סוף סוף: ביקור אצל שניצל


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,341
מעורבות
1,761
נקודות
113
גם בנקודה זאת אני נוטה להסכים אתך – בהסתייגות. מאחר ולבד מהנגן CD גם כל שארי רכיבי המערכת הם מעולים, יש אפשרות שבמערכת זאת יתקבל צליל אנלוגי ברמה אחרת. דהיינו, יש סיכוי שגם באנלוגי המערכת הזאת תשמע מעולה – ולא פחות טוב מאשר בדיגיטאלי. מה שכן אפשרי זה צורך בשינוי כוונון צליל המערכת באנלוגי לעומת דיגיטאלי.
ישמעו את הפצפוצים ויותר טוב מהרגיל.
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
מצטרף למחמאות לגבי האיש והמערכת.
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
אוף, עשיתם לי חשק לשניצל ואני בכלל בדיאטה....
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
536
מעורבות
111
נקודות
43
לא רואה תשובה.
זה Lyngdorf?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,341
מעורבות
1,761
נקודות
113
היה נעים

האמת היא שאצלי הסטריאו הפך בחלקו הגדול לקטע חברתי,היה לנו ערב פשוט נחמד לי ,ליהושע שמעון ודודו,וכשיש אנרגיות טובות יש גם סאונד טוב(כבר סיפרתי לכם על הבחור החמוץ שאיך שנכנס לחדר הולך הסאונד),
ביננו כל אחד והאוזן שלו,לפני שבוע היה אצלי יאיר תמם,שמע ושפך קיתונות רותחים על ראשי ,בכללי חשב שהצליל סלחני מידי,לא עכשוי,נטול הפרדה,בקיצור לא ברמה של מיטב הציוד העולמי(בדיוק חזר מחול לאחר האזנה ממושכת ל-"דרטזיל הגדול" שעולה 150000 יורו)
יש לי חברים שטוענים שהאימג לקוי והפוקוס מחורבן,אבל אני ממש לא איכפת לי מכיוון שאני יודע להזיז את הצליל מכאן לשם,ממכונת יריה רסולטיבית ומדויקת עד צליל וינטג רך ומלטף,קצת כוונים קצת כבלים ,אולי מגבר אחר והנה וכם צליל אחר לגמרי מאותו רמקול מחורבן שאני כל כך אוהב.
האמת היא שמספיק להחליף בין כבלי הרמקול(מחובר בבי ווייר) כדי להפוך את כל העסק,
לעניין הסב וופרים, שמחתי לקבל אישור משמעון ויהושע שהתפר לא מורגש,ושבלעדיהם הצליל פחות טוב, האמת היא שעבדתי קשה להלחים העסק.
המציאות היא שככל שאאתה מתרגל לצליל שלך אתה נהיה חרש למערכת שלך,ולכן נחמד לקבל עזרה מאוזניים נוספות.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
או ווה, נשמע שהיה שמח, כל הכבוד שניצל, לפי הביקורות, נשמע שהכנסת את שמעון לפרספקטיבה דיגיטלית חדשה (ואולי לבעיה);).
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
לעניין הסב וופרים, שמחתי לקבל אישור משמעון ויהושע שהתפר לא מורגש,ושבלעדיהם הצליל פחות טוב, האמת היא שעבדתי קשה להלחים העסק.
המציאות היא שככל שאאתה מתרגל לצליל שלך אתה נהיה חרש למערכת שלך,ולכן נחמד לקבל עזרה מאוזניים נוספות.

שניצל, איך חתכת אותם בסוף?
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
תודה גם לך, שניצל. בעניין הרזולוציה, ברור שתמיד אפשר לשאוף לשמוע את תזוזת שערות האוזניים של הצ'לן בכיסא השני מימין בשורה השלישית, ושמעתי פעם או פעמיים מערכת כזאת. אבל מה? ברור, אין מוזיקה. הרזולוציה הפסיכופטית הזאת, או (אם לדייק) הדגשת היתר שלה ביחס למרכיבי שמע אחרים, תמיד נשמעת אנטי מוזיקלית, כמו כל דבר שמודגש, ובצורה בולטת, יותר מן השאר. החוכמה היא האיזון בין כל התכונות שעושות את מה שנקרא "מוזיקה". ברור שבסופו של דבר האיזון הזה הוא אישי, אבל ככל שהאדם מוזיקלי יותר, וחשוף יותר למוזיקה, כך גדל הסיכוי שהאיזון הזה לא יהיה אישי לגמרי ועל גבול האוטיזם.
לפעמים אני תוהה מתי חלק ממתכנני ציוד העל היה בפעם האחרונה בקונצרט אקוסטי (לא מוגבר בשום צורה שהיא!).
המושג הזה, "אימג'ינג", למשל - הוא שייך לחלוטין לתחום המערכות ולא לתחום הקונצרטים החיים, כי פשוט אין אימג'ינג בקונצרט חי. תעמדו כמה מטרים מרביעיית ג'ז - נאמר פסנתר, תופים, קונטרה בס וסקסופון - נכון, הם יישמעו לכם גוש מונו נטול כל "סטריאופוניות". מה שכן תשמעו זה צליל גדול, דינמי רצח, עשיר במידה, ונטול עיוותים ברמה שמחייבת מונחים אחרים לגמרי מן המונחים שאנחנו משתמשים בהם לגבי שחזור מוזיקה במערכת. כך גם לגבי הפירוט. מי בכלל שומע בקונצ'רטו לצ'לו, בהיכל התרבות למשל, את המכות של הקשת במיתרים?

שניצל, תגיד ליאיר תמם שהמערכת שלך מפורטת מאוד, אבל בצורה מאוזנת ביחס לתכונות האחרות. היא פשוט לא צועקת "אני מפורטת!" וגם תוסיף שאם הוא מתכנן את המג'יקו שלו כך שהתכונה הבולטת תהיה אותה שערה באוזן, הוא חייב לרוץ מייד לכמה קונצרטים לא מוגברים, ורצוי של כמה סוגי מוזיקה.
 

joshiophil12

אוהב את התחום
הודעות
411
מעורבות
0
נקודות
16
חחח..יאיר תמם אמר, ואלה עכשיו אני חושב שכל אדיופיל צריך לבקש אישור ממנו על תקינות הסאונד במערכת
כי אם הוא אמר אז זה כנראה נכון...
טוב נו שיהיה
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
בעניין הרזולוציה, ברור שתמיד אפשר לשאוף לשמוע את תזוזת שערות האוזניים של הצ'לן בכיסא השני מימין בשורה השלישית, ושמעתי פעם או פעמיים מערכת כזאת. אבל מה? ברור, אין מוזיקה. הרזולוציה הפסיכופטית הזאת, או (אם לדייק) הדגשת היתר שלה ביחס למרכיבי שמע אחרים, תמיד נשמעת אנטי מוזיקלית, כמו כל דבר שמודגש, ובצורה בולטת, יותר מן השאר. החוכמה היא האיזון בין כל התכונות שעושות את מה שנקרא "מוזיקה".

(Y)
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,341
מעורבות
1,761
נקודות
113
חחח..יאיר תמם אמר, ואלה עכשיו אני חושב שכל אדיופיל צריך לבקש אישור ממנו על תקינות הסאונד במערכת
כי אם הוא אמר אז זה כנראה נכון...
טוב נו שיהיה
מה זה ה-חחחח... הזה?
נשמע כמו זילזול לא?
אין לך מה לזלזל ביאיר,קודם כל זה לא מעלה אותך למעלה,שנית מדובר בתותח בתחומו גם אם טעמו שונה משלך,
חוץ מזה ה"וואלה יופי"הזה שלך לא נשמע טוב,
לדוגמה- חחחח,,,,,,,, זה קבוצה בית"ר,ואללה בשבת יפתחו להם את הצורה הפועל אינשאללה,
טוב נשמה ,אני הולך אני הולך להביא כמה שכטות ולדפוק שינה,יאללה סלאמט.
.
 

joshiophil12

אוהב את התחום
הודעות
411
מעורבות
0
נקודות
16
שניצל הכל נאמר ברוח טובה, עזוב אותך בחייך!
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
1,999
מעורבות
1,078
נקודות
113

(Y)(Y)

אימג'ינג הוא מושג שמשתמשים בו באולפני מאסטרינג, שם אתה יכול ל"הזיז" את הנגנים, למשל...
שם אתה צריך צליל סופר יבש ואנליטי בכדי לשמוע כל פיפס בהקלטה בצורה ברורה לצרכי עבודה.
יש כאלו שרוצים אולפן מאסטרינג בבית
ויש כאלו שרוצים הופעה חיה בבית, אלו שתי גישות שונות באודיו, והדעות החלוקות בין מערכות שונות בד"כ מתחלקות לשתי הקבוצות האלו.
אני אישית מחפש לייב פרפורמנס בד"כ, וכמו ששמעון אמר, כל הגניחות הקטנות והשיעולים האלו ששומעים במערכות אנאליטיות ורזות באופן מוגזם בגלל מחסור בבאס עמוק ונמוך או הגבר של 2DB בטויטר (גם החדר אשם!) לא קשורים למוסיקה,
ולא נשמעים ממש במציאות, ואם כן אז הרחק מאחור- וכך צריך להיות במערכת סטריאו מאוזנת.
בדרך כלל מערכות מוגזמות שכאלו גם זורקות את המצילות לקדמת הבמה בצורה ראוותנית אך חסרת עומק לחלוטין, משהו שלא קיים במציאות.
הבעיה היא שהרבה אודיופילים הגיעו מתחום הקולנוע הביתי, שם אכן מחפשים את הפרטים הללו, ולוקח זמן עד שמבינים שמוסיקה לא אמורה להתנגן כמקבץ של צלילים וגימיקים טפשיים שחבויים בהקלטה
אלא משהו הרבה יותר הומוגני, מרגש ונעים לאורך זמן.
 

בנסון

אוהב את התחום
הודעות
429
מעורבות
0
נקודות
0
(Y)
(Y)(Y)

אימג'ינג הוא מושג שמשתמשים בו באולפני מאסטרינג, שם אתה יכול ל"הזיז" את הנגנים, למשל...
שם אתה צריך צליל סופר יבש ואנליטי בכדי לשמוע כל פיפס בהקלטה בצורה ברורה לצרכי עבודה.
יש כאלו שרוצים אולפן מאסטרינג בבית
ויש כאלו שרוצים הופעה חיה בבית, אלו שתי גישות שונות באודיו, והדעות החלוקות בין מערכות שונות בד"כ מתחלקות לשתי הקבוצות האלו.
אני אישית מחפש לייב פרפורמנס בד"כ, וכמו ששמעון אמר, כל הגניחות הקטנות והשיעולים האלו ששומעים במערכות אנאליטיות ורזות באופן מוגזם בגלל מחסור בבאס עמוק ונמוך או הגבר של 2DB בטויטר (גם החדר אשם!) לא קשורים למוסיקה,
ולא נשמעים ממש במציאות, ואם כן אז הרחק מאחור- וכך צריך להיות במערכת סטריאו מאוזנת.
בדרך כלל מערכות מוגזמות שכאלו גם זורקות את המצילות לקדמת הבמה בצורה ראוותנית אך חסרת עומק לחלוטין, משהו שלא קיים במציאות.
הבעיה היא שהרבה אודיופילים הגיעו מתחום הקולנוע הביתי, שם אכן מחפשים את הפרטים הללו, ולוקח זמן עד שמבינים שמוסיקה לא אמורה להתנגן כמקבץ של צלילים וגימיקים טפשיים שחבויים בהקלטה
אלא משהו הרבה יותר הומוגני, מרגש ונעים לאורך זמן.
(Y)(great)
 

בנסון

אוהב את התחום
הודעות
429
מעורבות
0
נקודות
0
האמת היא שאצלי הסטריאו הפך בחלקו הגדול לקטע חברתי,היה לנו ערב פשוט נחמד לי ,ליהושע שמעון ודודו,וכשיש אנרגיות טובות יש גם סאונד טוב(כבר סיפרתי לכם על הבחור החמוץ שאיך שנכנס לחדר הולך הסאונד),
ביננו כל אחד והאוזן שלו,לפני שבוע היה אצלי יאיר תמם,שמע ושפך קיתונות רותחים על ראשי ,בכללי חשב שהצליל סלחני מידי,לא עכשוי,נטול הפרדה,בקיצור לא ברמה של מיטב הציוד העולמי(בדיוק חזר מחול לאחר האזנה ממושכת ל-"דרטזיל הגדול" שעולה 150000 יורו)
יש לי חברים שטוענים שהאימג לקוי והפוקוס מחורבן,אבל אני ממש לא איכפת לי מכיוון שאני יודע להזיז את הצליל מכאן לשם,ממכונת יריה רסולטיבית ומדויקת עד צליל וינטג רך ומלטף,קצת כוונים קצת כבלים ,אולי מגבר אחר והנה וכם צליל אחר לגמרי מאותו רמקול מחורבן שאני כל כך אוהב.
האמת היא שמספיק להחליף בין כבלי הרמקול(מחובר בבי ווייר) כדי להפוך את כל העסק,
לעניין הסב וופרים, שמחתי לקבל אישור משמעון ויהושע שהתפר לא מורגש,ושבלעדיהם הצליל פחות טוב, האמת היא שעבדתי קשה להלחים העסק.
המציאות היא שככל שאאתה מתרגל לצליל שלך אתה נהיה חרש למערכת שלך,ולכן נחמד לקבל עזרה מאוזניים נוספות.
(Y)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,097
מעורבות
4,248
נקודות
113
(Y)(Y)

אימג'ינג הוא מושג שמשתמשים בו באולפני מאסטרינג, שם אתה יכול ל"הזיז" את הנגנים, למשל...
שם אתה צריך צליל סופר יבש ואנליטי בכדי לשמוע כל פיפס בהקלטה בצורה ברורה לצרכי עבודה.
יש כאלו שרוצים אולפן מאסטרינג בבית
ויש כאלו שרוצים הופעה חיה בבית, אלו שתי גישות שונות באודיו, והדעות החלוקות בין מערכות שונות בד"כ מתחלקות לשתי הקבוצות האלו.
אני אישית מחפש לייב פרפורמנס בד"כ, וכמו ששמעון אמר, כל הגניחות הקטנות והשיעולים האלו ששומעים במערכות אנאליטיות ורזות באופן מוגזם בגלל מחסור בבאס עמוק ונמוך או הגבר של 2DB בטויטר (גם החדר אשם!) לא קשורים למוסיקה,
ולא נשמעים ממש במציאות, ואם כן אז הרחק מאחור- וכך צריך להיות במערכת סטריאו מאוזנת.
בדרך כלל מערכות מוגזמות שכאלו גם זורקות את המצילות לקדמת הבמה בצורה ראוותנית אך חסרת עומק לחלוטין, משהו שלא קיים במציאות.
הבעיה היא שהרבה אודיופילים הגיעו מתחום הקולנוע הביתי, שם אכן מחפשים את הפרטים הללו, ולוקח זמן עד שמבינים שמוסיקה לא אמורה להתנגן כמקבץ של צלילים וגימיקים טפשיים שחבויים בהקלטה
אלא משהו הרבה יותר הומוגני, מרגש ונעים לאורך זמן.

ערן.

אימג'ינג בונים במיקס ולא במאסטרינג.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
נכון נמר, ולהזיז את הנגנים בשלב הזה ניתן רק בצעקות שלא יחנו את האוטו מול הכניסה :p.

בגדול, מסטרינג הוא אודיופיליה, רק מקצועית, והרעיון הוא לא סאונד יבש, אלא רוחב פס, רזולוציה, וגם בהחלט מעט "אופי", בנסיון לכסות מגוון רחב של מערכות ככל האפשר.

בכל זאת, הבנתי את החלוקה שערן מנסה לעשות בין מערכות סטריאו אובר רסולבינג בהיי אנד,"אנליטיות ורזות באופן מוגזם"., לבין הומוגניות ואיזון, אך זה קיים רק בהיי פיי, אל תפיל את התיק על אולפני המסטרינג ערן ;).
 
נערך לאחרונה ב:

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
השרשור הזה יבש מדי, בלי אוויר בין המילים.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור