המגבר D הכי מסקרן מבחינת מבנה זה ה NAD M2.יאיר היקר, אביא לך קישורים יותר מאוחר.
וזה לא אחד ואפס. כאשר הרוחב הוא חמישים אחוז נקבל אודיו 0, או DC=0.5 כאשר הרוחב משתנה בין 50 ל- 49.9 ו- 50.01 נקבל ערך קצת שונה אזי איפה כאן האחד והאפס? למעשה במימוש המקובל בצורת גשר אנו בין שני מצבים שהם אחד ומינוס אחד (כפול מתח הספק, וכאשר הספק משנה את ערכו, משתנה עוצמת השמע זה דיגיטלי?)
וכמובן שעומק הביטים רלוונטי מאוד - אם זה בכלל היה דיגיטלי.
אני מופתע שלא ירדת לעומק כאן ונתתי תשובה שטחית (ופופלרית) להחריד.
אופס - טיפו - תוקן. התכוונתי לממירים (כולל אודיולאב) שיש להם גם בקרת ווליום לפחות על הכניסות הדיגיטליות. ה NAD M2 הוא מגבר מלא. אין שום סתירה לגבי מנורות - לא חסרים ממירים מנורתיים - Audio Note, Peachtree, ועוד כל מני יצרנים סינים ובטח עוד כמה שאני לא מכיר/זוכר. יש פה דווקא חדשות טובות בעיני: מגבר הספק זה משהו שכדאי להשקיע בו לטווח ארוך, אני לא בטוח שממיר זה משהו שיחזיק הרבה שנים גם מכיוון שפורמטים דיגיטליים עלולים להשתנות. מגבר הספק יהיה מגבר הספק עוד הרבה שנים - האם ממיר עוד 5-10 שנים יראה אותו הדבר? אני לא בטוח.נאד או אודיולאב ? בכל מקרה אחד המכשירים המעניינים שיצאו לאחרונה. הם מגדירים אותו טרנספורט + דאק. ואמור להיות מתוכנן מהיסוד באופן שונה מהרגיל. ויהיה כמובן מעניין לחבר אותו למגבר כוח ישירות. האם זה אומר שימי ה"פרה" חלפו מין העולם ? ואם כן - איפה נכניס מנורות?
אז לך עם המחשבה הזו עד הסוף כנראה שהכיוון יהיה רמקולים מוגברים, אם המגברים יהיו מספיק קטנים, עם שידור המוסיקה הדיגיטלית באלחוט.ברגע שהמקור הוא דיגיטלי - אני לא רואה שום סיבה להמיר לאנאלוגי עד שמגיעים לרמקול
רמקולים מוגברים הצליחו בגדול עם סאבים, ששם הגברת D מוצלחת מאוד (הבעיות עם D הם בעיקר בגבוהים). רמקולים פול-ריינג' מוגברים הם נישה כעת מכיוון שאין הגברה קטנת מידות ומספיק יעילה שתכנס לתוך הרמקול. לכן מונו-בלוקים עדיין חיצוניים היום.רמקולים מוגברים יש גם היום .
מעניין מאוד... תשים לב שבדגם הראשון מניעים את הטוויטר בעזרת מגבר A/B ואת השאר ב PWM/D. הבעייה הטכנית הגדולה היא הכנסת הגברה בעלות סבירה לתוך גוף הרמקול (אלה רמקולים ששוקלים 150 ק"ג......). יש רק בעייה טכנית אחת גדולה עם להכניס ממיר לתוך כל רמקול: סנכרון ההמרה בין הרמקולים במקרה זה (אם חשבת שג'יטר זה בעייה בממיר יחיד - תנסה לסנכרן שניים או יותר ממירים). זה גם פתיר בכל מני דרכים, אבל אף אחד לא ישקיע בזה מאמצים גדולים לפני שיפתרו את נושא ההגברה באופן "עממי" יותר.http://www.adam-audio.com/en/home-audio/products/alpha/description
http://www.adam-audio.com/en/home-audio/products/olympus-sound-system/technical-data
אין הרבה רמקולים שמוגברים במלואם (מחוץ לשוק הפרו כמובן). אבל השאלה היא לא אם המגבר יהיה פנימי או חיצוני - אלא אם נוותר על שלב הD\A עד שהאות מגיע לרמקול.