תקליטור שצורף למגזין סטראופליי


ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
סטראופלי הוא אחד המגזינים המובילים לאודיו בגרמניה. החודש צורף לחוברת דיסק עם כחצי שעה של מוזיקה באיכות אודיו גבוהה במיוחד. הקטעים הראשונים הם “מוזיקה קלה” והאחרונים קלסית.
ממש שומעים בברור בהקלטות של המוזיקה הקלסית, שמדובר בהקלטות מיוחדות ושונות מהסטנרדט המוכתב על ידי החברות הגדולות.
קודם כל, הכול נשמע חזק יותר... מצחיק, כי היינו מצפים שחזק יותר תהיה העבודה של הווליום, אבל נראה בהקלטות האלו, שלא חשוב באיזה ווליום הן נשמעות- הן נשמעות חזק.
קטע לפסנתר וכינור, שהוקלט אנלוגית עם ציוד על טהרת המנורות על ידי החברה tacet נשמע כמו לראות בתערוכת אנטומיה גוף חשוף ללא העור. הסאונד ללא ספק “טוב” ברזולוציה המדהימה שלו ובגוונים הרבים שהוא מציג, אבל מתאורה חזקה אפשר להסתנוור, וכדי לקרוא ספר לא צריך קסנון של טנק...
שתי ההקלטות הקלסיות הנוספות גם הן של tacet קיטעי א קפלה של מנדלסון, שנשמעים מאוד ברור ונקי, למרות שהוקלטו בכנסיה, מה שאומר בעצם- שזה נשמע לא כפי שזה היה נשמע במציאות...
רביעיה של היידן סוגרת את הדיסק ומוקלטת כמובן מעולה.
לאחר ששמעתי את הקטעים הקלסיים עברתי ל”קלים”... הקטע הראשון של שרה ק. גרם לי להרגיש בדיוק כפי שאני מרגיש בכול אותם אין סוף תערוכות ותצוגות שמשמיעים בהן את המוזיקה הזו בדיוק... פתאום המערכת שלי נשמעה כמו האאידה של סונוס... וכמו סופיה וכמו עוד כול רמקולי הע,ל שנשמעים עם המוזיקה הזו בדיוק אותו הדבר... כנראה שההקלטה היא הדומיננטית כאן.
חברת ההקלטה היא stockfisch מתמחה גם היא בצילומי רנטגן של הצלילים...
החוברת מעניינת מאוד החודש (המחיר גם עלה...) ואכתוב בהמשך אולי על עוד נושאים ממנה... כמו למשל שיפוץ של טורנס 160...

 

נערך לאחרונה ב:

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
עוד קבוצת מאמרים מעניינת בחוברת, בוחנת “נגני רשת” או איך שזה נקרא בעברית... :)נגנים של חברות מובילות כמו דנון ימהה ואונקיו במחירים בין 400 ל 800 יורואים...
מה שמעניין זה הציונים הגבוהים שמכשירים אלו מקבלים. יש כאן התקדמות מדהימה בשנה שנתיים האחרונות.הכותבים בירחון מנסים לשמור על סקלה אחידה בציונים בכל הקטגוריות. עם כל המגבלות של זה, אפשר וזה עוזר מאוד, להשוות לפחות באופן גס, את דעתם על נגנים שונים לגמרי.
הציונים של הנגנים שנבחנו החודש הם סביב ה 60 נקודות. לא חשוב כרגע מה זה אומר, אבל ציונים כאלו היו נחלת מכשירי על יקרים ביותר רק לפני שנתיים שלוש.

אין ספק שהאלקטרוניקה של הנגנים כל כך התפתחה, שהתוספות שמגיעות בדרך כלל במכשירים יקרים, כמו שנאים ענקיים או מארזים כבדים, מאבדים את חשיבותם המכרעת.

אפשר היום לקנות נגן ב400 יורו שמשתווה לנגני על מלפני מספר שנים באיכותו הקולית.נראה לי שזה משפיע גם על חלוקת המשאבים למערכת. אם בזמנו דיברנו על שליש שליש שליש, הרי היום אולי אפילו חמישה אחוזים לנגן יספיקו (כל עוד זה לא פטפון... :) )​
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אני שמעתי את הסטרימר החדש של ימאהה על מערכת של מגברי QUAD החדשים עם SUEVO מדפיים.
נשמע טוב מאוד. ללא ספק התקדמות גדולה, ויאמר לזכות ימאהה, העיצוב החדש שלהם מאוד מאוד מעניין.
 

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
אהלן אורי,

הימהה שנבחן הוא-
CD-N 500
שעולה באופן רשמי 500 יורו.
הם שיבחו אותו מאוד וזה לא מפליא. ימהה מייצרת מוצרים מעולים.
הוא קיבל 60 נקודות על הסאונד של הקומפקט... לצורך ההשוואה לפני חמש שנים קבלו נגנים סביב האלפיים חמש מאות עד שלושת אלפי יורו ציון כזה. שלא לדבר על זה שאם הם יכלו לנגן פורמט נוסף כמו הסופר דיסקים המחיר הרקיע...
וכאן במחיר כניסה מקבלים איכות "הי אנדית"...
לפי הצילומים המכשיר מבפנים פשוט מאוד כמובן, ולא נראה מרשים אבל לטענתם הסאונד כן...
 

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
סדרת האלפיים היא גם מצוינת, אני מכיר את הסי די משם. אבל עושה רושם שבאיכות הצליל המכשיר החדש לא ממש נופל מהישן בהרבה פחות כסף...
 

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
אהלן,

עוד מוצר שנבחן בחוברת הוא המגיקו s5 החדש של החברה האמריקאית. לא צריך להסתיר שכותבי הירחון אוהדים מאוד את החברה הזו וכבר בעבר בחנו רמקולים של מגיקו.

הרמקול עשוי כולו מאלומיניום. הבנייה לפי הצילומים נראית מעולה. טולרנסים אפסיים, גם מבחינה טכנית וגם עיצובית. הרבה עבודת מחשב, ומעט עבודת כפיים...

למאמר מצורפות שתי דיאגרמות שהחברה כנראה ספקה שמציגה את התנהגות קופסת רמקול העשוי אם די אף וזו של הרמקול הנוכחי. לטענת הכותבים תוצאות כפי שמארז האלומיניום מספק, למאר עץ יהיה קשה מאוד להראות.
אם זאת אני סקפטי לגבי הגרפים. אין ממש נתונים איזה צורת מארץ הייתה לאם די אף, וגם מה המשמעות מבחינת השמיעה האנושית של ההבדלים. בכל אופן תאורטית הגרפים מרשימים מאוד...

בפסקה האחרונה הכותבים נותנים ציונים וצריך תמיד לקרוא בין השורות. כמובן שבמשך כל המאמר הם הרבו בסופרלטיבים, ובסופו של דבר הציון שמקבל הרמקול הוא גבוה במיוחד. בנושא הטבעיות והרזולוציה הוא מקבל למשל ציון קרוב לאלקטרוסטטים, שזה השג מכובד מאוד. הם השוו אותו במבחן לסופיה, לגיה ולcwt2000...
לכל אחד מהרמקולים האלו יתרונות וחסרונות, וזה מה שמדהים בסיפור- כל כך הרבה כסף ועדיין יש חסרונות? כל כך הרבה כסף, ועדיין יש דברים שרמקולים אחרים עושים טוב יותר?
אני חושב שהאנשים שירכשו את הרמקול הזה ירכשו מהבטן. כמו שרוכשים תכשיט לפילגש, או טבעת נישואין לארוסה. אנחנו חושבים שאנחנו מחליטים בעצמנו, תוך אובייקטיביות מוחלטת ומחשבה לוגית למופת, אבל בעצם אנחנו רק עבדים של אלו שהחליטו עבורנו... :)
המחיר, כמובן, וכפי שזה תמיד במוצרים האלו- מופקע לגמרי.
 

נערך לאחרונה ב:

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
מאמר מרנין הוא המאמר על רב המכר של טורנס ה 160.
המאמר עוקב אחר אפשרויות השיקום של הכלים המצוינים האלו. יש לי עניין אישי בזה כי לאחרונה אני משפץ מכשיר כזה עם זרוע של sme. האפשרויות לשיפוץ רחבות מאוד. הבסיס עצמו מצוין, ויש סיבה מדוע הוא היה רב מכר ועדיין רב השימוש בו.
יש גם ראיון קצר עם הבעלים של טורנס... חברה שעברה אמנם שינויים אבל עדיין קיימת.
 

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
במרכז הפעילות החודש בירחון, נבחנו ארבעה מגברים ברמת איכות דומה. הזול של מון עולה כ3000 יורו והיקר שלמיוזיקל פידליטי עולה 5500 יורו. ביניהם יש מגבר של מרנץ ושל לקסמן.
פער המחירים של כמעט פי שתיים, אלפיים חמש מאות יורו, בין זול ליקר. האיכות הצליל דומה.
כפי שכתבתי למעלה צריך לדעת לקרוא בין השורות, ולכך עוזרות גם המדידות ועוזרים הגרפים המצורפים למאמרים.
הציון שניתן הוא בין 55 ל56. זה התחום של- רוב האנשים שמוכנים לשלם אבל "לא צריך להגזים". בתחום הזה התחרות רבה ופערי המחירים מהגבוהים ביותר בסקלה הכללית של המחירים.
המגבר שיוצא הכי גרוע במבחן הוא הלקסמן. כנראה עיצוב רטרו לא מספיק למוצר טוב, ולא מצדיק את המחיר. בנתונים הלקסמן מאוד דומה למרנץ שעולה כמעט אלף יורו פחות. המרנץ מושקע מאוד גם חזותית, ואם היה לי הייתי שם אותו הפוך על המדף, כי האחורה שלו, המצופה נחושת, יפה ביותר... :)
אם מתייחסים למגבר כתכשיט יפה לבית (לגיטימי לגמרי) המרנץ הוא הבחירה, ומשלמים על מכשיר שבנוי יפה ונראה טוב. אם רוצים אבל מגבר טוב במחיר סביר, באיכות הזו, ללא קישוטים מיותרים, לא צריך לשלם יותר מאלפיים יורו.
השאלה הגדולה כעת היא- למה בכלל אני טורח לכתוב כאן. עושה רושם שאני ממש לא קומפטיבל לאתר הזה. השרשור הזה דיבר על רמקולים, על מגברים, אפילו על פטפונים, אפילו ניסיתי להיות ביקורתי, ולהוציא אורי, איש לא תקשר איתי או עם הנושאים שכתבתי עליהם. כ280 כניסות לשרשור הזה (רובן שלי...) כשבשרשורים טיפשיים ליד מגיעים לאלפיים, זה לא מקרי. בפורום המוזיקה כמעט דממה טוטלית... כנראה משהו אחר מעניין את האנשים כאן, ולא ממש אאודיו.
כדאי אולי לשנות את שם הפורום למשהו כמו "עדת המעריצים של שניצל". או משהו כזה. וכנראה שמי שלא נמנה עם ה"חבר'ה" של הרשת החברתית הזו, ולא מעריץ בורות, לשון זולה, ותוקפנות יהירה, אין לו מה לחפש כאן...
אני כאן כדי לתקשר בנושא האודיו, לא כדי לעשות תחרויות למי יש יותר גדול, ולא תחרויות מי שידרג מה... ולא להראות לכולם כמה אני חכם או עשיר או מוצלח או כל דבר אחר. בסך הכול רוצה לתקשר כאן... אבל כנראה אני במקום הלא נכון ולא קומפטיבלי לכאן. סליחה שהטרדתי...
 

נקדי

אוהב את התחום
הודעות
172
מעורבות
0
נקודות
16
את הכניסות שלי לא ספרת.... אני משתתף פסיבי - קורא ונהנה, בבקשה המשך לכתוב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,250
מעורבות
2,746
נקודות
113
הי, ramkol!

מה שמך האמיתי, בעצם? אני לא מרגיש לגמרי נוח לדבר לרמקול, ועוד בלי מיקרופון :)

לא בטוח שהכניסות שלך נספרות בכלל -- אתה יכול לנסות להיכנס ולראות אם המונה עלה.

אני נכנסתי כמה פעמים, אבל לא רציתי להגיב, גם כי אני בד"כ כן אוהב את ההקלטות של Tacet, גם כי אני מאוד לא אוהב את המגזין הזה ועוד פחות את שיטת הניקוד האבסורדית שלו (איזו משמעות יש לאמירה שמוצר א' "טוב" יותר ממוצר ב' בייחס של 57 ל-55??), גם כי המחירים בגרמנייה ליורו אינם בהכרח קשורים לאלה בשוק הישראלי, תורנס (ב-ת', אם זה מתחיל ב-Th) ושאר המוצרים הספציפיים שהזכרת אינם במיוחד רלוואנטיים עבורי, וכו'

לא רציתי להיות ביקורתי כלפיך, אז לא הגבתי, אבל הפעם נראה לי שאתה מעדיף להיפך, אז רמזתי לכיוון :), וייתכן שייש עוד מקרים דומים, מסיבות כאלה ואחרות, שכמו אצלי, אולי אינן קשורות כלל להיעדר עניין באודיו ו/או בך אישית, כבנאדם ו/או כדמות וירטואלית.

בברכה! (ורד)
עמיר
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
כדאי אולי לשנות את שם הפורום למשהו כמו "עדת המעריצים של שניצל". או משהו כזה. וכנראה שמי שלא נמנה עם ה"חבר'ה" של הרשת החברתית הזו, ולא מעריץ בורות, לשון זולה, ותוקפנות יהירה, אין לו מה לחפש כאן...
.
???????????.....מה קרה לך חבר ,מה התוקפנות הזאת ?האם אנחנו נראים לך בורים לחלוטין? לא מבינים מה זה אודיו ,מוסיקה או תרבות בכלל ?
האם שניצל לדעתך הוא מן פרא שעיר הגר במערה ומתופף על תופי עור גסים כשסכין מגואלת בדם בידו השניה ,מה יש לך חמוד ? תרגע ,אפילו זה כייף נורא להכנס בשניצל ולהציגו כראש לניאדרטלים החיים כאן בארץ הקודש ,לא ראיתי אצלך פחות אגרסיות ,בעיקר שהן מגיעות מן הנכר ,
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
שחכתי להוסיף
בברכה(ורד)
אלדר (ד"ר בשבילך)
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
ב
השאלה הגדולה כעת היא- למה בכלל אני טורח לכתוב כאן. עושה רושם שאני ממש לא קומפטיבל לאתר הזה. השרשור הזה דיבר על רמקולים, על מגברים, אפילו על פטפונים, אפילו ניסיתי להיות ביקורתי, ולהוציא אורי, איש לא תקשר איתי או עם הנושאים שכתבתי עליהם. כ280 כניסות לשרשור הזה (רובן שלי...) כשבשרשורים טיפשיים ליד מגיעים לאלפיים, זה לא מקרי. בפורום המוזיקה כמעט דממה טוטלית... כנראה משהו אחר מעניין את האנשים כאן, ולא ממש אאודיו.
כדאי אולי לשנות את שם הפורום למשהו כמו "עדת המעריצים של שניצל". או משהו כזה. וכנראה שמי שלא נמנה עם ה"חבר'ה" של הרשת החברתית הזו, ולא מעריץ בורות, לשון זולה, ותוקפנות יהירה, אין לו מה לחפש כאן...
הלו! עצור כאן, בבקשה.
הפוסטים שלך הם ברובם פוסטים של טעם ומרעננים לקריאה.
קח בחשבון, עם זאת, שמסרים מורכבים הם מעט קשים יותר לעיכול בדר"כ, ומראש מצמצמים את קהל היעד הקורא, קל וחומר הכותב.
לגבי השרשור הזה, אני חושב שלגופו של ענין, יש פחות פופולאריות - לפחות בפורום הזה - להתייחסות לסקירות של מגאזינים. תומר ויואל מעלים מדי פעם לינקים "חדשותיים" כאלה, ולמיטב זכרוני הם בדר"כ לא הופכים לשרשורי מפלצת, כמו שירשורי ההלל לשניצל.
בנוסף קח בחשבון שזה פורום יחסית גדול עם אוכלוסיה מגוונת, ולפיכך היכרות הציבור עם הפרסונה שלך היא נמוכה יותר, הקרדיט שאתה מקבל על כל שירשור שאתה פותח קטן יותר, ולכן צריך לשמור על חוקי אצבע כלליים יותר לפופולאריות של פוסטים, אם זה המטרה. למשל - 1. הרבה תמונות. 2. מסרים קצרים וברורים (עמיר!!!!), 3. חוות דעת אישית
אם המטרה היא שיח ושיג מעמיקים שלא דרך פופולאריות, אתה יכול לבדוק את הקהילה המתבודדת בפורום של אלוני - פורום עם קליקה של 20 אנשים המוציא שני פוסטים בשבוע, שכל אחד מהם בדר"כ מתפתח לשרשור ענק - עם הטוב והרע שבכך.

אתה רוצה לתקשר? עצתי (בעצם, בקשתי) - זרוק כמה מילים ותמונות על פרוייקט הפטיפון שלך, והרי לך שירשור מעניין הרבה יותר מאיזה כתבה של מגאזין גרמני שמעניין לי את הביצה האמצעית.
שירשורים אישיים, בייחוד אלה עם תמונות, זוכים בדר"כ לאהדה רבה. ע"ע כרמי לפני כשבוע.

לגבי שניצל, אמנם אנחנו בתמימות דעים לגבי נושא עדת המעריצים, אך אין מה לעשות - זה טיבו של הפורום. שניצל הוא טיפוס צבעוני ומעניין המכור לאקשן אודיופילי, ומיומן בלייצר רעש וצלצולים בפורום. הפלוס הוא שלפחות יש פה יותר רעש. המינוס הוא שרוב הפורום סובב סביבו. אבל זה לא אמור להפריע לך, לי, או לכל חבר אחר לפתוח שרשורים נוספים משלו.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,250
מעורבות
2,746
נקודות
113
ramkol,

קודם כל, שתדע, פוסט באורך כזה ממתנוש זה כבוד גדול :)
הוא מסוגל להעיר לי גם על חצי מזה :)

הלו! עצור כאן, בבקשה.
הפוסטים שלך הם ברובם פוסטים של טעם ומרעננים לקריאה.
...
ם המטרה היא שיח ושיג מעמיקים שלא דרך פופולאריות, אתה יכול לבדוק את הקהילה המתבודדת בפורום של אלוני
...
מגאזין גרמני שמעניין לנו את הביצה האמצעית.
...
לגבי שניצל, אמנם אנחנו בתמימות דעים לגבי נושא עדת המעריצים
...
אני מצטרף למשפטי הפתיחה של מתנוש -- כל הכבוד לו :בעד:

בעניין ההעמקה בפורום האחר -- לא מצאתי הרבה ממנה שם...

אני לא מצטרף להתבטאות על "מעניין לנו את", ולו רק כי אני חושב שאף אחד, כולל מתנוש (וכולל אותי וכל אדם ספציפי אחר), קיבל מנוי לייצג אחרים מעבר לאת עצמו.

לי כאמור הייה מה לומר על הפוסטים, אבל העדפתי שלא.

ולגבי שניצל -- זוכרים את המערכון הזה עם "מה יש לך מאורנג'דה?"
אז מה יש לכם משניצל? :)

עזבו שניצל, ואורנג'אדות, ומעריצים, הכל שטויות.

עמיר
 

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
תודה רבה על התגובות.

עמיר,
קוראים לי דוד.

לגבי ההקלטות של tacet לא טענתי שהן לא טובות, להפך הן מעולות. דיברתי רק על מה שאני אוהב או לא אוהב. למשל ביצירות לכינור ופסנתר, לאזני הקירבה של הכלים מוגזמת. זה אפילו יותר מודגש מההקלטות של פלרמן. ובהקלטות מעולות כמו שכאן זה עבורי מעט מוגזם...
לגבי הא קפלה של מנדלסון, שוב, ההקלטה מעולה, שומעים כל הברה בברור ואפשר להבין מה שרים, כאן העליתי את הרעיון, ושוב, זה לא אומר שאני נגדו..., שבעצם מה ששומעים זה לא מה שהמלחין התכוון אליו בכיוון של "נגינה אותנטית" מצד אחד, ומהצד השני זה בדיוק מה שאנחנו לא נחווה בקונצרט חי... יש כמובן אנשים שיצביעו כאן על היתרון הגדול של עולם ההקלטות יחסית לעולם המוזיקה החיה, ויש, כמוני, שמעדיפים את ה"מגבלות", ה"טעויות" וה"זיופים" האנושיים על הסטריליזציה... טעם אישי...


מתנוש תודה על המילים החמות,

מתנוש עמיר וכל השאר,

המגזינים הם לא אורים ותומים, וכולנו, ואני בטוח שגם הם, מודעים למגבלות, ומודעים גם לעניין ה"טעם האישי" שבנושא כאן. אבל המגזינים הם עדיין המקור הכי נגיש לאינפורמציה שאפשר להשתמש בה. בדיוק בזכות זה שאנחנו מכירים את המגבלות שלהם. אני מעלה כאן דברים והתרשמויות מתוך מה שקראתי, מתוך מחשבה שיש כאן נושא מספיק מעניין לדיון ולהעשרה.

כמובן שההבדלים בן 56 ל55 וכו' הם לא ממשיים, ולא ממש נתון פיזיקלי. אבל בכל זאת אפשר ללמוד מזה, גם ובעיקר אם חושבים אחרת. אני חושב שדווקא הניסיון לתת ציון במספרים גלובליים כמו בירחון הזה, בניגוד לאחוזים מקומיים אצל הירחון הגרמני המתחרה "סטראו" שכתבתי עליו בעבר כאן, נותנים לנו כלי מדויק למה הכותבים באמת מתכוונים. אני מוצא בזה עניין למשל בלראות לאיזה כיוון הרוח נושבת. למשל לגבי המגברים שכתבתי כאן למעלה. סך הכול אני חושב שדווקא הנושא של המגברים "בציון סביב ה56" (ומה זה חשוב מה בדיוק זה אומר... ) צריך לעניין את מרבית הכותבים כאן כי זה סדר הגודל של הדברים שרובינו רוכשים...

לגבי הטורנס (אני דור ישן וכותב עם "ט"... :) ) אכתוב כשאגמור את השיפוץ...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,250
מעורבות
2,746
נקודות
113
ל-Tacet יש גישה חדשנית וכייפית להקלטות, אבל היא בכלל לא באה לידי ביטוי בסטריאו, רק בסראונד.

הם קוראים לזה "Real Surround Sound", לא במשמעות של צליל-היקפי שהוא גם "אמיתי", אלא במשמעות של צליל-היקפי באמת, פשוטו כמשמעו, שנקודת ההאזנה המתקבלת אינה מנסה לדמות "מקום טוב באולם" כמו הקלטות "רגילות", בסטריאו או בסראונד, אלא באמצע הקבוצה המנגנת, אפילו לא ממקומו של המנצח, ואין אפילו ניסיון לקבל תמונה "אמיתית" משם, אלא תחושה מאוד עוטפת ומקיפה ומערבת, עם האימפאקט של צליל של כלים כפי שהם נשמעים ממרחק קטן יחסית.

יש אנשים שממש לא אוהבים את זה, ולא מוכנים לשמוע כלים מאחורי גבם, עד כדי הרגשת מצוקה/התקפה.
יש כאלה שפשוט לא מוכנים לוותר על מה שהם רגילים -- סטריאו.

אבל למי שמוכן לקבל חוויית סאונד שהיא מסוג אחר, לא רק יותר/פחות "טובה" בסטריאו, בנוסף לחוייה המוסיקלית של הביצוע, יש כאן כייף של דבר.

ומה שמעניין ומוזר, יש הקלטות שלהם שהסריאו נעשה רק דרך מנורות "Tube Only" (הסראונד תמיד טראנזיסטורי), ונשמע באופן מורגש הרבה פחות נעים, לפעמים עד כדי לא נעים, כמעט צורמני. מו-זר!

עמיר

נ.ב., כדי לנצל את מירב הכייף של ההקלטות האלה גם הרמקוליים האחוריים צריכים להיות full-range.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
תודה רבה על התגובות.

מתנוש עמיר וכל השאר,

המגזינים הם לא אורים ותומים, וכולנו, ואני בטוח שגם הם, מודעים למגבלות, ומודעים גם לעניין ה"טעם האישי" שבנושא כאן. אבל המגזינים הם עדיין המקור הכי נגיש לאינפורמציה שאפשר להשתמש בה. בדיוק בזכות זה שאנחנו מכירים את המגבלות שלהם. אני מעלה כאן דברים והתרשמויות מתוך מה שקראתי, מתוך מחשבה שיש כאן נושא מספיק מעניין לדיון ולהעשרה.

לגבי הטורנס (אני דור ישן וכותב עם "ט"... :) ) אכתוב כשאגמור את השיפוץ...

כאן אתה כבר נוגע בנקודה אחרת אך חשובה לא פחות לגבי אופי האודיופיליה אצל פלוני אלמוני.
לי, למשל, יש סובלנות אפס לחוסר רלוונטיות. אני מנסה להוריד כמה שיותר מידע מיותר בחיי, וזה לא קל. החל בפייסבוק, תוכניות ריאליטי ורכילות, וכלה במגאזינים של סטראו. מבחינתי זה לא רלוונטי כי אני לא הולך לקנות משהו בקרוב, ואין לי צורך להרגיש מעודכן כל הזמן במילה האחרונה בתחום ההגברה והרמקולים.
אם, לעומת זאת, יוצאת חדשה מעניינת לגבי אודיו ממחושב, אני טורח לקרוא כי בדר"כ השדרוג הוא זול, קל למימוש ובהישג יד. אבל זה רק אני.

הגישה ההפוכה היא זו של נבירה מתמדת ולהשאר מעודכן כל הזמן. אני לא רואה בה פסולה - רק לא מתאימה לי. לפיכך, נדיר שאשתתף בדיון מה מגאזין כזה או אחר אומר או אלהג על מגבר/רמקול שמעולם לא שמעתי. רק אם קיבלתי סטירה מצלצלת (לחיוב או לשלילה) מציוד ספציפי, אראה לנכון לשתף אנשים אחרים.

לעומת זאת, אשמח להשתתף בדיונים על שיפור הקיים והרחבת תשתיות- כבלים, חשמל, רזונטורים, ובעיקר אקוסטיקה. זאת משום שלגישתי ה"אודיופילית", שלושת הגדולים (רמקולים, מגבר, מקור) צריכים להשתנות לעיתים רחוקות בהרבה משאר הציוד.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
תודה רבה על התגובות.

עמיר,
קוראים לי דוד.

לגבי ההקלטות של tacet לא טענתי שהן לא טובות, להפך הן מעולות. דיברתי רק על מה שאני אוהב או לא אוהב. למשל ביצירות לכינור ופסנתר, לאזני הקירבה של הכלים מוגזמת. זה אפילו יותר מודגש מההקלטות של פלרמן. ובהקלטות מעולות כמו שכאן זה עבורי מעט מוגזם...
לגבי הא קפלה של מנדלסון, שוב, ההקלטה מעולה, שומעים כל הברה בברור ואפשר להבין מה שרים, כאן העליתי את הרעיון, ושוב, זה לא אומר שאני נגדו..., שבעצם מה ששומעים זה לא מה שהמלחין התכוון אליו בכיוון של "נגינה אותנטית" מצד אחד, ומהצד השני זה בדיוק מה שאנחנו לא נחווה בקונצרט חי... יש כמובן אנשים שיצביעו כאן על היתרון הגדול של עולם ההקלטות יחסית לעולם המוזיקה החיה, ויש, כמוני, שמעדיפים את ה"מגבלות", ה"טעויות" וה"זיופים" האנושיים על הסטריליזציה... טעם אישי...


מתנוש תודה על המילים החמות,

מתנוש עמיר וכל השאר,

המגזינים הם לא אורים ותומים, וכולנו, ואני בטוח שגם הם, מודעים למגבלות, ומודעים גם לעניין ה"טעם האישי" שבנושא כאן. אבל המגזינים הם עדיין המקור הכי נגיש לאינפורמציה שאפשר להשתמש בה. בדיוק בזכות זה שאנחנו מכירים את המגבלות שלהם. אני מעלה כאן דברים והתרשמויות מתוך מה שקראתי, מתוך מחשבה שיש כאן נושא מספיק מעניין לדיון ולהעשרה.

כמובן שההבדלים בן 56 ל55 וכו' הם לא ממשיים, ולא ממש נתון פיזיקלי. אבל בכל זאת אפשר ללמוד מזה, גם ובעיקר אם חושבים אחרת. אני חושב שדווקא הניסיון לתת ציון במספרים גלובליים כמו בירחון הזה, בניגוד לאחוזים מקומיים אצל הירחון הגרמני המתחרה "סטראו" שכתבתי עליו בעבר כאן, נותנים לנו כלי מדויק למה הכותבים באמת מתכוונים. אני מוצא בזה עניין למשל בלראות לאיזה כיוון הרוח נושבת. למשל לגבי המגברים שכתבתי כאן למעלה. סך הכול אני חושב שדווקא הנושא של המגברים "בציון סביב ה56" (ומה זה חשוב מה בדיוק זה אומר... ) צריך לעניין את מרבית הכותבים כאן כי זה סדר הגודל של הדברים שרובינו רוכשים...

לגבי הטורנס (אני דור ישן וכותב עם "ט"... :) ) אכתוב כשאגמור את השיפוץ...
אני אשמח לקרוא הודעות נוספות שלך, הכוללות גם סקירות של המגזינים הגרמנים.
לדעתי הם יותר מקצועיים, חד ערכיים וברורים (במיוחד סטראופליי) מכל המגזינים והאתרים האינטרנטים האחרים שאני מכיר.
ד"א, איזה דגם של לקסמן היה במבחן המגברים?
טורנס היא מילה לועזית - כך שאתה רשאי ויכול לכתוב אותה ב ט' או ת'.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,250
מעורבות
2,746
נקודות
113
טורנס היא מילה לועזית - כך שאתה רשאי ויכול לכתוב אותה ב ט' או ת'.
דוד וכל אחד אחר רשאי ויכול לאיית כל מילה איך שהוא רוצה ואיך שבא לו.

רק שייש כללים מקובלים לאיות העיברי של מילים לועזיות, וביניהם הכללים שאת האות T כותבים כ-ט, ואת הצירוף האנגלי Th כותבים ב-ת, והיות ושם החברה הוא Thorens, אז אמורים לכתוב ב-ת, וייש המרחיקים לכת עד כדי תוספת גרש להדגשת העניין, ת'ורנס.

מילא אם היית מתקן משהו לא נכון לכן נכון -- אפילו מבורך -- אבל לעשות "דווקא" פתיטי (pathetic) במקרה ההפוך זה לא לעניין :נגד:

עשר שקל קנס, בשתי תשלומות בלי ריביט :)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור