אוזניות אלחוטיות Bang & Olufsen Beoplay Portal במבחן

תמיר עיואן
11-08-2021 12:53

Beoplay Portal תוכננו על מנת להוות אוזניות עוצמתיות ונוחות אם אתם משחקים, מאזינים למוזיקה או מנהלים שיחות טלפון. האם הם עונים על הציפיות?

טכנולוגיות האלחוט השתפרו מאוד עם הזמן. כתוצאה מכך, ניתן כבר לבחור אוזניות גיימינג אלחוטיות מצוינות עם זמן תגובה (latency) מצוין כך שלא תחוו עיכוב בשמיעת הסאונד בעת משחק. אם אתם גיימרים מתקדמים, יתכן מאד שגם אתם מחפשים כמה שפחות כבלים ומיקרופון משולב שיבטיח שהחברים שלכם ישמעו אתכם בבירור. 

את היצרן הדני Bang & Olufsen אין צורך להציג. מדובר בחברה ותיקה שחגגה אך לאחרונה 95 שנים, בהשקת אוזניות H95 ואת הרמקול הנייד BEOLIT 20 שסקרתי לאחרונה.

ב- 29.6 דיווחנו כאן ש-Bang & Olufsen הציגה את מוצריה באירוע חגיגי. באירוע הוצגו מגוון קווי המוצרים החדשים, וביניהם גם ליין מוצרי ה-ON THE GO, שכולל גם את אוזניות BeoPlay Portal: אוזניות Over Ear Gaming אלחוטיות עם מסנן רעשים אקטיבי אדפטיבי Beoplay Portal המותאמות לקונסולות XBOX.

Beoplay Portal

Beoplay Portal תוכננו על מנת להוות אזניות עוצמתיות ונוחות כך שישתלבו בצורה הרמונית אם אתם משחקים, מאזינים למוזיקה או מנהלים שיחות טלפון. האמנם הם מתאימים למחשב, למוזיקה ולשיחות בטלפון? בואו נראה.

Beoplay Portal באריזהעיצוב

בכל הקשור בעיצוב, האוזניות הללו זועקות "מינימליזם יוקרתי". הן התקבלו בצבע כחול Navy, אולם קיימים גם בצבע כסוף (Grey Mist) או בשחור (Black Anthracite). ללא לחצנים בולטים לעין ועם לוגו קטן מימדים, נראה שהם תוכננו בדיוק לרב גוניות לה יועדו: להתאים בו זמנית לעבודה במשרד או לשמיעת מוסיקה וגם למשחק סוער. תוסיפו לזה משקל של 282 גרם, וקיבלתם מוצר המיועד להאזנה ושימוש ממושכים. הספוג באפרכסת כולל "זיכרון" שמקל על המגע עם האוזניים ומונע הלחץ בראש שעלול להיות אופייני לאוזניות חדשות. אגב, במידה ותהיתם מיהו המעצב הראשי של האוזניות, אז שמו יעקב וגנר (Jakob Wagner).

אוזניות Beoplay Portal

האוזניות אינן נושמות באופן מספק, ועם זאת הן לא נועדו לענידה בחדר הכושר או לביצוע פעילות גופנית. לכן שימוש ממושך במיוחד עלול לגרום לכם להזיע באוזן, אולם קרוב לודאי שכריות האוזניים הארגונומיות ישפרו את תחושת הנוחות שלכם. 

רצועת הראש בעלת מראה חיצוני שמזכיר ג'ינס Stone Washed אולם חשתי שהיא עשויה חומר רך ונעים למגע שעוזר להפיג הלחץ מהראש.

DESIGNED FOR XBOX LIMITED SERIES 

לאחרונה אנו עדים ליותר מוצרים שתוכננו במיוחד לעבודה עם מותגים אחרים:

• קו הטלויזיות של סמסונג לשנת 2021 שתוכננו לעבוד בהתאמה עם כרטיסי המסך AMD

• סדרות ה- BRAVIA XR של סוני הותאמו במיוחד לקונסולת PlayStation 5

אז גם B&O קפצו לבריכה ותכננו את אוזניות ה- Portal בשיתוף פעולה עם Xbox כחלק ממגוון אביזרי הסדרה המוגבלת הייחודית. דגם זה אמור להתחבר בצורה חלקה ומהירה עם ה Xbox  שלכם באמצעות קישוריות אלחוטית Lossless 2.4GHz שתספק לכם חיבור יציב. על מנת לבחון זאת, התחברתי סרקתי את התדרים בהם פועלות אוזניות אלו, ואכן מצאתי 2 פרוטוקולים נפרדים.

לחצנים

מבחינת שליטה אלו ללא ספק האוזניות הכי מתוחכמות ובעלי השליטה האולטימטיבית שראיתי. 

נתחיל בכך שהאוזניות משלבות לחצנים, לחצני מגע ומשטחי מגע. הללו מאד אינטואיטיבים לתפעול מהיר, אולם חייבים באימון, מכיוון שאותו לחצן עשוי לתפקד באופן שונה בהתאם לשימוש שלכם באוזניות.

לדוגמא, המשטחים בגב הדרייברים משמשים בעת האזנה למוסיקה להפסקה וחידוש הניגון, אולם בעת כניסת שיחה, הם משמשים לקבלת שיחה נכנסת.

בנוסף, כפתור ה- power, משמש בלחיצה ארוכה למעבר למצב pairing, ובלחיצה ארוכה יותר למצב factory reset.

ולבסוף, גם לחצני ההחלקה משמשים לויסות ANC בזמן האזנה למוסיקה, אולם עוברים בין מצבי משחק לצ'ט בחיבור ל- XBOX. בקיצור, קרוב לודאי שבטווח הקצר תידרשו לחוברת ההדרכה לצידכם, אולם אח"כ תהינו משליטה מלאה.

אוזניות Beoplay Portal

מצאתי את השימוש במגעני ההחלקה נוחים ביותר, במיוחד כשהייתי צריך להשתיק האוזניות בלחיצה כפולה, או להתאים הווליום באמצעות החלקה על מגען לאורך האוזניה הימנית. לאחר היכרות עם הממשק המתקדם, כל בקשה שלי הופכת לפשוטה ביותר.

מגוון כפתורים ומשטחי מגע לשליטה מלאהמגוון כפתורים ומשטחי מגע לשליטה מלאה

היצרן לא התעלם מהאתגר שמגוון הפקדים עלול ליצר על המשתמש, ולכן בהפעלה ראשונית של האפליקציה הייעודית של B&O, תקבלו סקירה מצולמת על שלל אמצעי השליטה באוזניות.

קישוריות וחיבורים

האוזניות כוללות הפרוטוקולים הבאים:

- Xbox Wireless

- Bluetooth 5.1 

- Lossless 2.4GHz wireless  

במידה ותרצו לנצל את תכונת ה-low-latency gaming שמספק חיבור ל-XBOX גם במחשב PC, תוכלו לרכוש בנפרד מתאם Xbox wireless adapter. תשומת ליבכם שחיבור ל- Xbox wireless מבטל את חיבור הבלוטות'.

הן תומכות בקודקים הבאים:

- AAC

- aptX Adaptive

- SBC שתומך ב- 24bits/48kHz, וקצב העברת מידע מקסימלי של 420kBits

על מנת לבחון יציבות הקישוריות חיברתי אותם למכשירים הבאים:

- סלולרי מדגם סמסונג גלקסי S10 Plus

- מחשב הנייד עם רכיב בלוטות' מובנה גרסה 4

- דונגל בלוטוט גרסה 5.0 המחובר למחשב נייח

בכל המיקרים החיבור היה יציב, ללא כל הפרעות או ניתוקים. לצערי לא היה לי בנמצא קונסולת XBOX על מנת לבחון את חווית החיבור אליו.

האוזניות תומכות בחיבור Multipoint, כך שתוכלו להתחבר ל- 2 מקורות בו זמנית, נוח מאד בזמנים בהם השיחות מתבצעות בעיקר אונליין.

בנוסף לחיבורים האלחוטיים, תוכלו להתחבר למקור ב-2 סוגי חיבור חוטי:

- באמצעות כבל אודיו 3.5מ"מ הכלול בערכה באורך 1.25 מטר. שימו לב שגם חיבור זה דורש אנרגיה, לצורך הפעלת ANC וכיוונון עוצמת השמע. לכן אוזניה עם סוללה ריקה לא תפעל בחיבור זה.

- באמצעות כבל USB-C הכלול בערכה  באורך 1.8 מטר, שמשמש גם לחיבור דיגיטלי וגם לטעינת האוזניות

אפליקציה

כיאה לאוזניות אלחוטיות, האפליקציה הופכת לבלתי נפרדת מהם. מיד לאחר הצימוד לסלולרי, האוזניות פותחות בעדכון ארוך שבסיומו מתגלה הממשק הידידותי. 

ממשק BEOSONIC מאפשר לכם לעבור ויזואלית בין מצב שמע בהיר, רגוע, חמים ואנרגתי. לחליפון תוכלו גם לעבור בין מצבי סאונד מובנים:

- Podcast שמדגיש בעיקר קולות אדם

- Commute שמבטל לחלוטין את ה- ANC

- Optimal שמספק סאונד מאוזן יחסית

- Movie שמדגיש טרבל

- מצב שתתאימו בעצמכם באמצעות BEOSONIC

אפליקצייה ייעודיתאפליקצייה ייעודית

לחיסכון באנרגיה, האפליקציה מאפשרת לכם לקבוע כיבוי אוטומטי של האוזניות במידה ולא קיבלו סיגנל במשך 15 דקות ברצף. 

הפעלת ATMOS במחשב דורשת התקנת האפליקציה Dolby Access בחנות האפליקציות של מיקרוסופט. 

מכיוון שהאוזניות מסוגלות להתחבר במקביל, בתדרים שונים, בין חיבור בלוטות' לחיבור ל- XBOX שלכם, הממשק מספק חיווי ברור מהו המקור אליו האוזניות מחוברות כעת.

ANC - ביטול רעשים אקטיבי אדפטיבי

בטרם אתיחס לביצועי ביטול הרעשים של ה- Portal, אציין שקיימות מספר רמות לטכנולוגיה זו:

- ביטול רעש פסיבי שאוטם את האוזניים מרעשים לא רצוים בסביבה באמצעות הריפוד שלהם. בטכנולוגיה זו ניתן להשתמש באוזניות שהאפרכסת שלהן מקיפה את האוזן לחלוטין, אולם גם באוזניות מסוג in ear.

- Active Noise Cancellation: ביטול רעשים אקטיבי המשתמש במיקרופונים בשילוב עם הדרייברים של האוזניות, על מנת להפחית את רעשי הרקע מסביב. שבבי ה- ANC הופכים את גלי הקול שנקלטים בסביבה, ברמקול שבתוך האוזנייה, ובכך מנטרלים את הקולות בסביבה. זהו גם הסוג המוכר ביותר של ANC ומשמש בעיקר באוזניות המקיפות את האוזן (Over ear). הטכנולוגיה הפכה כל כך יעילה אנרגטית שהיא מוטמעת כיום גם באוזניות אלחוטיות מסוג TWS בעלי סוללה קטנה במיוחד.

- Adaptive Active Noise Cancellation ביטול רעשים אקטיבי אדפטיבי, משתמש במיקרופונים ובדרייברים של האוזניות על מנת לייצר ANC מתוחכם יותר שבו רמת ביטול הרעש מסתגלת לסביבה.

- Adjustable Adaptive Active Noise Cancellation מאפשר לכם לשנות את עוצמת רעשי הרקע אליה תחשפו, באמצעות התאמה ידנית של רמות ביטול הרעש. תכונה זו שימושית כאשר אתם רוצים להיות בשליטה מלאה. זהו המנגנון שמובנה באוזניות Portal.

מצאתי שה-ANC באוזניות אלו מסוגל לבטל קולות מונוטוניים בתדרים נמוכים, כדוגמת מזגן או רוח. עם זאת, ההתמודדות תדרים גבוהים יותר, כדוגמת דיבור של אדם אחר לצידכם, יופחת משמעותית אולם עלול שלא להעלם. 

במצב Transparency, בו ה-ANC מבוטל, קולות הסביבה נחשפים, תוך הדגשה מועדפת לתדרים הגבוהים.

סאונד

ניסיתי את האוזניות במגוון מקומות, עם מספר מקורות, ובמספר רמות רעש ובשורה התחתונה, הן לא איכזבו אפילו לרגע. 

הפתיע אותי שבכל שיחות הטלפון שביצעתי, הצד השני ציין בכל פעם שהוא שומע אותי מצוין. זאת למרות שהמיקרופון נמצא בצד החיצוני של הדרייברים. מסתבר שהתשובה לכך פשוטה: B&O משתמשים בטכנולוגיה מסוג Virtual boom arm שנוצרת על ידי שילוב מיקרופונים ייעודיים שמגבירים את קולו של האדם שמדבר בשיחה, ובו בעת מבטלים רעשי רקע. בכך נמנע הצורך במיקרופון קרוב לפיו של האדם.

כנ"ל במוסיקה. ראשונה התכבדה Rachelle Ferrell, בשיר Sista. לא רבים יודעים, אולם רייצ'ל החלה לשיר בגיל 6 וכבר אז הצליל שהפיקה מגרונה היה במנעד של 6 אוקטבות. מכיוון ששלטה בשירה ובניגון על מספר כלי נגינה, היא החלה מפתחת במקביל גם את יכולתה לכתוב שירים, ואז צוטטה כאומרת את המשפט המעניין הבא:

"The songwriter translates emotion into words. The singer's job is to translate the words back into emotion".

ככל שהאזנתי לשיר הזה חשתי שהמשפט הזה רלוונטי מאד לאוזניות ה- Portal: התלת מימדיות בו הוגש השיר באוזניות, הצליח לייצר חווית שמיעה מהולה ברגש. לשמחתי הטונים הגבוהים אליהם הגיעה הזמרת לא צרמו והיו צלולים למאזין. אפקט הבאס של התופים שניגנו ברקע לאורך כל השיר, היו הדוקים, ללא כל הידהוד או זימזום הקטע הידהדו 

עברתי ל- Paul Stephenson – If you Want My Love, עם המסר החד משמעי, "go your own way". או כמו ששר סטינג: If you love somebody, set them free. 

אם נעמוד לרגע על המסר הזה, אז פירושו שאם תשחרר מישהו שאתה אוהב, והוא חוזר אליך – הוא נועד להיות שלך. ואם הוא לא חוזר אליך, כנראה שמעולם לא היה אמור להיות שלך.

אם נחזור לשיר, אז הפריטה על הגיטרה בפתיח נשמעה מהפנטת, וגרמה לי לשוב ולהקשיב לה שוב ושוב. גם קולו של הזמר היה צלול, מאוזן וברור, ללא צרימה, גם בעוצמת ווליום גבוהה יחסית

סיימתי עם Rag'n'bone Man – Human. רורי צ'ארלס גרהאם, זמר בריטי בן 35 שפרץ לפני כחמש שנים עם הלהיט Human. ב- 2018 היה אמור להופיע בישראל אולם ביטל אותה ללא הסבר כלשהו. נגנו את השיר באוזניות ותגלו כמה עמוק האוזניות הללו יכולות לרדת. שאגות הליווי נשמעות בצלילות נעימה לאוזן, בעוד קולו של הזמר מתפרץ במרכז הבמה. 

סיכום

Beoplay Portal של Bang & Olufsen משלבים איכות סאונד גבוהה באוזניות גיימינג מעוצבות שמשדרות יוקרה. איכות הייצור והעיצוב המינימליסטי בולטים ונעימים למראה. הן נוחות מאד לענידה ונכון למועד כתיבת סקירה זו הן האוזניות היחידות בעלות תאימות מובנית ל- Xbox Wireless בנוסף על קישוריות בלוטות' יציבה במיוחד. מגוון הפקדים שלהם על האוזניות ובאפליקציה מאפשרים שליטה מלאה באוזניות. מצאתי את ממשק האקולייזר הייחודי כתורם לחוויה של כיוונון סאונד ואת המיקרופון המשולב בהם איכותי מאד לשיחה, כגון דיסקורד או Microsoft Teams. במידה ואתם מחפשים אוזניות גיימינג אלחוטיות קלות משקל, בעיצוב יוקרתי, עם תאימות ל- XBOX וביטול רעשים אקטיבי, ה-B&O Beoplay Portal עשויות להיות בחירה מוצלחת.

מפרט טכני:

- טווח תדרים: 20-22,000Hz

- מאפייני סאונד מתקדמים: 

- Adaptive Active Noise Cancellation

- Transparency mode

- Dolby Atmos for headphones

- סוג רמקול: Electro-dynamic driver w/ Neodymium magnets, 40 mm diameter

- רגישות: 95dB @ 1kHz / 1mW

- התנגדות: 24Ohm +/- 15%

- Customizable Sound EQ: Presets available and fully customizable through Bang & Olufsen App

- רפידות עור: נשלפות וניתנות להחלפה באמצעות רכישה בנפרד

- סוללה: סוללת ליתיום נטענת בקיבולת 1200 mAh שניתנת להחלפה במעבדת היבואן.

משך שימוש מקסימלי במצב Bluetooth + ANC: עד 24 שעות

משך שימוש מקסימלי במצב Bluetooth+ ANC + Xbox wireless: עד 12 שעות

משך טעינה: כ– 3 שעות

גרסת Bluetooth 5.1, Xbox wireless

תומך בקודקים aptX™ Adaptive, AAC, SBC

- מיקרופונים: 

4 Digital MEMS Voice Mic (2 mics sharing with ANC) 4 Dedicated MEMS Mic for ANC function (2 mics in each earcup)

- בלוטות' 5.1 עם טווח פעולה של 12 מטר. האוזניות ישמרו את 8 המכשירים האחרונים שצומדו אליהן.

- תאימות: 

- Google Fast Pair 

- Made for iPhone (MFi) 

- Microsoft Swift Pair

 

יבואן: ביקונקט

מחיר: 1,990 ש"ח

אחריות: 3 שנים

 

 

 

מעבר לתגובות בפורום