Motorcycles


liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
ב- YNET עלתה כתבת וידאו על מאבקים של האופנוענים מול העלאת הביטוח הצפויה בגובה של עשרות אחוזים.

בין היתר, הויכוח הוא מי אשם בתאונות, האם רוכבי האופנועים או נהגי המכוניות.

שתי תמונות מסך שנלקחו מהסרטון, מדגימות יחס של נהג מכונית שעוקף אופנוען, המכונית עוקפת על השוליים, מצד ימין, לעיני המצלמה !

בבקשה:

motorcycle1.jpg


תמונה שניה:

 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ליאור אני יודע שאתה גם נהג דו גלגלי
אבל אתה יודע כמה פעמים ביום אני צריך לבלום את המכונית לא להיכנס ברוכב דו גלגלי שנכנס לי מתחת לגלגלים.

בלי קשר לכך - אני חושב שמחיר הביטוח של הדו גלגלי יקר בארץ ללא הצדקה
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מהחודש האחרון עבודתי כוללת נהיגה בכבישי אזור המרכז במשך כ 4-6 שעות במשך 3 ימים בשבוע.
עליי לומר שהאשמה היא של כולם.

נהגי הרכב הישראלי, בדגש על בעלי ג'יפים יוקרתיים, ודגש ענק(סטטיסטיקה של כמה פעמים אני מצפצף על זה שכמעט הרגו אותי ביום , ולמי), הם אלימים, בוטים, חסרי כל חוש כיוון מינימלי, וחיים בתחושת "אם יש שם מקום, כנראה צריך למלא אותו ברכב".

הבעיה עם רוכבי דו גלגלי היא שהם בדיוק כמו אלו שברכב, מזגזגים כמה שאפשר , וכמה שיותר.

הבעיה במדינה בכבישים, היא רק זו.
לא מהירות, ולא כלום.

זגזוגים בין נתיבים, וחוסר איתות משווע.

האשמים בזה הם אך ורק משטרת ישראל. השבוע נסעתי באיילון בעוד פקק, ובעוד נהגים חוצים עשרות מפעמים את אותם מסלולים ף על פני חצי קילומטר, וסתם תוקעים את התנועה (וזה הדבר היחיד שמעכב), השוטרים שעמדו על השוליים התעסקו ב : "שיחה עם שותפם, דיבור בסלולרי,וכו..."
נהגים שעוברים יותר ממסלול אחד בפקק וממשיכים ישר, יש לעצור אותם ולתת להם קנס על נהיגה לא זהירה.
רוכבי קטנועים שנוסעים לא במסלול הימני, צריכים לקבל קנס.
רוכבי קטנועים שעוברים פס עצירה ברמזור? קנס.
נהג רכב שלא מאותת כשהכביש עמוס, או שיש בו תנועה ערה ? קנס.
וכו...
רק ככה. בארץ היהודים, הכיס זה מה שכואב.


נ.ב.
ליאור, מה שהמכונית עושה הוא לא לעניין בכלל. לעומת זאת מה שרוכבי האופנוע והקטנוע שם עושים, זה גם כן בכלל לא לעניין.
אין שום סיבה שהם לא יסעו כולם בנתיב אחד.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
ליאור
הנתונים מצביעים על מעורבות חמורה וקיצונית של רוכבי אופנוע בת"ד קטלניות - גם ביחס לחלקם בצי הרכב (פי 2.1), ועוד יותר כאשר מכניסים את הקילומטראז' שלהם (8000 בשנה מול 18,000 בממוצע ארצי).
מבין התאונות הקטלניות בהן מעורב רכב דו-גלגלי ומכונית, הנתונים הם לחובת הנהגים - משהו כמו 60%. רק צריך לזכור כי שליש מהתאונות הקטלניות בהן מעורב רכב דו"ג הן עצמיות.
הבעיה בתעריפי הביטוח היא סתירה בין מקור החוק (פלת"ד) ועקרונותיו ויישומו העכשווי (דרך חברות ביטוח, לא אבנר).
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
שורה תחתונה, אם יעבירו את העלאת התעריפים, מדובר על הכחדת התחבורה הדו גלגלית מהארץ.

פתרון מצויין, במיוחד לאחר שהשיקו את הרכבת התחתית.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
מכיוון שאין מדיניות כוללת, פקיד בכיר באוצר עושה דברים המנוגדים לאינטרסים מסוג אחר. זה קורה כאן כל הזמן, במקרה הזה העניין מקומם משום שהדבר נובע מעיוות של חוק ומנוגד להבטחות מפורשות.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
יואל - אתה אומר שפקיד בכיר יכול להחליט החלטות כאלו ?
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
בוודאי, "בתחום שלו", רק שיש לזה השלכות קריטיות על תחומים אחרים.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לכרמי: מנהל אגף/אחראי על תחום במשרד האוצר הוא הרבה מעבר לפקיד בכיר. מעבר לעובדה כי יש לו מעמד מנכ"ל - דבר ייחודי בשירות הציבורי - יש לו סמכויות נרחות מכוח החוק ו/או מ"חוק ההסדרים".
מי שיכול לעצור אותו - וזה לא פשוט - הוא בג"ץ או וועדת הכספים.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בירוקרטיה -כוח לפקדים, שלטון הפקידים :) 
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
שני הצדדים אשמים בתאונות, וכל מקרה לגופו כמובן.
המכנה המשותף לשני אמצעי התחבורה האלה, החולקים את האספלט,
הוא הישראלי היפה, נעים ההליכות, המנומס, המחונך והתרבותי,
המהווה דוגמא לעמים אחרים, בין היתר בתרבות הנהיגה הנפלאה שלו.
החינוך לנימוס וכיבוד הזולת הכה טבוע בנו, בא ליד ביטוי בכל מקום.
ראיתם פעם תור ישראלי מול תור בחו"ל?
אצלנו זה לרוחב, תוך כדי התגודדות סביב היעד, ללא התחשבות, ותוך כדי רמיסת שכניך.
בל נצא פראיירים.
התחושה התמידית הזו, הפחד הצרוב בנו פן נצא פראיירים, עושה אותנו לאנשים שאנחנו.
חבל שלא עושים מחקר למיגור התופעה הזו.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
הבעיה היא שמי שאמור להחליט על מחקר כזה (מימון וכו'), הוא בד"כ מייצג של התופעה שציינת...
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לכרמי: אין כוח לפקידות אם לא קיבלה אותו או אם לא נוצר מוואקום. שר האוצר? דבר שר התחבורה?
לאיתי: הבעיה במקרה הזה אינה הנהג הישראלי, אלא חוק מסוים (פלת"ד) שעבר שינויים ביצועיים שאינם תואמים את מהותו (ביטול אבנר, העברת ביטוח החובה לחברות מסחריות) ומכאן הדרך קצרה לכל הבעיות הנ"ל.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
הרעיון נגנז עקב התגובה של כרמי הבנתי שאין עם מי לדבר על דברים כאלו.
 
נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אורי, אני יכול להגיד שאני שמח שזו רק דעתך
אני צריך קצת זמן להרגע לפני שאני עונה לך
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
<למחוק>
 

נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
מה פספסתי?
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
עזוב.
אם מישהו רגוע כמו כרמי הגיב ככה הבנתי את העניין, אולי עוד 250 שנה יהיה עם מי לדבר פה.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לאורי
יש להבדיל בין התנהגות על הכביש - זגזוגים וכו' - ובין תאונות וגורמים להן; זה בהחלט לא אותו דבר.

לגבי רוכבי: שני-שליש מהתאונות בהן הם מעורבים עם רכב אחר - זה באחריות נהג המכונית. עם זאת, יש בעיות ייחודיות לרכיבה על אופנוע ביחס למכונית שנהגים אפילו אינם מודעים להם.

בעיית תאונות של רכב דו-גלגלי קיימת בכל מדינות המערב - כולל שיעור גבוה במיוחד של הרוגים - וזה לא רק עניין של הנהג הישראלי.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
יואל אני מבין שאתה מבין בנושא, אבל מאיפה הנתונים שלך ?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור