קצת עזרה לפורום החביב הזה !


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
כבר זה חדשות רעות.

תמיד יש גלים עומדים באורכי גל הנגזרים ממימדי החדר (אורך, רוחב, גובה), ויש חדרים מהדהדים מאוד. במיוחד אם מימד אחד דומה לאחר או שיש להם מכנה משותף (מספר שלם ששניהם כפולה שלו).
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113

חדרים עם צלעות שוות נוטים ליצור הדהוד בתחום התחתון של טווח התדרים. תופעה זו נובעת מהתגברות גלי קול בתדרים נמוכים כתוצאה מהתנגשותם בקירות החדר וחזרה חוזרת. כתוצאה מכך, צלילים בתחום התחתון יהיו מודגשים יתר על המידה, מה שעלול להוביל לצלילים מעוותים ולא נעימים, ולהקשות על האזנה.

שימוש בקולטי באסים אקטיביים יכול לפתור את בעיית ההדהוד באופן יעיל. מכשירים אלו פולטים גלי קול בתדרים נמוכים שמנוגדים לגלי הקול המהדהדים בחדר. כתוצאה מכך, גלי הקול המהדהדים מבוטלים וההדהוד פוחת. פתרון זה יעיל וקל יחסית לביצוע, אך עשוי להיות יקר יותר מפתרונות פאסיביים.
ברוב המקרים, יהיו צורך ב-2 עד 4 קולטי באסים אקטיביים כדי לפתור את בעיית ההדהוד בחדר. מספר קולטי הבאסים הדרוש תלוי בגודל החדר ובחומרת הבעיה.

כמובן קיימת גם האופציה הפסיבית לטיפול בעיית ההדהוד, כגון בידוד אקוסטי. עם זאת, פתרונות אלה נוטים לתפוס מקום רב יותר, יחייבו מדידות ועדיין לא מובטח שהתוצאה תצא לטעמך.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,346
מעורבות
654
נקודות
113
סאונד טוב מבחינתו. מבחינת רוב העולם העכשווי, סאונד של אוזניות זה מצויין, וכל חוקי המוזיקה כבר בפנים, כשהגודל מוכתב ע"י גודל האוזניים של המאזין.
מבחינת כל העולם .... ממתי זה נהיה פרמטר למצויינות? הוא מדבר לחובבי הסאונד, לאודיופיליפ. נראה לך שמישהו מלבדינו זה מעניין אותו?
מי הוא שיקבע מה זו מוזיקה טובה?
מישהו מספיק מעניין כדי שישאלו אותו לדעתו. ובעלים של חברת אודיו אקזוטית. יצרן שמעוניין לספק הנאה ממוסיקה לפי איך שהוא מבין. כמו היצרן דל טרינוב , לדוגמא.
זה תיאור של מה שאתה אמרת. וו לא הגדרה קבילה מבחינתי לאודיופיליה, והמילה "אמיתית" מיותרת בהקשר זה.

מבחינתי אודיופיליה היא אהבת סאונד טוב ממערכת אודיו, כשהטוב מוגדר על פי טעמו של המאזין.
זה כולל אנשים שאין להם גרוש על התחת, ואין להם מערכת, אבל הם אוהבים סאונד טוב מבחינתם, והיו שמחים לקנות מערכת אם היו יכולים.
כסף זה לא אינדיקציה לטעם, ואו לאודיופיליה. אמרו פעם לדולי פרטון שהיא נראית זולה...אז היא השיבה "שמסתבר שעולה הרבה כסף להראות זולה...".
כסף מאפשר להרחיב את אפשרויות היישום של התחביב.
בוא נבדיל בין מה שאנחנו נלך לפיו, שזה במסלול של אודיופיליה, לבין מה שרוב העולם הולך לפיו. הוא לא ייחס את דבריו לאודיופילם, אלא לכל מי שאוהב לשמוע מוזיקה, שזה כולל בעיקר (כמעט רק) לא אודיופילים.

ובמסגרת דבריו, הוא הציג את העבר באור ורוד חזק ואת ההווה, שהוא בעצם עדיף בהרבה מכל אספקט שלא למעט הגיל שלנו, הוא צבע בשחור כהה וסמיך, עם הרבה התנשאות וקוסנפירציות
שוב, הוא מדבר לאודיופילים כי רק הם יכנסו ויטרחו לשמוע את דעתו. או בכלל דיעה שקשורה לתחום. כמו שכריאוגרף ידבר על טרנדים של מחול כנגזרת של התפתחות המחוכים ובדי הסטרץ' במפשעה. עקב בצד אגודל...

הוא הציג את ההווה כמו שמי שמכיר את העבר מציג. ואני מסכים איתו לחלוטין. אגב. אם היית רגיל מילדות לשמוע פילהרמונית ללא כינורות זה לא היה חסר לך. (עשיתי הסבה למשל של ז'בוטינסקי ע"ה זכר גאון)
לברכה.

בתור אחד ששומע באחד משני המקורות העתיקים שיש ( fm) לא יודע עד כמה המקורות השתפרו וכמה קיצורי דרך נעשו בהמרה דיגיטלית. מסתבר שזה לא פשוט בכלל עניין ההמרה הדיגיטלית.
אז כן, יש התפתחויות והתקדמויות, והעתיד כנראה בדיגיטל, אבל לך תדבר על הרמוניות ורגש עם מי שהתרגל לקבצים מקומפרסים ואו ממירים שמתיימרים לתת טכנולוגיה והמוסיקליות היא סוג,של תוצר לוואי. כי הכל ביטים ואפס,ואחד לא?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
מבחינת כל העולם .... ממתי זה נהיה פרמטר למצויינות? הוא מדבר לחובבי הסאונד, לאודיופיליפ. נראה לך שמישהו מלבדינו זה מעניין אותו?

מישהו מספיק מעניין כדי שישאלו אותו לדעתו. ובעלים של חברת אודיו אקזוטית. יצרן שמעוניין לספק הנאה ממוסיקה לפי איך שהוא מבין. כמו היצרן דל טרינוב , לדוגמא.

כסף זה לא אינדיקציה לטעם, ואו לאודיופיליה. אמרו פעם לדולי פרטון שהיא נראית זולה...אז היא השיבה "שמסתבר שעולה הרבה כסף להראות זולה...".
כסף מאפשר להרחיב את אפשרויות היישום של התחביב.

שוב, הוא מדבר לאודיופילים כי רק הם יכנסו ויטרחו לשמוע את דעתו. או בכלל דיעה שקשורה לתחום. כמו שכריאוגרף ידבר על טרנדים של מחול כנגזרת של התפתחות המחוכים ובדי הסטרץ' במפשעה. עקב בצד אגודל...
העניין הוא שהפריע לי איך שהוא מדבר, בצורה מתנשאת, הצגת העבר באופן ורוד והשחרת ההווה, בעיקר שההווה השתפר מכל זווית אפשרית, גם לאודיופילים ובטח לשאר העולם.

הוא הציג את ההווה כמו שמי שמכיר את העבר מציג. ואני מסכים איתו לחלוטין. אגב. אם היית רגיל מילדות לשמוע פילהרמונית ללא כינורות זה לא היה חסר לך. (עשיתי הסבה למשל של ז'בוטינסקי ע"ה זכר גאון)
נראה לך שאני לא מכיר את העבר? לא כל מי שמכיר את העבר מציג אותו באור ורוד. אמנם יש אנשים שחושבים שצריך לחזור למערות, אבל שוכחים שהם צריכים לוותר על הביטחון בבית ועל המזגן והמכונית והזמנת אוכל הביתה, ורפואה מתקדמת ומה לא, וצריכים לצרת לצייד עם מקלות וחיצים בתקווה שלא יטרפו אותם או יכישו אותם, וכו'.

בתור אחד ששומע באחד משני המקורות העתיקים שיש ( fm) לא יודע עד כמה המקורות השתפרו וכמה קיצורי דרך נעשו בהמרה דיגיטלית. מסתבר שזה לא פשוט בכלל עניין ההמרה הדיגיטלית.
אבל גם המקורות שאתה מדבר עליהם השתפרו. אני יודע שיש כאלה שעדיין מעדיפים טורנס ולין של פעם, עם ראשים ישנים, וגם מכשירים עתיקים אחרים, שאולי חלק מהעניין הוא העיוותים הספציפיים שלהם.

אז כן, יש התפתחויות והתקדמויות, והעתיד כנראה בדיגיטל, אבל לך תדבר על הרמוניות ורגש עם מי שהתרגל לקבצים מקומפרסים ואו ממירים שמתיימרים לתת טכנולוגיה והמוסיקליות היא סוג,של תוצר לוואי. כי הכל ביטים ואפס,ואחד לא?
זו סתם אי-הבנה של הטכנולוגיות. אין שום חוסר מוזיקליות במכשירים דיגיטליים עם הקלטות טובות, ועובדה היא שקימפרוס אינו מוקצה כשזה מגיע בתקליטים, אבל פתאום נהיה האויב כשזה בדיגיטל. זה סטנדרט כפול. וזה שיש אחדים ואפסים לוגיים שם בפנים זה לא יותר גרוע מכל מיני חלקים מכאניים ותעלות חרוטות בפלסטיק וצוברות אבק וליכלוך. להיפך, האחדים והאפסים מאפשרים להגיע לדיוק ואמינות ואפשרויות שבעבר אי אפשר היה לחלום עליהם.

אבל נראה לי שתת-הדיון הזה יותר ממיצה את עצמו.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,156
מעורבות
1,101
נקודות
113
מישהו מספיק מעניין כדי שישאלו אותו לדעתו. ובעלים של חברת אודיו אקזוטית. יצרן שמעוניין לספק הנאה ממוסיקה לפי איך שהוא מבין. כמו היצרן דל טרינוב , לדוגמא.
רק תיקון קטן ברשותך ערן.
בניגוד ליצרניות אודיו שאנחנו מכירים, שלהן יש סאונד מסוים , לטרינוב אין סאונד ספציפי.

טרינוב מתקנת את החולי של החלל ולאחר מכן המשתמש הספציפי מבצע טיונינג לסאונד כאוות נפשו, רצונותיו ואהבתו.

כך שזה ברור שהסאונד ישמע אחר לחלוטין בכל חלל.

אבל למעלה מכך: אם נקצין את זה ונקח 10 חדרים זהים לחלוטין, עם מערכות זהות לחלוטין ובכולן ישימו טרינוב, התוצאה הסופית עדיין תהיה שונה, לא בגלל התיקון של טרינוב שיהיה זהה בכל החדרים, אלא בגלל הטיונינג השונה שכל משתמש יבחר בו.

אחד יבחר לצמצם את הבמה, אחד יבחר להרחיב אותה, אחד ירצה משהו יותר נינוח ומוזיקלי והשני ירצה משהו דינמי ומפורט יותר וכיוצ"ב.

ולכן, אתה לא יכול להגיד "שמעתי טרינוב ואני מכיר את הסאונד שלהם".

זה פלסטלינה.

רן
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,346
מעורבות
654
נקודות
113
רק תיקון קטן ברשותך ערן.
בניגוד ליצרניות אודיו שאנחנו מכירים ואוהבים לציין, לפיהן לחברה X יש סאונד מאוד מסוים, לטרינוב אין סאונד ספציפי.

טרינוב מתקנת את החולי של החלל ולאחר מכן המשתמש הספציפי מבצע טיונינג לסאונד כאוות נפשו, רצונותיו ואהבתו.

כך שזה ברור שהסאונד ישמע אחר לחלוטין בכל חלל.

אבל למעלה מכך: אם נקצין את זה ונקח 10 חדרים זהים לחלוטין, עם מערכות זהות לחלוטין ובכולן ישימו טרינוב, התוצאה הסופית עדיין תהיה שונה, לא בגלל התיקון של טרינוב שיהיה זהה בכל החדרים, אלא בגלל הטיונינג השונה שכל משתמש יבחר בו.

אחד יבחר לצמצם את הבמה, אחד יבחר להרחיב אותה, אחד ירצה משהו יותר נינוח ומוזיקלי והשני ירצה משהו דינמי ומפורט יותר וכיוצ"ב.

ולכן, אתה לא יכול להגיד "שמעתי טרינוב ואני מכיר את הסאונד שלהם".

זה פלסטלינה.

רן
היי רן ,
התכוונתי שהיה מעניין לשמוע את המהנדס/ בעלים ראשי של טרינוב לגבי תפיסת הסאונד שלו ואו ראייתו את התחום. זו הייתה הכוונה שלי לשאלה שנשאלה על ידי עמיר " מי הוא שיקבע מהי מוזיקה טובה?".
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
היי רן ,
התכוונתי שהיה מעניין לשמוע את המהנדס/ בעלים ראשי של טרינוב לגבי תפיסת הסאונד שלו ואו ראייתו את התחום. זו הייתה הכוונה שלי לשאלה שנשאלה על ידי עמיר " מי הוא שיקבע מהי מוזיקה טובה?".
אהלן איש ,

אני לא כל כך מבין מה זה תפיסת סאונד
תוכל להסביר .

שאלה זו גם מכוונת לחברי עמיר , לאותו עניין של אודיופיליה ברזני המאזין .

אם למישהו נשמע טוב פלוס 15 די בי בבאס - זו זכותו המלאה .אפילו חובתו בפני עצמו כי זה מה שהוא אוהב .

אבל איך זה קשור לאודיופיליה ?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
אהלן איש ,

אני לא כל כך מבין מה זה תפיסת סאונד
תוכל להסביר .

שאלה זו גם מכוונת לחברי עמיר , לאותו עניין של אודיופיליה ברזני המאזין .

אם למישהו נשמע טוב פלוס 15 די בי בבאס - זו זכותו המלאה .אפילו חובתו בפני עצמו כי זה מה שהוא אוהב .

אבל איך זה קשור לאודיופיליה ?
הקשר טריוויאלי:
  • אודיו=סאונד, ובהקשר שלנו, ממערכת אודיו, בניגוד ל-live.
  • פיליה=אהבה.
מכאן אודיופיל=מי שאוהב סאונד טוב ממערכת אודיו.

גם מי שמעדיף להאזין בהדגשת באס ב-15 דיבי יכול להיות להוט אחרי הצליל הזה וליהנות ממנו לא פחות ממה שאתה נהנה מהצליל שאתה אוהב, וגם מי שאין לו מערכת יכול לאהוב את המערכת של חבר שלו ולחכות לכל ביקור אצלו כמו לביקור אצל מאהבת.

זה שרוב האודיופילים מעדיפים -- או לפחות מצהירים על אהבה -- לסאונד עם מאפיינים מסוימים מסביב לאיזשהו ממוצע לא הופך את הממוצע הזה להגדרה של אודיופיל. אפשר לקרוא להם אודיופילים "קלאסיים"/"מסורתיים" (בניגוד ל"אמיתיים" חסר המשמעות) -- כאלה ששואפים, לפחות בהצהרה, למאפיינים ה"קלאסיים"/"מסורתיים" של סאונד טוב פלוס/מינוס איזשהו אפסילון לא גדול. דברים כמו FR שטוח, או עם טיפה הדגשה בבאס ו/או בגבוהים, פירוט, במה רחבה ומוגדרת היטב, וכו'.

יש גם הרבה אודיופילים שאומרים שהם מעדיפים סאונד "טבעי", אבל בפועל מחפשים מאפיינים שאינם כך במציאות, כמו למשל פירוט שאין במציאות -- דברים שהמיקרופונים הקרובים קולטים ושאינם שמיעים בכלל למאזין באולם, או במה עם כלים ממוקמים במדויק גם במוזיקה סימפונית, בעוד שבמציאות הם יתקשו להצביע מאיזה איזור מגיע הצליל, שלא לדבר על רמה של זווית של 27 מעלות ימינה מהמרכז בעומק של 3/4 מזה של הטרומבונים", וכו'. אבל סתירות כאלה לא מפריעות להם, והם חושבים שהמערכת שלהם מאוד קרובה למציאות, למרות שכבר ההקלטה לא מנסה לשמר את המציאות -- היה לנו את זה כאן לפני כמה ימים.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,346
מעורבות
654
נקודות
113
אני לא כל כך מבין מה זה תפיסת סאונד
תוכל להסביר .
איך אדם, במקרה שלנו המהנדס והבעלים של חברת אודיו, תופס את התחום ומה הגישה שלו. מה הטעם האישי שלו שמן הסתם מכתיב את ביצועי המערכת שהוא מייצר.
במקרה שלו ראיתי סרטונים אחרים אז פחות או יותר מבין מה הרפרנס שלו.
אנחנו נתקלים הרבה פעמים בטעמים/ תפיסות של איך מערכת , כלי נגינה, צריכים להישמע.

אני פעם אחת יצא לי להיות בגרמניה לשמוע אלמנט פול ריינג' במטה חהחברה היצרנית ולשמוע לצד היצרן. הבנתי איך הוא שומע והבנתי שתם הסרט, ונפרדנו כידידים...
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
הקשר טריוויאלי:
  • אודיו=סאונד, ובהקשר שלנו, ממערכת אודיו, בניגוד ל-live.
  • פיליה=אהבה.
מכאן אודיופיל=מי שאוהב סאונד טוב ממערכת אודיו.

גם מי שמעדיף להאזין בהדגשת באס ב-15 דיבי יכול להיות להוט אחרי הצליל הזה וליהנות ממנו לא פחות ממה שאתה נהנה מהצליל שאתה אוהב, וגם מי שאין לו מערכת יכול לאהוב את המערכת של חבר שלו ולחכות לכל ביקור אצלו כמו לביקור אצל מאהבת.

זה שרוב האודיופילים מעדיפים -- או לפחות מצהירים על אהבה -- לסאונד עם מאפיינים מסוימים מסביב לאיזשהו ממוצע לא הופך את הממוצע הזה להגדרה של אודיופיל. אפשר לקרוא להם אודיופילים "קלאסיים"/"מסורתיים" (בניגוד ל"אמיתיים" חסר המשמעות) -- כאלה ששואפים, לפחות בהצהרה, למאפיינים ה"קלאסיים"/"מסורתיים" של סאונד טוב פלוס/מינוס איזשהו אפסילון לא גדול. דברים כמו FR שטוח, או עם טיפה הדגשה בבאס ו/או בגבוהים, פירוט, במה רחבה ומוגדרת היטב, וכו'.

יש גם הרבה אודיופילים שאומרים שהם מעדיפים סאונד "טבעי", אבל בפועל מחפשים מאפיינים שאינם כך במציאות, כמו למשל פירוט שאין במציאות -- דברים שהמיקרופונים הקרובים קולטים ושאינם שמיעים בכלל למאזין באולם, או במה עם כלים ממוקמים במדויק גם במוזיקה סימפונית, בעוד שבמציאות הם יתקשו להצביע מאיזה איזור מגיע הצליל, שלא לדבר על רמה של זווית של 27 מעלות ימינה מהמרכז בעומק של 3/4 מזה של הטרומבונים", וכו'. אבל סתירות כאלה לא מפריעות להם, והם חושבים שהמערכת שלהם מאוד קרובה למציאות, למרות שכבר ההקלטה לא מנסה לשמר את המציאות -- היה לנו את זה כאן לפני כמה ימים.

אהבה לסאונד טוב זו ההגדרה לאודיופיל ?

כל אדם מהרחוב כמעט, ללא שום נסיון או רקע יגיד לך שהוא אוהב סאונד טוב.

מה זה טוב ?

מכל ההגדרות שאני קראתי ובהקשר של HI FI - הכיוון הוא שונה לגמרי . הכיוון הוא - סאונד משוחזר נאמן למקור .
ולא, אני לא מתכוון למקור נעלם כלשהוא או להיכנס לאנאלוג מול דיגטל או מספר המיקורפנים בחלל .

סאונד נאמן למקור .
המקור הוא ההקלטה .

טובה או רעה זה לא חשוב לעניין זה.

זה כן חשוב לעניין אודיופיליה - שאם ההקלטה רעה ולא מאוזנת אז כך גם יהיה הסאונד המשוחזר.

נאמן להקלטה זה משהו מדיד . משהו שאתה יכול לדבר עליו כאמת אבסוליטית ולהוכיח אותו כאמת אבסולטית.

זה שלאחר מכן יש שינוי כתוצאה מטעם או אזניים לא תקינות או השד יודע מה- זה משהו אחר והוא לגיטימי. ואכן יש טעם בקצוות והוא כן משנה מעט את מה שמדיד אבל זה ממש בקצוות.

אבל לא לגיטמי להגיד ש 15 די בי בבאס זה נאמן למקור - גם אם מישהו ממש אוהב את זה.


מערכת צריכה לא להיות קיימת וגם חדר -במאקרו של הדברים.
ואפשר למדוד את זה .
מה גם שהמחקרים מראים - שזה מה שרוב האנשים אוהבים - מנוסים או לא מנוסים .



וכל זה בהקשר של אודיפיליה - לא בהקשר של מה שפלוני אוהב או לא אוהב.
כי בלונג ראן אני מכיר הרבה כאלה שיום אחד אומרים שהמערכת נשמעת טוב וביום אחד לא טוב.

זה קרה לי כאודפיל צעיר ולצערי זה קורה להרבה אודיופילין ותקים.

יש באודיו סטנדרטים מסוימים בהקשר של אודיופיליה.

אני גם לא מבין מזה פירוט שאין במציאות.
כמה שיותר פרטים תמיד יותר טוב.
כמה שיותר דינמי(פחות דחוס) - תמיד יותר טוב.

אני חושב שאתה מתכוון להדגשה של תדר כזה או אחר בגבוהים שיוצר "אשליה" של פירוט ואז פירוט מסוג זה מייצר אנומליה שמיעה שמוגדרת אצל אודיופיל מנוסה כ "מפורט אך חופר" או פירוט חפרני ואצל אודיופיל פחות מנוסה כפירוט יוצא דופן .

ויש הרבה דרגים להנדס את האנומליה הזו- חלק עושים בכוונה - חלק יוצא להם בטעות וחושבים שזה ילך טב מסחרית.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
איך אדם, במקרה שלנו המהנדס והבעלים של חברת אודיו, תופס את התחום ומה הגישה שלו. מה הטעם האישי שלו שמן הסתם מכתיב את ביצועי המערכת שהוא מייצר.
במקרה שלו ראיתי סרטונים אחרים אז פחות או יותר מבין מה הרפרנס שלו.
אנחנו נתקלים הרבה פעמים בטעמים/ תפיסות של איך מערכת , כלי נגינה, צריכים להישמע.

אני פעם אחת יצא לי להיות בגרמניה לשמוע אלמנט פול ריינג' במטה חהחברה היצרנית ולשמוע לצד היצרן. הבנתי איך הוא שומע והבנתי שתם הסרט, ונפרדנו כידידים...
במקרה הזה הוא נצמד לעקרונות אקוסטים ברורים.
אין פה עניין של טעם.

אחרי שפתר ככל יכולתו את הבעיות האקוסטיות - אתה בוחר איך לעצב את הצליל .
טבעי או לא -בחירה שלך.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
אהבה לסאונד טוב זו ההגדרה לאודיופיל ?

כל אדם מהרחוב כמעט, ללא שום נסיון או רקע יגיד לך שהוא אוהב סאונד טוב.

מה זה טוב ?

מכל ההגדרות שאני קראתי ובהקשר של HI FI - הכיוון הוא שונה לגמרי . הכיוון הוא - סאונד משוחזר נאמן למקור .
ולא, אני לא מתכוון למקור נעלם כלשהוא או להיכנס לאנאלוג מול דיגטל או מספר המיקורפנים בחלל .

סאונד נאמן למקור .
המקור הוא ההקלטה .

טובה או רעה זה לא חשוב לעניין זה.

זה כן חשוב לעניין אודיופיליה - שאם ההקלטה רעה ולא מאוזנת אז כך גם יהיה הסאונד המשוחזר.

נאמן להקלטה זה משהו מדיד . משהו שאתה יכול לדבר עליו כאמת אבסוליטית ולהוכיח אותו כאמת אבסולטית.

זה שלאחר מכן יש שינוי כתוצאה מטעם או אזניים לא תקינות או השד יודע מה- זה משהו אחר והוא לגיטימי. ואכן יש טעם בקצוות והוא כן משנה מעט את מה שמדיד אבל זה ממש בקצוות.

אבל לא לגיטמי להגיד ש 15 די בי בבאס זה נאמן למקור - גם אם מישהו ממש אוהב את זה.


מערכת צריכה לא להיות קיימת וגם חדר -במאקרו של הדברים.
ואפשר למדוד את זה .
מה גם שהמחקרים מראים - שזה מה שרוב האנשים אוהבים - מנוסים או לא מנוסים .



וכל זה בהקשר של אודיפיליה - לא בהקשר של מה שפלוני אוהב או לא אוהב.
כי בלונג ראן אני מכיר הרבה כאלה שיום אחד אומרים שהמערכת נשמעת טוב וביום אחד לא טוב.

זה קרה לי כאודפיל צעיר ולצערי זה קורה להרבה אודיופילין ותקים.

יש באודיו סטנדרטים מסוימים בהקשר של אודיופיליה.

אני גם לא מבין מזה פירוט שאין במציאות.
כמה שיותר פרטים תמיד יותר טוב.
כמה שיותר דינמי(פחות דחוס) - תמיד יותר טוב.

אני חושב שאתה מתכוון להדגשה של תדר כזה או אחר בגבוהים שיוצר "אשליה" של פירוט ואז פירוט מסוג זה מייצר אנומליה שמיעה שמוגדרת אצל אודיופיל מנוסה כ "מפורט אך חופר" או פירוט חפרני ואצל אודיופיל פחות מנוסה כפירוט יוצא דופן .

ויש הרבה דרגים להנדס את האנומליה הזו- חלק עושים בכוונה - חלק יוצא להם בטעות וחושבים שזה ילך טב מסחרית.
ואוסיף לעניין ה+15db או כל מוטציה אחרת של "טעם אישי" - בלי איזה בייסליין ידוע, על מה "יניח" אותו ברנש את הבאמפ החביב עליו? על תגובת חדר אקראית? אולי יקבל רק +3, אולי בכלל +20... בלי יכולת ליצר איזשהו מצב ניתן לניבוי (לא משנה כרגע איך) כל העמקים והגבעות הללו חסרי משמעות כמעט.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
409
נקודות
63
במיוחד אם מימד אחד דומה לאחר או שיש להם מכנה משותף (מספר שלם ששניהם כפולה שלו).
הי עמיר, קראתי את זה קודם וזה לא מדויק, אבל עכשיו זה כבר מופיע פעמיים ובהקשר מעשי אז שווה לתקן.

זה לא:

מכנה משותף (מספר שלם ששניהם כפולה שלו)

אלא
מכנה משותף ששניהם כפולה שלמה שלו.

המכנה לא צריך להיות שלם, כמו בערך כאן, כש 2.5 (נגיד שזה הגובה לצורך הדיון) הוא מכנה משותף של 2.5 ושל 5.

@Juiced נשמע שהחדר הזה בעייתי גם מבחינת הגובה שהוא קרוב לחצי משני המימדים הזהים האחרים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
אהבה לסאונד טוב זו ההגדרה לאודיופיל ?

כל אדם מהרחוב כמעט, ללא שום נסיון או רקע יגיד לך שהוא אוהב סאונד טוב.
לרוב האנשים לא ממש איכפת איכות הסאונד.
רק מעטים ממש אוהבים וחשוב להם סאונד טוב.

מה זה טוב ?
אין שום דבר אבסולוטי שהוא "טוב". טוב זו מילה שמצביעה על משהו חיובי, אבל לא באיזו צורה הוא חיובי.

מכל ההגדרות שאני קראתי ובהקשר של HI FI - הכיוון הוא שונה לגמרי . הכיוון הוא - סאונד משוחזר נאמן למקור .
ולא, אני לא מתכוון למקור נעלם כלשהוא או להיכנס לאנאלוג מול דיגטל או מספר המיקורפנים בחלל .

סאונד נאמן למקור .
המקור הוא ההקלטה .

טובה או רעה זה לא חשוב לעניין זה.
בדיוק -- קראת בהקשר של hi-fi, וזה קיצור של high fidelity == נאמנות גבוהה, ומדובר על נאמנות גבוהה להקלטה.
זו אכן ההגדרה של hi-fi, אבל לא של אודיופיליה באופן כללי. זה מתאים לאודיופיל קלאסי/מסורתי, אבל יש אודיופילים לא קלאסיים/מסורתיים.


זה כן חשוב לעניין אודיופיליה - שאם ההקלטה רעה ולא מאוזנת אז כך גם יהיה הסאונד המשוחזר.

נאמן להקלטה זה משהו מדיד . משהו שאתה יכול לדבר עליו כאמת אבסוליטית ולהוכיח אותו כאמת אבסולטית.

זה שלאחר מכן יש שינוי כתוצאה מטעם או אזניים לא תקינות או השד יודע מה- זה משהו אחר והוא לגיטימי. ואכן יש טעם בקצוות והוא כן משנה מעט את מה שמדיד אבל זה ממש בקצוות.

אבל לא לגיטמי להגיד ש 15 די בי בבאס זה נאמן למקור - גם אם מישהו ממש אוהב את זה.

מערכת צריכה לא להיות קיימת וגם חדר -במאקרו של הדברים.
ואפשר למדוד את זה .
מה גם שהמחקרים מראים - שזה מה שרוב האנשים אוהבים - מנוסים או לא מנוסים .



וכל זה בהקשר של אודיפיליה - לא בהקשר של מה שפלוני אוהב או לא אוהב.
כי בלונג ראן אני מכיר הרבה כאלה שיום אחד אומרים שהמערכת נשמעת טוב וביום אחד לא טוב.

זה קרה לי כאודפיל צעיר ולצערי זה קורה להרבה אודיופילין ותקים.

יש באודיו סטנדרטים מסוימים בהקשר של אודיופיליה.
הכל נכון בהקשר של hi-fi, ושל אודיופיליה קלאסית/מסורתית, ולא בהקשר של אודיופיליה באופן כללי.


אני גם לא מבין מזה פירוט שאין במציאות.
כמה שיותר פרטים תמיד יותר טוב.
כמה שיותר דינמי(פחות דחוס) - תמיד יותר טוב.
כי אתה מתייחס לנאנות להקלטה, לא לצליל "טבעי". זה לא אותו דבר.


אני חושב שאתה מתכוון להדגשה של תדר כזה או אחר בגבוהים שיוצר "אשליה" של פירוט ואז פירוט מסוג זה מייצר אנומליה שמיעה שמוגדרת אצל אודיופיל מנוסה כ "מפורט אך חופר" או פירוט חפרני ואצל אודיופיל פחות מנוסה כפירוט יוצא דופן .

ויש הרבה דרגים להנדס את האנומליה הזו- חלק עושים בכוונה - חלק יוצא להם בטעות וחושבים שזה ילך טב מסחרית.
שוב, *כל* מה שכתבת נכון לגמרי לגבי hi-fi -- נאמנות להקלטה,אבל באף מקום לא דיברתי על נאמנות להקלטה, אלא רק על אספקטים אחרים.


כמו בהרבה ויכוחים מיותרים, מתווכחים על כל מיני דברים, וכל אחד צודק אם מתייחסים להגדרה שלו לבסיס העניין, אבל לא שמים לב שהעמדות שונות רק ביחס להגדרות השונות.

זה גם מה שנקרא violent agreement -- הצדדים מסכימים בעצם על מה שנאמר כשזה מהזווית של האומר, אבל כשכל אחד מהזווית שלו, יש ויכוח -- מיותר וחסר תוחלת.

אני מסכים עם כל מה שאמרת, בהקשר של hi-fi.

חלק, וכנראה רוב, האודיופילים מעדיפים hi-fi, בין אם הם קוראים לזה כך או לא, אבל מבחינתי, זו לא ההגדרה של אודיופיל.
מבחינתי, אודיופיל זה לא מישהו שאוהב hi-fi, אלא מישהו שאוהב סאונד טוב (לטעמו) ממערכת אודיו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
הי עמיר, קראתי את זה קודם וזה לא מדויק, אבל עכשיו זה כבר מופיע פעמיים ובהקשר מעשי אז שווה לתקן.

זה לא:

מכנה משותף (מספר שלם ששניהם כפולה שלו)

אלא
מכנה משותף ששניהם כפולה שלמה שלו.

המכנה לא צריך להיות שלם, כמו בערך כאן, כש 2.5 (נגיד שזה הגובה לצורך הדיון) הוא מכנה משותף של 2.5 ושל 5.
לזה התכוונתי, אבל כתבתי הפוך. my bad.

ואוסיף לעניין ה+15db או כל מוטציה אחרת של "טעם אישי" - בלי איזה בייסליין ידוע, על מה "יניח" אותו ברנש את הבאמפ החביב עליו? על תגובת חדר אקראית? אולי יקבל רק +3, אולי בכלל +20... בלי יכולת ליצר איזשהו מצב ניתן לניבוי (לא משנה כרגע איך) כל העמקים והגבעות הללו חסרי משמעות כמעט.
הוא לא יבדוק dB, רוב הסיכויים שהוא לא יודע מה זה, ולא הרים וגבעות. אבל הוא פשוט יודע מתי הוא אוהב משהו ומתי לא, גם אם הוא לא יכול להגדיר את זה מילולית, וגם אם זה לא עקבי, ולא רלוונטי עבורו שאתה לא יכול להגדיר את אהבותיו בצורה מילולית ו/או זה חסר משמעות עבורך. עבורו זה משמעותי לגמרי.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
אבל עמיר - זה בדיוק מה שקראתי על אודיפיליה במשך כל חיי בערך.

אני לא מכיר אדם שתעמיד אותו מול סאונד של טרזיסטור או סאונד של מערכת ויגיד שמעדיף טרזיסטור .
או מערכת טובה באוטו שכל אדם יכול להעריך או מסיבה או השד יודע מה .

במידה ופגעת לאותו אדם בעניין אחר - כמו עיצוב -מקום -כסף וכל אחד מה שחשוב לו - הוא יכול להגיד שזה לא משנה לו.
אבל כמעט כולם יעדיםו סאונד טוב וכולם לא אודיפילים.

אתה טוען שאודיפיליה זה אהבה לסאונד טוב .

אם הייתי יודע את זה בגיל 16 לא הייתי מתחיל ;);)
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
לזה התכוונתי, אבל כתבתי הפוך. my bad.


הוא לא יבדוק dB, רוב הסיכויים שהוא לא יודע מה זה, ולא הרים וגבעות. אבל הוא פשוט יודע מתי הוא אוהב משהו ומתי לא, גם אם הוא לא יכול להגדיר את זה מילולית, וגם אם זה לא עקבי, ולא רלוונטי עבורו שאתה לא יכול להגדיר את אהבותיו בצורה מילולית ו/או זה חסר משמעות עבורך. עבורו זה משמעותי לגמרי.
אבל את זה כל נהג אוטובוס יכול להגיד .(בלי לזלזל) שמעולם לא הרכיב רמקול בימיו ולא שמע מערכת טובה מימיו ( למרות שמזה מערכת טובה - מי יודע?)

הפורום הזה נועד לאודיפילים , לא?

אנחנו מדברים פה הרבה על שחזור מוזיקה.
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
879
מעורבות
277
נקודות
63
@Juiced נשמע שהחדר הזה בעייתי גם מבחינת הגובה שהוא קרוב לחצי משני המימדים הזהים האחרים.
איזה חדר לא בעייתי? :)
גובה התקרה סטנדרטי כמו בכל דירה בארץ.

NRD בדיוק הוציא פרק חדש בסדרה שלו על טיפול אקוסטי,
ממש מעולה ואינפורמטיבי.

 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
אבל עמיר - זה בדיוק מה שקראתי על אודיפיליה במשך כל חיי בערך.
לא, לא כל מה שקראת היה תחת ההגדרה "אודיופיליה".


אני לא מכיר אדם שתעמיד אותו מול סאונד של טרזיסטור או סאונד של מערכת ויגיד שמעדיף טרזיסטור .
או מערכת טובה באוטו שכל אדם יכול להעריך או מסיבה או השד יודע מה .
אולי אף אחד לא יעדיף טרנזיסטור, אבל 15dB+ כן, ויש כאלה שזה משה שהם מעדיפים באוטו, או יותר, לא? אז אלה שאוהבים באס מפוצץ באוטו לא אודיפילים מבחינתך? אוקיי.

אתה טוען שאודיפיליה זה אהבה לסאונד טוב .

אם הייתי יודע את זה בגיל 16 לא הייתי מתחיל ;);)
בעצם כל הוויכוח כאן הוא על השוליים. רוב האנשים בכלל אוהבים רק שירים ומוזיקה, ולא ספציפית כישות נפרדת ומובחנת את הסאונד שיוצא מהמערכת (או מהאוזניות).

אולי רוב אלה מהסאונד ממש חשוב להם מגיעים איכשהו לעולם של hi-fi ובסופו של דבר מעדיפים אותו.

אבל קיימים כאלה שלא, כמו אוהבי הבאס המפוצץ באוטו, שאולי יש מביניהם שמה שהם בעצם אוהבים בזה זו קר תשומת הלב ולעצבן את כולם ושיקפצו, אבל חלק ממש אוהבים את הסאונד. אולי אתה בז להם, ומעדיף לחשוב על אודיופילים כעל גזע עליון, אבל מבחינתי הם אודיופילים לכל דבר ועניין.

ויש אולי גם את אלה שאוהבים את הסאונד במועדונים -- ווליום מפוצץ, באס שנותן מכות בבטן, גבוהים שעושים חורים באוזניים, ורוצים את זה ככה גם בבית.

אנחנו מדברים פה הרבה על שחזור מוזיקה.
אתה מדבר על שחזור מוזיקה, אבל לשחזר זה לבנות מחדש את מה שהיה, אבל ההקלטה לא משמרת את מה שהיה, ולכן השמעתה לא משחזרת את מה שהיה.

וכשמדובר במוזיקה מוגברת, בדרך כלל מקליטים את הפלט של המיקרופונים והציוד האלקטרוני ישירות, ולא את הצליל שיצא מהרמקולים שהשמיעו את מה שבעצם היה בפועל, כך שגם כאן לא באמת משחזרים משהו.

וחוצמזה, הרדיפה אחרי שיחזור -- ובדרך כלל מתכוונים לשיחזור ההופעה ולא לשיחזור ההקלטה -- היא די טיפשית, כי המאזין לא יודע מה היה במקור, והוא לא יודע אם מה שהוא שומע קרוב או רחוק ואם שינוי שהוא עושה מקרב אותו או מרחיק אותו משיחזור אמיתי.

הרבה יותר הגיוני לבחור את מה שנהנים לשמוע ולא את מה שמדמיינים שהוא כן או לא "שיחזור" של משהו ערטילאי.

אני מבין שלדעתך, אודיופיל "אמיתי" צריך לבחור היי-פיי, מקסימום עם התאמות קטנות, ואני לא חושב שיש הרבה משמעות ל"אמיתי" בהקשר של אודיופיל , ואין מגבלות על מה שהוא חייב לכאורה לבחור כדי להיחשב אודיופיל, אלא להיפך, עצם האהבה שלו לבחירות שלו היא זו שמגדירה אותו כאודיופיל :)
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
מרחק רמקול מהדרייברים מקיר קידמי - 75 ס"מ
מרחק שלי מהרמקול - 2.5 מטר
גובה תקרה - 2.6 מטר

לפי המידול של החדר שלך יש בור מאוד כבד ורחב מ 34 הרץ עד 68.

בור שכזה תמיד עושה בעיות בתזמון וגורם לבאס להגיע באיחור משאר התדרים(בדיוק מה שאתה מתאר) + האנומליה ב SPL.

ועוד לא נכנסנו לזמני הדהוד .

אתה יכול לנסות לשבת קרוב יותר כאשר היתרון הכי גדול הוא כאשר תשב ממרחק של 2.5 מטרים מהקיר הקידמי.

את הרמקול אתה יכול לנסות לקחת אחורה יותר( אך לא נראה כחובה מבחינת תגובת הבאס) -אני לא מכיר את הדגם והאם הוא אטום או פתוח .

שווה לנסות אם עדיין לא ניסת.

במידה ואתה עובד עם רון או משהו אחר שנותן אפשרות EQ אוכל לשלוח פרמטרים להזנה אבל הבעיה הגדולה היא לא הפיקים (הדגשים) בחדר הזה - אלא הדיפים (בורות))
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור