אוזניות היי אנד עם ANC Bang & Olufsen Beoplay H95 במבחן

תמיר עיואן
21-02-2021 15:12

את יצרן ציוד האודיו הדני Bang & Olufsen אין צורך להציג. בימים אלו נחגג יום הולדתם ה -95 (הלוואי עלינו) עם האוזניות H95, אשר מבקשות לשלב את כל הניסיון והידע הטכני שלהם בזוג אוזניות ANC מסוגננות.

בימים כתיקונם, השקה של אוזניות היתה מתקבלת כעוד דבר שבשגרה, אולם בימי הקורונה, המצב שונה לחלוטין: לאור המגיפה והגבלות ההתקהלות, ההנחיות אוסרות אירועים והתקהלויות, אולם יש מי שמסרב לקבל את רוע הגזירה ומקיים מסיבות אוזניות.

במידה ותבחרו לחגוג עם Bang & Olufsen מדגם H95, תבלטו ללא ספק, אולם חשוב שתקחו בחשבון שהמדובר במוצר יוקרתי ומיוחד ביותר, שתמורה כספית משמעותית בצידו.

יוקרה אמיתית

ה- H95 זמינים ב-3 צבעים שחור, זהב ואפור. לבדיקה התקבלה הגרסה בצבע זהב, שנארזה בצורה יוקרתית ביותר: בשקית נייר ממותגת, בתוכה אריזת קרטון קשיחה בצבע זהב תואם ובגימור יוקרתי ביותר.

h95

כשפתחתי את אריזת הקרטון התגלה תיק אלומיניום פנימי לנשיאה, ובתוכו האוצר: אוזניות המקופלות באומנות. בתא חבוי שלא יבייש משימה בחדרי בריחה, מצאתי את כבל הטעינה USB type C, כבל השמע ומתאם למטוס (זוכרים?).

h95

איכות בניה

איכות הבניה גבוהה ביותר ומשדרת יוקרה והקפדה גם על הפרטים הקטנים. כבלי הטעינה והשמע מצופים בד יוקרתי בצבע תואם לאוזניות, ואורכם כ- 1.2 מטרים. לכל כבל קיימת לשונית מעור, המאפשרת קיפולו.

h95

רפידות האוזניים עשויות מעור טלה משובח ומרופדות בקצף בעל "זיכרון". 

h95

הרפידות נצמדות מגנטית לאוזניות ולפיכך ניתנות להסרה או החלפה עתידית. החלק התחתון של קשת הראש מכוסה בבד נעים והצד העליון בגימור עור. הכל עשוי באופן סופר יוקרתי, מרגיש איכותי, נעים מאד למגע ותחושה, ומספק לכם ולסביבה שלכם את התחושה שאתם עונדים ציוד יוקרתי מהרגיל. במידה וטרם חיברתם את הרמזים שפיזרתי עד כה, אז ה- H95 נראה ומרגיש נפלא. לסיכום האיכות והנוחות, אם חיפשתם נוחות לאורך זמן, הגעתם ליעד.

נוחות הפעלה

ה- H95 נעים ונוח למראה, אולם גם לתפעול. בגישה חדשנית ששאובה מעולם המצלמות המקצועיות, עוצבו שתי טבעות גדולות שמקיפות את צידי האוזניות וניתן לסובבם לצורך ביצוע פעולות. 

לדוגמא, הטבעת הימנית שולטת בעוצמת הקול, בעוד השמאלית מכוונת את עוצמת ה- ANC. במקום להעביר "פס" כמחווה (Gesture), כפי שמבוצע באוזניות של Bose, כאן ניתן לשלוט על עוצמת הקול באמצעות סיבוב הטבעת, פעולה אינטואיטיבית יותר. 

גב האוזניה הימנית מגיבה למגע וכך תוכלו להשהות הניגון או על מנת לקבל שיחה נכנסת. בפעולות דומות ניתן לדלג שירים קדימה או אחורה, או אפילו להתחיל לנגן שיר מחדש. 

באמצעות כפתור קטן באוזניה השמאלית ניתן להפעיל העוזרת הקולית ב- iOS או באנדרואיד. 

ניתן לקפל את האוזניות באופן שהופך אותם לנוחים במיוחד לנשיאה בנרתיק האלומיניום שקיבלתם. 


h95

הדרייברים

שני הדרייברים עשויים טיטניום ומגנטים מנאודימיום.

את האוזניות ניתן לחבר למקור באמצעות כבל המסופק עימם, או באמצעות בלוטות' 5.1 התומך בקודקים SBC, AAC ו- aptX Adaptive. 

ה- H95 גם מסוגל להתחבר בבלוטות' לשני מכשירים במקביל. אני מוצא זאת מאד נוח, מכיוון שניתן לעבוד במחשב ולהקשיב למוסיקה דרכו, ובמידה ונכנסת שיחה מהסלולרי, היא מנתקת את הסאונד במחשב ונכנסת ללא כל צורך בהתערבותי.

עם זאת, חשוב להכיר במגבלה שזה יכול לייצר: במידה ותקיימו שיחת ועידה דרך המחשב, ותיכנס שיחה גם מהסלולרי, השיחה מהסלולרי תנתק את השיחה המבוצעת במחשב, ללא כל התראה מוקדמת.

סוללה

הסוללה של האוזניות בנפח אדיר של 1100 mAH, כך שניתן לשמוע בבלוטות' עד 50 שעות, או 38 שעות במידה ותפעילו ANC, פרק זמן ארוך יותר מזה של סוני WH-1000XM4.

צימוד בלוטות'

מצאתי את הצימוד לאנדרואיד מהיר ביותר. המשתמש מועבר מיד לאחריו להורדת האפליקציה של B&O, אשר מחפשת את דגם האוזניות.

איכות הקליטה בבלוטות' היתה מעולה. עד כה, לא נתקלתי בניתוקים או הפרעות, במרחק של עד 10 מטרים מהמקור.

במידה ותרצו לשמוע ולצפות בקבצי וידאו כדוגמת יוטיוב בסלולרי, באמצעות אוזניות אלו, תשמחו לשמוע שקיימם סינכרון מלא בין הסאונד לתמונה.

ANC

ביטול הרעשים פועל באופן שמבטיח שרעש רקע יבלע ככל שניתן. כשהאזנתי למוסיקה, בתי נדרשה להרים את קולה בעודה מאחורי, על מנת להסב את תשומת ליבי שהיא פונה אלי. מבדיקתי עלה שביטול הרעשים יעיל במיוחד כנגד רעשים מונוטוניים.

אפליקציה

תרצו להשתמש באפליקציה? לשם כך תידרשו ליצור חשבון ב- B&O. מצאתי את האפליקציה נוחה מאד לשימוש בחיבור בלוטוט. השתמשתי בסמסונג גלקסי S10 plus. חברת B&O אימצה גישה חדשנית לכיוון האקולייזר באפליקציה באמצעות גרפיקה מרהיבה. תזיזו העיגול המרכזי לכל צד, ותשנו את פרופיל הסאונד. קיימים כמובן מספר פרופילים מוכנים מראש: Commute, Optimal, Workout & Clear.

h95

 


בנוסף על שליטה בווליום ומעבר בין שירים, האפליקציה תאפשר לכם להפעיל Adaptive ANC שמתעדכן בהתאם לעוצמת רעש הרקע, להפעיל Automatic standby לפיו האוזניות יכבו לאחר 15 דקות ללא שימוש, ולבדוק עדכון תוכנה לאוזניות.

- האפליקציה פעילה רק כאשר חיבור האוזניה מבוצע בבלוטוט. כלומר, במידה ותחליטו לחבר את האוזניה לסלולרי בכבל – האפליקציה לא תאתר את האוזניה ולפיכך תנוטרל. המשמעות: לא תוכלו להחליף בין פרופילים של סאונד בחיבור חוטי, אלא רק בחיבור בלוטוט.

- כנ"ל במידה ותחליטו לעבור לשיחת טלפון – האפליקציה תנותק מהאוזניה.

חשוב לזכור שהאפליקציה חשובה לקביעת פרופיל האקולייזר ולחיווי עוצמת ה- ANC

הסאונד

נגיע לדבר האמיתי. הצליל. השילוב של איטום פאסיבי עם הכריות מעור טלה וביטול הרעשים האקטיבי מבודד מהסביבה באופן יעיל ביותר. ניתן להאזין למוזיקה מבלי להפריע לאחרים. 

שימו לב שכשתענדו את ה- H95, אתם עלולים להרגיש כאילו נכנסתם לעולם חדש, עם במה מדהימה שעוטפת אותכם. הצליל סוחף והמרחב הדינמי אדיר. המיד חד וברור, בעוד שהתדרים הנמוכים עמוקים ובולטים. אם B&O יגידו לכם שאלה האוזניות הטובות ביותר שהם יצרו אי פעם, זה בהחלט עלול להיות אפשרי.

ה-H95 נעימים להאזנה בכל עוצמה בה בחנתי אותם, ובכל סגנון מוזיקה.

מצאתי את השמע שונה לחלוטין בבלוטות' בהשוואה לחיבור חוטי. בבלוטות' הסאונד היה רזה יותר בהשוואה לחיבור החוטי.

Les Contes D'Hoffman Act III Chanson - Monte Carlo Philharmonic orchestra בקטע אופרה חלומי זה, בו זמרת האופרה מגיעה לגבהים אדירים. האוזניות מפיקות סאונד שמתחבר בקוהרנטיות אמיתית.

Human – Ragnbone Man שאגות הרקע בשיר נשמעות לרגע כאילו מגיעות מהחצר. ממש כך. הריאליזם בו מוגש השיר, במיוחד בקטעי הדרמה, שוים שמיעה באוזניות אלה. 

Allan Taylor – Color to the moon אחד השירים האודיופילים הפופולריים, אם לא הפופולרי. נשמע צלול ומאוזן.

The Ice Hotel – Stacy Kent גם במקרה זה התוצאה מוגשת מאוזנת ומאורגנת היטב.

השוואה מול H9

להזכירכם, B&O השיקו את הדור השלישי של האוזניות H9 בתחילת שנת 2020. האם שווה להשקיע בדגם החדש? לפניכם ההבדלים שיאפשרו לכם לקבל החלטה מושכלת:

שני הדגמים חולקים התכונות הבאות:

• אלחוטיים

• בעלי ANC

• בעלות איטום רעשים פאסיבי עטוף בעור טלה

• עשויים מחומרים יוקרתיים

• בעלי כפתור יעודי לעוזרת הקולית

• משטח מגע על גב הדרייבר

• סוללת ליתיום

• מתחברים לאפליקציית Bang & Olufsen 

• נוחים לענידה לאורך זמן

השיפורים ב- H95:

• האוזניות מתקפלות למבנה שטוח

• מסופקות עם תיק אלומיניום התואם את צבע האוזניות

• כוללות את הדור החדש של טכנולוגיית ביטול רעשים פעיל (ANC) המספק הפחתת רעשים יעילה במיוחד ביחס לדגם H9

• חיי הסוללה בשילוב ANC ובלוטות' הם 38 שעות עבור H95 לעומת 25 שעות עבור H9

• חיי הסוללה בהפעלת בלוטות' בלבד הם 50 שעות עבור H95 לעומת 32 שעות עבור H9

• ל- H95 יש בלוטות' 5.1 ואילו ל- H9 יש בלוטות' 4.2. גרסה 5.1 מאפשרת צימוד מהיר יותר

• ל- H95 יש 4 מיקרופוני MEMS (Micro-Electro-Mechanical System) ייעודיים המספקים צליל ברור בעת שיחה. זאת לעומת ה- H9 שבעל שני מיקרופונים בלבד לצורך שיחות טלפון. 

• ל- H95 דרייברים עשויים טיטניום להפחתת משקל. 

• B&O טוענים של- H95 צליל טוב יותר מאשר ל- H9 עם רגישות ועכבה טובים יותר, אשר בשילוב עם ביטול רעשים יעיל במיוחד נותן צליל טוב יותר

מתחרה פוטנציאלי

אז מדוע לשלם כפול מסוני WH-1000XM4? בשביל עיצוב הרבה יותר יוקרתי. עור טלה, ספוג עם "זיכרון", דרייברים מטיטניום, סוללה שמחזיקה זמן רב יותר, תמיכה ב- aptX, אוזניה שמתקפלת למבנה שטוח קל לאיחסון, מתאם חיבור למושב המטוס, והידיעה שקטן מאד הסיכוי שיהיה גם לאחרים..  

לסיכום

ה-H95 לוקח את ההיסטוריה הארוכה של Bang & Olufsen ומגשים יצירה של אוזניות המשלבות הנאה מוסיקלית עם רצון אין סופי לחוש ולמשש אותם. אם פינוק זו מילה לא גסה בלקסיקון שלכם, הגעתם ליעד. B&O חוגגת יום הולדת יוקרתי במיוחד, עם מוצר מרשים במיוחד, ואתם מוזמנים לקחת בו חלק.

מפרט טכני:

• ANC – adaptive noise cancellation

• דרייברים מטיטניום בקוטר 40 מ"מ dB 101.5 

• טווח תדרים 20-22,000 הרץ 

• חיבור לאפליקציה 

• משקל: 323 גרם 

• זמן טעינה שעתיים, המספק עד 50 שעות בבלוטות' או 38 שעות בבלוטות' ו- ANC 

• סוללת ליתיום בנפח 1,100 mAh

• קישוריות נתמכת AAC, AptX, בלוטות' 5.1, קישור לעד 2 מכשירים במקביל

• חיבור חוטי 3.5 מ"מ

• טעינה בחיבור USB type C

 

אהבתי:

- איכות הסאונד

- גישה חדשנית לכיוון האקולייזר באפליקציה 

- כפתור יעודי לעוזרת הקולית בסלולרי

- ממשק שליטה אינטואיטיבי באמצעות גלגלת

- עיצוב יוקרתי

- בלוטות' 5.1 – הגרסה העדכנית

- חיבור בלוטות' ל- 2 מכשירים במקביל

- משך זמן ארוך במיוחד להפעלה בבלוטות'

 

מעבר לתגובות בפורום