הפטיפונים הטובים והיקרים {יחסית} גם כן מהמשפחה הקשה למעט האורב, אורקל ואולי עוד כמה בודדים.
לעומת הקוזמה, נוטינגהם, פרוג'קט {הסדרה העליונה}, קליר אודיו ועוד המון שלא עולים לי בראש עכשיו.
בפטיפונים היותר זולים נמצאים הרבה מהמשפחה הרכה.
רב הפטיפונים ה"מוצפים" שאני מכיר לא ממש זולים, פרט לפרוג'קט...
ג'ירו/אורב/אורקל/Basis /SME/LINN הם לא פטיפונים למתחילים
שלא לדבר על סטנדים מוצפים המיועדים לפטיפונים "קשים" שונים שעולים כמו עוד פטיפון...
למעשה הרבה פטיפונים מהמטורפים בעולם הם כן בעלי שיכוך
זה שאין בהם קפיצים אלא "שיכוך אויר" לא אומר שזה לא הכרחי, ולרובם יש פלטות עם מסה גבוהה- שגם לה יש חסרונות וצריך להתמודד איתם בתכנון הפטיפון.
דגמי העילית של Kuzma ו Rockport לדוגמא הם בעלי סטנדים יעודיים עם Air suspension, כך שגם הם מהמשפחה...
SME 10/20/30 הם Suspended (ה30 עם מערכת גומיות..)
כמו שנאמר למעלה, יש רבים וטובים מכל סוג ולכל טעם, יש יתרונות וחסרונות כמעט לכל פטיפון בעולם, החכמה לתכנן אותו נכון ולהגיע לתוצאה .
במבחן הזמן, טכנולוגיות ושיטות רבות עברו חלפו מהעולם האנלוגי, הייפים עלו, חברות נעלמו, אבל הקסם והיעילות של הסספנדדים עדיין נשאר ובועט. עניין של טעם כבר אמרנו?