רמקולים בתערוכה


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
האם באמת אפשר להיתרשם מרמקולים בתערוכה?

מעניין אותי מה אתם חושבים עלזה, האם באמת אפשר להבין מה הרמקול מסוגל לעשות בתערוכה?
האם הוא באמת במיטבו?
האם זה נכון להסיק מסקנות משמיעה כזו?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מניסיון שלי לא כל כך - למרות שניסיתי
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
אני ביקרתי רק בשתי תערוכות (של הכחלחל) ולא הצלחתי להתרשם לטובה משום רמקול. אז יכול להיות שזה במקרה בגלל ששום דבר לא קלע לטעמי ויכול להיות שזה בגלל הבעיתיות שבתערוכה.

לעומת זאת מחברים, מכרים וכתבות אני למד כי ישנם אלו שמתרשמים מרמקול בתערוכה אבל זה קורה בדר"כ רק בחדרים בודדים שדאגו לנושא האקוסטי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני חושב שרשמים ברורים מתערוכה הם טעות קשה.
ולמה?

1- רעשי רקע חזקים ומוציאים מריכוז.
2- ברוב המקרים המערכת אינה ממוקמת כיאה אלה הכי טוב שאפשר במידת האפשר, אין ניסוי וטעיה כדי להגיע למיקום המושלם.
3- מנגנים רק את מה שנישמע טוב על המערכת , אי אפשר להביא מוסיקה מוכרת מהבית ולבחון.
4- הזנת החשמל ברוב המקרים אינה מספקת ולא מוציאה את המקסימום מהמערכת.

לדעתי ביקורים בתערוכה הם חוויה ציודופילית נטו {שזה מצויין}, רושם אמיתי על מוצר מקבלים כאשר מקדישים לו את הזמן שמגיע לו בריכוז מלא. לכן יש לי קצת בעיה עם כתבי תערוכות בחו"ל ששומעים את הרמקול מבעד לעשרות אנשים. אני לא מאמין שבאמת סקירת ציוד בתערוכה ממחישה את המציאות ובטח שלא הוגנת כלפי המוצר אם ניקטל ולא הוגנת כלפי אחרים אם שובח.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
ועל כן מה שנמר אמר אני מסכים לכל מילה.
ומשם אני גוזר את הזלזול שלי בהרבה כתבים.
הרבה זמן אני זוכר כבר את הביקורת של רן לוי לדינאודיו הגדול (תמיד שוכח את השם) , שפיאר אותו והפך אותו לרמקול הטוב בעולם. בתערוכה. נו ברצינות..
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
במקרה הזה אני מוכרח להגן על רן ולהוסיף על דבריך.

מעבר לזה שרן שמע את אותו מוצר בתערוכה אני מוכן להבטיח לך כי הוא שמע אותו מבעוד מועד.
יאמר לזכותו של רן שאני מסכים איתו כמעט בכל כתבת אודיו שהוא עשה עד כה ותמיד הוא קלע למה שאני הרגשתי.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
לא יודע. אצלי דווקא העניין לפה ולפה.
במקרה אני זוכר את הכתבה הזו כי קראתי אותה בזמן שבת קשה מאוד בבסיס לפני שנים.
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
אני חושב שרשמים ברורים מתערוכה הם טעות קשה.
ולמה?

1- רעשי רקע חזקים ומוציאים מריכוז.
2- ברוב המקרים המערכת אינה ממוקמת כיאה אלה הכי טוב שאפשר במידת האפשר, אין ניסוי וטעיה כדי להגיע למיקום המושלם.
3- מנגנים רק את מה שנישמע טוב על המערכת , אי אפשר להביא מוסיקה מוכרת מהבית ולבחון.
4- הזנת החשמל ברוב המקרים אינה מספקת ולא מוציאה את המקסימום מהמערכת.

לדעתי ביקורים בתערוכה הם חוויה ציודופילית נטו {שזה מצויין}, רושם אמיתי על מוצר מקבלים כאשר מקדישים לו את הזמן שמגיע לו בריכוז מלא. לכן יש לי קצת בעיה עם כתבי תערוכות בחו"ל ששומעים את הרמקול מבעד לעשרות אנשים. אני לא מאמין שבאמת סקירת ציוד בתערוכה ממחישה את המציאות ובטח שלא הוגנת כלפי המוצר אם ניקטל ולא הוגנת כלפי אחרים אם שובח.

אני דווקא לא מסכים כמעט עם כל מה שכתבת.

1. מאיפה אתה יודע שיש שם רעש? לא אמור להיות רעש.
2. איך הגעת למסקנה הזאת? בדר"כ המציגים מבלים לפחות יום בהתקנת וכיוון המערכת.
3. זה ממש שטות. ברור שאפשר.
4. למה? הם גם משתמשים בפילטרים/ג'נרטורים והשד יודע מה.

מלבד זאת יש בדר"כ יום שמוקדש לכתבים ודילרים שהוא הרבה יותר שקט.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא מסכים כמעט או לא מסכים בכלל?;)

אענה לך.
1- מספיק שיש איתך הרבה אנשים בחדר זה כבר לא תנאי מספק לכתוב כתבה על רמקול ברמה שבאמת תתיחס לניואנסים קטנים. כתבה צריכה להעשות לבד מול המערכת עם המוסיקה שאתה מכיר.

2- בכדי למקם מערכת באופן האופטימלי אתה צריך לחיות איתה בחדר לא מעט זמן. אפילו שלי עדיין לא ממוקם אופטימלי למרות שעברו 3 חודשים.

3- לא רק שאי אפשר זה אפילו לא הגיוני, האם אתה באמת חושב שעשרות הכתבים ששהו שם באמת קיבלו כל אחד את ה-20 דקות היתרשמות ממוסיקה שלהם? הרי זה היה לוקח להם כמה שבועות עד שתיגמר להם המוסיקה. מעבר לכך שצריך לבחון מערכת על מספר סיגנונות ואני בספק אם היה זמן לזה.

4- נכון לא חשבתי על זה, אך עדיין זה לא האופטימלי.

לגבי ההערה האחרונה.
הבנתי שהיסתובבו שם עשרות כתבים ואולי אפילו יותר , אנו חוזרים לנקודה שלא יהיה זמן לכל כתב לבחון על אמת.
מה שכתב יכול לעשות הוא מקסימום להגיד מהיא המערכת שנישמעה הכי טוב בתערוכה ולא חלילה מהיא המערכת הכי טובה בתערוכה.
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
אני מזכיר לך ששאלתך היתה:

"האם באמת אפשר להיתרשם מרמקולים בתערוכה?"

לא האם אפשר לכתוב כתבה על סמך האזנה בתערוכה.

לא האם אפשר לקנות על סמך האזנה בתערוכה.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
בוודאי שאפשר להתרשם מרמקולים בתערוכה.
האם לרכוש אותם על פי אותם רשמים? בוודאי שלא.
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
לא מסכים כמעט או לא מסכים בכלל?;)

אענה לך.
1- מספיק שיש איתך הרבה אנשים בחדר זה כבר לא תנאי מספק לכתוב כתבה על רמקול ברמה שבאמת תתיחס לניואנסים קטנים. כתבה צריכה להעשות לבד מול המערכת עם המוסיקה שאתה מכיר.

2- בכדי למקם מערכת באופן האופטימלי אתה צריך לחיות איתה בחדר לא מעט זמן. אפילו שלי עדיין לא ממוקם אופטימלי למרות שעברו 3 חודשים.

3- לא רק שאי אפשר זה אפילו לא הגיוני, האם אתה באמת חושב שעשרות הכתבים ששהו שם באמת קיבלו כל אחד את ה-20 דקות היתרשמות ממוסיקה שלהם? הרי זה היה לוקח להם כמה שבועות עד שתיגמר להם המוסיקה. מעבר לכך שצריך לבחון מערכת על מספר סיגנונות ואני בספק אם היה זמן לזה.

4- נכון לא חשבתי על זה, אך עדיין זה לא האופטימלי.

לגבי ההערה האחרונה.
הבנתי שהיסתובבו שם עשרות כתבים ואולי אפילו יותר , אנו חוזרים לנקודה שלא יהיה זמן לכל כתב לבחון על אמת.
מה שכתב יכול לעשות הוא מקסימום להגיד מהיא המערכת שנישמעה הכי טוב בתערוכה ולא חלילה מהיא המערכת הכי טובה בתערוכה.

עוד אוסיף שאני גם לא מסכים עם התגובות שלך האלו:

1. אם אלו אנשים שמאזינים ולא חברי חבורת ללא קשר שמפריעים אז אני לא רואה שום בעיה להקשיב עם עוד 3-5 אנשים בחדר.

2. תוך כמה שעות ניתן להגיע למיקום שיהיה מספיק מדוייק אפילו בשביל לעשות החלטת רכישה.

3. היו שם איפה? כתב נחשב שירצה יקבל.

אם אני זוכר נכון אתה קנית את הרמקולים שלך בכלל בלי לשמוע אותם אז על מה אנחנו מדברים בכלל...
 

logan

אוהב את התחום
הודעות
80
מעורבות
0
נקודות
0
אורי ו מתייחס לביקורת שפירסמתי ברייטינג לפני שש שנים

לרמקול דינאודיו אבידנס טמפטיישן - מחובר למגברים של קורד קומפני.

ההאזנה נערכה בתערוכת היי פיי שאו שנפתחה בלונדון ב-13 בספטמבר 2001. זה היה היום הראשון של התערוכה, יום שקט מאוד שמוקדש לדילרים ועתונאים, ובחדר היו פרט אלי שלושה מאנשי דינאודיו ושני סוחרים, וילדה קטנה אחת, הבת של אחד מהם.

לדעתי זה הרמקול הטוב ביותר ששמעתי בתערוכה באותה שנה, וכך כתבתי. מכיוון שהתערוכה באותה שנה עמדה בצילם של אירועי 11 בספטמבר כשכולם דיברו מסביב על כך שתפרוץ מלחמת גוג ומגוג - הכתבה התייחסה לרמקול סביב האירועים האקטואליים. זו לא היתה ביקורת במובן המקובל אלא היא תיארה משל שבמרכזו בן לאדן וכנופייתו מאזינים לרמקולים ובוחרים את הרמקול שהם יאזינו לו בשעה שהם ישמידו את העולם.

ואגב - בעקבות ההאזנה הזו רכשתי שני תקליטורים שהדגימו לי אנשי דינאודיו פרט לדיסקים שאותם הבאתי איתי, אחד מהם היה של ניטין סוואני שבאותו בוקר שמעתי אותו לראשונה

ומשהו לגבי האזנה בתערוכות ושפיטת הרמקול והסט אפ כולו על פיהם - ברגע שאתה מאזין למוסיקה שאת רובה אתה מכיר ושמעת עשרות פעמים קל לך מאוד לקלוט כבר בשניות הראשונות מה המערכת הזו מסוגלת לעשות, ומה היא לא מסוגלת לעשות.

ולגבי התנאים - אני מניח שמציג יעשה הכל כדי להביא את האקוסטיקה בחדר שבו מודגמת המערכת למצב שהיא רק תתרום לביצועי המערכת ולא תפגע בהם. מנסיון של האזנה בתערוכות בחו"ל מאז 1994, אני יכול להעיד שבמחצית החדרים בחו"ל הטיפול האקוסטי סביר-טוב מאוד וחוויית ההאזנה אינה נפגעת.

במחצית מהחדרים - הטיפול האקוסטי או החוסר בטיפול אקוסטי מוריד מביצועי המערכת והרמקול בחזיתה, אבל זו אשמתו של היצרן שלא עשה את הכל כדי להרשים את המבקרים. לדעתי - בתערוכה קובעים רבים את הרושם הקובע שלהם לגבי רמקול העומד בחזית המערכת ולכן החשיבות שלה ליצרן היא קריטית. תערוכה היא חלון ראווה שאין כמותו. היצרן/יבואן המקומי משקיע בה עשרות אלפי אירו ולפעמי אפילו יותר ממאה אלף אירו - בשכירת החדרים, עיצוב הביתן או החדר, שינוע הציוד, טיסות ואש"ל לצוות, הדפסת קטלוגים וחולצות וכו' וראוי שישקיע בהתאם גם בטיפול האקוסטי.

יצרן שאינו מבין זאת ונערך בהתאם, מפספס את התערוכה ובגדול. מי שיודע להביא את ביצועי הציוד שלו לרמה גבוהה גם בחדרי מלון או מרכז קונגרסים הוא מקצוען אמיתי שראוי לכל הכבוד וההערכה ככזה.

ומי שיציע לי דרך לשפוט רמקולים כמו וילסון אלכסנדריה 2 X, מרטין לוגאן סטייטמנט 2, פוקאל גרנד אוטופיה בי, קף מואון, אמ בי אל 101 אקסטרים ורבים אחרים שלא בתערוכה או בהאזנה בחנות מתמחה בחו"ל - שישלח לי מסר.

הרמקולים האלה לא היו ולא יהיו בארץ בתצוגה, ושום יצרן בחו"ל לא יטיס אותם לישראל לצורך ביקורת. אנחנו שוק קטן מדי ובלתי חשוב וצריך להודות בכך.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
עוד אוסיף שאני גם לא מסכים עם התגובות שלך האלו:

1. אם אלו אנשים שמאזינים ולא חברי חבורת ללא קשר שמפריעים אז אני לא רואה שום בעיה להקשיב עם עוד 3-5 אנשים בחדר.

2. תוך כמה שעות ניתן להגיע למיקום שיהיה מספיק מדוייק אפילו בשביל לעשות החלטת רכישה.

3. היו שם איפה? כתב נחשב שירצה יקבל.

אם אני זוכר נכון אתה קנית את הרמקולים שלך בכלל בלי לשמוע אותם אז על מה אנחנו מדברים בכלל...

מה הקשר לזה שרכשתי את הרמקול שלי בלי לשמוע לבין הדיון?:מבולבל:
אין לי בעיה שאתה לא מסכים איתי ואני מכבד את דעתך.
אני אישית חושב אחרת ממך ולדעתי מבחן צריך להעשות באופן של כתב מול המערכת בחדר מוכר על אלקטרוניקה מוכרת בלי הפרעות.
אם אתה לא מסכים לזה זה גם בסדר.
יש לי הרגשה שזה הולך להיות ויכוח ולא דיון.:כועס: אם זה כך רצוי שתעדכן אותי.
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
האם באמת אפשר להיתרשם מרמקולים בתערוכה?

זאת היתה השאלה המקורית שלך. ניסיתי לחשוב מה הסיבה ששאלת על מנת שאוכל לענות בהתאם.

1. אם זה למטרת קניה אז נתתי את הדוגמה שלך שכאשר בן אדם באמת רוצה משהו זה לא משנה התנאים. בין אם זה חכם או לא.

2. אם זה למטרת התרשמות כללית אז נתתי את המחשבות שלי בנושא

3. אם זה למטרת כתבה, אז אני מניח שזה תלוי במה שהיה בפועל בשטח. ואת זה יודע רק הכתב. אני מניח שרוב הכתבים יודעים מה הם עושים.



אם ויכוח זה כאשר מישהו לא מסכים איתך או חושב שאתה מפספס אז יש כאן ויכוח, ראה עודכנת.
 

rahoz

אוהב את התחום
הודעות
180
מעורבות
0
נקודות
0
האם באמת אפשר להיתרשם מרמקולים בתערוכה?

מעניין אותי מה אתם חושבים עלזה, האם באמת אפשר להבין מה הרמקול מסוגל לעשות בתערוכה?
האם הוא באמת במיטבו?
האם זה נכון להסיק מסקנות משמיעה כזו?

לדעתי- כן, אפשר להתרשם.

כמו גם, "אפשר להבין"- מה הרמקולים ושאר האלקטרוניקה "מסוגלים לעשות" בהאזנה להם בתערוכה.

בוודאי ובוודאי בהשוואה להבנה כביכול !:מבולבל:! מקריאת סקירה לגביהם של כתב אודיו באשר הוא.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אוקי אלוני קיבלתי.

הקבאס KARA נשמעו בתערוכה אחרת לגמרי מאיך שאני שמעתי אותם אצל שימעון באחת מהכתבות שלי.
בתערוכה הם נישמעו צרחנים ואצלו לא נשמעו כך.

בכדי למקם נגנים במרחב הבמה צריך לשבת במקום אסטרטגי שזה לא תמיד אפשרי, בכדי לקבל במה מקסימלית גם כן צריך לשבת במקום אסטרטגי.

מיקרו דינמיקה וניואנסים קטנים קשה מאוד לקלוט אם אתה לא נימצא ביום ההדגמה לעיתונאים בלבד ובטח שאם אתה לא כתב עם תג לא תוכל להחליף דיסקים משלך.

כנראה שלא ניסחתי את השאלה נכון.
האם אורח תערוכה שהוא אינו כתב מסוגל להיתרשם באופן משכנע מהמערכת? אני חושב שלא.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בתערוכה בשנה שעברה (של הכחולים) באתי מצוייד בכמה דיסקים הרבה רצון טוב וסבלנות לשמוע רמקולים.
רמקולים ששמעתי שם ואחר מכן ששמעתי אותם שוב אצל היבואנים נשמעו לגמרי אחרת וגם השאירו עלי רושם שונה לגמרי.

כך שכן קשה אבל עם סבלנות ניתן לשמוע רמקולים בתערוכה (המציגים בדרך כלל חביבים מאוד וצריך למצוא זמן ללא הרבה קהל באזור) האם זה שווה משהוא - כן בתור בסיס מאוד בסיסי להתרשמות, זה ממש לא מתקרב לשמיעה מסודרת אצל היבואן או בחנות מיקצועית ובטח לא כמו שמעיה בבית.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
בדיוק כרמי - על זה אני מדבר.
אתה שומע משהו בתערוכה וכאש אתה מתמקד באותו מוצר באופן אינטימי יותר אתה מגלה מה הוא יודע לעשות על אמת.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
אי אפשר לבחון רמקולים, או כל ציוד אחר, על בסיס האזנה קצרה בחדר במלון או במרכז כנסים. בשני המקרים, התמקדות המתכננים אינה באקוסטיקה. שמעתי בעבר ב-CES, עליות וירידות בתחום ההענות של עד 20dB. כידוע, איכות החדר משפיעה מאוד על התוצאה הסופית.
מבחינתי, תערוכה היא אמצעי לזהות ציוד מענין/רמקולים, שארצה להאזין בתנאים טובים יותר.

בתמונה החלל הגדול של תערוכת מינכן, חלק מהקירות עשויים מזכוכית!

תומר
 

תמונות מצורפות

  • 1.jpg
    1.jpg
    KB 129.6 · צפיות: 473

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור