שכל אחד יאזין בהתאם לטעמו ונסיונו !


RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,186
מעורבות
1,129
נקודות
113
שבת שלום רן, ניסחת היטב משפט שהוא העניין. אני לא חושב שזה קשקוש, ואתה כן. מה עושים? :)
כן, המילה קישקוש היא לא במקום כי היא מביאה איתה גם תרעומת, אז אני אחליף אותה בשגיאה מהותית ויסודית ברשותך.

וברשותך, אני אתן לך איזה כיוון אפשרי מאיפה נובעת המחלוקת , או חוסר ההסכמה הזו .

לטעמי, היא נובעת מאיך אנשים רואים, חשים ומתייחסים לתחביב הזה.

תהיה קבוצה שתחשוב שאודיופיליה, המהות שלה, העיקר שבה, היא הנאה וכל מה שכרוך באותה הנאה ולכן, הנאה מבחינתם היא שיטוט באינסהדונג בשבת בצהריים וכניסה לחנות תקליטים צדדית, רכישת תקליטים שהם תמיד חלמו עליהם, לקחת אותם לארץ להקשיב להם על המערכת, עם כוס וויסקי ולהתענג.
זו מהות האודיופיליה.

מבחינת אותה קבוצה, באס ריספונס, מיקרופונים, אקוסטיקה, החזרים, השפעות של זכוכית על הסאונד לא ממש מעניינים, כן, הם מבינים שזה חשוב, אבל זו לא המהות, זה לא העיקר מבחינתם.

וזה בסדר, זה מקובל, אבל שונה לחלוטין מקבוצה אחרת...

בעיני הקבוצה האחרת, אודיופיליה לא קשורה בכלל לאהבה שלך למוזיקה (ברור שהם אוהבים מוזיקה וזה בכלל האינסנטיב לכל הסיפור הזה) או לשעות שהם מקשיבים למוזיקה, או לשיטוט קסום בין חנויות למצוא את התקליט האהוב...

מבחינתם, מהות התחביב הוא קריאה, לימוד, התנסות, הקשבה, רכישה, התנסות, הכל על מנת להגיע למטרה אחת ויחידה והיא:

שיפור איכות הסאונד הנוכחי.

על מנת להגיע למטרה הזאת הם ישקיעו אנרגיה אדירה, משאבים אדירים, המון שעות של לימוד בעיקר על המדע שעומד מאחורי הסאונד.

עצם ההגעה למטרה הזו, לפיה התוצאה הסופית השתפרה ביחס לתוצאה הנוכחית, היא היא ההנאה מבחינתם.

מעצם אותם הבדלים, נולדות המחלוקות.

המיקרופון יצביע לך בבירור וחד חד משמעית שהמערכת שלך לא מאוזנת, כי יש לך פער של 13DB בין 300 הרץ ל 900 הרץ.

מבחינתך זה לחלוטין לא מעניין, כי הקלרינט נשמע לך טבעי ויש לך במה ושלום על ישראל.

וזה גם סבבה.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,536
מעורבות
2,819
נקודות
113
תהיה קבוצה שתחשוב שאודיופיליה, המהות שלה, העיקר שבה, היא הנאה וכל מה שכרוך באותה הנאה ולכן, הנאה מבחינתם היא שיטוט באינסהדונג בשבת בצהריים וכניסה לחנות תקליטים צדדית, רכישת תקליטים שהם תמיד חלמו עליהם, לקחת אותם לארץ להקשיב להם על המערכת, עם כוס וויסקי ולהתענג.
זו מהות האודיופיליה.
...
מבחינתם, מהות התחביב הוא קריאה, לימוד, התנסות, הקשבה, רכישה, התנסות, הכל על מנת להגיע למטרה אחת ויחידה והיא:
שיפור איכות הסאונד הנוכחי.
למעשה יש הרבה נקודות פוקוס של הנאה, כולל אהבת:

א. מבחינת מוזיקה:
  1. מוזיקה וביצועים טובים שלה
  2. עצם השיטוט, חיפוש ומציאה של תקליטים/דיסקים/קבצים עם מוזיקה/ביצועים טובים במיוחד
ב. מבחינת סאונד:
  1. סאונד טוב מהמערכת -- הרבה טרחה והשקעה להגיע אליו, אבל לא בהכרח עיסוק מתמשך. בשלב מסוים הפוקוס יכול לעבור למוזיקה, עד ההתקף הבא של אודיופיליה נרווזה, שיכול להגיע שנים אחר כך או בכלל לא
  2. שיפור ללא הפסקה בסאונד, כולל קריאה, לימוד, התנסות, הקשבה, רכישת ציוד,רכישת תוכנה, כיול, השוואות, מדידות
  3. עצם השיטוט, החיפוש והמציאה של תקליטים/דיסקים/קבצים עם סאונד טוב במיוחד
ג. מבחינת value for money:
  1. עצם השיטוט, חיפוש ומציאה של תקליטים/דיסקים/קבצים טובים ובזול
  2. עצם השיטוט, חיפוש ומציאה של ציוד טוב בזול
ד. פטישיזם
  1. הציוד עצמו, אלה שלראות ציוד יפה/מרשים/יקר עושה להם את זה
  2. ההתעסקות בציוד: ניקוי תקליטים/מחט, כל הפרוצדורה של נגינת תקליטים
  3. המדיה של מוזיקה, כמו העטיפות של תקליטים ודיסקים, הריח שלהם, המגע שלהם
  4. ההתעסקות במדיה של מוזיקה: הסידור של המדיה במדפים, קריאת החוברות, מיסגור עטיפות תקליטים ותלייתם על הקיר

מבחינתי, אודיופיליה היא אהבת סאונד טוב מהמערכת (ב.1) -- זה הבסיס -- ואופציונלית כל מה שקשור לסאונד (ב'), ולציוד וההתעסקות בו (ד.1, ד.2).
 

omi

חבר משקיען
הודעות
869
מעורבות
414
נקודות
63
בסופו
כן, המילה קישקוש היא לא במקום כי היא מביאה איתה גם תרעומת, אז אני אחליף אותה בשגיאה מהותית ויסודית ברשותך.

וברשותך, אני אתן לך איזה כיוון אפשרי מאיפה נובעת המחלוקת , או חוסר ההסכמה הזו .

לטעמי, היא נובעת מאיך אנשים רואים, חשים ומתייחסים לתחביב הזה.

תהיה קבוצה שתחשוב שאודיופיליה, המהות שלה, העיקר שבה, היא הנאה וכל מה שכרוך באותה הנאה ולכן, הנאה מבחינתם היא שיטוט באינסהדונג בשבת בצהריים וכניסה לחנות תקליטים צדדית, רכישת תקליטים שהם תמיד חלמו עליהם, לקחת אותם לארץ להקשיב להם על המערכת, עם כוס וויסקי ולהתענג.
זו מהות האודיופיליה.

מבחינת אותה קבוצה, באס ריספונס, מיקרופונים, אקוסטיקה, החזרים, השפעות של זכוכית על הסאונד לא ממש מעניינים, כן, הם מבינים שזה חשוב, אבל זו לא המהות, זה לא העיקר מבחינתם.

וזה בסדר, זה מקובל, אבל שונה לחלוטין מקבוצה אחרת...

בעיני הקבוצה האחרת, אודיופיליה לא קשורה בכלל לאהבה שלך למוזיקה (ברור שהם אוהבים מוזיקה וזה בכלל האינסנטיב לכל הסיפור הזה) או לשעות שהם מקשיבים למוזיקה, או לשיטוט קסום בין חנויות למצוא את התקליט האהוב...

מבחינתם, מהות התחביב הוא קריאה, לימוד, התנסות, הקשבה, רכישה, התנסות, הכל על מנת להגיע למטרה אחת ויחידה והיא:

שיפור איכות הסאונד הנוכחי.

על מנת להגיע למטרה הזאת הם ישקיעו אנרגיה אדירה, משאבים אדירים, המון שעות של לימוד בעיקר על המדע שעומד מאחורי הסאונד.

עצם ההגעה למטרה הזו, לפיה התוצאה הסופית השתפרה ביחס לתוצאה הנוכחית, היא היא ההנאה מבחינתם.

מעצם אותם הבדלים, נולדות המחלוקות.

המיקרופון יצביע לך בבירור וחד חד משמעית שהמערכת שלך לא מאוזנת, כי יש לך פער של 13DB בין 300 הרץ ל 900 הרץ.

מבחינתך זה לחלוטין לא מעניין, כי הקלרינט נשמע לך טבעי ויש לך במה ושלום על ישראל.

וזה גם סבבה.

רן
ציטטת שני קצוות של התחביב אבל רובנו נמצאים על הרצף. אף אודיופיל סביר, עם רמת יסודיות מינימלית ורצון לשפר, לא ישב סתם עם כוס ויסקי ויאסוף תקליטים ויקשיב "סתם" למוזיקה. הקשבה בתשומת לב והבנה של מה אתה שומע היא תמצית העניין, וזה אני חושב מבצעים או לפחות מנסים הרבה אודיופילים על טווח הרצף.

בהחלט יתכן שחלק מאלה שלא מודדים היו מגיעים לתוצאות טובות יותר מבחינתם, ו להבנה עמוקה יותר, אם היו משקיעים במיקרופון. אבל בתור מישהו שלתקופות עוזב את המיקרופון ופשוט מקשיב, זה לא שאין חיים בלעדיו.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
869
מעורבות
414
נקודות
63
אם הבעיה הייתה מתקיימת רק בתדר אחד - לא היה דיון.
הבעיה היא תמיד רחבה לפעמים יותר ולפעמים פחות.
אנו מציינים תדר אחד וכו כדי לפשט אבל הגרף לעולם לא מראה תדר אחד.
צריך להסתכל על כל הספקטרום ולראות מה הסטיה - סטיות של 20 דיבי על כל הספקרום זאת אומרת - פלוס -מינוס 10 די בי מ 20 הרץ עד 20 קילו הרץ -זה מצב אופטימי בחדר ללא אבחון.

זמני הדהוד - של מעל כמעט שניה בבאס -זה גם מצב אופטימי וזה לעולם לא בתדר אחד אלא במאות תדרים והם צמודים אחד לשני !

היי,

שבת שלום ומבורך.
כאודיופיל - אני הוא המבקר.
כאדם שרק רוצה לשמוע מוזיקה - אני רק טועם.
יש הבדל גדול.
כל מה אני יודע על קולנריה זה כחובב ויש סטנדרטים מה לעשות .


אפשר להמשיך לשחק במילים עד מחר. לא חייב כלום - חייב חמצן,מים,לחם.(בשר גם לחלק חחח)
זה תחביב .
הדיון הוא לא בחזקת צורך קיומי,רק לי צרם שנאמר שאין סטנדרטים .
שבת שלום :)
מבין. אני לא מסכים שאין סטנדרטים. אבל חלקם לא ניתנים למדידה או לא מחייבים כזו, כי יש איזו הסכמה כמותית אם לא "ערכית" (זא בד"כ אנשים יסכימו שיש יותר או פחות בס, איך הבמה וכו', רק לא יסכימו מה עדיף. )
 
נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,186
מעורבות
1,129
נקודות
113
בסופו

ציטטת שני קצוות של התחביב אבל רובנו נמצאים על הרצף. אף אודיופיל סביר, עם רמת יסודיות מינימלית ורצון לשפר, לא ישב סתם עם כוס ויסקי ויאסוף תקליטים ויקשיב "סתם" למוזיקה. הקשבה בתשומת לב והבנה של מה אתה שומע היא תמצית העניין, וזה אני חושב מבצעים או לפחות מנסים הרבה אודיופילים על טווח הרצף.

בהחלט יתכן שחלק מאלה שלא מודדים היו מגיעים לתוצאות טובות יותר מבחינתם, ו להבנה עמוקה יותר, אם היו משקיעים במיקרופון. אבל בתור מישהו שלתקופות עוזב את המיקרופון ופשוט מקשיב, זה לא שאין חיים בלעדיו.
יש חיים בלי כל רכיב במערכת, לא רק מיקרופון ואפשר לשמוע גם מוזיקה בתקציבים אחרים לגמרי, ו/או בלי להבין ולחקור על אלמנטים באודיו, ו/או בלי להבין איך כל דבר משפיע על הסאונד ועדיין ולהנות לא פחות.

כמו בכל דבר שמלווה אותנו , זה עניין של החלטה ואופי וכמה באמת חשוב לך למצות ולמקסם את הציוד שיש לך.

האוזניים של כולנו הם אחלה, אבל מי שחושב שיש לו אחלה באס ואחלה איזון, הכל בגלל שככה הוא שומע...וזו המסקנה שלו..

אז יפתיע אותו לגלות שהמרחק בין המחשבות שלו למציאות הוא מאוד מאוד רחוק...

אבל, כאמור, to each his own.

רן
 
  • Like
Reactions: omi

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,472
מעורבות
1,066
נקודות
113
שבת שלום :)
מבין. אני לא מסכים שאין סטנדרטים. אבל חלקם לא ניתנים למדידה או לא מחייבים כזו, כי יש איזו הסכמה כמותית אם לא "ערכית" (זא בד"כ אנשים יסכימו שיש יותר או פחות בס, איך הבמה וכו', רק לא יסכימו מה עדיף. )
זה שחלקם לא ניתנים למדידה - לא אומר שצריך שצריך לבטל את כולם.
ראה תמונה מצורפת - מתוך 10 אנשים כמה לדעתך יעדיפו את הגרף העליון הירוק על האדום התחתון ?
זה מצב אמיתי בחדר לפני ואחרי מעשה- לא משנה מהו.
אותם רמקולים .

במצב אחד הסאונד מאוד רזה (גרף התדרים מראה זאת) וחלקים בבאס גם מנותקים משאר התדרים כפי שמראים הספקטוגרמים המצורפים.

החוכמה במדידות היא לבדוק שיפור שיפור על אותה מערכת .
לא לקחת נתונים ולהשוות לאחרת שכן יש המון משתנים אחרים ובקונטקסט הזה - אין פתרון מהיר ומדויק יותר ממדידות .
אם יש -אשמח להכיר . מי שמכיר אותי מכיר את רמת הפתיחות והסקרנות שלי לדברים חדשים.(חדשים עבורי).

גרף תדרים:

TEST.png


ספקטוגרם לפני :

test 2.png


ספקטוגרם אחרי :

TEST 3.png
 

תמונות מצורפות

  • test 2.png
    test 2.png
    KB 214.2 · צפיות: 29
  • Like
Reactions: omi

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,789
מעורבות
947
נקודות
113
ויקיפדיה אומרת
An audiophile is a person who is enthusiastic about high-fidelitysound reproduction.

האם יש סטנדרטים high fidelity - כן .
40 די בי בבאס זה לא היי פידלטי ואם אתה טוען שכן - השגיאה הלוגית היא אצלך ביג טיים .

לא - זה לא נתון לפרשנות ולא צריך מגילה כעת ואין טעם לכתוב אותה .

האם 40 די בי סטיה בבאס היא high fidelity - כן או לא ?
פשוט
אין הגדרה ל high fidelity.
זה מונח שיווקי.
הייתה להורי מערכת סוני משולבת בסוף שנות ה 70 עם הכיתוב high fidelity.
נו אז ?
בסטנדרט שלי היום היא ראויה לתואר מערכת פח…
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,789
מעורבות
947
נקודות
113
לדעתי הקבלה נכונה יותר להבדלים בין אנשים בחוש השמיעה הוא חוש הטעם (ולא חוש הראייה).

יש מדד אוביקטיבי שמודד רמת חריפות (יחידות סקוביל) אבל , מה לעשות , יש אנשים שאוכלים חריף (שבאמת נמדד חריף במדד סקוביל) אבל יש אנשים שטוענים שזה חריף להם גם כאשר לפי מדד סקוביל זה בכלל לא חריף.

יכולת השמיעה בין אנשים היא שונה וזו עובדה. זו גם פונקציה של גיל וגם פונקציה של מה אנשים חוו - חשיפה ממושכת לרעש פוגעת ביכולת השמיעה אז מי שבעברו היה חשוף לרעש מזיק ללא הגנה מתאימה לא ישמע אותו דבר כמו בן גילו שלא נחשף לרעש מזיק.

אז אם אותו אדם ששמיעתו נפגעה לא יכול להנות מאיכות אודיו גבוהה , גם אם הוא נזקק להגבר עודף בתחום מסוים בהתאם ליכולת השמיעה שלו ?
במדידה אוביקטיבית הסטאפ שלו כנראה ייכשל אבל הוא יהנה ויתמוגג ממערכת שמותאמת ליכולותיו .

שביל הזהב לדעתי טמון בסוג של פשרה כדלקמן :
כיול אוביקטיבי לפי האקוסטיקה זו בהחלט נקודת פתיחה ראויה או מומלצת או אפילו נכונה אבל מכאן והלאה יש בהחלט מקום להתאמות אישיות שמכילות גם את עניין חוש השמיעה של אותו אדם וגם את העדפותיו על מנת שיקבל סאונד שמרגש אותו ויגרום לו לרצות להאזין עוד ועוד.
ארז
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,186
מעורבות
1,129
נקודות
113
שביל הזהב לדעתי טמון בסוג של פשרה כדלקמן :
כיול אוביקטיבי לפי האקוסטיקה זו בהחלט נקודת פתיחה ראויה או מומלצת או אפילו נכונה אבל מכאן והלאה יש בהחלט מקום להתאמות אישיות שמכילות גם את עניין חוש השמיעה של אותו אדם וגם את העדפותיו על מנת שיקבל סאונד שמרגש אותו ויגרום לו לרצות להאזין עוד ועוד.
ארז
בדיוק.

אותו כיול אוביקטיבי מהווה את הבסיס, הצורך להגיע לאיזון, לבאס תקין וכיוצ"ב.

אחרי השלב האמור, זה מתחיל ונגמר בטעם, ואפשר לקחת את זה לאן שרוצים.

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,472
מעורבות
1,066
נקודות
113
לדעתי הקבלה נכונה יותר להבדלים בין אנשים בחוש השמיעה הוא חוש הטעם (ולא חוש הראייה).

יש מדד אוביקטיבי שמודד רמת חריפות (יחידות סקוביל) אבל , מה לעשות , יש אנשים שאוכלים חריף (שבאמת נמדד חריף במדד סקוביל) אבל יש אנשים שטוענים שזה חריף להם גם כאשר לפי מדד סקוביל זה בכלל לא חריף.

יכולת השמיעה בין אנשים היא שונה וזו עובדה. זו גם פונקציה של גיל וגם פונקציה של מה אנשים חוו - חשיפה ממושכת לרעש פוגעת ביכולת השמיעה אז מי שבעברו היה חשוף לרעש מזיק ללא הגנה מתאימה לא ישמע אותו דבר כמו בן גילו שלא נחשף לרעש מזיק.

אז אם אותו אדם ששמיעתו נפגעה לא יכול להנות מאיכות אודיו גבוהה , גם אם הוא נזקק להגבר עודף בתחום מסוים בהתאם ליכולת השמיעה שלו ?
במדידה אוביקטיבית הסטאפ שלו כנראה ייכשל אבל הוא יהנה ויתמוגג ממערכת שמותאמת ליכולותיו .

שביל הזהב לדעתי טמון בסוג של פשרה כדלקמן :
כיול אוביקטיבי לפי האקוסטיקה זו בהחלט נקודת פתיחה ראויה או מומלצת או אפילו נכונה אבל מכאן והלאה יש בהחלט מקום להתאמות אישיות שמכילות גם את עניין חוש השמיעה של אותו אדם וגם את העדפותיו על מנת שיקבל סאונד שמרגש אותו ויגרום לו לרצות להאזין עוד ועוד.
ארז
זה כל מה שאמרתי .
מסכים לגמרי .
יש בסיס ויש טעם אישי .
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
600
מעורבות
507
נקודות
93
דו
רה
מי
פה - אופסי, ה-פה בחצי עוצמה מה-דו...
לא מבין איך בכלל אפשר לחשוב שפלקטואציות גסות ב-FR מאפשרות האזנה טובה ועוד לקרוא לזה "טעם אישי".
טעם יכול לבוא לידי ביטוי (נניח) במתאר הכללי של העקומה, גם זה במגבלות ההגיון. כל מי שטוען שהקריטריון שלו זה ש"אבוב נשמע כמו אבוב" מן הראוי שיזכור שתמהיל העוצמות של ההרמוניות של כל תו, יוצר את הטימבר שלו, היינו מה שהופך את האבוב לאבוב. FR דמיקולו (פרדון מיי פרנצ') גומר את זה בלי להתבלבל בהתחשב בעובדה שההרמוניות מלכתחילה חלשות בהרבה. לא צריך ללכת רחוק ולחפש את מה שקשה למדוד (נניח שקשה, לצורך הדיון) בכל מיני טרנזיינטים.

עוד משהו - עם כל הכבוד (ויש כבוד) לאנלוגיות ולקולינרייה בפרט (המון כבוד) - הן לא מוכיחות כלום, מעולם לא הוכיחו כלום ותפקידן לבאר את כוונת הכותב ותו לא. קצת שכחנו את זה לדעתי.

ועוד לא נגענו בפיל האמיתי בחדר...
בוקר טוב לכולם
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
למה להשתמש במילה שבור...? אם מישהו נהנה מהסאונד שיש לו אז טוב לו. וזה גם שם את המכריז על השבירות כאיזה אוראקל. חושב שאלו המילים שלוקחות את הפורום למקום הריגשי השלילי.
איפה עובר הגבול בין שמירה על פרמטרים, בכל תחום, ובמקרה שלנו טכניים לבין ליברליות חסרת מעצורים ?
צריך להיות הבדל בין מה שאדם עושה בפרטיות ביתו עם המערכת שלו (ע"ע מצעדי גאווה וכד') לבין חוקי יסוד בהעמדת מערכת אודיופילית, מה השלב הבא, עם הטכנולוגיה היום כל אחד גם יערוך את המוזיקה או הטקסט ?
 

נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
הטעות הבסיסית שלך נוגעת להנחה כאילו למישהו אכפת, או כופה משהו על מישהו אחר.

בשונה מהבעת דיעה. מקווה שזה עדיין אפשרי בימים אלו.

מישהו כפה עליך לטפל אקוסטית בחדר שלך?

למדת על הנושא, הבנת לעומק את הדברים, איתרת את הבעיות והחלטת לטפל בהן.

האם נהנית מאוד לפני כן?
מקריאה של פוסטים שלך בעבר, מאוד נהנית ולמרות זאת, החלטת ללמוד על נושאים שהם הבסיס של התחום, הסטנדרטים של התחום, ה guidlines של התחום וכל זאת מתוך מטרה שלאחר יישומם, הם יגרמו לך יותר הנאה.

אתה חייב לשחרר את הטיעון שנוגע לכפייה או משיכה לכיוון מסוים.

יש כאן הבעת דיעה, שהיא לא באמת דיעה חריגה, הדעה המוזרה החריגה וזו ששומטת את הקרקע מתחת לכל התחביב הזה, היא דווקא הדיעה שלך.

רן
איזו הלימה נפלאה לקורה בליכוד עם הצהרתו של גלאנט אתמול. סוף סוף יש וויכוח עקרוני במחנה שבשלטון באתר ואני מצהיר שאני במחנה של רן.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,186
מעורבות
1,129
נקודות
113
דו
רה
מי
פה - אופסי, ה-פה בחצי עוצמה מה-דו...
לא מבין איך בכלל אפשר לחשוב שפלקטואציות גסות ב-FR מאפשרות האזנה טובה ועוד לקרוא לזה "טעם אישי".
טעם יכול לבוא לידי ביטוי (נניח) במתאר הכללי של העקומה, גם זה במגבלות ההגיון. כל מי שטוען שהקריטריון שלו זה ש"אבוב נשמע כמו אבוב" מן הראוי שיזכור שתמהיל העוצמות של ההרמוניות של כל תו, יוצר את הטימבר שלו, היינו מה שהופך את האבוב לאבוב. FR דמיקולו (פרדון מיי פרנצ') גומר את זה בלי להתבלבל בהתחשב בעובדה שההרמוניות מלכתחילה חלשות בהרבה. לא צריך ללכת רחוק ולחפש את מה שקשה למדוד (נניח שקשה, לצורך הדיון) בכל מיני טרנזיינטים.

עוד משהו - עם כל הכבוד (ויש כבוד) לאנלוגיות ולקולינרייה בפרט (המון כבוד) - הן לא מוכיחות כלום, מעולם לא הוכיחו כלום ותפקידן לבאר את כוונת הכותב ותו לא. קצת שכחנו את זה לדעתי.

ועוד לא נגענו בפיל האמיתי בחדר...
בוקר טוב לכולם
כל כך בסיסי. כל כך נכון. כל כך מדויק.

הסאונד שבור לגמרי.

הבדלים של עשרות DB לאורך הספקטרום ואנשים מדברים על קלרינט, או "נאמנות למקור", או "פיוריזם"....

איזה מקור בדיוק אפשר לרוץ אחריו, אם יש לך סאונד שבור, זה מצחיק...

מישהו חושב שהבחור או הבחורה, שאחראים ליצירה הסופית, מנתחים אותה, עובדים עליה, משחררים אותה, כל זאת בזמן שהגרף שלהם שבור..?

בזמן שיש להם באולפן הפרש של 17DB בין 300 הרץ ל 800 הרץ...

המון פסיכולוגיה ושיכנוע עצמי, הכל כדי לא להתמודד עם המציאות.

רן
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
הבנתי, אז אתה לא שייך לקבוצה שטוענת שאין כללים ואין סטנדרטים והכל מתחיל ונגמר ברגש (כמו ארמה ושוקרון)

אתה טוען שאכן יש כללים וסטנדרטים וסאונד תקין, או שבור, אבל כדיי להנות ממערכת, לא בהכרח חייבים לפעול לפי אותם כללים וסטנדרטים וגם מערכות שהן שבורות, בבחינה אוביקטיבית, עדיין יכולות להסב הנאה מרובה לבעליה.

ואם זה הטיעון אין לי שום מחלוקת איתו.

המחלוקת שלי נגעה לטיעון שהעלו ארמה ושוקרון לפיו הכל מתחיל ונגמר ברגש ואין שום סטנדרט או כללים או דבר כזה שנקרא סאונד שבור...

רן
לשוקרון אני מאמין כי הוא מדבר מדם ליבו, לשני שהזכרת יש אינטרס ברור להביא כמה שיותר לקוחות לעסק שירגישו בנוח ולא תחת שיפוטיות ובשורה התחתונה יקנו.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אין הגדרה ל high fidelity.
זה מונח שיווקי.
הייתה להורי מערכת סוני משולבת בסוף שנות ה 70 עם הכיתוב high fidelity.
נו אז ?
בסטנדרט שלי היום היא ראויה לתואר מערכת פח…
טעות.

high fidelity זה מונח טכני לציוד אודיו ששולבו בו טרנזיסטורים לאחר תקופת הבלעדיות של המנורות שסבלו מכשלים רבים דבר שלא קרה עם טרנזיסטורים שהבטיחו "נאמנות טכנית גבוהה" לצרכן.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,553
מעורבות
226
נקודות
63
איפה עובר הגבול בין שמירה על פרמטרים, בכל תחום, ובמקרה שלנו טכניים לבין ליברליות חסרת מעצורים ?
צריך להיות הבדל בין מה שאדם עושה בפרטיות ביתו עם המערכת שלו (ע"ע מצעדי גאווה וכד') לבין חוקי יסוד בהעמדת מערכת אודיופילית, מה השלב הבא, עם הטכנולוגיה היום כל אחד גם יערוך את המוזיקה או הטקסט ?
שבוע טוב גדי.
לא הבנתי את כוונתך
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,472
מעורבות
1,066
נקודות
113
לשוקרון אני מאמין כי הוא מדבר מדם ליבו, לשני שהזכרת יש אינטרס ברור להביא כמה שיותר לקוחות לעסק שירגישו בנוח ולא תחת שיפוטיות ובשורה התחתונה יקנו.
לא חושב שיש שם דיבור מאינטרס.
לא חושב שצריך להכניס פוליטיקה .
שוב ירידה לאישי .
מי צריך את זה ?
תתרכז באודיו אם זה אפשרי .
תודה ויום טוב
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
שבוע טוב גדי.
לא הבנתי את כוונתך
שבוע וחודש טוב.
יש תחומים בעיקר מדעי הרוח והאומנות שם המציאות נתונה לפרשנות אבל גם שם יש חוקים כמו כתיבה נכונה מבחינה לשונית ומבנית ואי ביזוי המדיום או הצורכים אותו למען הביזוי או הפרובוקציה בלבד ראה אסלת הזהב של ג'ף קונס ולקרוא לזה אומנות.
מכשירי אודיו הם מכשירים אלקטרוניים שכפופים לחוקי האלקטרוניקה שמטרתם לייצג את האות הנכנס אליהם בדיוק המירבי ולכן מניפולציה של התוצאה או העדפה של תוצאה שהיא תוצאה של סטיית המכשיר מחוקים אלה אף שלפעמים יכולה להיות נעימה לאוזן היא שגויה ונוגדת את רעיון שחזור הצליל במדוייק.
אך יש כאלה שטוענים שהמטרה היא ההנאה הסובייקטיבית בלבד וכאן נכנס חוש ההומור הפרברטי שלי שאומר שאתה יכול לעשות מה שאתה רוצה בחדר המיטות שלך אבל יש רק דרך אחת לעשות ילד.
 
נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
לא חושב שיש שם דיבור מאינטרס.
לא חושב שצריך להכניס פוליטיקה .
שוב ירידה לאישי .
מי צריך את זה ?
תתרכז באודיו אם זה אפשרי .
תודה ויום טוב
באופן עקרוני אתה צודק, כנראה שהאדם המדובר עשה לי משהו כזה שבעטיו אני כותב כך.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור