , רק שלא שמתי לב שהזמרת לא שרה סולו והלהקה "נעלמה" לה ..
מצד שני , עם אותו הסטאפ בדיוק , עברתי להגברה אחרת (PSAUDIOׁׁׂׂ) , ופתאום הVOCALS כבר פחות דומיננטיים , ואני פתאום שם לב שיש להקה , כינור ופסנתר ומצילתיים , הגבר האיטלקי נתן דגש כל כך חזק לVOCALS הנשי וממש החביא את כל הפירוט והעושר שיש בצלילים של הלהקה שמאחוריה , הייתי מהופנט כאילו שמעתי שני שירים שונים , מה יותר מרשים זמרת עם גרון על ופירוט במיד , או זמרת עם VOCALS שהוא פחות וואו , אבל עם איזון והרמוניה שצובעים את השיר אחרת לגמרי , הייתי בשוק שמדובר באותו שיר ..
אלמנט נוסף , ישנם הגברות שנתנו הרבה יותר משקל לקצוות , בין אם זה לקצה התחתון (באס מודגש) ובין אם זה לקצה העליון , האפקט שהתקבל הוא של חמימות , בגדול אני חובב באסים , ואוהב לשמוע אותם עוברים "דרך הבטן" , זה קרה בייחוד בהגברה אמריקאית (מקינטוש וPASSLABS) שצבעה הכול בצבע "גדול מהחיים" וחשבתי שזה מה שאני אוהב , אבל אז שמעתי הגברה גרמנית (MBC) ויפנית ׁ(לקסמן) , בשמיעה ראשונית זה נשמע יותר עדין ונשמע פחות אודיופילי, אבל אז חשבתי לעצמי שיכול להיות שאודיופילי זה מעייף , ועדיף עדין ומוזיקלי ?
אז שמעתי הרבה סגנונות , ואני מבולבל כי אני כבר לא יודע ממש יודע מה אני אוהב , וזה שאלה שרק אני והאוזן שלי נצטרך להחליט ביחד , אבל עניין אותי לשאול איך אתם אוהבים את ההגברה שלכם , במה קדמית שהזמר שר רק לכם או אחורית שהזמר שר מבויש מירכתי הבמה , VOCALS אודיופילי או VOCALS קטן ומוזיקלי , הגברה חמה , חמימה , קרה או ניטרלית , יש העדפות אחרות , איך אתם אוהבים את ההגברה שלכם ?
כמה הערות נוספות
1. לא הייתי נוכח בהקלטות , אינני יודע היכן הזמרת עמדה ומה היא עישנה , ולכן אני לא יודע לענות מה הסאונד שנאמן יותר לVOCALS המקורי , ולאיזון ביו הלהקה לזמרת.
2. לגבי כלים , אפשר לזהות עד כמה כל צליל זהה למקור , הכי קל לזהות צליל מזויף של פסנתר , ההרמוניות החסרות לא נשמעות כמו פסנתר אמיתי , מה שעוד עוזר לי זה לעצום את העיניים ולנסות לדמיין את הכלים בחלל עם הפרדה טובה , אבל זה מצליח לי רק לעתים רחוקות
3. כל ההגברות ששמעתי היו איכותיות , שעלו לא מעט ואפילו הרבה , זה לא ששמעתי הגברה בשקל וחצי ..
אז איך אתם אוהבים את ההגברה שלכם ?
אז שמעתי מבחר מגוון של הגברות שנבחנו כל פעם על אותו סטאפ , ורציתי לגלות האם להגברה יש אפקט משמעותי על הסאונד , הופתעתי לגלות שמדובר בעולם ומלואו , אבל הופתעתי לגלות שאני לא יודע לענות על שאלה פשוטה , איזה חתימת סאונד אני אוהב ..
אז הגברות מסוימות ייצרו במה אחורית , הזמרת שרה אליי מסוף הבמה מבוישת מאחורי הלהקה שלה , בעוד שאותו שיר עם הגברה אחרת הזמרת שרה בקדמת הבמה והרגשתי שהיא במרחק נגיעה שרה רק לי .. , מה יותר מרגש? ומה יותר קרוב למקור ?
בחלק מההגברות הVOCALS היו מאד מודגשים , יכולתי ממש לשמוע את מיתרי הקול של הזמרת ואת הרעידות בקול שלה , הרגשתי את הסיגריה שהיא עישנה לפני .. , מצד אחד זה מייצר אפקט וואו , ומצד שני זה נשמע מלאכותי , ומצד שלישי אינני יודע , לא הייתי בזמן ההקלטה , משום מה זה קרה עם הגברה איטלקית (יוניסון) , שייצרה איזה קסם , כנראה שהגברה ורמקול איטלקיים מייצרים VOCALS על אנושי ממש , וזה נשמע וואו , רק שלא שמתי לב שהזמרת לא שרה סולו והלהקה "נעלמה" לה ..
מצד שני , עם אותו הסטאפ בדיוק , עברתי להגברה אחרת (PSAUDIOׁׁׂׂ) , ופתאום הVOCALS כבר פחות דומיננטיים , ואני פתאום שם לב שיש להקה , כינור ופסנתר ומצילתיים , הגבר האיטלקי נתן דגש כל כך חזק לVOCALS הנשי וממש החביא את כל הפירוט והעושר שיש בצלילים של הלהקה שמאחוריה , הייתי מהופנט כאילו שמעתי שני שירים שונים , מה יותר מרשים זמרת עם גרון על ופירוט במיד , או זמרת עם VOCALS שהוא פחות וואו , אבל עם איזון והרמוניה שצובעים את השיר אחרת לגמרי , הייתי בשוק שמדובר באותו שיר ..
אלמנט נוסף , ישנם הגברות שנתנו הרבה יותר משקל לקצוות , בין אם זה לקצה התחתון (באס מודגש) ובין אם זה לקצה העליון , האפקט שהתקבל הוא של חמימות , בגדול אני חובב באסים , ואוהב לשמוע אותם עוברים "דרך הבטן" , זה קרה בייחוד בהגברה אמריקאית (מקינטוש וPASSLABS) שצבעה הכול בצבע "גדול מהחיים" וחשבתי שזה מה שאני אוהב , אבל אז שמעתי הגברה גרמנית (MBC) ויפנית ׁ(לקסמן) , בשמיעה ראשונית זה נשמע יותר עדין ונשמע פחות אודיופילי, אבל אז חשבתי לעצמי שיכול להיות שאודיופילי זה מעייף , ועדיף עדין ומוזיקלי ?
אז שמעתי הרבה סגנונות , ואני מבולבל כי אני כבר לא יודע ממש יודע מה אני אוהב , וזה שאלה שרק אני והאוזן שלי נצטרך להחליט ביחד , אבל עניין אותי לשאול איך אתם אוהבים את ההגברה שלכם , במה קדמית שהזמר שר רק לכם או אחורית שהזמר שר מבויש מירכתי הבמה , VOCALS אודיופילי או VOCALS קטן ומוזיקלי , הגברה חמה , חמימה , קרה או ניטרלית , יש העדפות אחרות , איך אתם אוהבים את ההגברה שלכם ?
כמה הערות נוספות
1. לא הייתי נוכח בהקלטות , אינני יודע היכן הזמרת עמדה ומה היא עישנה , ולכן אני לא יודע לענות מה הסאונד שנאמן יותר לVOCALS המקורי , ולאיזון ביו הלהקה לזמרת.
2. לגבי כלים , אפשר לזהות עד כמה כל צליל זהה למקור , הכי קל לזהות צליל מזויף של פסנתר , ההרמוניות החסרות לא נשמעות כמו פסנתר אמיתי , מה שעוד עוזר לי זה לעצום את העיניים ולנסות לדמיין את הכלים בחלל עם הפרדה טובה , אבל זה מצליח לי רק לעתים רחוקות
3. כל ההגברות ששמעתי היו איכותיות , שעלו לא מעט ואפילו הרבה , זה לא ששמעתי הגברה בשקל וחצי ..
אז איך אתם אוהבים את ההגברה שלכם ?