- הודעות
- 2,357
- מעורבות
- 724
- נקודות
- 113
שרשור תגובות עבור המאמר: צילום HDR – האם מדובר באומנות או נאמנות למציאות?
האם יש תוכנה חינמית מומלצת ?
איזה אומנות יש בפעולה טכנית אוטמטית על צילום?
ההסבר לכך מאוד פשוט - אתה כנראה צפית בתמונות על מסך שהטווח הדינמי שלו הרבה יותר קטן מזה של המצלמות האלה. על מחשב נייד הטווח הדינמי מאוד קטן - בד"כ סביבות 8EV. על מסכים טובים ניתן להגיע ל 10EV בערך, כך שגם זה טווח יותר קטן מהקנון שהוא נחות לניקון בפרמטר זה. את ההבדל האמיתי בטווח דינמי תוכל לראות היטב רק לאחר עיבוד, בדומה לעיבוד שנעשה בצילומי HDR, רק שזה נעשה על תמונה בודדת ולא בהרכבת מספר תמונות. אם תצלם ב RAW ותעלה את החשיפה בחלקים הכהים, ותקטין את החשיפה בחלקים הבהירים, אז תוכל די בקלות לזהות הבדלים בפרטים שקיימים בתמונה. דבר שהרבה אנשים לא מבינים זה שאת התמונה ה"סופית" צריך להתאים למסך עצמו ע"מ לקבל את המיטב - שזה כולל בעיקר התאמה לטווח הדינמי של המסך וגם להתאים את צבעי התמונה למסך (או ההפך כמובן). ב JPEG פשוט מהמצלמה בד"כ לא נגיע לטווח דינמי מספיק גדול ע"מ לראות הבדלים בנתון זה.מה שמוזר שבתמונות שמשוות תמונות של שתי המצלמות במצבים דומים (באלו שאני פגשתי) ההפרש של הטווח הדינמי ממש קטן
אתה מאבד פרטים מכיוון שבעיבוד jpeg הם אובדים וגם מכיוון שהמסך לא יכול להציגם עקב טווח דינמי קטן שלו. אני אסביר שוב: הטווח הדינמי של החיישן לא מבטיח שתקבל את כל הטווח הזה בתמונה המעובדת. בעצם, גם ב JPEG בד"כ הטווח הדינמי מוגבל לפחות ממה שקנון יכולים להציג - שזה 11EV. לכן ע"מ להציג פרטים שנכללים מעבר לטווח הדינמי של JPEG ו/או המסך יש לדחוס את הפרטים לטווח דינמי צר יותר (ע"י יצירת תמונה "לא מציאותית"). אבל אם הפרטים לא נמצאים מלכתחילה - אבוד לך.כאשר מצלמים תמונה עם אזורים כהים ובהירים והבהירים יוצאים שרופים או שאין לי פרטים באזור הכהה זה לא בגלל שמסך שלי לא מסוגל להציג זאת - זה בגללל שהמלצמה לא שמרה זאת נכון.
אחרי הכל אם עושים HDR התמונה מוצגת נכון על גבי אותו מסך בדיוק
בשמחה. נגיד שבתמונה "רגילה" יש אזורים מוצלים חזק וגם אזורים בהירים מאוד. מאוד יתכן שהחיישן יתפוס הרבה פרטים בכל התמונה, אבל בעיבוד JPEG רגיל וגם בתצוגה על המסך נאבד הרבה פרטים. מה שעושים ב HDR זה למעשה מצמצמים את הטווח הדינמי האמיתי של התמונה ע"י הרכבת מספר תמונות, כשכל אחת מותאמת לאזור אחר של הצילום. באופן כזה אנחנו רואים סה"כ הרבה יותר פרטים, אבל צמצמנו את הטווח הדינמי של התמונה לתחום מתאים ל JPEG ולמסך. ניתן לעשות את אותו הדבר בעצם עם ALO של קנון ו ADL של ניקון על תמונה אחת, באופן יותר עדין (וגמיש) מ HDR, רק כפי שכתבתי ה ADL של ניקון הרבה יותר טוב (שוב - מבחינתי הלוואי וזה היה הפוך).תודה, על ההסבר, אבל עדיין גם שמצלמים ב RAW תמונה אחת ולאחר מכן עושים HDR "מזויף" (או מכמה תמונות ואז HDR ) -רואים הרבה יותר פרטים בכהים ובבהירים על אותו מסך מסכן שאתה טוען אין לו מספיק טווח דינמי (או שיש לו פחות טווח דינמי מזה של המצלמה).
אתה יכול להסביר לי את זה, כי זה לא מסתדר לי עם שאר ההסבר שלך.
מכיוון שבתמונת HDR סופית הטווח הדינמי בעצם מוקטן מהמקור - הטווח בסופו של דבר כן מותאם ל JPEG ולמסך. רואים יותר פרטים ופחות "לבן" או "שחור". זה לא משנה אם החיישן תופס 14EV כאשר ה JPEG תומך בפחות מ 9 - ב HDR מנסים להכניס יותר פרטים ל 9EV (על חשבון התמונה שתראה פחות מציאותית).אני מדבר על RAW
כמו כן אני עדיין לא מבין את מה שאתה אומר שבגלל טווח דינמי של המסך יכול להיות פספוס וב HDR אין את הפספוס הזה