שאלת תקשורת, אודיו ואובייקטיביות.


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
נמר אני דורש מגבר אקיופז מתנת הנהלת די טאון
על הגילוי המוקדם :)

אני יודע מיד מי ניכנס לפורום. יכול לנתר טרולים שמחליפים שם משתמש. אני מקבל התראה, נותן תמיד לבנאדם הזדמנות. אולי ניכנס בשם אחר אבל רוצה לשנות את דרכו. כנראה שיש כאלה שלא יודעים איך עושים את זה. זה קרה בעבר, קורה עכשיו (הנה) ויקרה בעתיד.

אנחנו משוכלליפ.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
גיא, במחילה מכבודך. זו נראית לי כשאלת קיטבג שמטרתה לעורר דיון פרובוקטיבי.

+1
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
יש הרבה כאילו, זה נקרא מנויים בתשלום.

השאלה אם אחרי שהורגלנו לצרוך מידע בחינם תצליח לשכנע את הקהל לשלם עבור תוכן, כיום גם המודל זה לא ממש מצליח, לפחות לא באתרי חדשות ותוכן.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני רואה לא פעם בוינט מה שמופיע כידיעה עיתונאית והתוכן הוא לדעתי פרסומי ללא ערך חדשותי. פרסומות שמחופשות לידיעות.

אריה
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
אני רואה לא פעם בוינט מה שמופיע כידיעה עיתונאית והתוכן הוא לדעתי פרסומי ללא ערך חדשותי. פרסומות שמחופשות לידיעות.

אריה
Lie-net זה המיץ של הזבל.
תשקורת שמבצעת מניפולציות, שקרים והנדסה חברתית.
מידע פירסומי בחזות של כתבה נטולת פניות זה הדבר הכי פרווה שהם עושים.
חברים כבר יודעים שאין להם מה לשלוח לי לינקים משם. ממני נוני מוזס לא יקבל טראפיק.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
Lie-net, אהבתי.

אריה
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
Lie-net זה המיץ של הזבל.
תשקורת שמבצעת מניפולציות, שקרים והנדסה חברתית.
מידע פירסומי בחזות של כתבה נטולת פניות זה הדבר הכי פרווה שהם עושים.
חברים כבר יודעים שאין להם מה לשלוח לי לינקים משם. ממני נוני מוזס לא יקבל טראפיק.

YNET מהווה דוגמא קלאסית לתקשורת ששבויה בכוחם של המפרסמים, עד לשנות ה 2000 המצב היה שונה, הפרסומת המרכזית של העיתון לעולם לא תומחרה והיתה יוצאת למכרז בין המפרסמים השונים, אלו היו זמני הזהב של העיתון, בימים שהיה מונופול כוחו גבר על המפרסמים.
 

אוהד11

צוות האתר
הודעות
537
מעורבות
250
נקודות
63
הלו יש פיל בחדר..
זה קצת מוזר לדבר על אובייקטיביות של עיתונות כשמסביב הכל גועש בגלל, טוב לא ניכנס לזה. זה פורום אודיו
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
הלו יש פיל בחדר..
זה קצת מוזר לדבר על אובייקטיביות של עיתונות כשמסביב הכל גועש בגלל, טוב לא ניכנס לזה. זה פורום אודיו

אני אגש ישר לפיל, עיתונות אובייקטיבית לחלוטין מעולם לא היתה קיימת, גם במחקרים אקדמיים מוכנס נרטיב שהכותב מעוניין בהם, ברגע שאינך מדווח על עובדות נטו אתה כבר מכניס דעה גם אם אתה לא מכיר בכך.
יש הבדל בין כתיבה מקצועית ומאוזנת ובין זו שלא,לפעמים דווקא מה שלא כותבים הרבה יותר גרוע ממה שכן נכתב.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
אני אגש ישר לפיל, עיתונות אובייקטיבית לחלוטין מעולם לא היתה קיימת, גם במחקרים אקדמיים מוכנס נרטיב שהכותב מעוניין בהם, ברגע שאינך מדווח על עובדות נטו אתה כבר מכניס דעה גם אם אתה לא מכיר בכך.
יש הבדל בין כתיבה מקצועית ומאוזנת ובין זו שלא,לפעמים דווקא מה שלא כותבים הרבה יותר גרוע ממה שכן נכתב.
עובדות נטו??
נדיר. אולי בכתבי עת מדעיים.
והסיפור הידוע על הפרבדה:
במרוץ בין רוסי ואמריקני, ניצח האמריקאי. הפרבדה. סיפר שהרוסי הגיע שני, והאמריקאי לפני האחרון...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני יכול להעיד רק על האתר הזה.

אנחנו כותבים את מה שאנחנו שומעים, גם אלה ההוראות שמקבל כל כתב שלנו. גם אם המוצר נשמע לא מספיק טוב, זה יכתב ללא כחל וסרק.

אבל בסופו של דבר רוב הציוד שאנו סוקרים הוא ציוד טוב. יש מעט מאוד מוצרים שהם לא מספיק טובים.
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
עובדות נטו??
נדיר. אולי בכתבי עת מדעיים.
והסיפור הידוע על הפרבדה:
במרוץ בין רוסי ואמריקני, ניצח האמריקאי. הפרבדה. סיפר שהרוסי הגיע שני, והאמריקאי לפני האחרון...
מאמרים אקדמיים זה ג'ונגל נוסף. בייחוד בתחומים שאינם מדעי הטבע או הנדסה.
החל מהנושא שאתה חוקר (לשם מה וממי קיבלת גראנט) ועד למי אתה ומי הסוקרים ומי בעלי המגזין וכו' וכו'.
אני הרבה יותר נהנה לקרוא דיונים מאשר כתבות או מאמרים.
 

עידו_ט

חבר אתר
הודעות
46
מעורבות
9
נקודות
8
כחובב יין במקביל לתחביב של אאודיו/מוזיקה מבקש לידע שמבקר היין המשפיע ביותר ב-40 השנה האחרונות (שכעת נמצא לצערם/שמחתם של אנשים שונים במקצוע בדמדומי הקריירה שלו) רוברט פארקר , הקים לפני כ-40 שנה כתב עת (ובהמשך אתר אינטרנט) שסיקר יינות . כל הביקורות היו ביקורות עיוורות (כלומר היינות מכוסים ולא ניתן לדעת מהם) וכתב העת לא הכיל בכלל פרסומות וכל ההכנסות הגיעו רק מהמנויים . במהלך השנים היו ביקורות על כך שעקב השפעתו הרבה של פארקר (אוהב יינות מאוד גדושים בפרי ואלכוהול) יקבים החלו לייצר יינות המכוונים לטעמו כדי להשיג ביקורות טובות יותר אבל לגבי היושרה , בדר"כ לא היה ספק. באאודיו זה מעט קשה יותר כי אתה לא בוחן ציוד סולו אלא בקונטקסט של מערכת ויש עניין של סינרגייה אבל בכל מקרה יכול להיות שכמה מבקרי אאודיו נחשבים יכולים לנסות להקים אתר בתשלום, ללא פרסומות .
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
היי עידו. אני אסביר לך משהו בשביל שכולם יבינו.

להחזיק אתר עולה כסף ולא מעט. אני זוכר שניסו כאן בארץ לעשות כרטיס חבר לאתר אחר, עלה 50 ש״ח לשנה. התמורה היתה אחזקת האתר. כמה כרטיסי חבר נמכרו אתה חושב? מעט מאוד. לא מספיק בכלל בשביל להחזיק אתר כמו זה למשל. עם זאת, יש לתחזק את האתר ברמת הזמן שמושקע בו. אני מעלה ביקורת כל שלושה ימים בממוצע. תעשה חישוב כמה זמן ומשאבים זה דורש.

אתר שלא מביא ״אוכל״ הביתה או לפחות ״מאכיל״ את עצמו יפסיק בסופו של דבר לעשות ביקורות או שהביקורות יגיעו ״על הדרך״ כי המוצר נרכש, הגיע במקרה להאזנה וכאלה. לאט לאט, הביקורות יפסיקו והאתר יהפוך לבלוג שבו מקשקשים בכייף על אודיו. בסופו של דבר האתר ידעך והאינטרס להחזיק אותו (מעבר לקישקושי אודיו) יעלם או שמקימיו יכנסו אליו מתי שמתחשק להם.

פרסום הוא לא רק בשביל האתר. פרסום הוא גם בשביל הגולשים. בזכות הפרסומות החובב נחשף לעוד ועוד מוצרים (לא את כולם ניתן לסקור) ואביזרים שונים. לא מעט אודיופילים חדשים נחשפו למוצרים חדשים בזכות הפרסומות שכאן.

עצם הפרסום לא צריך להתפרש שאופציה לשיחותות או קומבינות. כאן, באתר הזה, היבואנים יודעים היטב שגם אם יפרסמו, יציגו בתערוכות וכ״ו, הביקורת תהיה אוביאקטיבית לחלוטין. כך היה, כך ישאר.
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
אתר שמפרסם ביקורות, כמו מגזין, בונה לעצמו מוניטין. המוניטין הוא האופן בו האתר מצטייר אצל קוראיו, הקהל. זה הנכס החשוב ביותר של אתר.

קהל זה חוכמת המונים, זה לא דבר טיפש או תמים, והקהל הוא זה שקורא את הביקורות על הניואנסים שבהן. באתר שלאורך זמן יתגלה במערומיו כי יתן ביקורות חיוביות למוצרים פח, הקהל פשוט יצביע ברגליים. לכן אמנות הביקורת מצד אחד והבאת המפרסמים בצורה של ביקורות לצד פרסומות מצד שני היא אמנות האיזון והניסוח, שכוללת גם את הדקות של לדעת מראש איזה מוצר לא לסקר למשל כי הביקורת תהיה קטילה וגמיזה כלשון אפרים קישון.

למי שזוכר - לפני שנים היה מגזין נלעג שנקרא בשם היומרני "אובייקטיבי" שאיתר חברות שהתחרו על נתח שוק והכין "תחקיר". בסיום הכנת "התחקיר" המגזין (זה שעמד בראשו) פנה למי ש"זכה" במקום הראשון והציע לו "לממן" את התחקיר ואת פרסומו במגזין בכסות של רצינות או במילים פשוטות לקנות את ה"תחקיר". רמאות לשמה, שנגמרה כך:
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3171809,00.html

צא ולמד: כשמשהו לא רציני, הבלוף יחשף מהר, אז אתר שמחזיק מעמד בסביבה תחרותית, כנראה שבנה לעצמו מוניטין. זה כל הסיפור.
 

עידו_ט

חבר אתר
הודעות
46
מעורבות
9
נקודות
8
רק נתתי דוגמא ולא התייחסתי לאתר זה או אחר. כתבתי במפורש שבנושא סטריאו קשה יותר לבצע סקירות עיוורות (למרות שלדעתי יש כאילו שעושים) כי יש גם עניין של התאמה בין הרכיבים . נניח שרוצים לבחון רמקולים שונים בצורה עיוורת - בהנחה שישנה מערכת קבועה והמשתנה הוא הרמקולים, ייתכן ורמקול ספציפי הוא מצויין אך השילוב שלו עם המגבר פחות טוב. כמו כן ברור שרק אתר בינלאומי עם עשרות אלפי מנויים יכול לבסס עצמו כלכלית על מנויים בלבד ללא פרסומות. הדבר לא אפשרי בעליל בישראל (וגם במדינות יותר גדולות).
 

אוהד11

צוות האתר
הודעות
537
מעורבות
250
נקודות
63
אני אגש ישר לפיל, עיתונות אובייקטיבית לחלוטין מעולם לא היתה קיימת, גם במחקרים אקדמיים מוכנס נרטיב שהכותב מעוניין בהם, ברגע שאינך מדווח על עובדות נטו אתה כבר מכניס דעה גם אם אתה לא מכיר בכך.
יש הבדל בין כתיבה מקצועית ומאוזנת ובין זו שלא,לפעמים דווקא מה שלא כותבים הרבה יותר גרוע ממה שכן נכתב.

גיא לא ניגשת לפיל, אפילו לא התקרבת אליו וטוב שכך, כי זה לא המקום.
אכן אין עיתונות אובייקטיבית וממילא אובייקטיביות היא רק מושג תיאורטי ואף דבר היוצא מפי אדם או תחת מקלדתו, אינו יכול להיות אובייקטיבי, אפילו אם הדובר הוא הדאלאי לאמה בכבודו ובעצמו.
אבל נדמה לי שדוקא על רקע אותו פיל שהזכרתי, כולנו מאוד ערים ומודעים לעד כמה עיתונות, כל עיתונות היא מוטה, קשורה באינטרסים, בכוחות שונים מסואבים יותר או פחות הפועלים מאחורי הקלעים ואין טעם לנהל את הדיון הזה כאן, הוא סתם יצור תחושות לא נעימות. ממילא אף אדם בר דעת לא מצפה מאף אדם אחר לאובייקטיביות.
מה שמוטל עלינו זה בדיוק כמו בעיתונות היומית, להיות מודעים ולהצליב אינפורמציה בין כמה מקורות שונים, אם מדובר באינפורמציה שחשובה עבורינו ולשים לב לכוחות הפועלים, עם הזמן אפשר למפות אותם.
למי שלא יצא להיתקל, יש ניתוח מאלף של מיפוי כוחות ושחקנים בשדה נתון שמודגם בספר "על הטלויזיה" של בורדייה.
ואם כבר הזכרתי את הדאלאי לאמה אז אסיים בציטוט של אמירה שלו שמזכירה לי כמה אני לא בכיוון.

"אנשים נועדו להיות נאהבים.
חפצים נועדו לשימוש.
העולם נמצא בכאוס
כי הפכנו את היוצרות."
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
כל יבואן אודיו אם היה מבין ביין היה מרוויח יותר...
אתה יודע כמה צרכני יין יש בעולם לעומת צרכני רמקולים?
כנס ביום שישי לחנות כמו בנא דרך היין ולחנות אודיו..
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור