ליאור,
מה שהוכחת ברור אינסטינקטיבית לכל מי שעוסק קצת במחשבים. הטכנולוגיה של העברת קבצים היא קומודיטי זמין, זול, מוכח, ומה שחשוב לענינו נקי משגיאות. מערכת ההפעלה וקישור האינטרנט של כל אחד מאיתנו לא היו מתפקדים אלמלא זה היה המצב. ורק אודיופילים מקובעים מחפשים את הזהב ומוכנים להשקיע הון תועפות למצוא אותו כאשר הפרוטות מפוזרות בשפע מתחת לפנס הרחוב.
מבחינתי השתמשת בנשק אטומי טקטי להרוג ג'וק אבל כיוון שזו הדרך היחידה לשכנע את האודיופילים שלוחה לך ברכתי הכנה מקרב (heart) .
ולדעתי גם הממירים הם טכנולוגית זמינים ופשוטים כיום ואין סיבה לשלם עליהם הון תועפות.
אני מסכים איתך לחלוטין לגבי החלק האנאלוגי והטעם והריח - אין ספק שכאן טמונה האיכות אודיופילית של הממיר.
אני התיחסתי לדיונים האין סופיים על הג'יטר השעון וכו' שדרכם מנסים להצדיק מחיר לא סביר בעליל - למשל של שרתי המוזיקה היעודיים.
מיכאל, אתה חושב שהמהנדסים של ה SB לא בדקו את הנושא במהלך הפיתוח ? יהיה לבך סמוך ובטוח שיש להם כלים יותר טובים לבצע את זה מגדג'ט שמינרווה הכניסו לקושחה שליאור הפעיל. אתה גם יכול להיות בטוח שבקהילת משתמשי הSB היו כאלה שבדקו אם הוא BIT PERFECT. אם הוא היה נכשל זה היה מופץ מיידית בכל הפורומים.
העברת הקבצים בין המחשב ל SB או כל נגן אחר היא היום לא אודיופיליה. זה נושא בסיסי ופשוט ברשתות תקשורת - מחשבים, בית חכם, טלפוניה, GPS ורק מה שתגיד. מערכות שמע בקושי נספרות בתחום. רק אודיופילים מוכנים לשלם על זה הון תועפות.
אתה יכול להעמיס על המחשב שלך כאוות נפשך. להשקיע בו כטרנספורט יותר ממחיר ה SB זה בזבוז כסף.
זה קצת דמגוגיה. ממשק דיגיטלי של טרנספורטר הוא שונה. SB3 רועש בתחום הנמוך. זה בדוק. TOUCH הרבה יותר טוב מבחינה זאת. זה גם בדוק. תבדוק בפורומים שאתה מזכיר. צריך לזכור כי העברה BIT PERFECT זאת בדיקה של WEISS, שמצליח לשחזר את המקור. לא ברור אם DAC אחר יצליח לשחזר.מיכאל, אתה חושב שהמהנדסים של ה SB לא בדקו את הנושא במהלך הפיתוח ? יהיה לבך סמוך ובטוח שיש להם כלים יותר טובים לבצע את זה מגדג'ט שמינרווה הכניסו לקושחה שליאור הפעיל. אתה גם יכול להיות בטוח שבקהילת משתמשי הSB היו כאלה שבדקו אם הוא BIT PERFECT. אם הוא היה נכשל זה היה מופץ מיידית בכל הפורומים.
מסכים אבל לא שייך. לא מדובר על פרוטוקול העברה בין SC ל-SB3 אלא ממשק S/PDIF בין SB3 ל-DAC.העברת הקבצים בין המחשב ל SB או כל נגן אחר היא היום לא אודיופיליה. זה נושא בסיסי ופשוט ברשתות תקשורת - מחשבים, בית חכם, טלפוניה, GPS ורק מה שתגיד. מערכות שמע בקושי נספרות בתחום. רק אודיופילים מוכנים לשלם על זה הון תועפות.
SC דורש מחשב חזק. רק גרסה 7.6 מתימרת להיות רזה יותר. ועם כמות הבאגים אצלה ב-SCANNER אני בכלל לא בטוח שהיא תצא בקרוב. השקעה אצלי היא בציוד רשתות, שרתים, חשמל. זה לא עולה 300$אתה יכול להעמיס על המחשב שלך כאוות נפשך. להשקיע בו כטרנספורט יותר ממחיר ה SB זה בזבוז כסף.
אורי,
הנושא כבר נטחן עד דק בעבר:
המנגנוני תיקון באודיו מבוססים במיקרים מסויימים על תיקון של "מיצוע" ולא תיקון אמיתי:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cross-interleaved_Reed-Solomon_coding
ליאור.
נו בסדר, על זה אני בונה.
אני לקחתי מקרה שהוא לא קיים.
היום איכות ההעברה עומדת על טעות של ביט אחד לכמה מיליוני ביטים.
ולכן אני שואל, גם אם יש כזה, הרי המיצוע מבוסס אלגוריתים ש"מנחש" מה היה הביט.
האם אתה באמת חושב שהמיכשור של היום וDAC טוב לא מספיק טובים?
הרי האלגו' נכתבים ע"י אנשים שמבינים עניין, שיודעים סה"כ איך מוזיקה עובדת ואיך היא הופכת למילים ולאיזה מילים...
טריטון,
- בWEISS יש שעון פנימי אך ניתנת גם האפשרות "למשוך" אותו מהמקור - מה עדיף בעינייך?
בהנחה שDAC זה עובד BIT PERFECT בשימוש השעון הפנימי (הצורה שאני עובד בה היום).
- לא הבנתי מה הכוונה "יתכנו תוצאות שונות בין DAC אחד למשנהו" ?! בסאונד ? זה ברור - את זה נותן החלק האנלוגי של הDAC ולא הדיגיטלי.
ליאור.
אתה אומר שגם כבל FW יכול להשפיע – מוזר לי, אבל אני מוכן לקבל את זה: הכחשתי בעבר הרבה דברים "מוזרים" במערכות אודיו – ועם הזמן ווידאתי שהם קיימים למרות חוסר ההגיון (לכאורה) בהם. השאלה היא – עד כמה אורך הכבל FW הוא קריטי?לגבי FIREWIRE, תתחיל מבקר מבוסס TEXAS INSTRUMENTS, וכבל קשיח של 1 מטר
את הפרמטרים הבסיסיים שיקבעו הסברתי לעיל.
אכפת לך בכדי למקסם את האיכות של הסאונד ..
אין קשר בין הדברים שאמרתי לאילוצים של אולפנים,
כל הנאמר נוגע לעניינך בלבד.
יתכן ותעדיף את הסאונד דרך כניסה זו או אחרת, ובשביל לבדוק זאת תצטרך להשקיע לפחות זמן, ואולי לבקש טובה מחברים שברשותם כרטיסים טובים, או לרכוש אחד, בכדי לבדוק את אפשרות ה וSPDIF וAES.
לגבי FIREWIRE, תתחיל מבקר מבוסס TEXAS INSTRUMENTS, וכבל קשיח של 1 מטר, וXP,
והכי חשוב, תהנה.
Triton,
מסכים איתך מאד שסינכרון השעון חשוב מאד, אפילו יותר חשוב מ-Bit Perfect בעיניי. הזרמת נתונים שאינה Bit Perfect יכולה לגרום ל"צביעת" צליל או, במקרה קיצוני, לבעיות jitter שיישמעו כ"קליקים". אי-סנכרון השעון או סטיה מתדירותו התיקנית יגרמו לעיוות הצליל (לדוגמה, הפסנטר יישמע לא מכוון). אני גם כן ווידאתי שכבל דיגיטלי (AES ו-S/PDIF) יכול להשפיע על סאונד – כלומר, יש במשוואה משהו מעבר ל-Bit Perfect
אתה אומר שגם כבל FW יכול להשפיע – מוזר לי, אבל אני מוכן לקבל את זה: הכחשתי בעבר הרבה דברים "מוזרים" במערכות אודיו – ועם הזמן ווידאתי שהם קיימים למרות חוסר ההגיון (לכאורה) בהם. השאלה היא – עד כמה אורך הכבל FW הוא קריטי?
http://www.lacie.comטריטון , יש לך בקרים מועדפים ?
לגבי הבקר FIREWIRE - נכון הTI הוא המומלץ ביותר.
וWEISS למעשה לא תומכיפ בCHIPSET שהוא לא TI או VIA.
(יש לי אחד כזה על הLAPTOP של RICHOE ולאחר אחד משידרוגי הFIRMWARE - התכנה לא הסכימה לתמוך בו ונאלצתי לקנות בקר של TI שהיה די יקר).
ולמרות זאת שמעתי גם אנשים שאמרו שהיו להם "עניינים" עם הבקר של TI עם הWEISS ולאחר מעבר לVIA - כל העניינים נעלמו.
כבל קשיח?!
ד"א יש הבדל אם עובדים 6PIN ל4PIN או 6PIN ל6PIN?
ליאור.