לאחר הפסקה של שנים בתחביב חזרתי לשיגעון מלפני שלוש שנים עם בור גדול בציוד העכשוי וסוג של אמנזיה לגבי חוקי בניית המערכת.
שינוי במקום המגורים אילץ אותי למקם את המערכת בחדר שינה ריק בבית שגודלו 3.0X4.5. עם מגבר ישן בן 70 ואט וחוסר רצון לשוטט וללמוד בפורומים. החלטתי שאני מתחיל עם רמקולים וכמו חצי מהמדינה "נפלתי" קודם אצל אמיר ארמה שמשווק את רמקולי 'אופרה' בעלי השילוב שקוסם לכולם של צורה נאה, צליל מתוק והתאמה כמעט לכל מגבר ובחרתי את ה grand mezza, כשחיברתי אותם למגבר התחוור לי שאינני יכול כמעט לפתוח את הווליום מעבר לשעה 2 בחוגה ומגבר שהביא לי מבית יצרנם של הרמקולים לא שינה את העובדה שהרמקולים שבחנות נראו סבירים לגודל החדר בבית דה-פקטו התבררו כגדולים מידי אך מה שהכריע את הכף היתה נצילותם הגבוהה שביחד פשוט המערכת היתה בלתי ניתנת לשמיעה בחדר הנתון.
מאז זרמו הרבה רכיבים ושקלים שלימדו אותי מה שידעתי וכנראה שכחתי: החדר הוא הפקטור הראשוני והבילעדי לבחירת רכיבים וחייבת להיות התאמה בין גודלו הפיזי של הרמקול, יחידותיו ונצילותו!!! לגודל החדר.
שלא אובן לא נכון! רמקולי אופרה הם רמקולים מצויינים והבאתי אותם רק כדוגמה, היו אצלי בבית רמקולים דומים מבחינת גודל ונצילות ועם כולם היתה אותה בעיה שלשם השוואה בסלון האוברסייז שלי הכל נשמע בסדר איתם פרט להידהוד הבלתי נסבל של החלל.
אם הייתי משקיע בתחקיר מראש הייתי מבין שלחדר כמו שלי צריך רמקול או מדפי, ומי שחושב שריצפתיים מספקים חוויה יותר נכונה מוזיקלית כאלה בגובה של 1מ' מקסימום, פורט קידמי או תחתי עם ממברנות לא גדולות ונצילות ללא מקדם 9 בתחילתה היו ממלאים את השטר ולא מרוקנים את הארנק.
למתחילים ראו בזה שיעור חשוב, לוותיקים, אפשר להתחיל לסתור את האמור כמו שאתם אוהבים.
שינוי במקום המגורים אילץ אותי למקם את המערכת בחדר שינה ריק בבית שגודלו 3.0X4.5. עם מגבר ישן בן 70 ואט וחוסר רצון לשוטט וללמוד בפורומים. החלטתי שאני מתחיל עם רמקולים וכמו חצי מהמדינה "נפלתי" קודם אצל אמיר ארמה שמשווק את רמקולי 'אופרה' בעלי השילוב שקוסם לכולם של צורה נאה, צליל מתוק והתאמה כמעט לכל מגבר ובחרתי את ה grand mezza, כשחיברתי אותם למגבר התחוור לי שאינני יכול כמעט לפתוח את הווליום מעבר לשעה 2 בחוגה ומגבר שהביא לי מבית יצרנם של הרמקולים לא שינה את העובדה שהרמקולים שבחנות נראו סבירים לגודל החדר בבית דה-פקטו התבררו כגדולים מידי אך מה שהכריע את הכף היתה נצילותם הגבוהה שביחד פשוט המערכת היתה בלתי ניתנת לשמיעה בחדר הנתון.
מאז זרמו הרבה רכיבים ושקלים שלימדו אותי מה שידעתי וכנראה שכחתי: החדר הוא הפקטור הראשוני והבילעדי לבחירת רכיבים וחייבת להיות התאמה בין גודלו הפיזי של הרמקול, יחידותיו ונצילותו!!! לגודל החדר.
שלא אובן לא נכון! רמקולי אופרה הם רמקולים מצויינים והבאתי אותם רק כדוגמה, היו אצלי בבית רמקולים דומים מבחינת גודל ונצילות ועם כולם היתה אותה בעיה שלשם השוואה בסלון האוברסייז שלי הכל נשמע בסדר איתם פרט להידהוד הבלתי נסבל של החלל.
אם הייתי משקיע בתחקיר מראש הייתי מבין שלחדר כמו שלי צריך רמקול או מדפי, ומי שחושב שריצפתיים מספקים חוויה יותר נכונה מוזיקלית כאלה בגובה של 1מ' מקסימום, פורט קידמי או תחתי עם ממברנות לא גדולות ונצילות ללא מקדם 9 בתחילתה היו ממלאים את השטר ולא מרוקנים את הארנק.
למתחילים ראו בזה שיעור חשוב, לוותיקים, אפשר להתחיל לסתור את האמור כמו שאתם אוהבים.