רמקולים, גודל, נצילות, חדר.

  • פותח הנושא gds
  • פורסם בתאריך

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
לאחר הפסקה של שנים בתחביב חזרתי לשיגעון מלפני שלוש שנים עם בור גדול בציוד העכשוי וסוג של אמנזיה לגבי חוקי בניית המערכת.
שינוי במקום המגורים אילץ אותי למקם את המערכת בחדר שינה ריק בבית שגודלו 3.0X4.5. עם מגבר ישן בן 70 ואט וחוסר רצון לשוטט וללמוד בפורומים. החלטתי שאני מתחיל עם רמקולים וכמו חצי מהמדינה "נפלתי" קודם אצל אמיר ארמה שמשווק את רמקולי 'אופרה' בעלי השילוב שקוסם לכולם של צורה נאה, צליל מתוק והתאמה כמעט לכל מגבר ובחרתי את ה grand mezza, כשחיברתי אותם למגבר התחוור לי שאינני יכול כמעט לפתוח את הווליום מעבר לשעה 2 בחוגה ומגבר שהביא לי מבית יצרנם של הרמקולים לא שינה את העובדה שהרמקולים שבחנות נראו סבירים לגודל החדר בבית דה-פקטו התבררו כגדולים מידי אך מה שהכריע את הכף היתה נצילותם הגבוהה שביחד פשוט המערכת היתה בלתי ניתנת לשמיעה בחדר הנתון.
מאז זרמו הרבה רכיבים ושקלים שלימדו אותי מה שידעתי וכנראה שכחתי: החדר הוא הפקטור הראשוני והבילעדי לבחירת רכיבים וחייבת להיות התאמה בין גודלו הפיזי של הרמקול, יחידותיו ונצילותו!!! לגודל החדר.
שלא אובן לא נכון! רמקולי אופרה הם רמקולים מצויינים והבאתי אותם רק כדוגמה, היו אצלי בבית רמקולים דומים מבחינת גודל ונצילות ועם כולם היתה אותה בעיה שלשם השוואה בסלון האוברסייז שלי הכל נשמע בסדר איתם פרט להידהוד הבלתי נסבל של החלל.
אם הייתי משקיע בתחקיר מראש הייתי מבין שלחדר כמו שלי צריך רמקול או מדפי, ומי שחושב שריצפתיים מספקים חוויה יותר נכונה מוזיקלית כאלה בגובה של 1מ' מקסימום, פורט קידמי או תחתי עם ממברנות לא גדולות ונצילות ללא מקדם 9 בתחילתה היו ממלאים את השטר ולא מרוקנים את הארנק.
למתחילים ראו בזה שיעור חשוב, לוותיקים, אפשר להתחיל לסתור את האמור כמו שאתם אוהבים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
גם לי סיפרו את הסיפור שאסור רמקולים גדולים בחדר קטן, אבל חייתי בחדר 3.9x4.2 עם B&W 800D, ואהבתי את התוצאה.

נכון שבחדר כזה אי אפשר לנצל את כל מה שהרמקולים מסוגלים לתת, אבל בניצול החלקי הזה הם כנראה נשמעו טוב יותר מהרבה רמקולים אחרים, קטנים יותר או פחות.

כל מקרה לגופו, למעט אולי רמקולים שבהם הדרייברים מאוד רחוקים זה מזה, ונדרש מרחק מינימאלי מהמאזין כדי שתתקבל אינטגרציה ביניהם.

והנצילות כמעט ואינה שיקול לגבי חדר קטן, למעט במקרים שבהם הנצילות הגבוהה גורמת לכך שאי אפשר לשמוע חלש, או שכל שינוי מזערי בווליום גורם לשינוי ענק מדי בעוצמה, כך שאי אפשר לכוון ווליום לאופטימום הנדרש להאזנה.

עמיר
 

בעז

אוהב את התחום
הודעות
99
מעורבות
28
נקודות
18
זו תובנה חשובה מאד, בייחוד לאור הפסיכולוגיה\פתולוגיה של תאוות השדרוג שמאפיינת חלק מאתנו לעיתים.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
והנצילות כמעט ואינה שיקול לגבי חדר קטן, למעט במקרים שבהם הנצילות הגבוהה גורמת לכך שאי אפשר לשמוע חלש, או שכל שינוי מזערי בווליום גורם לשינוי ענק מדי בעוצמה, כך שאי אפשר לכוון ווליום לאופטימום הנדרש להאזנה.עמיר

זהו בדיוק העניין, לא מבין איך אתה כותב דבר והיפוכו באותו המשפט.

גם לי סיפרו את הסיפור שאסור רמקולים גדולים בחדר קטן, אבל חייתי בחדר 3.9x4.2 עם B&W 800D, ואהבתי את התוצאה.
נכון שבחדר כזה אי אפשר לנצל את כל מה שהרמקולים מסוגלים לתת, אבל בניצול החלקי הזה הם כנראה נשמעו טוב יותר מהרבה רמקולים אחרים, קטנים יותר או פחות.

ניצול חלקי של רמקול כזה, שוב אתה מספר על התאמה לא טובה ומתרץ שנשמעו יותר טוב מאי אילו רמקולים, לא נשמע הגיוני.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,745
נקודות
113
זהו בדיוק העניין, לא מבין איך אתה כותב דבר והיפוכו באותו המשפט.
זה לא דבר והיפוכו. זה עניין של מידה. אם הנצילות גבוהה במיוחד, והגיין של ההגברה גבוה, עלולה להיות בעייה.
אם זה לא בדיוק המצב, אז ייתכן שלא תהייה בעייה.

הנקודה שלי היא שזו לא משוואה בת נעלם אחד שבה אוטמואטית נצילות גבוהה + חדר קטן == בעייה.

ניצול חלקי של רמקול כזה, שוב אתה מספר על התאמה לא טובה ומתרץ שנשמעו יותר טוב מאי אילו רמקולים, לא נשמע הגיוני.
ההתאמה הייתה מצויינת -- שמעו נ-ה-ד-ר.
זה שתיאורטית הרמקולים מסוגלים ליותר בחדר שאין לי, עניין את סבתי ז"ל.
שילמתי עבור רמקולים גדולים וקיבלתי תוצאה שמבחינתי הצדיקה את המחיר.

עמיר
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
זה לא דבר והיפוכו. זה עניין של מידה. אם הנצילות גבוהה במיוחד, והגיין של ההגברה גבוה, עלולה להיות בעייה.
אם זה לא בדיוק המצב, אז ייתכן שלא תהייה בעייה.

הנקודה שלי היא שזו לא משוואה בת נעלם אחד שבה אוטמואטית נצילות גבוהה + חדר קטן == בעייה.


ההתאמה הייתה מצויינת -- שמעו נ-ה-ד-ר.
זה שתיאורטית הרמקולים מסוגלים ליותר בחדר שאין לי, עניין את סבתי ז"ל.
שילמתי עבור רמקולים גדולים וקיבלתי תוצאה שמבחינתי הצדיקה את המחיר.

עמיר

תסתכל שוב על כותרת הפוסט.
הפוסט שלי מדבר לא רק על נצילות אלא כמכלול של נצילות וגודל פיזי שזהו הפח שנופלים בו רבים. ברור שאם תשים מדפי קטן עם נצילות גבוהה ומגבר מתאים הבעיה תקטן או לא תהיה קיימת.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
גם לי סיפרו את הסיפור שאסור רמקולים גדולים בחדר קטן, אבל חייתי בחדר 3.9x4.2 עם B&W 800D, ואהבתי את התוצאה.

תלוי כמה קטן. מימדי החלל הקודם שלך די דומים לסלונים של היום.

בגדול. אני בעד רמקול גדול אם יש תקציב, רמקול קטן אם אין תקציב.
לגבי הנצילות וכ״ו. מציע לשים את זה בצד. אחרי הכל, המגברים שלהם היום גם חזקים וגם איכותיים והכי חשוב, לא יקרים בטירוף.
 

web

חבר משקיען
הודעות
771
מעורבות
489
נקודות
63
לא כל כל מתחבר למסקנה שלך...
כמובן שלחדר יש חשיבות גדולה מאוד, אבל הנסיון שלי הוא שונה
למשל קח את ה Magico S3, רמקול די גדול ועם 2 אלמנטים 9
שמעתי אותו אצל ערן בחלל מאוד גדול ונשמע מעולה
וגם נשמע מצויין (לדעתי) בסלון רגיל אצלי וגם בשני חדרים של חברים
אחד קטן מהחדר שלך ואחר עוד יותר קטן
כמובן שבכל חדר ההגשה היא שונה, אבל מצויינת בכולם

בנושא ה״נצילות גבוהה״, זה עיניים של התאמה למגבר הנכון
קודם בוחרים רמקולים ומשם בונים את המערכת מסביב
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא כל כל מתחבר למסקנה שלך...
כמובן שלחדר יש חשיבות גדולה מאוד, אבל הנסיון שלי הוא שונה
למשל קח את ה Magico S3, רמקול די גדול ועם 2 אלמנטים 9
שמעתי אותו אצל ערן בחלל מאוד גדול ונשמע מעולה
וגם נשמע מצויין (לדעתי) בסלון רגיל אצלי וגם בשני חדרים של חברים
אחד קטן מהחדר שלך ואחר עוד יותר קטן
כמובן שבכל חדר ההגשה היא שונה, אבל מצויינת בכולם

בנושא ה״נצילות גבוהה״, זה עיניים של התאמה למגבר הנכון
קודם בוחרים רמקולים ומשם בונים את המערכת מסביב

מכיר היטב את המג׳יקו s3. הוא לא יכול לנגן בחלל קטן מזה שעמיר תיאר. גם אם תשמע בעוצמה שלא מכניסה את החדר לרוויה, לא יהיה מפתח מספק בשביל ליצר במה. בגדול, רמקול גדול יכול לנגן בחדר קטן. אבל לא בחדר קטנטן.
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
ראיתי ושמעתי הרבה מאד חדרים.
לדעתי יש ברשותי אולי את הציוד הכי גדול בארץ לאחד החדרים הקטנים.
התוצאה לטעמי מצויינת ואפילו אין בעיות אקוסטיקה.
זה אפילו אומר שאם תהיה אקוסטיקה טובה , התוצאה תשתדרג.
השילוב בין גדול לקטן הצליח לי מאד ,למרות שעל הנייר אין סיכוי שזה יעבוד.
אז כל אימרות הכנף הן בערבון מוגבל.
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
וגם ברור שהגדלת החדר תאפשר לסאונד להתפתח אחרת ויותר טוב.
אבל עם הקטן שלי אני מאד מרוצה. כי זה מה יש.
 

web

חבר משקיען
הודעות
771
מעורבות
489
נקודות
63
מכיר היטב את המג׳יקו s3. הוא לא יכול לנגן בחלל קטן מזה שעמיר תיאר. גם אם תשמע בעוצמה שלא מכניסה את החדר לרוויה, לא יהיה מפתח מספק בשביל ליצר במה. בגדול, רמקול גדול יכול לנגן בחדר קטן. אבל לא בחדר קטנטן.

אז לא שמעת אותו בתנאים האלה...
אתה יכול לשאול את ערן איך הם מתפקדים בחדרים הקטנים האלה
כמו ששוני כתב (לא מכיר את גודל החדר או הציוד שיש לו) אותם רמקולים גדולים
בחדר גדול יותר יהיו טובים יותר ללא ספק
אבל אבסולוטי הם נשמעים מעולה שם, מנסיון :בעד:
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
היום גם חדר קטן הוא כבר לא כל כך בעיה. יש היום אביזרים מיוחדים שגורמים לאשליה שהחדר נעלם והמערכת מנגנת בסלון ענק.
לכן גם רמקולים גדולים יכולים להשמע פנטסטי בחדר קטן, עם במה מדהימה.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
אני יכול לומר שעל כל 10 רמקולים רצפתיים אני מוכר אולי רמקול מדפי אחד , והדגש הוא על אולי.
ומדוע , מכיוון שרמקול מדפי איכותי נושק למחיר של רצפתי ומתחיל מ 8K וצפונה ולכן הרבה אנשים מעדיפים רמקול רצפתי.

לגבי גודל החדר , מדובר בחדר שבהחלט יכול להכיל רמקול רצפתי לא גדול למרות שאני מכיר הרבה שיש להם רמקול גדול יותר מה OPERA Grand Mezza בחדרים קטנים אולם התוצאה תלויה בהתאמת המגבר ובאקוסטיקה , במקרה של ההגברה צריך מגבר ששולט ברמקול , ואיכותי דיו , ובמקרה של האקוסטיקה שמתי ספה מבד סופגת ,סופגים על הקירות , שטיח עבה , וילון עבה ודיפיוזר מקדימה על מנת להקטין הדהודים וגלים חוזרים בלתי רצויים והתוצאה היא שכל רמקול ולא משנה גודלו מתנהג אצלי בחדר כמו חייל מרוסן .

אני באופן אישי חובב רמקולים נצילים שלא דורשים Crazy Amplification על מנת שגם מחירו של המגבר יהיה נורמאלי ביחס לרמקולים , ושנית שיהיו כמה אפשרויות הגברה סבירות כולל מגברי מנורות לרבות מגברי מנורות Class A מעוטי ואטים ,שכאמור חובבים רמקולים נצילים בלבד .

חדר האזנה ובמיוחד סלון בקטע של האקוסטיקה זה פשוט מזל , כאשר יש סלונים שאין להם בעיות אקוסטיות מיוחדות
עקב צורה, ריהוט וכו , ויש עלה זוועתיים , ופה מתחילה בעייה כי אי אפשר להפוך סלון לאולפן.
אני חושב שלפעמים אנשים ובמיוחד אלה שיש להם חדרים יעודיים (לא סלון) מפספסים בקטע של האקוסטיקה שהם פוסחים עליו ולא משקיעים באקוסטיקה קלות על מנת לשפר פלאים את התוצאה.

אז בהרבה מקרים יוצא מצב , שאנשים רוכשים רמקול , מחברים להגברה הקיימת , לא מרוצים עד הסוף , ובהניף יד
מוכרים לפני שמיצו את כל מה שכתוב מעלה וזו כמובן טעות חמורה.

בקטע של ההגברה, אם אדם אהב את הרמקול ששמע ורכש , שפשוט ישים לב למגבר שאיתו הוא ניגן , ואם הוא בתקציבו , שלא יחשוב פעמיים , מה שיחסוך ממנו כאב ראש בחיפושים אין סופיים.

קודם כל רמקול צריך לנגן 200 שעות מאחר והשינוי ב Brake In הוא דרמתי , שנית במחיאות כף בחדר מגלים אם יש בעייה אקוסטית או לא ואם יש המשכיות למחיאת הכף אזיי שום מערכת לא תנגן בחדר כהלכה , אחכ לבדוק הגברה מתאימה ולשחק בכבלים , וכמובן לא שכחנו את המקור שיש לו חשיבות עליונה , ומשחק במיקומי הרמקולים , סטנד , וכו .
אין פה זבנג וגמרנו.

בקיצור מילת המפתח היא סבלנות שאין לרובנו שרוצים תוצאה תיכף ומיד .

אמיר ארמה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אז לא שמעת אותו בתנאים האלה...
אתה יכול לשאול את ערן איך הם מתפקדים בחדרים הקטנים האלה
כמו ששוני כתב (לא מכיר את גודל החדר או הציוד שיש לו) אותם רמקולים גדולים
בחדר גדול יותר יהיו טובים יותר ללא ספק
אבל אבסולוטי הם נשמעים מעולה שם, מנסיון :בעד:

שמעתי אותם בחדר 3 על 2.8. החדר כמובן טופל כי היה מיועד להיות חדר מוסיקה. מהר מאוד יצאו לסלון אחרי שהיה שם הכל חוץ מבמה ומרחב. איך זה? פשוט מאוד. צליל צריך מרחב בשביל להפתח.

הוא יכול להישמע טוב כי זה רמקול טוב. אבל בשביל שזה יהיה טוב באמת, צריך לתת לו אוויר.

כל הסיפורים על להכניס רמקול גדול עם יחידות גדולות לחלל קטנטן והסאונד ״מדהים״? לא קונה את זה.
לשבת במרחק של 1.2 מטר או אפילו 1.5 מטר מרמקול רצפה גדול זה פשוט לא יכול להישמע מספיק טוב.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
3.20X3.80
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור