.


SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
.
 

נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הרבה שאלות ותקציב צנוע :)

אורך החיים הוא של התריס, אחרי כמה קליקים אנחנו צופים שיהיה צורך להחליף את המנגנון במצלמות מסוימות זה יכוללהיות 100,000 באחרות יותר ובאחרות פחות - אבל למה אתה שואל על כך אתה חושב לרכוש מצלמה יד שנייה?

בקשר לעדשות חלק מהעדשות מסומנות לפי גודל חיישן FF וחלק מהעדשות מסומנות לפי גדול החיישן שהן מתאימות לו שעדשת 18-55 זה עדשה שמסומנת ל FF כלומר בחיישן APS-C שהוא בעצם קרופ 1.5 מעדשת FF מכפילים את ערך העדשה ב 1.5 כלומר 27=118*1.5 ו 82.5=55*1.5 שזה אומר עדשה 27-82.5. עדשות עם ערכים קטנים מ 30 נחשבים עדשות עם טווח ראיה רחב וערכים מתחת ל 24 נחשב רחב מאוד.
אני משאיר לך את החישוב לערכי עדשה ה 20-50 :)

אבל כל ההסבר הזה לא עוזר לך להבין איזו עדשה מתאימה לך יותר, היות והמצלמה הזו עם כל אחת מהעדשות לא נכנסת לכיס ולא תתאים לך - אם זה התנאי שלך אז במצלמה הזו לא מתאימה לך ובעצם אני לא הרבה מצלמות שנכנסות לכיס עם חיישן גדול. הזולה מבין המצלמות האלו זו הפנסוניק GM1, אבל היא לא בתקציב שלך יותר לכיוון ה 2000 ש"ח

אז השאלה היא האם זה בתקציב ובכיס הן דרישות שלא ניתן לשנות, אז באמת אין לי מה להציע לך היות ומצלמות סוני החדשות לא נכנסות לתקציב שלך - האם יד שנייה זו אופציה?

בקשר למצלמות קומפקטיות האופציות הן סדרת ה SX710 או הדגם החדש SX720 או הסדרה הזולה יותר SX610 או הדגם החדש יותרSX620 או בכלל פנסוניק LF1 עם חיישן קצת (קצת) יותר גדול מזה שיש בקומפקטיות הרגילות ובקנון האלו.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
טוב, נגיד שאנחנו לא מתיחסים לתקציב שלך ויש לנו דיון פתוח על הנושא.

כאשר רוכשים מצלמת DSLR יקרה אורך חיי התריס הוא גדול יותר מה של מצלמת DSLR זולה - יותר מכך מצלמת DSLR בכל צילום צריכות להרים את המראה שלהן וזה מנגנון בדרך כלל מורכב ויקר יותר, אך עדיין ניתן לתיקון וזה בעצם אחד המנגנונים המכניים היחידים במצלמה.

במצלמות ללא מראה או קומפקטיות המנגנון הזה הרבה יותר פשוט ואני לא יודע מחירים, אבל לבטח גם זול יותר להחלפה ובטח בעל אורך חיים סביר - כאשר אנשים רגילים רוכשים מצלמה חדשה בדרך כלל לא מתיחסים לארוך חיי התריס, פשוט המצלמה מתקלקלת (בדרך כלל ממכה או בעיה אחרת) לפני התריס. צלמי ארועים או צלם אחר שמצלם אלפי תמונות בארוע צריך כן לשים לב לנושא, אבל גם כאן אני לא חושב שהם מגיעים לאורך חיי התריס.
כך שלדעתי לא ממש כדי להמתקד בבדיקה כזו עבור דגם מצלמה חדש עבור צלם חובב שגם עם הוא מצלם בקצב של אלפי תמונות בודדות בחודש. נגיד 3 אלף תמונות בחודש 36 אלף תמונות בשנה, כל מצלמה עושה זאת - אבל ברצינות אנחנו לא מצלמים הקצב כזה.

בקשר לחיישנים נכון שיש חישנים גדולים וטובים ואלו של סוני נחשבים היום מטובים בחבורה, גם X-TRANS של פוג'י וגם של חברות אחרות. חיישני פנסוניק נחשבים מוצלחים ואני גם בחלק מהמצלמות של פנסוניק (גם אולימוס וגם ניקון) משתמשים בחיישני סוני. נכון שגדול החיישן חשוב, אבל לדעתי החיישנים של פנסוניק אולימפוס קרובים מאוד ביכולות שלהם לחיישני APS-C של קנון וקצת אחרי סוני בנושא - היתרון של חיישן קצת יותר קטן זה גם עדשות יותר קטנות וקלות ולזה אין עדיין תחליף אמיתי

אני אישית לא אוהב את הקו שחברת סמסוניג בוחרת בהצגת תמונות, זה נכון בטלפונים שלה, במסכי TV וגם בחיישנים שלה - עם נטייה להדגשת גוונים ועודף פרוט - לדעתי זה לא טבעיף אבל רוב העולם מצביע ברגלים בעד ואוהב זאת. מעבר לכך מערכת הפוקוס של סמסונג לא עומדת בסטנדרטים של מובילים בתחום (עובר מצלמות באותה רמת מחיר), מגוון העדשות של החברה קטן ויש גם שמועות לא שאולי היא לא ממשיכה בתחום המצלמות - כך שלמי שחושב להתקדם בתחום לא הייתי ממליץ על מצלמת סמסונג - למי שרוצה מצלמה פשוטה (ללא רוצן להתקדם בתחום) עם חיבור מהיר לרשת ויכולת צילום לא רעה אלו בהחלט מצלמות מוצלחות מאוד עם ממשק מגע מהטובים שיש למי שזה נוח לו לשמוש.

סוני עשתה קפיצת מדרגה בשנים האחרונות בנושא המצלמות סדרת ה NEX כבר לא קיימת יש A5100 ויש A6300 לפני זה היה A5000 ו A6000 ה A3000 זו חייה ישנה יותר לפני הקפיצה - מה זה משנה זה לא רק חיישנים טובים יותר זו גם מערכת פוקוס הרבה יותר טובה ומהירה. כך שהיום לא הייתי ממליץ לרכוש דגם ישן של סוני שהחדשים כל כך מוצלחים - אבל אני לא רואה שסוני החדשות נכנסות לך בתקציב

מצלמה קומפקטית זה פתרון טוב יותר מטלפון, אבל עדיין מקבלים יכלות מוגבלות בגלל חיישן יחסית קטן עדשות שמגיעות עם טווח זום ענק, אבל ללא איכות אופטית גבוהה במיוחד - אבל הן קטנות מהירות וזולות.

לקנון הייתה מצלמה מוצלחת מסדרת ה S כמו S90, S100,S110 ו S120 שמאוד אהבתי עם חיישן קצת יותר גדול, איכות אופטית לא רעה, גלגלת על העדשה, גוף מתחת, מהירות תגובה מוצלחת - אבל משום מה כעת הדגם שקיים מאוד מאוד יקר ובמחיר שלה יש דברים הרבה יותר טובים כמו GM1 הקטנה מאוד של פנסונק.

יש מצלמות קומפקטיות מתקדמות אחרות, אבל הן מעבר לתקציב שלך ... אז אני באמת לא יודע כיצב להמשיך לעזור לך כאן...
תן לי כיוון
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הרבה שאלות אשדל לא לפספס אף אחת -
אני מבין שאתה רואה תמונות יפות של אחרים, אם אתה יכול להביא קישורים לסוג תמונות שאתה רוצה לצלם זה יכול לעזור.
אני לא יודע מי הפחיד אותך ומי שסיפק לך את המידע הזה שתריס מחזיק 5000 קליקים, זה ממש לא מספר הגיוני וזה ממש לא נכון.

ישפאר מספק שלוש אחריות, וכן גם יורוקום עבור פנסוניק, ניופאן עבור קנון, ניתן לרכוש גם מצלמות מיבוא מקבילי עם שנת אחריות אחת פחות כסף (יש אפשרות לאחריות מורחבת עד 5 שנים של מאק - http://www.dtown.co.il/forum/threads/המדריך-להרחבת-אחריות-מק-mack.13863/)
אבל אני לא בטוח ששווה להשקיע כסף נוסף עובר ציוד ברמת מחיר זאת - נהוג להגיד שעדשות נשארות לכל החיים ומצלמה מתחלפת כל כמה שניים. כך שכדי לבדוק רכישה זולה מחנות אמינה בפחות כסף עבור פחות אחריות - אבל זה עניין אישי.

לגבי סוני A3000 עם עדשת קיט ראיתי רק ב 1500 ש"ח וזה לא באחריות של יפשאר הם כבר לא מוכרים דגם ישן זה - היא בטח לא קטנה ובטח לא נכנסת לכיס שלך (לא משנה איזה גדול כיס יש לך) - אם אתה מצליח למצוא את סדרת NEX-3, היא קטנה ואולי יכולה להתאים לך, אבל אני לא חושב שהיא טובה מה פנסוניק GM1 בשום פרמטר (לא באיכות תמונה, לא בפוקוס, לא בגדול ולא באיכות העדשת הקיט - אהה קצת יותר זולה)

בקשר למייצב תמונה, ברוב המצלמות יש מייצב בעדשה ולא בחיישן, למצלמות החדשות יש מייצב תמונה מעולה בחיישן, אבל אלו דגמים יקרים יותר. מייצב תמונה יש ברמות שונות והוא עוזר לצלם בצורה קצת יותר נקיה גם בקצה צילום קצת יותר איטי - עדיין לא עוזר שהדמות זזה או לזמן חשפיה איטי (לא רוצה להיכנס למספרים כעת), העדשה הראשית שאני מצלם איתה היא ללא מייצב - אני אישית משתמש במייצב בצילום עם עדשות זום שם התזוות הרבה יותר מורגשות בגלל ההגדלה של הזום.
כדי לרכוש חצובה קטנה (עבור מצלמה קטנה זה יכול להתאים) זה מאוד זול ושימושי לצילום בזמן חשיפה ארוך וכן פותח פתח לצילום של כמה עשרות שניות זה מעולה לצילום נוף וצילום סטטי בתאורה חלשה.

אני ממליץ לך להציץ במנוע השוות התמונות הבא - רוב המצלמות הרציניות נמצאות שם, ואפשר לראות תמונה זהה בערכי ISO שונים עובר אותן מצלמות. אבל מצד שני ממש לא כדי להתעמק בפרטים הקטנים, יש לך תקציב צנוע :)
http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM

לפנסוניק חיישן 3/4'' כלומר אינצ' ושליש וקצת יותר קטן מה APS-C ומספק איכות תמונה מאוד קרובה ל APS-C ובטח מוצלח מדור קודם של APS-C במקרים רבים. חיישן ה 1'' נחשב מעולה לגדול שלו ובדגמים האחרונים שלו הוא מוצלח עוד יותר קרוב ל 3/4'' שקרוב ל APS-C, לגודל החיישן יש בדרך כלל יתרון בנושא של רעש ב ISO גובהה, אבל זה שונה ממצלמה למצלמה.
החיישנים החדשים של סוני (שנמצאים גם חלק מהמצלמות של פנסוניק וניקון) נחשבים המובילים בתחום בנושא דווח דינמי ויכולות רעש ב ISO גובהה. אבל צריך לבודק כל דגם בפני עצמו - נסה את המנוע לעיל

מצלמות טובות מסוגלות לצלם גם תמונות BIT MAP שנראות RAW ואז צריך תוכנת עיבוד תמונה חיצונית לעיבוד התמונה - אני אישית מצלם רק ב RAW ומעבד כל תמונה ותמונה שלי ויצא קבצי JPEG (אני עובד עם lightroom, אבל יש גם תוכנות אחרות). קבצי RAW מאפשרים יכולת של התאמות גוונים ושינויי חשיפה ללא כל איבוד מידע נקודה שלא תמיד אפשרית בקצבי JPEG.

אני חושב שעניתי הקצרה על כל השאלות - אבל לא נראה לי שאני מקדם אותך לבחירת מצלמה :)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
איפה אתה מוצא A3000 חדשה? בטח אחריות 4H (רשת קמרה) או קמרה פור לס - זה בטח לא עם אחריות של ישפאר ואלו לא חנויות שאני ממליץ עלהן בדרך כלל - כדי לבדוק שיש בכלל במלאי שהן חדשות ולא מחודשות, כאמור לא מהחנויות האמינות ביותר בשוק.

יש לקחת בחשבון חיישן קצת ישן וכן מערכת פוקוס דור קודם - לא מהמצלמות שהביא לסוני את התהילה בתחום - עדיין לא מצלמה רעה בכלל.

בקשר לתמונות התמונה עם המכונית היא חדה ותוכל לקבל זאת עם הציוד שלך,
תמונות של המים זה חשיפה איטית ומצריך חצובה עם כל מצלמה נין להשיג זאת
התמונה עם הסכין זה דורש עדשה עם צמצם גדול לקבלת עומק שדה רדוד (שהאובקיט בפוקוס בולט מהרקע שלא בפוקוס) יהיה קשה לך לקבל זאת.


כאמור ה A3000 לא מצלמה קטנה שנכנסת לכיס ראה השוווה מול קנון 1200D
http://camerasize.com/compare/#479,533

דרך אגב הקנון עם עדשת קיט עולה כ 1300 ש"ח

לא הבנתי את המשפט "החיישן גדול רק הזום כפול 3 איך יכול להיות הקטנות יותר פי 10 בלי בעיה ?"
כך בחשבון שבתקציב שלך כל עדשות הקיט יהיו עם זום כפול 3
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מעולה כדי לבדוק טוב שהמצלמה לא מחודשת או שהיא בכלל קיימת במלאי - כאמור דגם ישן
כן למצלמות קומפקיות מספקים עדשות בנוניות עם זום גדול מאוד - היות וזה עוזר למכור את המצלמה.

קל למכור זום כפול 20 ובטח שיותר קל למכור זום כפול 30 או אפילו 50, אבל קשה למכור עדשה עם איכות אופטית טובה.
אין דבר כזה עדשה עם זום כפול 30 או 50 שהיא עדשה עם איכות אופטית טובה.

במצלמות DSLR וללא מראה לא תמצא עדשות עם זום כזה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אפשר תמיד להרים טלפון לשאול אם זה חדש או מחודש - אני לא חושב שהם ישקרו בכך
בכל מקרה החברות האלו רק מוכרות את המוצר האחריות היא של ישפאר

אני מבין שאתה נעול על המצלמה :)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
תתחדש, אשמח לראות תמונות ממנה שהיא תגיע
ואני כאן, אם יהיו שאלות נוספות
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,079
מעורבות
1,023
נקודות
113
תתחדש ותהנה :אצבע מורמת
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני ממליץ לך לרכוש חצובה, אני חושב שלצילומי נוף בחשיפה איטית היא תאפשר לקבל יכולות נהדרות.
דוגמא לצילום בחשיפה ארוכה שצילמתי בבמברג בגרמניה
צפה בקובץ המצורף 28816
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור