רך או קשה. מה עדיף?


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
לי יש דיעה בעניין אבל אשמח לשמוע את שלכם קודם.

האם אתם מגלים הבדלי אופי בין פטיפונים שעובדים בשיטה של מסה לעומת פטיפונים שעובדים על קפיצים או בולמים שונים?

אני חושב שכדאי להכניס מושג חדש שיקל עלינו. נקרא לזה המשפחה הקשה והמשפחה הרכה של הפטיפונים.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
לדעתי, התוצאה חשובה יותר מהטכנולוגיה.
יש פטפונים, פשוטים, טובים ומעולים בכל אחת מהטכנולוגיות – שיכוך רעידות על ידי קפיצים, לעומת שיכך רעידות על ידי מסה גבוהה.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
מסה

מסה גבוהה היא הרבה יותר משיכוך רעידות.

המשמעות היא תנע זויתי גבוה - ואת זה שום קפיץ או גומיה לא יכולים לתת.

הפילוסופיה לכן היא בדיוק הפוכה: מכיון שתנע זויתי גבוה הוא הכרחי, ולכן מכיון שמסה גבוהה מאוד לצלחת הפטיפון היא הכרחית, אז אם עושים בצורה כזו פטיפון, אין צורך בקפיצים, גומיות בלמי שמן ושאר משככים.
אפילו השפעת המדף עליו עומד הפטיפון הופכת לפחות קריטית מאשר במקרה של פטיפון ששוקל מעט.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
איל,
יש צדק בדבריך שמסה גבוהה של צלחת הפטפון תורמת גם ליציבות מהירות הסיבוב של הצלחת.
עם זה, קיימים גם פטפונים טובים ומעולים בשיטת הקפיצים. מה גם ששיכוך רעידות בשיטת הקפיצים אינו מונע ואינו סותר שבפטפון כזה תהיה צלחת בעלת מסה גבוהה.

לכן, אני עדיין בדעתי שלא ניתן להכליל.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
יהושוע.

אין הרבה פטיפונים "אולטרה מטורפים" שעובדים בשיטה הרכה. רובם מהמשפחה הקשה.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
יהושוע.

אין הרבה פטיפונים "אולטרה מטורפים" שעובדים בשיטה הרכה. רובם מהמשפחה הקשה.

אני לא מדבר על פטפונים מטורפים, אני מדבר על פטפונים טובים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
הפטיפונים הטובים והיקרים {יחסית} גם כן מהמשפחה הקשה למעט האורב, אורקל ואולי עוד כמה בודדים.

לעומת הקוזמה, נוטינגהם, פרוג'קט {הסדרה העליונה}, קליר אודיו ועוד המון שלא עולים לי בראש עכשיו.

בפטיפונים היותר זולים נמצאים הרבה מהמשפחה הרכה.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
משקל

כדאי לזכור שקפיצים מאבדים את "קפיציותם" עם הזמן. בכל מקרה קבוע הכח שלהם לא ממש לינארי (K עצמו הוא פונקציה ולא קבוע מספרי, הוא קבוע על דלתא X קטן מאוד שלא לאמר אינפיניטיסימלי) והעובדה שיש לחץ שאינו זהה לחלוטין על כל אחד מהקפיצים בפטיפון מחמירה את הבעיה. על הלחץ הלא זהה מתגברים בדרך כלל על ידי הברגה שמשנה את K של הקפיץ, ואז השינויים ב - K עם הזמן הופכים לשונים בין הקפיצים לבין עצמם, מה שמחייב כוונון מחדש ולרוב גם החלפת הקפיצים כולם ).
לדוגמא, ב -LP12 LINN למשל, כולם יודעים שחובה לכוונן מחדש את הפטיפון לאחר כל הזזה ו/או כל כמה שנים. זה נכון לא רק עבורו, זו רק דוגמא.

ברור מכאן שכמה שהמשקל של הפטיפון גדול יותר, הבעיה הזאת מחמירה - מן הסתם לא ביחס ישר למשקל אלא כפןנקציה בחזקה גבוהה של יותר מאחד.

אפילו מסיבה פרוזאית זו, לא נראה לי סביר שפטיפון עם מסה כבדה ישתמש בקפיצים - למרות שבטוח שיש דוגמאות בודדות כאלה (למשל - לפני הרבה שנים - TARA LAB - שהיתה במקור חברה מאוסטרליה - הפיצו מוצרים של יצרנים אוסטרליים שונים בעולם תחת שמם, והיה גם היה פטיפון כבד מאוד שלהם שכלל קפיצים. אגב, הוא נכשל לחלוטין מבחינה מסחרית למרות כתבה טובה או שתיים).
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
בקיצור נראה לי שיש הסכמה הפעם...
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
הפטיפונים הטובים והיקרים {יחסית} גם כן מהמשפחה הקשה למעט האורב, אורקל ואולי עוד כמה בודדים.

לעומת הקוזמה, נוטינגהם, פרוג'קט {הסדרה העליונה}, קליר אודיו ועוד המון שלא עולים לי בראש עכשיו.

בפטיפונים היותר זולים נמצאים הרבה מהמשפחה הרכה.

רב הפטיפונים ה"מוצפים" שאני מכיר לא ממש זולים, פרט לפרוג'קט...
ג'ירו/אורב/אורקל/Basis /SME/LINN הם לא פטיפונים למתחילים
שלא לדבר על סטנדים מוצפים המיועדים לפטיפונים "קשים" שונים שעולים כמו עוד פטיפון...

למעשה הרבה פטיפונים מהמטורפים בעולם הם כן בעלי שיכוך
זה שאין בהם קפיצים אלא "שיכוך אויר" לא אומר שזה לא הכרחי, ולרובם יש פלטות עם מסה גבוהה- שגם לה יש חסרונות וצריך להתמודד איתם בתכנון הפטיפון.
דגמי העילית של Kuzma ו Rockport לדוגמא הם בעלי סטנדים יעודיים עם Air suspension, כך שגם הם מהמשפחה...
SME 10/20/30 הם Suspended (ה30 עם מערכת גומיות..)

כמו שנאמר למעלה, יש רבים וטובים מכל סוג ולכל טעם, יש יתרונות וחסרונות כמעט לכל פטיפון בעולם, החכמה לתכנן אותו נכון ולהגיע לתוצאה .
במבחן הזמן, טכנולוגיות ושיטות רבות עברו חלפו מהעולם האנלוגי, הייפים עלו, חברות נעלמו, אבל הקסם והיעילות של הסספנדדים עדיין נשאר ובועט. עניין של טעם כבר אמרנו?
 

נערך לאחרונה ב:

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
עונש כזה לא היה עוד מימי סיזיפוס ,להתעסק בדבר הזה, הכיוונים של הזרוע והפלטה
הם אינסופיים ללא קשר למסת הצלחת ו/או יש קפיצים או אין
למי בכלל יש כח לשמוע מוסיקה אחרי כל זה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
ולכן קיים הפורום הזה.
לאנשים שיש להם כוח ויש להם את הכייף לדבר על זה.

אני נניח מאוד נהנה מהפוסט ואני משער שאין לך בעיה עם זה שאנחנו נהנים לשוחח ביננו על פטיפונים.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
עונש כזה לא היה עוד מימי סיזיפוס ,להתעסק בדבר הזה, הכיוונים של הזרוע והפלטה
הם אינסופיים ללא קשר למסת הצלחת ו/או יש קפיצים או אין
למי בכלל יש כח לשמוע מוסיקה אחרי כל זה

זה ממש לא כך שקונים פטיפון חדש ממישהו שיודע לכוון אותו, אתה בתור לקוח לא אמור להתעסק עם זה.
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
ערן.
כפי שאתה בוודאי יודע הפטיפון של עופר {בהתחלה} הורכב על ידי אייל פור. נראה לי שהוא {כמוך} יודע לכוון פטיפון.:)

לאחר מכן עופר עבר כמה דירות, יחד עם הפטיפון ועד היום כנראה שאף אחד לא ישב לכוון אותו כיאה. הפטיפון שלו אמור להיות מדהים! אני מניח שהבעיה היא בכיוונים.

למרות שעלו {גם מצידי} טענות שהראש שלו זקוק להחלפה אך ראיתי בעיני את חשבונית הרכישה של הראש והוא אכן בן 4 שנים. משמע, הבעיה היא לא בראש {בהנחה שלא קיבל מכה או משהו}.(Y)
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
אתמול האזנתי למיסה של באך (גרדינר-ארכיב) מתחילתה ועד סופה סה"כ 4 צדדים.
בתחילת כל צד הסאונד נשמע טוב בכל פרמטר ולא נראה שיש בעיה כולשהי (קצת
רעש רקע מהתקליט) כאשר התקליט הגיע לסוף כל צד,החלו עיוותים בעיקר כשנכנסה
המקהלה ,הסולנים נשמעו לפתע צרודים וחווית האזנה ירדה לפתע פלאים .
האם לכך יש לכם פתרון???
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אין לכך פיתרון עם זרוע פיבוט. יש פיתרון עם זרוע ליניארית.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
כנראה התעייפו (shocked)?
קצת התחשבות במאמץ הסולנים katzofe ... ;)
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
אין לכך פיתרון עם זרוע פיבוט. יש פיתרון עם זרוע ליניארית.

זה נכון, אבל לא לגבי סוף התקליט. פה שום זרוע לא תעזור.
הפתרון של חלק מחברות התקליטים האודיופיליות הנוכחיות הוא לצמצם את זמן ההאזנה של כל צד ולהגדיל את המהירות, כלומר, תקליט 33 יחיד הופך לשני תקליטי 45, וזה פותר כמעט לגמרי את הבעיה שעופר העלה.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
אין לכך פיתרון עם זרוע פיבוט. יש פיתרון עם זרוע ליניארית.

לא בטוח,בסוף התקליט החריצים צפופים יותר אם כי זרוע ליניארית סביר
שתתפקד טוב יותר, אבל יש לזרוע ליניארית בעיות משלה ( הזרוע של clearaudio
נסעה בשעתו פעם או פעמיים לגרמניה,למה? (sad))

טריטון,זוהי הקלטת אולפן ,אני מניח שהיו הפסקות בין הטייקים ,אולי הזמרים
יצאו לעשן בלי לחשוב שישמעו זאת ..
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
אתמול האזנתי למיסה של באך (גרדינר-ארכיב) מתחילתה ועד סופה סה"כ 4 צדדים.
בתחילת כל צד הסאונד נשמע טוב בכל פרמטר ולא נראה שיש בעיה כולשהי (קצת
רעש רקע מהתקליט) כאשר התקליט הגיע לסוף כל צד,החלו עיוותים בעיקר כשנכנסה
המקהלה ,הסולנים נשמעו לפתע צרודים וחווית האזנה ירדה לפתע פלאים .
האם לכך יש לכם פתרון???

לא ידעתי שזה הועלה על תקליטים.
בכל אופן, בתקליטים או בתקליטורים, זה ביצוע משמים, אנגלי, ומוזיקולוגי להחריד.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור