- הודעות
- 20,089
- מעורבות
- 4,236
- נקודות
- 113
תגובה לשלמה היקר.
נתחיל בטענות נגד 12 אינטש.
זה לא הפך לאופנה. זה עניין של התאמה ותקציב. זרועות 12 אינטש תמיד היו וישארו.
השגיאות תלויות בזרוע, באיכות הבניה ובטכנולוגיה עצמה. אי אפשר להכליל שאלה הם הפערים בכל הזרועות ולכן הבדיקה הזו אינה רלוונטית. יחד עם זאת, זה לא רק עניין של עיוות. זה גם עניין של אופי הצליל של הזרוע בין 9 ל-12 אינטש. יש מצבים בהן ה-12 אינטש (או ה-9) בהירות יותר, יש נטרליות ויש כאלה שצובעות. יש גם כאלה שמחממות את הצליל ויש סתומות. כל זה, בהבדלים בניהן, לא קשור רק לאחוזי עיוות ואחוזי עיוות בפערים של 1 אחוז אינם שמיעים גם (לטענת רבים). אבל יש יכולות אחרות מלבד עיוות ואת זה פרטתי.
מאיפה הבאת את המסקנה המסומנת באדום? מסה אפקטיבית גבוהה יש גם לזרועות 9 אינטש של אייקדה. זה לא שייך רק לאורך הזרוע אם כי גם לחומרים ממנו היא עשויה. ישנן זרועות 12 אינטש קלות יותר מ-9 אינטש אחרות.
על הרזוננס מתגברים. תלוי בתקציב ובפיתוח. מי שרוצה 12 אינטש בשקל יהיה בבעיה. אבל אנחנו לא מדברים על זרועות מהסוג הזה כאן. בעיית הגמישות אינה קיימת כלל. זרועות מחומרים מרוכבים יש גם ב-9 אינטש. בפוסט הזה הבחור מחפש זרוע מודרנית. לכן, החלק הזה בתגובה שלך הוא לא רלוונטי לדיון. במילים אחרות ״בשר מיותר״.
כל פטיפון ניתן להתאים לקבלת זוע 12 אינטש. ועל בעיית הרזוננס כבר דיברנו. לזה יש פתרונות ומשתמשים בהן אומנם לא ביטלו רזוננס לחלוטין אך גם לא ביטלו ב-9 אינטש. איפה יש יותר? תלוי בזרוע.
הפערים במחירים זניחים יחסית למחיר הזרוע. יש שימוש בחומרים מרוכבים (לא מורכבים - מרוכבים) גם יחסית בזול. לדוגמא: פרוג׳קט עושים זרועות לא יקרות מקרבון. יש גם זרועות העשויות ממגנזיום ומשילובים של עץ. יש כאלה מאלומניום תעופתי מיוחד. מה שמייקר את מחיר הזרוע זה לא החומר משום שאין בזרוע הרבה חומר. זה אומר שהפער בין 12 ל-9 אינטש מבחינת שימוש בחומר הוא אינו יקר. זרוע יקרה בזכות המכניקה שלה. ככל שהיא מורכבת יותר, משוכללת יותר, מהונדסת יותר. כך היא יקרה יותר. לאורך השפעה זניחה על המחיר.
בעד 12 אינטש.
נכון. אבל גם זה תלוי מאוד באיכות הזרוע וההנדסה שלה. ישנן זרועות 12 אינטש שהן פחות טובות מה-9 אינטש של אותו דגם או לפחות אין הסכמה מלאה שהן טובות יותר. יחד עם זאת, ישנן זרועות 9 אינטש צפות שמאזנות את עצמן בהתאם לעובי התקליט (כמו vta דינמי משתנה). זה קיים גם ב-9 וגם ב-12 אינטש. בנוסף, ישנן זרועות (כמו שלי למשל) שמאפשרות לך ״לתכנת״ את הזרוע בהתאם לעובי התקליט בלחיצת כפתור (או סיבוב לייתר דיוק).
יכולים להתווכח עד מחר. שינוי מקבילות של הזרוע, גם בזווית קלה ביותר, על מערכת שקופה ומאוזנת, מהווה שינוי דרמטי בצליל. מדענים אינם יכולים להוכיח אחרת משום שהם לא בדקו את השינוי הזה על כל המערכות. יש כאלה שרגישות לזה יותר ויש פחות. בלי קשר, אשמח לראות סימוכין לבדיקה המדעית הזו. לגבי העניין של התביעה והירידה ממנה אין משמעות לכך. זה לא אומר שהוא צודק או טועה. לפעמים פשוט אין כוח להתעסק עם זה. אבל שוב, שלח אותי לאותו מחקר.
כבר דיברנו על פערי המחירים. הם זניחים ביחס למחיר הזרוע. יחד עם זאת, אינני יודע כמה אתה מעודכן בגזרה האנלוגית, אבל רובן המוחלט של הזרועות משתמשים בחומרים מודרנים מרוכבים.
תמיד כדאי לפרט.
גם יום שקט לכולם
נמר
נתחיל בטענות נגד 12 אינטש.
עד שזה הפך בשנים האחרונות שוב לאופנה להוציא אותם מהנפטלין. מצאתי עוד כמה הבדלים - חלק מהם בעד זרועות ארוכות - חלק נגד. זה מעניין. אספתי חלק מהסיבות. זה לא הכל, אבל הנה עוד כמה:
זה לא הפך לאופנה. זה עניין של התאמה ותקציב. זרועות 12 אינטש תמיד היו וישארו.
1) עיוות ממוצע משגיאות מעקב של זרוע 9 אינץ' הוא 0.85% ושל 12 אינץ' הוא 0.67%. חלק שמנסים להרשים לטובת הזרועות הארוכות אומרים שזה 20% של שיפור. אבל בפועל זה בסך הכל 0.18% פחות עיוות. זה בכלל לא שמיע באוזן ברוב התדרים.
השגיאות תלויות בזרוע, באיכות הבניה ובטכנולוגיה עצמה. אי אפשר להכליל שאלה הם הפערים בכל הזרועות ולכן הבדיקה הזו אינה רלוונטית. יחד עם זאת, זה לא רק עניין של עיוות. זה גם עניין של אופי הצליל של הזרוע בין 9 ל-12 אינטש. יש מצבים בהן ה-12 אינטש (או ה-9) בהירות יותר, יש נטרליות ויש כאלה שצובעות. יש גם כאלה שמחממות את הצליל ויש סתומות. כל זה, בהבדלים בניהן, לא קשור רק לאחוזי עיוות ואחוזי עיוות בפערים של 1 אחוז אינם שמיעים גם (לטענת רבים). אבל יש יכולות אחרות מלבד עיוות ואת זה פרטתי.
2) זרועות ארוכות יותר מייצרות נדנדה ארוכה יותר ואז צריך לאזן אותן עם משקולת כבדה יותר. זה מגדיל את המשקל (מסה) של הזרוע. ואז, יש גם בעיה שככל שהראש יושב יותר רחוק מהציר של הזרוע יש לו תנופה יותר גדולה של כוח אינרציה וזה אומר מסה אפקטיבית גדולה יותר.
זרועות כבדות הן משהו של העבר והן לא מתאימות בצורה טובה לרוב הראשים המודרנים רק בעיקר לראשים היקרים יותר MC שהם באים עם קפיציות קשיחה יחסית. אם כבר מרכיבים ראש יקר על זרוע אולי ההבדל העיקרי הוא בראש ולא בזרוע?
מאיפה הבאת את המסקנה המסומנת באדום? מסה אפקטיבית גבוהה יש גם לזרועות 9 אינטש של אייקדה. זה לא שייך רק לאורך הזרוע אם כי גם לחומרים ממנו היא עשויה. ישנן זרועות 12 אינטש קלות יותר מ-9 אינטש אחרות.
3) זרועות ארוכות יותר רגישות יותר לבעיה שנקראת רזוננס שזה רעידות.
כמה שהזרוע יותר ארוכה, היא גם יותר גמישה ופחות קשיחה ויותר רגישה לבעיה הזו. אפשר להתגבר על זה באמצעות חומרים מורכבים מודרניים אבל הזרועות הישנות בנו אותם הרבה לפני שהיו חומרים כאלה.
על הרזוננס מתגברים. תלוי בתקציב ובפיתוח. מי שרוצה 12 אינטש בשקל יהיה בבעיה. אבל אנחנו לא מדברים על זרועות מהסוג הזה כאן. בעיית הגמישות אינה קיימת כלל. זרועות מחומרים מרוכבים יש גם ב-9 אינטש. בפוסט הזה הבחור מחפש זרוע מודרנית. לכן, החלק הזה בתגובה שלך הוא לא רלוונטי לדיון. במילים אחרות ״בשר מיותר״.
4) זרועות ארוכות מתאימות לפטפונים עם בסיס גדול יותר שנקרא פלינת' בגלל האורך. אם הפלינת' גדול יותר כל הפטפון רגיש יותר לבעיה שהסברתי קודם - רזוננס בגלל שפשוט יש יותר שטח מושפע.
כל פטיפון ניתן להתאים לקבלת זוע 12 אינטש. ועל בעיית הרזוננס כבר דיברנו. לזה יש פתרונות ומשתמשים בהן אומנם לא ביטלו רזוננס לחלוטין אך גם לא ביטלו ב-9 אינטש. איפה יש יותר? תלוי בזרוע.
5) מחיר - זרועות ארוכות יקרות יותר. ישנות הם וינטאז' שאספנים אוהבים, חדשות יותר יקרות כי כוללות חומרים מורכבים וכל מיני אלמנטים של פאסון.
הפערים במחירים זניחים יחסית למחיר הזרוע. יש שימוש בחומרים מרוכבים (לא מורכבים - מרוכבים) גם יחסית בזול. לדוגמא: פרוג׳קט עושים זרועות לא יקרות מקרבון. יש גם זרועות העשויות ממגנזיום ומשילובים של עץ. יש כאלה מאלומניום תעופתי מיוחד. מה שמייקר את מחיר הזרוע זה לא החומר משום שאין בזרוע הרבה חומר. זה אומר שהפער בין 12 ל-9 אינטש מבחינת שימוש בחומר הוא אינו יקר. זרוע יקרה בזכות המכניקה שלה. ככל שהיא מורכבת יותר, משוכללת יותר, מהונדסת יותר. כך היא יקרה יותר. לאורך השפעה זניחה על המחיר.
בעד 12 אינטש.
1) זרועות ארוכות יותר מקטינות שגיאה אחרת שגורמת לעיוות במישור הזווית של המחט ביחס לניצב התקליט - שזה נקרא VTA. זה פשוט בגלל שכמה שהאורך של הזרוע יותר גדול, שינויים בזווית של המחט בגלל עקמומיות של התקליט והפלטה, עובי של תקליטים שונים ואיזון של הפטפון פחות משפיעים.
נכון. אבל גם זה תלוי מאוד באיכות הזרוע וההנדסה שלה. ישנן זרועות 12 אינטש שהן פחות טובות מה-9 אינטש של אותו דגם או לפחות אין הסכמה מלאה שהן טובות יותר. יחד עם זאת, ישנן זרועות 9 אינטש צפות שמאזנות את עצמן בהתאם לעובי התקליט (כמו vta דינמי משתנה). זה קיים גם ב-9 וגם ב-12 אינטש. בנוסף, ישנן זרועות (כמו שלי למשל) שמאפשרות לך ״לתכנת״ את הזרוע בהתאם לעובי התקליט בלחיצת כפתור (או סיבוב לייתר דיוק).
יש המון חומר על VTA ויש גם המון וויכוחים שאומרים שצריך שינוי עצום בגובה של הזרוע כדי שהזווית הזו תהיה שמיעה. יש אפילו עורך מגזין Hi-Fi+ נחשב באנגליה שהתבזה קשות עם טענות בעד הזווית הזאת שמדענים הוכיחו כשטויות לא נכונות. אותו עורך, הוא גם תומך נלהב, בזרועות 12 אינץ' והוא סוג של גורו ידוע לפצנות אודיופילית. הוא ניסה לאיים על המדענים במשפטי תביעה אבל ירד מזה.
יכולים להתווכח עד מחר. שינוי מקבילות של הזרוע, גם בזווית קלה ביותר, על מערכת שקופה ומאוזנת, מהווה שינוי דרמטי בצליל. מדענים אינם יכולים להוכיח אחרת משום שהם לא בדקו את השינוי הזה על כל המערכות. יש כאלה שרגישות לזה יותר ויש פחות. בלי קשר, אשמח לראות סימוכין לבדיקה המדעית הזו. לגבי העניין של התביעה והירידה ממנה אין משמעות לכך. זה לא אומר שהוא צודק או טועה. לפעמים פשוט אין כוח להתעסק עם זה. אבל שוב, שלח אותי לאותו מחקר.
2) היום אפשר לבנות מחומרים מורכבים ומודרניים ותכנון חדיש זרועות ארוכות שפותרות את רוב הבעיות כתוצאה מהאורך שלהם. מצד שני, הם יהיה יקרות יותר מאשר זרועות סטנדרטיות 9 אינץ' שתוכננו לאותם ביצועים.
כבר דיברנו על פערי המחירים. הם זניחים ביחס למחיר הזרוע. יחד עם זאת, אינני יודע כמה אתה מעודכן בגזרה האנלוגית, אבל רובן המוחלט של הזרועות משתמשים בחומרים מודרנים מרוכבים.
.עכשיו אני חושב שיש יותר בשר לקבל החלטה. אני חושב שלא כל מה שנוצץ ויקר הוא אוטמטית יותר טוב.
נראה לי גם שהרבה המלצות כאן נזרקות סתם לאוויר כשהרבה פעמים בכלל הממליצים אין להם מושג ברור על מה הם מדברים. קראתי כאן הודעה של אחד הממליצים כשהוא משתמש במושגים כמו 'מסה' ו'מסה אפקטיבית' בהקשר שגוי עם דוגמה לא קשורה. אני לא חושב שהוא מבין את המושגים האלה ואני לא חושב שצריך להתייחס להמלצות כאלה ברצינות. עם כבר ממליצים - כדאי לנמק
תמיד כדאי לפרט.
לילה טוב ושקט לכולם
גם יום שקט לכולם
שלמה
נמר
נערך לאחרונה ב: