Motorcycles


יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לכרמי: יש לי ידע וניסיון מסוימים בתחום הבטיחות, כולל נתונים ועניינים היקפיים. פרטים בפרטי
לגבי הנתונים עצמם: נתוני משטרת ישראל, פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הרשות הלאומית ומחקרים בתחום (מעבר ללימוד ועיסוק בתחום זה ובתחומים קרובים).
***
לאורי. נהיגה/רכיבה חצופים, אגרסיביים, לא מתחשבים וכו' פוגעים בהיגיינה בדרכים, מרגיזים, מעצבנים, מפריעים וכיו"ב.
עם זאת, זה לא מה שיוצר בהכרח תאונות. תאונה היא תוצאה של משהו שהשתבש, וסיבות עיקריות לכך - ככל שהדבר נוגע לפעולות/מחדלי "הגורם האנושי" - הן אבדן תשומת לב/ריכוז, שיקול שגוי או חוסר ידע וניסיון.
מכלל התאונות, כ-15-20% לערך הן מהסיבות המרגיזות (וגם שם זה משהו שהשתבש, רק שהשוליים הצרים הושארו בכוונה); השאר הן מהסוג השני.

בכלל, הניסיון המתמשך ליצור מתאם בין "יצרני עבירות" ו"יצרני תאונות" לא ממש עובד.
 

נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
ואותי משגע לראות כל כך הרבה נהגים שמדברים בטלפון ללא דיבורית, מזהים אותם מקילומטרים, לפי הרכב שמתנודד לו קלות בין נתיבים, בעוד הנהג מרוכז בענין תלוש לגמרי מהנהיגה.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
ואותי משגע לראות כל כך הרבה נהגים שמדברים בטלפון ללא דיבורית, מזהים אותם מקילומטרים, לפי הרכב שמתנודד לו קלות בין נתיבים, בעוד הנהג מרוכז בענין תלוש לגמרי מהנהיגה.

או יותר גרוע , משחקים/מקשיבים/מתווכחים עם הGPS
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לכרמי: יש לי ידע וניסיון מסוימים בתחום הבטיחות, כולל נתונים ועניינים היקפיים. פרטים בפרטי
לגבי הנתונים עצמם: נתוני משטרת ישראל, פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הרשות הלאומית ומחקרים בתחום (מעבר ללימוד ועיסוק בתחום זה ובתחומים קרובים).
***
לאורי. נהיגה/רכיבה חצופים, אגרסיביים, לא מתחשבים וכו' פוגעים בהיגיינה בדרכים, מרגיזים, מעצבנים, מפריעים וכיו"ב.
עם זאת, זה לא מה שיוצר בהכרח תאונות. תאונה היא תוצאה של משהו שהשתבש, וסיבות עיקריות לכך - ככל שהדבר נוגע לפעולות/מחדלי "הגורם האנושי" - הן אבדן תשומת לב/ריכוז, שיקול שגוי או חוסר ידע וניסיון.
מכלל התאונות, כ-15-20% לערך הן מהסיבות המרגיזות (וגם שם זה משהו שהשתבש, רק שהשוליים הצרים הושארו בכוונה); השאר הן מהסוג השני.

בכלל, הניסיון המתמשך ליצור מתאם בין "יצרני עבירות" ו"יצרני תאונות" לא ממש עובד.

יואל - אני לרגע לא מפקפק בידע ובניסיון שלך - רק רציתי לדעת אל סמך איזה נתונים אתה מדבר.

כמו כן אני מאוד מסכים איתך שיש לנו בכיבישים נהגים מרגיזים, אך להגדיר אותם לגורמי התאונות זה לא נכון - טוב זה קל לממשל לעשות זאת במקום להשקיע בפתרון האמיתי לבעיה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור