רמקול בלוטות' - Beolit 20 במבחן

תמיר עיואן
25-04-2021 17:56

ה-Beolit 20, כמו רוב מוצרי Bang & Olufsen, עולה יותר מרוב המתחרים בקטגוריה. מה יש בו שמצדיק זאת? מה חסר? תמיר עיואן עם הסקירה.

מהפכת הבלוטות' החלה כבר בשנת 1998, עת הטכנולוגיה האלחוטית הייחודית תשנה בהמשך את ההרגלים שלנו. כבר בשנה לאחר מכן, הושק הטלפון הסלולרי הראשון עם טכנולוגיית Bluetooth - Ericsson T36. מאז החלה הטמעה מהירה ומספר המכשירים הסלולריים בהם שולבה טכנולוגיה זו הלך וגדל, כולל מדפסות, מחשבים ניידים ואפילו מכשירי בישול הנושאים את היכולת לקשור באופן אלחוטי לכל מכונה שמופעלת כראוי. התוצאה היא עולם אלחוטי יותר ויותר.

עבור אודיופילים, המילה Bluetooth נתפסת בד"כ כמונח לא מחמיא. כמי שמעדיפים לחווט רמקולים לקבלת איכות שמע מדהימה בבית. ככל שהטכנולוגיה הבשילה, הפער בין הצלילים שמפיקים רמקולים מחווטים, למקביליהם האלחוטיים, הצטמצם במידה ניכרת. 

ההתפתחות הטכנולוגית של השנים האחרונות הביאה לידי כך שכיום ניתן להפיק סאונד המועבר באופן אלחוטי, איכותי, המתחרה ברמקולים מחווטים רבים, באמצעות בלוטות'.

בהכללה, רוב רמקולי הבלוטות' במחיר של כ-1,000 ₪ ומעלה מכילים כיום תכונות משותפות כגון עמידות במים, תצוגת אורות מרהיבה וידיות אחיזה מאסיביות. ה- Beolit 20 מהווה לדעתי אנטי תזה לגישה הזו. הוא אינו עמיד במים, ידית האחיזה שלו עשויה עור יוקרתי ואין לו אורות צבעוניים למסיבות. המראה שלו יוקרתי ובכל הנוגע לסאונד, יש לו עוצמה שמסוגלת להעיף לכם את מסיבת הבריכה לשמיים. אופס, גיליתי לכם את הסוף? נתחיל בהתחלה.

את היצרן הדני Bang & Olufsen אין צורך להציג. מדובר בחברה ותיקה שחגגה אך לאחרונה 95 שנים, בהשקת אוזניות H95 שסקרתי לא מכבר.

סדרת Beolit הופיעה לראשונה בשנת 2012 עם Beolit 12, שהיה רמקול אלחוטי שמותאם לתקן AirPlay. חמש שנים מאוחר יותר, הושק ה-Beolit 17 בתקן בלוטות'. וב-2020 הושק ה-Beolit 20 אליו הוספה היכולת לטעינה אלחוטית של הסלולרי.

Beolit 20

עיצוב

מנסיוני עד כה עם מוצרי Bang & Olufsen, מוצריו מעוצבים בקלאסה ברמה אחרת מהמתחרים. במקרה זה העיצוב מודרני ומינימליסטי כאחד. ה-Beolit 20 משווק בצבעים שחור-כחול ש-B&O בחרו לו את השם המפוצץ Black Anthracite, או אפור-זהב Grey Mist. בעוד לי הוא מזכיר צידנית קטנה, אישתי דמיינה אותו כתיק מעוצב עם ידית עור יוקרתית. בכל מקרה, אין לו את המראה השגרתי של רמקול נייד. לעיצוב אחראית Cecilie Manz, מעצבת מוצרים דנית מעוטרת בפרסים על עבודותיה.

לחצני ההפעלה קטנים וממוקמים בחלקו העליון של הרמקול, עם סימונים מינימליסטים לצידם. אין להם תאורה, ולכן אתם עלולים לצפות לקושי בתפעול בחושך.

קווי העיצוב, הצבע, הלחצנים המובנים וידית העור העשויה מ-Vegetable-tanned Leather   , כולם משדרים יוקרה שכה חסרה אצל חלק מהמתחרים.

מידות

אורכו 23 ס"מ, עומקו 13 וגובהו 18 ס"מ. יש לו רצועת עור עבה שמתחברת לפינות העליונות באלכסון. הגריל בנוי סורג אלומיניום צבוע.

Beolit 20

באריזה

כבל USB-C באורך 1.25 מטר

שנאי לקיר עם מתאמים אירופי, אנגלי ואמריקאי. השנאי תומך מתח נכנס 100-230 וולט

- מדריך למשתמש

ספציפיקציות

הרמקול בעל מגבר כפול מסוג 2x35W Class D, המיועד להגברת הוופר והטוויטר. היצרן ממליץ להציבו בשטחים של 10-50 מטרים רבועים, להתקהלויות, כלומר בול לאירוח בחצר בשילוב מנגל ישראלי.

הדרייברים מפוזרים ב-4 פאותיו של הרמקול, כלומר משדרים ל-360 מעלות:

- 3 דרייברים של 1.5 אינטש

- דרייבר 5.5 אינטש מסוג Long-Stroke Wideband Woofer

- 2 דרייברים של 4 אינטש מסוג Passive Bass Radiators

הוא כולל סוללה בנפח 3200 mAh שתספק לכם כ-37 שעות מוסיקת רקע נמוכה, או כ-8 שעות בעוצמת האזנה סבירה. במידה ותאתגרו אותו, הרמקול אף יטפס לעוצמה מקסימלית של 93dB SPL ממרחק של 1 מטר.

קודקים נתמכים: AAC, SBC

תוכלו לשלב אותו עם רמקול Beolit 20 או Beolit 17 נוסף, כך שתקבלו סאונד סטריאו.

האקולייזר מובנה באפליקציית Bang & Olufsen ומאפשר מעבר בין מצבים מובנים optimal, ambient, party ו-Speech. ניתן גם לשנות את הסאונד בגלגל הייחודי של B&O באפליקציה ולשמור אותו בזיכרון כמצב חמישי.

המשטח העליון של הרמקול משמש לטעינה אלחוטית של מכשירים תומכי QI עד 5 וואט.

התקשורת האלחוטית היחידה של הרמקול היא בלוטות' 4.2 – מעט מאכזב ביחס למתחרים הכוללים תקן עדכני יותר, ואף wifi לצורך cast.

בגזרת החיבורים תמצאו USB-C לטעינה וחיבור 3.5 מ"מ לשם חיבור למקור אנלוגי.

הלחצנים המובנים כוללים Power, Bluetooth, Play-pause, Vol up/down

בהשוואה לדגם הקודם, Beolit 17, משך זמן ההפעלה של הדגם הנוכחי התארך ב-30%.

Beolit 20

שמע

במידה ותאזינו לשירים קצביים עם באסים, תחושו מיד בחבטה בבטן. למרות האמור, לא הרגשתי בעיוותים גם בעוצמה גבוהה, וגם התדרים הגבוהים נשמעים באופן ברור וחד. כיוון האקולייזר לא יכול להיות יותר פשוט ואינטואיטיבי. בניגוד לצפוי ברמקולים בהם הבאס מודגש, יתר הצלילים לא הולכים לאיבוד או מתפספסים בשל בס מודגש. עצתי – נסו את האפליקציה של B&O גם אם אין בבעלותכם רמקול שלהם. המדובר ללא ספק בחוויה שונה.

למרות מימדיו הקטנים יחסית, הרמקול הזה מפתיע בעוצמתו הגבוהה. הוא מסוגל בקלות למלא בסאונד נינוח חצר ישראלית טיפוסית.

המתחרים

כידוע, Beolit 20 אינו נמצא בשוק לבדו. גרסת בלוטות' הוותיקה (4.2), החוסר בתקשורת wifi, ומשכך אי היכולת לפעול בפרוטוקול Airplay ואי העמידות במים, לא מקלים עליו. רוב המתחרים בקטגורית הפרימיום כוללים לפחות חלק מהתכונות שמניתי מעלה. חלקן אף בעלי קישוריות נוספת כגון Google Cast, Air Play 2 או עוזרת אישית.

לסיכום

ה-Beolit 20, כמו רוב מוצרי Bang & Olufsen, עולה יותר מרוב המתחרים בקטגוריה - יש שיאמרו יותר מדי. עם זאת, אתם משלמים בעבור רמקול נייד בקטגוריית קצה, בעיצוב ייחודי, הבנוי מחומרים איכותיים, בעל סוללה שמחזיקה זמן רב, תומכת בטעינה אלחוטית וסיכוי נמוך ביותר שגם לשכן שלכם יהיה כזה. בנוסף, בגזרת השמע, הרמקול הזה נשמע נהדר, מגיע גם לעוצמות גבוהות במיוחד, כולל באסים הדוקים וצליל חד וברור גם כשמאמצים אותו. היכולת שלו לפזר את הצליל ל-360 מעלות, מקבלת ערך מוסף במיוחד במסיבות גינה, והשילוב האפשרי עם רמקול נוסף, מבטיח חווית סאונד במרחבים גדולים במיוחד.

במידה ואתם מחפשים רמקול בלוטות' מעוצב באופן מינימליסטי, לחללים גדולים ובעוצמה חזקה במיוחד, כדאי מאוד שתקחו אותו בחשבון.

מחיר: 2,000 ש"ח

 

מעבר לתגובות בפורום