תערוכת HIGH END 2023, שמתקיימת במרכז האירועים MOC במינכן, גרמניה, בין ה-18 ל-21 במאי.


moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,491
מעורבות
516
נקודות
113
שמתי לב לא מעט גם בחדרים של הביוקר בסטריאו, שמים 2 סאבים ימין שמאל מאחור/חומר למחשבה.
ועוד דבר למה אין שום איזכור למכשירי כיול כגון טרינוב ושות.
מה שרואים בעיקר אלו פאוורים אימתניים עצומים שאף אחד לא יכול להכניס הביתה (אני מכיר 1 שכן), רמקולים ענקיים\עצומים כנ"ל ו נגנים.
 

נערך לאחרונה ב:

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
היי, אפשר גם סאב 1 טוב.
שמתי לב לא מעט גם בחדרים של הביוקר בסטריאו, שמים 2 סאבים ימין שמאל מאחור/חומר למחשבה.
ועוד דבר למה אין שום איזכור למכשירי כיול כגון טרינוב ושות.
מה שרואים בעיקר אלו פאוורים אימתניים עצומים שאף אחד לא יכול להכניס הביתה (אני מכיר 1 שכן), רמקולים ענקיים\עצומים כנ"ל ו נגנים.

משה,
רצוי ועדיף 2 אפשר גם עם 1.
אין כי... רק בארץ מכשירי "הרום קורקשין" מקבלים חשיפה כל כך גדולה מהרגיל :).
 
  • Like
Reactions: gds

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
388
מעורבות
327
נקודות
63
שמתי לב לא מעט גם בחדרים של הביוקר בסטריאו, שמים 2 סאבים ימין שמאל מאחור/חומר למחשבה.
ועוד דבר למה אין שום איזכור למכשירי כיול כגון טרינוב ושות.
מה שרואים בעיקר אלו פאוורים אימתניים עצומים שאף אחד לא יכול להכניס הביתה (אני מכיר 1 שכן), רמקולים ענקיים\עצומים כנ"ל ו נגנים.
לגבי הסאבים, משה, לא מדויק.
ברוב רובם של החדרים לא היו סאבים.לפחות לא סאבים פעילים, ובוודאי לא בחדרים שהרשימו אותי יותר.
כמו כן, אין אזכור למכשירי כיול, פשוט מפני שהייתה מעט מאוד נוכחות למכשירים כאלה, או לפחות נוכחות גלויה.
ואם כבר הזכרת את העניין הזה, בכל חדר שנכנסתי אליו, הקדשתי רגע קצר לבחינת התנאים האקוסטיים בו.
באופן כללי, הרבה אודיופילים אוהבים לקטר על תנאי האקוסטיקה בתערוכה.
וכשחושבים על זה, בלי הרבה בסיס.
נכון שאלה תנאים לא אידיאליים, אבל אלה תנאים לאין ערוך יותר טובים ממה שניתן למצוא כמעט בכל בתי האודיופילים.
ראשית, מדובר בחדרים גדולים, גבוהים, ולרוב מאוזנים. אין שום קשר לכוכים הנמוכים והלא מאוזנים המאפיינים חלק גדול מאוד מחללי ההאזנה המצויים של אודיופילים.
שנית, כל החדרים בתערוכה היו מטופלים, מי יותר ומי פחות, באמצעים פסיביים, שרוב האודיופילים יכולים רק לפנטז עליהם.
התוצאה בתערוכה בסופו של דבר היא חללים שלא מצריכים הרבה דמיון כדי להבין מה הפוטנציאל של הציוד המוצג בהם.

לגבי המימדים הגיגנטיים של הרמקולים והמגברים, הם נבלעו בקלות בחללים הגדולים האלה.
בסך הכל, התערוכה היא, בין השאר, תצוגת תכלית לקצה היכולות של המציגות השונות בה. והיכולות האלה באות לידי ביטוי גם במימדים.

דרך אגב, הסאונד השנה היה הרבה יותר טוב מבשנה שעברה. אין לי ספק שזה קשור בחלקו גם למזג האוויר. בשנה שעברה הוא היה מאוד חם ולח - שני תנאים רעים לאודיו. השנה הוא היה מתון, גם מבחינת הטמפרטורה וגם מבחינת הלחות - תנאים מצוינים לסאונד טוב!
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
לגבי מערכות עם כיול בתערוכת מינכן: לינגדורף הדגימו מערכות עם כיול רום פרפקט שחוברו לרמקול המדפי החדש והמסקרן מאוד שלהם. סטורם אודיו הדגימה מערכת קולנוע ביתי אימתנית עם פרוססור מכוייל דיראק ART (הגירסה החדשה ביותר של מערכת הכיול של דיראק) עשרות רמקולים ובתוכם 7 סאב וופרים של פרליסן, NAD הציגו הדגימה מכויילת של קדם-מגבר/סטרימר דגם M66 שמבוססת על מערכת הכיול של דיראק מגירסת Live 2.0. דנון הדגימה את הפרוססור/מגבר הרב הערוצי הבכיר ביותר שלהם מסדרת AV1 בגירסתו האחרונה שגם הוא מבוסס על מערכת כיול של דיראק. לין הדגימה את רמקול הדגל החדש שלה, דגם 360 שכולל באופן מובנה מערכת כיול עצמאית. קאבאס הצרפתית הדגימו את הרמקולים שלהם שכוללים בתוכם מערכת כיול עצמאית שהם פיתחו.

אגב, טרינוב לא הציגו השנה בתערוכת מינכן. אני משער שהסיבה לכך היא שאת פלטפורמת הכיול החדשה שלהם, NOVA, אפשר להשיג כרגע לא במכשיר בגירסה ביתית אלא רק כמכשיר בגירסת PRO לאולפני הקלטה. אני משער שבתערוכת מינכן בשנה הבאה (9 במאי עד 12 במאי 2024) הם ידגימו את נובה גם במכשיר ביתי. בגירסה האולפנית שלה, היחידה שקיימת כרגע, טרינוב נובה מציעה כיול אקוסטי בין שניים לשישה ערוצים בלבד,
כלומר צליל היקפי רב ערוצי בגירסה מאוד מוגבלת של 5.1 ערוצים (שני קדמיים, שני אחוריים, סנטר וסאב וופר בודד).

נכון שזה מיעוט מבוטל בין המדגימים - אבל כפי שאמרתי לפני כשנה לחברים שהיו בתערוכה ושאלו אותי על כך: ״אני מנחש ומשער, יכול להיות שאני טועה, שבחלק קטן משאר החדרים, אלו שנשמעו לכם טוב במיוחד שולבו במערכות הספציפיות מערכות כיול שלא היו שקופות למבקרים. מערכת כיול של דיראק אפשר לרכוש כתוכנה להתקנה על מחשב נייד. לעולם לא תדעו שבחדר הדגמה מסויים במינכן לא פועלת בהסתר מערכת כזו שגרמה למערכת שהודגמה שם להישמע כפי שהיא נשמעה״ .
 

נערך לאחרונה ב:

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,491
מעורבות
516
נקודות
113
האם לתצוגת תכלית לקצה היכולת אין מקום לרום קורקשין, או הפוך, האם לרום קורקשין אין מקום למכשירי על ? האם בכלל יש קשר בין מיצוב המכשיר מבחינת עלות ל כיול אקטיבי ? האם מכשירי על לא צריכים רום קורקשין שהריי דווקא פה ההגיון אומר שכן חייבים בשביל למצות את מלא הפוטנציאל מהמכשור ומהחדר בטח ובטח בתערוכה, לדוגמא היה פה תמונה של גיא עם 30 מגברים בחדר עם שופרים עצומים, חדר כזה לא דורש כיול סופר דה סופר זה חודש לכייל כזה סטאפ יום יום לשבת שעות בתפריטים לא מובן כל העניין הזה .... לי יש ההרגשה הרוב זה נראות, 10 אחוז צליל, שוב פעם העין קובעת ולא האוזן הכל מנוגן בקבצי גאז בלוז שהכל נשמע טוב תמיד. נו מה חדש.
 

תמונות מצורפות

  • 20230519_130304.jpg
    20230519_130304.jpg
    KB 152.9 · צפיות: 80
נערך לאחרונה ב:
  • Like
Reactions: gds

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
388
מעורבות
327
נקודות
63
האם לתצוגת תכלית לקצה היכולת אין מקום לרום קורקשין, או הפוך, האם לרום קורקשין אין מקום למכשירי על ? האם בכלל יש קשר בין מיצוב המכשיר מבחינת עלות ל כיול אקטיבי ? האם מכשירי על לא צריכים רום קורקשין שהריי דווקא פה ההגיון אומר שכן חייבים בשביל למצות את מלא הפוטנציאל מהמכשור ומהחדר בטח ובטח בתערוכה, לדוגמא היה פה תמונה של גיא עם 30 מגברים בחדר עם שופרים עצומים, חדר כזה לא דורש כיול סופר דה סופר זה חודש לכייל כזה סטאפ יום יום לשבת שעות בתפריטים לא מובן כל העניין הזה ....
ברור שיש מקום לכל מה שיכול לשפר את הסאונד.
אבל אני לא דוברם של היצרנים בתערוכה... רק מבקר המתאר את מה שהוא ראה.
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
388
מעורבות
327
נקודות
63
לגבי מערכות עם כיול בתערוכת מינכן: לינגדורף הדגימו מערכות עם כיול רום פרפקט שחוברו לרמקול המדפי החדש והמסקרן מאוד שלהם. סטורם אודיו הדגימה מערכת קולנוע ביתי אימתנית עם פרוססור מכוייל דיראק ART (הגירסה החדשה ביותר של מערכת הכיול של דיראק) עשרות רמקולים ובתוכם 7 סאב וופרים של פרליסן, NAD הציגו הדגימה מכויילת של קדם-מגבר/סטרימר דגם M66 שמבוססת על מערכת הכיול של דיראק מגירסת Live 2.0. דנון הדגימה את הפרוססור/מגבר הרב הערוצי הבכיר ביותר שלהם מסדרת AV1 בגירסתו האחרונה שגם הוא מבוסס על מערכת כיול של דיראק. לין הדגימה את רמקול הדגל החדש שלה, דגם 360 שכולל באופן מובנה מערכת כיול עצמאית. קאבאס הצרפתית הדגימו את הרמקולים שלהם שכוללים בתוכם מערכת כיול עצמאית שהם פיתחו.

נכון שזה מיעוט מבוטל בין המדגימים - אבל כפי שאמרתי לפני כשנה לחברים שהיו בתערוכה ושאלו אותי על כך: ״אני מנחש ומשער, יכול להיות שאני טועה, שבחלק קטן משאר החדרים, אלו שנשמעו לכם טוב במיוחד שולבו במערכות הספציפיות מערכות כיול שלא היו שקופות למבקרים. מערכת כיול של דיראק אפשר לרכוש כתוכנה להתקנה על מחשב נייד. לעולם לא תדעו שבחדר הדגמה מסויים במינכן לא פועלת בהסתר מערכת כזו שגרמה למערכת שהודגמה שם להישמע כפי שהיא נשמעה״ .
סביר בהחלט שחלק גדול מהמציגים השתמשו באמצעי כיול שונים בהכנת החדר שלהם לתצוגה. שוב, כל אמצעי שיכול לשפר את הסאונד - מה טוב.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
מרכז הכנסים של מינכן ה-MOC מארח בעיקר תערכות של בגדים, נעליים ועוד, פעם בשנה גם את תערוכת האודיו העולמית.
המבנה עשוי מקונסטרוקצית מתכת וברזל (כנהוג בגרמניה), יש 2 קירות מזכוכית מתוך 4 בכל חדר (בקומה האחרונה גם הגג חלקו מזכוכית) - אנו אנשי הסטריאו יודעים מה עושות זכוכיות לצליל הסופי של מערכת האודיו.
החדרים והחשמל לחדרים לא מיועדים לאודיו, החדרים גבוהים מידי ונועדו כדי לתת כמה שיותר אור למציגים. האקוסטיקה לא במיטבה ויש עוד הרבה סיבות למה לא... אבל, למרות כל זה התערוכה מוצלחת מאוד.
קשה מאוד להוציא צליל טוב וצריך לעבוד על כך מבחינה אקוסטית, כתבתי על בחלק הראשון שיתפרסם מחר או מחרתיים בדיטאון.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
היי, אפשר גם סאב 1 טוב.


משה,
רצוי ועדיף 2 אפשר גם עם 1.
אין כי... רק בארץ מכשירי "הרום קורקשין" מקבלים חשיפה כל כך גדולה מהרגיל :).
חחח קצת מצחיק לקרוא את זה.

ברגים, מברגות, שמיעה אבסולוטית, כתוצאה מעבר רחוק שכולל ציד בג'ונגלים, ברייק אין של 19 שנה, רמקולים שמדלגים על חוקי הפיזיקה, חתיכות עץ שמשנות דרמטית את הצליל...

הם אלו שמקבלים חשיפה חסרת תקדים בישראל, או נכון יותר בדיטאון, חשיפה שלא קיימת בשום מקום אחר בעולם.

רום קורקשן הוא המרכז ברוב פורומי האודיו בעולם והוא המרכז בלא מעט תערוכות נחשבות בעולם.

העובדה שהחדרים במינכן נעים בין בינוני לזוועה, נובע מהעובדה שאין שם טיפול אקוסטי.

מאמרים על מינכן, ביקורות על חדרים "נבחרים" זה הבל הבלים, כי הכל נשמע שם זוועה.

לעומת זאת, אם היית מבקר בתערוכות רציניות ומקצועיות, כדוגמת ISE בברצלונה, או CEDIA בארה"ב, היית נתקל בחדרים שהיו גורמים לך לא לישון בלילה מרוב תדהמה.

והכל בגלל שהם מעניקים דגש לאקוסטיקה ולא בגלל שום דבר אחר

רן
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
חחח קצת מצחיק לקרוא את זה.

ברגים, מברגות, שמיעה אבסולוטית, כתוצאה מעבר רחוק שכולל ציד בג'ונגלים, ברייק אין של 19 שנה, רמקולים שמדלגים על חוקי הפיזיקה, חתיכות עץ שמשנות דרמטית את הצליל...

הם אלו שמקבלים חשיפה חסרת תקדים בישראל, או נכון יותר בדיטאון, חשיפה שלא קיימת בשום מקום אחר בעולם.

רום קורקשן הוא המרכז ברוב פורומי האודיו בעולם והוא המרכז בלא מעט תערוכות נחשבות בעולם.

העובדה שהחדרים במינכן נעים בין בינוני לזוועה, נובע מהעובדה שאין שם טיפול אקוסטי.

מאמרים על מינכן, ביקורות על חדרים "נבחרים" זה הבל הבלים, כי הכל נשמע שם זוועה.

לעומת זאת, אם היית מבקר בתערוכות רציניות ומקצועיות, כדוגמת ISE בברצלונה, או CEDIA בארה"ב, היית נתקל בחדרים שהיו גורמים לך לא לישון בלילה מרוב תדהמה.

והכל בגלל שהם מעניקים דגש לאקוסטיקה ולא בגלל שום דבר אחר

רן

זה לא נכון (כמעט הכל) מה שכתבת ואמרת! תערוכת האודיו במינכן היא הגדולה בעולם ואי אפשר להתווכח עם זה.

היית בתערכה האחרונה במינכן שהסתיימה לפני כמה ימים?

החדרים בתערוכה חלקם נשמע טוב מאוד וחלקם בינוני, אין לי כוח לסדיה ולתערוכה השנייה בספרד, אני לא וידאופיל כמוך.

מעבר לכך, אין לי יותר כח לכתוב מגילות כמו שאתה כותב.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
האם לתצוגת תכלית לקצה היכולת אין מקום לרום קורקשין, או הפוך, האם לרום קורקשין אין מקום למכשירי על ? האם בכלל יש קשר בין מיצוב המכשיר מבחינת עלות ל כיול אקטיבי ? האם מכשירי על לא צריכים רום קורקשין שהריי דווקא פה ההגיון אומר שכן חייבים בשביל למצות את מלא הפוטנציאל מהמכשור ומהחדר בטח ובטח בתערוכה, לדוגמא היה פה תמונה של גיא עם 30 מגברים בחדר עם שופרים עצומים, חדר כזה לא דורש כיול סופר דה סופר זה חודש לכייל כזה סטאפ יום יום לשבת שעות בתפריטים לא מובן כל העניין הזה .... לי יש ההרגשה הרוב זה נראות, 10 אחוז צליל, שוב פעם העין קובעת ולא האוזן הכל מנוגן בקבצי גאז בלוז שהכל נשמע טוב תמיד. נו מה חדש.
אין שם שום תצוגת תכלית לכלום.

ביקרת פעם במינכן???

כל הביקורות שאתה קורא על התערוכות במינכן זה קישקוש. אין שם סאונד בכלל.
תבקר שם פעם אחת ותבין לבד.

יש שם תצוגה של ציוד יקר. זהו. באותה מידה, אפשר היה לדלג על ההפעלה שלהם ולחסוך חשמל.

הסאונד שם נשמע רע. האקוסטיקה שם זוועה. אנשים קמים, הולכים, מדברים, ניגשים לציוד, מלטפים אותו.
בחירת הקטעים מגוחכת. ווליום מגוחך.

אבל....ביקורות מכאן ועד אמריקה ...על שלושת החדרים הכי טובים...החדר הכי טוב...וכיוצ"ב.

הבל. הבלים. כלום.

מצד שני זו חוויה מאוד נחמדה. אוכלים, מדברים, צוחקים ומרכלים.

טרינוב מציגים בתערוכות מקצועיות כדוגמת CEDIA או IFA.

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
זה לא נכון (כמעט הכל) מה שכתבת ואמרת! תערוכת האודיו במינכן היא הגדולה בעולם ואי אפשר להתווכח עם זה.
היית בתערכה האחרונה שהסתיימה לפני כמה ימים?
החדרים בתערוכה חלקם נשמע טוב מאוד וחלקם בינוני, אין לי יותר כח לכתוב מגילות כמו שאתה כותב.
העובדה שהיא גדולה או קטנה, לא מעלה ולא מורידה לעצם איכות הסאונד שקיים בה.

זו חשיפה של מוצרים בעיקר לדילרים למטרת סגירת עסקאות. אין שם שום רצון ומטרה להגיע לסאונד.

מציע לך לבקר פעם בתערוכות מקצועיות ולהחשף לסאונד.

רו
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
העובדה שהיא גדולה או קטנה, לא מעלה ולא מורידה לעצם איכות הסאונד שקיים בה.

זו חשיפה של מוצרים בעיקר לדילרים למטרת סגירת עסקאות. אין שם שום רצון ומטרה להגיע לסאונד.

מציע לך לבקר פעם בתערוכות מקצועיות ולהחשף לסאונד.

רו

היית בתערכה האחרונה במינכן שהסתיימה לפני כמה ימים?

"חשיפה של מוצרים בעיקר לדילרים למטרת סגירת עסקאות".

לא נכון! יותר מחצי מבאי התערוכה הם אודיופילים.

"אין שם שום רצון ומטרה להגיע לסאונד".
לא נכון בעליל.

תזכיר לי, כמה זמן אתה אודיופיל (4-5 שנים)?
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
אגב, טרינוב לא הציגו השנה בתערוכת מינכן. אני משער שהסיבה לכך היא שאת פלטפורמת הכיול החדשה שלהם, NOVA, אפשר להשיג כרגע לא במכשיר בגירסה ביתית אלא רק כמכשיר בגירסת PRO לאולפני הקלטה. אני משער שבתערוכת מינכן בשנה הבאה (9 במאי עד 12 במאי 2024) הם ידגימו את נובה גם במכשיר ביתי.

לא הבנתי את הרעיון… מערכת הכיול היא תמיד אופטימייזר.
הם הציגו לפני 3 חודשים בברצלונה.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
היית בתערכה האחרונה במינכן שהסתיימה לפני כמה ימים?
לא.
הייתי בתערוכה בשנה שעברה. במשך שלושה ימים עברתי בעשרות חדרים.
אין סאונד. כלום ושום דבר.

חל מהפך השנה?
יד אלוהים נגעה בתערוכה?

לעומת זאת, הייתי לפני מספר חודשים ב ISE בברצלונה וטסתי במיוחד מספר פעמים לארה"ב לחוות את CEDIA.

היית פעם בתערוכת אודיו מקצועית בעולם, תערוכה בה המטרה היא סאונד?

רן
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
זה לא נכון (כמעט הכל) מה שכתבת ואמרת! תערוכת האודיו במינכן היא הגדולה בעולם ואי אפשר להתווכח עם זה.

היית בתערכה האחרונה במינכן שהסתיימה לפני כמה ימים?



מעבר לכך, אין לי יותר כח לכתוב מגילות כמו שאתה כותב.

התערוכה במינכן, היא תערוכה… הכוונה היתה לשיח בפורומים בעולם.
מערכות רום קורקשן נמצאות בלב השיח, והוא מאד פורה.
אתה מנסה לעצור את הרכבת שכבר יצאה מהתחנה, לא ניתן.

אז אולי באמת תנוח, אין לך מספיק כח.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
רן, לא מעוניין להמשיך לשוחח איתך, מאחר ולא היית נוכח בתערוכה האחרונה.
שבת שלום.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
זה שלא הרבה חדרים כוללים RC יכול להיות מוסבר בצורה משכנעת בהרבה מאשר הטענה שהמציגים לא חושבים ש-RC יכול לשפר.

לחברות שאינן מוכרות RC יש סיבות לחשוב פעמיים לפני שהן כוללות RC בתצוגות שלהן:
  1. אם התוצאה אצלם טובה יותר מאשר בחדרים אחרים (נטולי RC), אנשים עלולים לחשוב שזה רק/בעיקר בזכות ה-RC, ולאו דווקא בגלל שהציוד שהם מוכרים כל כך מצטיין מעבר לאחרים.
  2. אם התוצאה גרועה, אנשים עלולים לחשוב שהמערכת כל כך גרועה שאפילו RC לא מציל אותה.
  3. נוכחות ה-RC עלול להסיט את תשומת הלב ממה שהם כן מוכרים למשהו שהם לא.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן, לא מעוניין להמשיך לשוחח איתך, מאחר ולא היית נוכח בתערוכה האחרונה.
שבת שלום.
סבבה תומר :)

אל תקח את זה אישית, מדובר בתערוכה ולא בקרובי משפחה שלך.

העובדה שנכחתי או לא נכחתי בתערוכה האחרונה לא מעלה ולא מורידה.
הספיקה לי התערוכה בשנה האחרונה והמעבר בין עשרות חדרים להבין שמדובר בחדרים שנמצאים בתוך קטסטרופה אקוסטית.

...אם יחליפו שם רמקולים, או יחליפו ממגברי סטריאו למונובלוקים, או יוציאו MK2, או אפילו MK10, זה לא באמת יעזור.

סאונד לא יהיה שם.

רן
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
אודיו לא ממש עניין אותך באמת לפני 5-4 שנים (שהתחלת להיות אודיופיל) ולא מעניין אותך גם היום. אתה לא באמת חיי אודיו... הדברים שאתה כותב מסבירים הכל! אתה ניזון מעיתונות אודיו כתובה וזה מספיק לך.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור