שידרוג זרוע לפטיפון


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
תגובה לשלמה היקר.

נתחיל בטענות נגד 12 אינטש.

עד שזה הפך בשנים האחרונות שוב לאופנה להוציא אותם מהנפטלין. מצאתי עוד כמה הבדלים - חלק מהם בעד זרועות ארוכות - חלק נגד. זה מעניין. אספתי חלק מהסיבות. זה לא הכל, אבל הנה עוד כמה:

זה לא הפך לאופנה. זה עניין של התאמה ותקציב. זרועות 12 אינטש תמיד היו וישארו.

1) עיוות ממוצע משגיאות מעקב של זרוע 9 אינץ' הוא 0.85% ושל 12 אינץ' הוא 0.67%. חלק שמנסים להרשים לטובת הזרועות הארוכות אומרים שזה 20% של שיפור. אבל בפועל זה בסך הכל 0.18% פחות עיוות. זה בכלל לא שמיע באוזן ברוב התדרים.

השגיאות תלויות בזרוע, באיכות הבניה ובטכנולוגיה עצמה. אי אפשר להכליל שאלה הם הפערים בכל הזרועות ולכן הבדיקה הזו אינה רלוונטית. יחד עם זאת, זה לא רק עניין של עיוות. זה גם עניין של אופי הצליל של הזרוע בין 9 ל-12 אינטש. יש מצבים בהן ה-12 אינטש (או ה-9) בהירות יותר, יש נטרליות ויש כאלה שצובעות. יש גם כאלה שמחממות את הצליל ויש סתומות. כל זה, בהבדלים בניהן, לא קשור רק לאחוזי עיוות ואחוזי עיוות בפערים של 1 אחוז אינם שמיעים גם (לטענת רבים). אבל יש יכולות אחרות מלבד עיוות ואת זה פרטתי.


2) זרועות ארוכות יותר מייצרות נדנדה ארוכה יותר ואז צריך לאזן אותן עם משקולת כבדה יותר. זה מגדיל את המשקל (מסה) של הזרוע. ואז, יש גם בעיה שככל שהראש יושב יותר רחוק מהציר של הזרוע יש לו תנופה יותר גדולה של כוח אינרציה וזה אומר מסה אפקטיבית גדולה יותר.
זרועות כבדות הן משהו של העבר והן לא מתאימות בצורה טובה לרוב הראשים המודרנים רק בעיקר לראשים היקרים יותר MC שהם באים עם קפיציות קשיחה יחסית. אם כבר מרכיבים ראש יקר על זרוע אולי ההבדל העיקרי הוא בראש ולא בזרוע?

מאיפה הבאת את המסקנה המסומנת באדום? מסה אפקטיבית גבוהה יש גם לזרועות 9 אינטש של אייקדה. זה לא שייך רק לאורך הזרוע אם כי גם לחומרים ממנו היא עשויה. ישנן זרועות 12 אינטש קלות יותר מ-9 אינטש אחרות.

3) זרועות ארוכות יותר רגישות יותר לבעיה שנקראת רזוננס שזה רעידות.
כמה שהזרוע יותר ארוכה, היא גם יותר גמישה ופחות קשיחה ויותר רגישה לבעיה הזו. אפשר להתגבר על זה באמצעות חומרים מורכבים מודרניים אבל הזרועות הישנות בנו אותם הרבה לפני שהיו חומרים כאלה.

על הרזוננס מתגברים. תלוי בתקציב ובפיתוח. מי שרוצה 12 אינטש בשקל יהיה בבעיה. אבל אנחנו לא מדברים על זרועות מהסוג הזה כאן. בעיית הגמישות אינה קיימת כלל. זרועות מחומרים מרוכבים יש גם ב-9 אינטש. בפוסט הזה הבחור מחפש זרוע מודרנית. לכן, החלק הזה בתגובה שלך הוא לא רלוונטי לדיון. במילים אחרות ״בשר מיותר״.

4) זרועות ארוכות מתאימות לפטפונים עם בסיס גדול יותר שנקרא פלינת' בגלל האורך. אם הפלינת' גדול יותר כל הפטפון רגיש יותר לבעיה שהסברתי קודם - רזוננס בגלל שפשוט יש יותר שטח מושפע.

כל פטיפון ניתן להתאים לקבלת זוע 12 אינטש. ועל בעיית הרזוננס כבר דיברנו. לזה יש פתרונות ומשתמשים בהן אומנם לא ביטלו רזוננס לחלוטין אך גם לא ביטלו ב-9 אינטש. איפה יש יותר? תלוי בזרוע.

5) מחיר - זרועות ארוכות יקרות יותר. ישנות הם וינטאז' שאספנים אוהבים, חדשות יותר יקרות כי כוללות חומרים מורכבים וכל מיני אלמנטים של פאסון.

הפערים במחירים זניחים יחסית למחיר הזרוע. יש שימוש בחומרים מרוכבים (לא מורכבים - מרוכבים) גם יחסית בזול. לדוגמא: פרוג׳קט עושים זרועות לא יקרות מקרבון. יש גם זרועות העשויות ממגנזיום ומשילובים של עץ. יש כאלה מאלומניום תעופתי מיוחד. מה שמייקר את מחיר הזרוע זה לא החומר משום שאין בזרוע הרבה חומר. זה אומר שהפער בין 12 ל-9 אינטש מבחינת שימוש בחומר הוא אינו יקר. זרוע יקרה בזכות המכניקה שלה. ככל שהיא מורכבת יותר, משוכללת יותר, מהונדסת יותר. כך היא יקרה יותר. לאורך השפעה זניחה על המחיר.

בעד 12 אינטש.

1) זרועות ארוכות יותר מקטינות שגיאה אחרת שגורמת לעיוות במישור הזווית של המחט ביחס לניצב התקליט - שזה נקרא VTA. זה פשוט בגלל שכמה שהאורך של הזרוע יותר גדול, שינויים בזווית של המחט בגלל עקמומיות של התקליט והפלטה, עובי של תקליטים שונים ואיזון של הפטפון פחות משפיעים.

נכון. אבל גם זה תלוי מאוד באיכות הזרוע וההנדסה שלה. ישנן זרועות 12 אינטש שהן פחות טובות מה-9 אינטש של אותו דגם או לפחות אין הסכמה מלאה שהן טובות יותר. יחד עם זאת, ישנן זרועות 9 אינטש צפות שמאזנות את עצמן בהתאם לעובי התקליט (כמו vta דינמי משתנה). זה קיים גם ב-9 וגם ב-12 אינטש. בנוסף, ישנן זרועות (כמו שלי למשל) שמאפשרות לך ״לתכנת״ את הזרוע בהתאם לעובי התקליט בלחיצת כפתור (או סיבוב לייתר דיוק).

יש המון חומר על VTA ויש גם המון וויכוחים שאומרים שצריך שינוי עצום בגובה של הזרוע כדי שהזווית הזו תהיה שמיעה. יש אפילו עורך מגזין Hi-Fi+ נחשב באנגליה שהתבזה קשות עם טענות בעד הזווית הזאת שמדענים הוכיחו כשטויות לא נכונות. אותו עורך, הוא גם תומך נלהב, בזרועות 12 אינץ' והוא סוג של גורו ידוע לפצנות אודיופילית. הוא ניסה לאיים על המדענים במשפטי תביעה אבל ירד מזה.

יכולים להתווכח עד מחר. שינוי מקבילות של הזרוע, גם בזווית קלה ביותר, על מערכת שקופה ומאוזנת, מהווה שינוי דרמטי בצליל. מדענים אינם יכולים להוכיח אחרת משום שהם לא בדקו את השינוי הזה על כל המערכות. יש כאלה שרגישות לזה יותר ויש פחות. בלי קשר, אשמח לראות סימוכין לבדיקה המדעית הזו. לגבי העניין של התביעה והירידה ממנה אין משמעות לכך. זה לא אומר שהוא צודק או טועה. לפעמים פשוט אין כוח להתעסק עם זה. אבל שוב, שלח אותי לאותו מחקר.

2) היום אפשר לבנות מחומרים מורכבים ומודרניים ותכנון חדיש זרועות ארוכות שפותרות את רוב הבעיות כתוצאה מהאורך שלהם. מצד שני, הם יהיה יקרות יותר מאשר זרועות סטנדרטיות 9 אינץ' שתוכננו לאותם ביצועים.

כבר דיברנו על פערי המחירים. הם זניחים ביחס למחיר הזרוע. יחד עם זאת, אינני יודע כמה אתה מעודכן בגזרה האנלוגית, אבל רובן המוחלט של הזרועות משתמשים בחומרים מודרנים מרוכבים.

עכשיו אני חושב שיש יותר בשר לקבל החלטה. אני חושב שלא כל מה שנוצץ ויקר הוא אוטמטית יותר טוב.
נראה לי גם שהרבה המלצות כאן נזרקות סתם לאוויר כשהרבה פעמים בכלל הממליצים אין להם מושג ברור על מה הם מדברים. קראתי כאן הודעה של אחד הממליצים כשהוא משתמש במושגים כמו 'מסה' ו'מסה אפקטיבית' בהקשר שגוי עם דוגמה לא קשורה. אני לא חושב שהוא מבין את המושגים האלה ואני לא חושב שצריך להתייחס להמלצות כאלה ברצינות. עם כבר ממליצים - כדאי לנמק
.

תמיד כדאי לפרט.


לילה טוב ושקט לכולם

גם יום שקט לכולם


נמר
 
נערך לאחרונה ב:

shlomni

מושעה
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
0
אני אתייחס ברמה העקרונית לחלק מהטענות אבל לפני כן אני חייב להבהיר שאני מוחה כאן על ההתלהמות בהודעה הראשונה שלך. אם אתה עייף אתה לא חייב להגיב. לזרוק כפפות לזירה, לעשות קולות של ברוס לי ולצעוק ״יאללה מכות״ - הם הרגלים שלקוחים מהעולם שלך. העולם הזה זר לי. אתה לא תחנך אותי כאן. אני יכול להיות אבא שלך וממש לא מעניין אותי מה הציפיות שלך ממני כשאני קם בבוקר. זה גם לא מעניין אף אחד אחר. הסגנון המוזיקלי המועדף עלי, המערכת שאני מחזיק והקשרים החברתיים שלי הם ענייני הפרטיים. אם אני ארגיש בנוח, אני אחשוף אותם בזמני וזה לא יהיה כתוצאה מיצר מציצנות של אף אחד כאן - ובטח לא שלך. אני מאוד מציע לך לחשוב פעמיים ושלוש לפני שאתה מעז להעיר למישהו מהמשתמשים בעניינים של 'גסות'. הגמל לא רואה את הדבשת שלו. לעניין:

השגיאות תלויות בזרוע, באיכות הבניה ובטכנולוגיה עצמה. אי אפשר להכליל שאלה הם הפערים בכל הזרועות ולכן הבדיקה הזו אינה רלוונטית. יחד עם זאת, זה לא רק עניין של עיוות...
זו לא הכללה - זה ממוצע כמו שציינתי.שגיאות עקיבה תלויות כמעט באופן באופן בלעדי בזווית העקיבה ביחס למשיק החריץ. כל השאר לא רלוונטי. כל מה שציינת נכון לגבי כל הזרועות ללא קשר לאורכן.
מאיפה הבאת את המסקנה המסומנת באדום?
זו עובדה. לראשי MC בחתך הצרכני העליון יש קשיחות קפיצית גבוהה יותר (באזור ה-30cu) מאשר לראשי MC עממיים יותר (23cu) וראשי MM מצויים (15 - 20 cu). באופן טבעי הם מתאמים לזרועות בעלות מסה אפקטיבית גבוהה יותר.
מסה אפקטיבית גבוהה יש גם לזרועות 9 אינטש של אייקדה.
נו? אז מה? מצאת לך את הדוגמא הכי קיצונית שיש בעולם. הן ידועות במסה אפק' גבוהה. ל-407 CR-1 של IKEDA זרוע 16 אינץ' - יש 32 גרם של מסה אפק'. כמעט בלתי נתפס!!! האתגר האמיתי עכשיו, מעבר לדקלום של דוגמאות קיצון הוא לראות אותך מוצא ראש מתאים לזרוע הזו.
זה לא שייך רק לאורך הזרוע אם כי גם לחומרים ממנו היא עשויה. ישנן זרועות 12 אינטש קלות יותר מ-9 אינטש אחרות.
לא! יש לי חדשות בשבילך. משקל ומסה אפקט' של זרוע הם שני דברים שונים לחלוטין. כמו שמלפפון הוא יותר ירוק מארוך בגלל שהוא ירוק גם לרוחב וגם לאורך - כך גם מסה אפקטיבית. יחס הנדנדה בין שני חלקי הזרוע נשמר בין היא עשויה מבטון או בין אם היא עשויה מבלסה. אורך הזרוע בחלקה הקדמי הוא הגורם המשפיע ביותר על מסה אפק', כמו גם המשקל בקצה שלה. מכיוון שהמשקל בקצה פחות או יותר בזרועות 9 וזרועות 12, האורך הוא הפקטור המשפיע ביותר על המסה האפק'. כאילו שזה לא מספיק, בגלל האורך הזה, צריך להשתמש במשקולת כבדה יותר בצד האחורי - וגם זה, אחד הגורמים המשפיעים ביותר על המסה האפק'. לחומר ממנו עשויה הזרוע יש השפעה שולית על המסה האפק'. מדובר כאן במומנט של אנרציה (תאוצה) ולא במשקל. היחס מבוטא בצורה מתמטית וכולנו יודעים שזה לא התחום האהוב עליך - אז אחסוך מכולם את הנוסחה. בן-אדם, אתה חייב לעבוד על הקטע הזה. המונחים מתבלבלים לך כל הזמן. זה לא מקצועי, לא הגיוני ואפילו די מביך. בשיא הרצינות - תעבוד על זה.
על הרזוננס מתגברים.
בקושי. זו בעיה הנדסית חריפה מאוד. אם כבר מתגברים - ויוצרים מודל זרוע מוצלח, הוא מלווה סידרה שלימה של זרועות והתכנון נמכר לצדדים שלישיים (ראו דוגמת ריגה RB-250 הנפוצה). אחת הדרכים והעקרונות ההנדסיים להתגבר על רזוננסים היא קשיחות של הזרוע (rigid). האורך, בעסק הזה, מהווה מכשלה. ככל שהזרוע ארוכה יותר - הקשיחות שלה נמוכה יותר. (פיתול, אורך, גמישות... בחר אסוציאציה מתאימה).
בפוסט הזה הבחור מחפש זרוע מודרנית. לכן, החלק הזה בתגובה שלך הוא לא רלוונטי לדיון. במילים אחרות ״בשר מיותר״.
טוב, זה כבר ממש יהיר מצידך. אם היית רוצה לעזור לבחור הזה במקום להפגין יוקרה ויוקרתיות תוך שליחתו להחליף פטפון, היית יכול להפנות אותו ל-SME M2. הפטפון שלו מגיע עם TP-250 ואם יש לו גם ריגה RB-300 הוא בהחלט יכול לממן זרוע שתפורה על הפטפון שלו כמו כפפה. במקום זאת שלחת אותו להחליף פטפון.
כל פטיפון ניתן להתאים לקבלת זוע 12 אינטש
ממש לא! זו גאומטריה פשוטה של בית ספר תיכון. זרוע 12 אינטץ' מחייבת מרחק ציר לציר של כ-300 מ"מ לעומת 235 מ"מ בזרועות 9 אינץ'. זה יותר משישה ס"מ!!! אצל פותח השרשור למשל, אין כזה לוקסוס. למעשה, ברוב הפטפונים אין מקום לשינוי הזה.
הפערים במחירים זניחים יחסית למחיר הזרוע
פער במחיר - הוא תמיד ביחס למחיר ולא צריך לציין את המובן מאליו. לעומת זאת 'זניח' זה תמיד ביחס להכנסה ורמת החיים של הרוכש. על זה אין לי וויכוח. במושגים של אנשים שכירים כמוני הפערים כאן במחירים של זרועות SME Series V במחיר של 2750 ליש"ט אל מול SME Series V12 במחיר של 4002 ליש"ט לא נראים לי זניחים בכלל. גם לא כאן בעמוד של SME. אין לי מושג על מה אתה מבסס את הטענה הזו. על פניו - מופרך.
יש שימוש בחומרים מרוכבים (לא מורכבים - מרוכבים) גם יחסית בזול. לדוגמא: פרוג׳קט עושים זרועות לא יקרות מקרבון.
ברצינות? אתה מתקן לי שגיאות? מי פילל ומי מילל. מה אמרנו על הדבשת של הגמל... תשמע יש גבול לאירוניה. ניחא 'גסות' זה נתון לפרשנות אבל שגיאות כתיב? אתה? תתרחק מזה. אתה האחרון שיש לו זכות. ואגב הזרועות של pro-ject לא ראויות להתייחסות.
יכולים להתווכח עד מחר. שינוי מקבילות של הזרוע, גם בזווית קלה ביותר, על מערכת שקופה ומאוזנת, מהווה שינוי דרמטי בצליל. מדענים אינם יכולים להוכיח אחרת משום שהם לא בדקו את השינוי הזה על כל המערכות.
זה כבר טיעון מן הבורות. הנושא נטחן עד דק ומעוז הפלצנות האודיופילית, רוי גרגורי, העורך של Hi-Fi+ אכל את הכובע. זה היה מזמן וזה היה מפורסם ואני נורא מתפלא שאתה לא מכיר את הסיפור הזה. היחידים שנושא ה-VTA משחק אצלהם תפקיד הם בעלי אינטרסים מסחריים שמשבשים את הנושא בכוונה וכאלה שטריגונומטריה בסיסית ברמה תיכונית נשמעת להם מסובכת נורא. אנשים שלא מבינים את הקשר בין אורכי היתר והניצבים והזוויות שביניהן במשולש ישר זווית - ממשיכים להתשמש בטעונים האלה. זה מגוחך ולא ראוי לדיון נוסף. אם לה היה לך זמן להתעדכן מאז 2004 תוכל לראות את הטענות כאן. זהו מאמר של ג'ף האסבנד מהמגזין TNT Audio משנת 2004. ממש מפליא שאתה לא מכיר. קלסיקה אמיתית. כאן נתקלתי במאמר של מישהו בעברית שנראה כאילו העתיק חלקים גדולים מהמאמר באנגלית. אגב במאמר המקורי של TNT טוענים שהמכניזם המגושם הזה של VTA מתכוונן - הוא אחד הדברים הגרועים ביותר שאפשר לתקוע בזרוע. יש לזה הסבר מרתק. אני בטוח שתמצא בזה עניין אישי.
אינני יודע כמה אתה מעודכן בגזרה האנלוגית, אבל רובן המוחלט של הזרועות משתמשים בחומרים מודרנים מרוכבים.
עכשיו קיבלת מושג. אני לא מעודכן בכל הח*א העכשווי אבל זה ממש מתבקש לומר לך שוב: ממש לא! רוב הזרועות בנויות מאלומיניום.

יום שקט ונעים. יש לך הרבה שיעורי בית לעשות. תנוח קצת ואל תתחצף לזקנים.

שלמה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני אתייחס ברמה העקרונית לחלק מהטענות אבל לפני כן אני חייב להבהיר שאני מוחה כאן על ההתלהמות בהודעה הראשונה שלך. אם אתה עייף אתה לא חייב להגיב. לזרוק כפפות לזירה, לעשות קולות של ברוס לי ולצעוק ״יאללה מכות״ - הם הרגלים שלקוחים מהעולם שלך. העולם הזה זר לי. אתה לא תחנך אותי כאן. אני יכול להיות אבא שלך וממש לא מעניין אותי מה הציפיות שלך ממני כשאני קם בבוקר. זה גם לא מעניין אף אחד אחר. הסגנון המוזיקלי המועדף עלי, המערכת שאני מחזיק והקשרים החברתיים שלי הם ענייני הפרטיים. אם אני ארגיש בנוח, אני אחשוף אותם בזמני וזה לא יהיה כתוצאה מיצר מציצנות של אף אחד כאן - ובטח לא שלך. אני מאוד מציע לך לחשוב פעמיים ושלוש לפני שאתה מעז להעיר למישהו מהמשתמשים בעניינים של 'גסות'. הגמל לא רואה את הדבשת שלו. לעניין:

שמע. אני אחליט בפורום שלי למי להגיב ולמי לא. עכשיו בפנייך שתי אופציות. הראשונה היא לקבל את זה שההודעה הראשונה שלך בפורום היתה שאנשים פה מקמבנים המלצות על פי אינטרסים היא לא מקובלת עלי. במידה ותגיב כך בפעם הבאה אתה פשוט לא תישאר כאן.

אין שום משמעות לגיל שלך. גיל הוא לא פקטור עבורי. וכשאתה בא לפורום, לדבר על תחום שאמור להיות כייפי, תבוא עם מצב רוח טוב או שתעשה כאילו אתה עם כזה. אם לא מצליח לך, צא מהפורום, גש החוצה, תן צרחה גדולה, תתפרק ותחזור. בפורום הזה אני מחליט מהו הלך הרוחות. זו דיקטטורה מוחלטת - אין דמוקרטיה.

ועכשיו לעניין.

זו לא הכללה - זה ממוצע כמו שציינתי.שגיאות עקיבה תלויות כמעט באופן באופן בלעדי בזווית העקיבה ביחס למשיק החריץ. כל השאר לא רלוונטי. כל מה שציינת נכון לגבי כל הזרועות ללא קשר לאורכן.
זו עובדה. לראשי MC בחתך הצרכני העליון יש קשיחות קפיצית גבוהה יותר (באזור ה-30cu) מאשר לראשי MC עממיים יותר (23cu) וראשי MM מצויים (15 - 20 cu). באופן טבעי הם מתאמים לזרועות בעלות מסה אפקטיבית גבוהה יותר.
נו? אז מה? מצאת לך את הדוגמא הכי קיצונית שיש בעולם. הן ידועות במסה אפק' גבוהה. ל-407 CR-1 של IKEDA זרוע 16 אינץ' - יש 32 גרם של מסה אפק'. כמעט בלתי נתפס!!! האתגר האמיתי עכשיו, מעבר לדקלום של דוגמאות קיצון הוא לראות אותך מוצא ראש מתאים לזרוע הזו
.

שורה תחתונה. ישנם לא מעט ראשים שיושבים מצויין עם האייקדה. כבר שיחקנו לא מעט עם הזרוע הזו. לגבי השאר, מדובר בפרטים טכנים מוכרים. אבל בפועל, יש פתרונות לכל זרוע. וכן, בכוונה הבאתי דוגמא קיצונית. אבל השאלה שלי היתה כיצד הגעת למסקנה שנישמע את הראש ולא את הזרוע. איך אתה מפריד בניהם?

לא! יש לי חדשות בשבילך. משקל ומסה אפקט' של זרוע הם שני דברים שונים לחלוטין. כמו שמלפפון הוא יותר ירוק מארוך בגלל שהוא ירוק גם לרוחב וגם לאורך - כך גם מסה אפקטיבית. יחס הנדנדה בין שני חלקי הזרוע נשמר בין היא עשויה מבטון או בין אם היא עשויה מבלסה. אורך הזרוע בחלקה הקדמי הוא הגורם המשפיע ביותר על מסה אפק', כמו גם המשקל בקצה שלה. מכיוון שהמשקל בקצה פחות או יותר בזרועות 9 וזרועות 12, האורך הוא הפקטור המשפיע ביותר על המסה האפק'. כאילו שזה לא מספיק, בגלל האורך הזה, צריך להשתמש במשקולת כבדה יותר בצד האחורי - וגם זה, אחד הגורמים המשפיעים ביותר על המסה האפק'. לחומר ממנו עשויה הזרוע יש השפעה שולית על המסה האפק'. מדובר כאן במומנט של אנרציה (תאוצה) ולא במשקל. היחס מבוטא בצורה מתמטית וכולנו יודעים שזה לא התחום האהוב עליך - אז אחסוך מכולם את הנוסחה. בן-אדם, אתה חייב לעבוד על הקטע הזה. המונחים מתבלבלים לך כל הזמן. זה לא מקצועי, לא הגיוני ואפילו די מביך. בשיא הרצינות - תעבוד על זה.

לא כתבתי שמסה אפקטיבית ומשקל הם אותו הדבר.

בקושי. זו בעיה הנדסית חריפה מאוד. אם כבר מתגברים - ויוצרים מודל זרוע מוצלח, הוא מלווה סידרה שלימה של זרועות והתכנון נמכר לצדדים שלישיים (ראו דוגמת ריגה RB-250 הנפוצה). אחת הדרכים והעקרונות ההנדסיים להתגבר על רזוננסים היא קשיחות של הזרוע (rigid). האורך, בעסק הזה, מהווה מכשלה. ככל שהזרוע ארוכה יותר - הקשיחות שלה נמוכה יותר. (פיתול, אורך, גמישות... בחר אסוציאציה מתאימה).

זו בעיה הנדסית שמשתלטים עליה בעזרת שילוב של חומרים שונים. באורכים הללו אין מכשול בהתייחס לחומרים שניתן לייצר מהן זרועות כיום.

טוב, זה כבר ממש יהיר מצידך. אם היית רוצה לעזור לבחור הזה במקום להפגין יוקרה ויוקרתיות תוך שליחתו להחליף פטפון, היית יכול להפנות אותו ל-SME M2. הפטפון שלו מגיע עם TP-250 ואם יש לו גם ריגה RB-300 הוא בהחלט יכול לממן זרוע שתפורה על הפטפון שלו כמו כפפה. במקום זאת שלחת אותו להחליף פטפון.

זה משום שאני מכיר את הבודי של הפטיפון הזה. הוא רחוק מלהיות בודי מושלם. מישל טכנודק עם rb300 יכול לסדר לו תוצאה טובה יותר משידרוג הזרוע. מה לעשות, לבודי עצמו יש משמעות.

ממש לא! זו גאומטריה פשוטה של בית ספר תיכון. זרוע 12 אינטץ' מחייבת מרחק ציר לציר של כ-300 מ"מ לעומת 235 מ"מ בזרועות 9 אינץ'. זה יותר משישה ס"מ!!! אצל פותח השרשור למשל, אין כזה לוקסוס. למעשה, ברוב הפטפונים אין מקום לשינוי הזה.

יש מתקנים לזרועות. אתה פשוט לא מעודכן.

פער במחיר - הוא תמיד ביחס למחיר ולא צריך לציין את המובן מאליו. לעומת זאת 'זניח' זה תמיד ביחס להכנסה ורמת החיים של הרוכש. על זה אין לי וויכוח. במושגים של אנשים שכירים כמוני הפערים כאן במחירים של זרועות SME Series V במחיר של 2750 ליש"ט אל מול SME Series V12 במחיר של 4002 ליש"ט לא נראים לי זניחים בכלל. גם לא כאן בעמוד של SME. אין לי מושג על מה אתה מבסס את הטענה הזו. על פניו - מופרך.
ברצינות? אתה מתקן לי שגיאות? מי פילל ומי מילל. מה אמרנו על הדבשת של הגמל... תשמע יש גבול לאירוניה. ניחא 'גסות' זה נתון לפרשנות אבל שגיאות כתיב? אתה? תתרחק מזה. אתה האחרון שיש לו זכות. ואגב הזרועות של pro-ject לא ראויות להתייחסות.

עכשיו אני גם יודע מי אתה. ולגבי הפערים במחירים. זה לא נחשב לפער גדול מבחינתי. ואגב, לא תיקנתי לך שגיאת כתיב. תיקנתי לך מילה שלמה שטעית בה. אבל לא משנה. יש לי זכות לעשות כל דבר שהוא לא עבירה על החוק. לגבי הזרועות של פרוג׳קט - לטעמי ערך מעולה לכסף.

זה כבר טיעון מן הבורות. הנושא נטחן עד דק ומעוז הפלצנות האודיופילית, רוי גרגורי, העורך של Hi-Fi+ אכל את הכובע. זה היה מזמן וזה היה מפורסם ואני נורא מתפלא שאתה לא מכיר את הסיפור הזה. היחידים שנושא ה-VTA משחק אצלהם תפקיד הם בעלי אינטרסים מסחריים שמשבשים את הנושא בכוונה וכאלה שטריגונומטריה בסיסית ברמה תיכונית נשמעת להם מסובכת נורא. אנשים שלא מבינים את הקשר בין אורכי היתר והניצבים והזוויות שביניהן במשולש ישר זווית - ממשיכים להתשמש בטעונים האלה. זה מגוחך ולא ראוי לדיון נוסף. אם לה היה לך זמן להתעדכן מאז 2004 תוכל לראות את הטענות כאן. זהו מאמר של ג'ף האסבנד מהמגזין TNT Audio משנת 2004. ממש מפליא שאתה לא מכיר. קלסיקה אמיתית. כאן נתקלתי במאמר של מישהו בעברית שנראה כאילו העתיק חלקים גדולים מהמאמר באנגלית. אגב במאמר המקורי של TNT טוענים שהמכניזם המגושם הזה של VTA מתכוונן - הוא אחד הדברים הגרועים ביותר שאפשר לתקוע בזרוע. יש לזה הסבר מרתק. אני בטוח שתמצא בזה עניין אישי.

נכון. המקבילות המשתנה זה בהחלט גרוע. זו הסיבה שאחת הזרועות הטובות שיש משלבת את האופציה הזו. לא אחת בעצם. כמה מהן. את המאמר בעברית לא קראתי וגם לא את המאמר באנגלית (אבל אני אקרא). אני מכיר את המערכת שלי וכיצד היא מושפעת משינוי זעיר במקבילות. רוצה לשמוע? בוא.

עכשיו קיבלת מושג. אני לא מעודכן בכל הח*א העכשווי אבל זה ממש מתבקש לומר לך שוב: ממש לא! רוב הזרועות בנויות מאלומיניום.

לא הבנתי את הניקוד כאן. האם אתה טוען שרוב הזרועות עשויות אלומניום או שהן ממש לא עשויות אלומניום?

יום שקט ונעים. יש לך הרבה שיעורי בית לעשות. תנוח קצת ואל תתחצף לזקנים.

אני לא מתחצף. אני מנהל את הפורום הזה. וממש לא מתאים לי שיכנס גולש חדש, מבין ככל שיהיה, עם אופי מוגלתי (לא שאני טוען שאתה כזה) שיגדף גולשים. יכולת לעשות את זה בצורה מכובדת יותר והכל היה עובר חלק. עכשיו שלוט בעצמך. זקן או לא זקן חסר משמעות עבורי.
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
עקרונית, זרוע ארוכה יותר מאפשרת פחות שגיאת עקיבה. מעשית, זרוע כזו מביאה עמה בעיות, כמו רזונאנס. מעשית, אפשר להתגבר על בעיות אלה באמצעות חומרים ו/או שיכוך מובנה. בפועל, יש זרועות שהגרסה הקצרה שלהן, כנראה, עדיפה (גרהאם B44, למשל);. יש כאלה שדווקא הארוכה, כנראה, טובה יותר (דה וינצ'י, למשל).
זרועות ארוכות היו תמיד, "16 בשנות החמישים, SME 3012 בשנות השישים. מסיבות שונות, גם של תכנון וייצור, גם בגלל התאמה לפטפונים "רגילים", גם בגלל שהבעיות הנ"ל לא היו פתירות באופן שהתעשייה הזאת עמדה בכך.
האופנה הזו, וכן יש אופנות באודיו, כמו בכל תחום, חזרה בשנים האחרונות. למשל, SME 309, נחשבה זרוע בינונית; אותה אחת ב-"12 312S (ומחומר אחר) זכתה להתלהבות רבתי, למרות מחירה הלא גבוה, ונרכשה על-ידי כמה מהמחשיבים את עצמם בתחום.
יש פטפונים שבנויים לקבל זרועות ארוכות, יש כאלה שלא. יש כאלה שפשר לעשות להם התאמה, יש כאלה שלא. מבנה נפרד לזרוע, עשוי להתאים לפטפוים מסוימים, לאחרים לא בהכרח.
ושני דברים לסיום: יש מספר התיחסויות לאותה זרוע בשתי גרסאות אורך; שווה לבדוק טרם התלהמות.
והנה השוואה חיננית של SME
http://www.sme.ltd.uk/uploads/images/ANGDIS309-12S.gif

לגבי מחיר: הפער הוא 1400 דולר http://store.acousticsounds.com/ind...archtext=Any&artistID=5478&ResultsPerPage=100

שווה? הרבה? עניין אחר.

ולגבי VTA: לא הבנתי את הטענה
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
שלום לך
אם הטענה היא כי VTA אינו משפיע על הצליל I beg to differ .
יש כמה נפשות אומללות באזור (ואם אני לא טועה ביחס לזהותך, אתה מכיר את כולן), שחוו יחד אתי את יסורי הקליטה של מגבר פונו, שכללו גם שינויים ב-VTA. הפערים, בסדר גדול של פלוס-מינוס 1-2 מ"מ, היו דרמטיים, מצליל צווחה של סופראן שהרעידה את המוח (זרוע גבוהה מדי), ועד מריחה של מיד בס (ההפך).
ובגובה הנכון, בגובה הנכון (של הזרוע).... שפתיים יישק (בסוף)
אין מצב שזווית המחט ביחס לתקליט לא תשתנה אם מרימים או מורידים את הזרוע. איך אמרת? גיאומטריה.
מכיוון שקל מאוד לשנות VTA בזרעו שלי, קל מאוד לשמוע (כן, לא בכל מערכת). כמובן, אתה מוזמן (אם אין לך בעיה עם כלב הרים פירינאי שהוא די גדול אבל מאוד נחמד).
חקסמח
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
למרות שאני ממעיט לכתוב, שלמה תפס את תשומת ליבי.
לא טעיתי. המטרה שלו היא להתנגח איתי ישירות בפורום וכפי שהוא כתב בפוסט האחרון שלו ״אין לי מושג איזו סופת *** הולכת לנשב לעברי״

ולכן. מכיוון שכן מדובר בטרול שפל. הוא נאלץ לעזוב אותנו.
 
נערך לאחרונה ב:

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
וכל זה בגלל שיהודה מבקש להחליף זרוע לפטיפון :בהלם:
מת על כל הפלצנים שמתפארים בנוסחאות מתמטיות וחישובים אין ספור.
ולבסוף מניעים את המערכת שלהם בעזרת מחרשה :מבולבל:
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
הי שלמה

רציתי רק לתקן אותך לגבי כמה שגיאות שכתבת:
הזרוע Ikeda IT-407 היא 12 אינץ׳ ולא 16 אינץ׳.
המסה האפקטיבית שלה היא אכן 32 גרם , וזה לא בעיה למצוא ראשים מתאימים, כולל כמובן הראשים של החברה עצמה.
אם היית בודק במחשבון ״קומפליינס״ היית רואה שראשים כבדים יחסית עם קומפליינס באזור ה5-7
נופלים בול- ומכאן לטעותך השניה- קשיחות גבוהה מתבטאת בערך נמוך ולא גבוה כמו שציינת, כלומר קומפליאנס של 5-12cu
מבטא קשיחות גבוהה ולא 30cu שזה נתון שלא קיים כמעט בראשי MC , אלא לרב בראשי shure MM / חלק מהאורטופונים וכו... והוא מבטא גמישות גבוהה מאוד ( מה שמצריך זרוע מאוד קלה).
אכן יש הרבה ראשים, בעיקר יפניים שמתאימים לזרועות כבדות יחסית , כגון Kondo, FR/Ikeda, koetsu, Denon dl-103 וכו.
ועוד נקודה חשובה מאוד לציון:
בזרוע כבדה כמו הIT-407 , שכאמור מתאימה לראשים הקשיחים ביותר בסקאלה, יש יכולת לשחק עם המסה האפקטיבית שלה
ולהתאימה כמעט לכל ראש נתון.... בזכות השלה הניתקת!
השלה בזרועות של איקדה החדשות שוקלת 22g ! למעשה בשוק קיימות שלות שונות מחומרים שונים מ 6g בערך , כך שלמעשה
יש לך מנעד במסה האפקטיבית של הזרוע מבערך 15g עד 32g. מעבר לכך, החלפת חומר השלה עם ראשים ספציפיים יכולה
לעזור בביטול רזוננסים שונים. ישנן אפילו חברות שממליצות על שלה ספציפית לראש שלהם- קרבון/ מגנזיום/ עץ או חומרים מורכבים אחרים- וכל חומר נותן אופי צליל קצת שונה כך שהראש ״סובל/נהנה״ מההתאמה הזו.

ולגבי VTA, זה מאוד תלוי בסוג הטיפ, ראשי MM , או טיפ ספרי כמו ב103 אולי יותר סלחניים ופחות רגישים, אבל אם איזה חכמולוג יטען שבטיפ shibata למשל אין הבדל בVTA ... אני אבקש ליצור קשר דחוף עם הרופא/ דילר שלו :)
 

נערך לאחרונה ב:

joda5

חבר משקיען
הודעות
1,027
מעורבות
96
נקודות
48
פיני נשמה בוקר טוב אני מעוניין בjelco ואני מתכוון ללכת לבני טסלר לגבי זה. אני לא בטוח אם הוא מתאים . רק רציתי רק לדעת האם יש מידע ? איזה זרוע אני צריך לטורנס ! לא רוצה את הרגה 300 ניראה לי כזה מזלזל . אני לא מבין בזה . יש לך רעיון מכיר יותר טוב?!
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
פיני נשמה בוקר טוב אני מעוניין בjelco ואני מתכוון ללכת לבני טסלר לגבי זה. אני לא בטוח אם הוא מתאים . רק רציתי רק לדעת האם יש מידע ? איזה זרוע אני צריך לטורנס ! לא רוצה את הרגה 300 ניראה לי כזה מזלזל . אני לא מבין בזה . יש לך רעיון מכיר יותר טוב?!
יהודה
אצלי מורכבת זרוע Jeco -750 עם ראש של AT-150-MLX.
על התוצאה(אני משוחד) אפשר לשאול חברים רבים שבאו לבקר.
וגם מביני עניין כמו זיפ ואו ה-פריק.
אך הפטיפון שלי שונה לחלוטין משלך,ואני מבין שהרכבת הזרוע הזו אצלך דורשת מתאם שאפשר לייצר.
צור קשר עם אחד מהם,ואו עם בני טסלר מאמין שתוכל לבצע.
לגבי התוצאה,אינני ערב לכך בגלל הפטיפון השונה.
בהצלחה :בעד:
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
הי,

Jelco 750D היא זרוע נהדרת, ומתחרה ישירות בכל זרוע עד מחיר כפול ממנה לערך. בהחלט קניה טובה מאוד.
התקנה אצלך תחייב שינוי בקדח של הזרוע - לא משהו שלא ניתן לבצע, אבל בגלל שהלוח אצלך הוא פרספקס, אין מקום לטעויות, ולכן כדאי מאוד שמישהו מקצועי יבצע.

לגבי ההערה על ה- RB300 - מהכרותי עם הזרוע, זה יותר עניין של תדמית (מוטעית) מאשר איכות בפועל. קח את הזרוע שלך הקיימת, שלח אותה לחיווט מחדש (נדמה לי ש- Audiofreek מתעסק בזה, ואם לא - יש אחרים בארץ), הוסף לה מנגנון VTA, והיא תשמע לא פחות טוב, ואולי גם יותר טוב (מעניין - צריך לבדוק פעם) מה- Jelco.

הייתי חושב על כך ברצינות לפני שהייתי רץ לבצע שינויים בפטיפון.

(ורד)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור