צילום של הופעה במועדון/ פאב/ בר


IdanH

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
6
אני מתכוון לרכוש ניקון D5100.
חלק נכבד מהזמן ארצה לצלם הופעות מוזיקה במועדונים, פאבים ו/או בארים.

מה הן ההמלצות לצילום בתנאים כאלה (תנאי תאורה חשוכים, לעיתים יש תאורת במה מתחלפת בכל מיני צבעים)?
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
בחלק מהמקרים, תוכל להעזר בפלאש חיצוני גדול, באחרים, ללמוד לצלם עם ערכי ISO גבוהים.
כמו כן, שימוש בעדשות בהירות (עם F גדול).
 

IdanH

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
6
כרגע אני קונה את עדשת הקיט.
תוכל לתת המלצה גסה לכיוון הנתונים?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בהמשך למה שליאור אמר (שדרך אגב הוא חובב ניקון ידוע ובעל ידע רחב בנושא)

הפלאשים של ניקון מעולים, אבל לא זולים
אפשר לבדוק פלאשים של מץ עבור ניקון

אם אתה חושב לצלם במקומות עם תאורה חלשה עדשת הקיט היא לא הכלי המתאים - ממולץ לבדוק רכישה של טמרון 17-50 F2.8 עבור ניקון (עולה כ 1700 ש"ח) במקום עדשת הקיט.

עדשת ה 50 מ"מ F1.8 של ניקון שעולה כ 500 ש"ח גם בחירה מעולה למי שמחפש פתרון בתקציב נמוך.
 

IdanH

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
6
עדשת 50 ממ הכוונה לעדשה קבועה? כלומר אין זום?
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
כן . אין זום.
אתה מגדיר לנו הגדרה קצרה מדיי.
מאיזה מרחק תצלם?
מה המטרה של הצילום?
האם יהיה וידאו?
באיזה ISO תצלם?
כמה חשובה איכות התמונה?
האם זה רק ליוטיוב או גם לפרסום וכו?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
בחלק מהמקרים, תוכל להעזר בפלאש חיצוני גדול, באחרים, ללמוד לצלם עם ערכי ISO גבוהים.
כמו כן, שימוש בעדשות בהירות (עם F גדול).

בדיוק הפוך.
מכיוון שרוב המועדונים משתמשים בתאורת led שהורסת בהחלט את התמונות רצוי לעבוד על iso נמוך ולפצות על ידי המבזק. רצוי להציב את המבזק בזווית של 45 מעלות כאשר לשון הפיזור פתוחה ולעבוד על מהירות סגר מקסימלית (250). המטרה היא להתשמש כמה שיותר התאורת המבזק ולצמצם את החשיפה של המצלמה לתאורת ה-led הנוראית. לכן, יש לצלם עם צמצם יחסית סגור (f5.6 עד f8) תלוי בעוצמה שמספק המבזק.

בהצלחה.
 

IdanH

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
6
אצלם גם וידאו. יש אפשרויות כיוון?
המטרה של הסטילס? קודם כל אני אוהב לצלם.
דבר שני, אם אפשר ליחץ, עם הכלים שיש לי אז בודאי. איכות התמונה חשובה.
מאיזה מרחק? ממש לא יודע.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
על מנת לצלם וידאו ב-slr עלייך לרכוש עדשה עם צמצם קבוע (f4 או f2.8). במקרה של צילום וידאו מומלץ להישתמש בתאורה קבועה שמתחברת להיכן שהמבזק מתחבר.

אגב, בצילום וידאו אין שום דרך להתגבר על ההפרעות של תאורת לדים.
 

IdanH

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
6
רגע רגע, אתה מדבר על וידאו בכלל או וידאו בהופעות?

לגבי סטילס, אני מבין שצריך זמן חשיפה קצר (איזה ערכים נחשבים מהירים מספיק?) וצמצם סגור (f5.6-f8).
אני בכיוון?
 

IdanH

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
6
איזה עדשה בתקציב נמוך תתאים לסוג כזה של צילום?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לדעתי העדשה היא נושא חשוב מאוד וקשה לי להבין אנשים שמשקעים את מרב כספם על גוף מצלמה ומפשים עדשות זולות
לאחר שאמרתי זאת ואין לי מושג מה התקציב לעדשה - העדשה שנותנת את התמורה הטובה ביותר לכסף היא עדשת 50 ממ F1.8 שעולה כ 500 ש"ח
 

IdanH

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
6
איך העדשה הזו?

http://www.bhphotovideo.com/c/product/36977-GREY/Nikon_1433_Normal_50mm_f_1_4_AIS.html

מ
צאתי ביד 2 ב500 שח.
זה פוקוס ידני. כמה זה משנה?
תתאים לניקון 5100?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
עדשה עם פוקוס ידני צריך לכוון פוקוס לפני כל צילום ע"י סיבוב טבעת סביב העדשה עד שמגיעים למצב שנראה לך שיש את הפוקוס הכי טוב - נראה לך שאתה יכול לחיות עם זה עבור צילום בהופעות?

אם אתה מחפש עדשה זולה לך על ניקון 50 מ"מ F1.8 חדשה בכ 500 ש"ח
http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=678770
 

IdanH

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
6
ראיתי גם את זו. יש גם ביד 2 לא מעט כאלה.
חשבתי שההבדל בין 1.4 ל1.8 באותו מחיר שווה את הפוקוס הידני.
אחרי הכל זו עדשה של 400$.
לא התנסיתי בפוקוס ידני אז אני לא יכול לדעת איך זה יהיה לי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
כרמי. 50 1.8 לא מתאימה לצרכים שלו. צילום מועדונים זה בעצם צילום אירועים בלי חתן וכלה ופחות אחריות.

אתה מוכרח לחבר פלאש ראוי של קנון (לפחות 430ex) אחרת יהיה קשה לך לנעול פוקוס בחושך של מועדון.
לא לקנות עדשת פיקס בשום פנים ואופן. במועדון צפוף אין לך אפשרות לנוע יותר מידי ועדיף שהעדשה תנוע במקומך (זום). לכן, רק עדשת זום.
מיוצבת או לא גם זה לא חשוב. הסיבה היא פשוטה. אתה תצלם רק אנשים בתנועה. זה אומר שלא יעזור לך שהעדשה מיוצבת בעוד האובייקט אותו אתה מצלם הוא אינו יציב (רוקד).
עדשת 17-85 יכולה להיות מצויינת עבורך. היא מהירה יחסית, רחבה ובעלת זום סביר בהחלט במידה ותרצה לצלם מרחוק.
עוד יותר טוב עבורך היא 17-40 f4l שהיא אומנם עם צמצם סגור יותר אך הוא קבוע. כלומר, ברחב יותר ל-17-85 יהיה יתרון אך כבר מ-20 מ"מ היא יותר חשוכה. הבעיה היא שמדובר בעדשה יקרה יותר אך היא טובה משמעותית.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
נמר, הוא מחפש עדשה זולה - כאמור לדעתי זו טעות של מתחילים, אני מסכים איתך שצריך להגדיל את התקציב...
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
נראה לי שהפתרון הנכון פה הוא יצורי כלאים.
G11עם פלאש חיצוני.
או דמוי slr עם זום טוב ופלאש חיצוני.
 

IdanH

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
6
אני לא מדבר על מועדוני ריקודים, סטייל האומן 17.
אני התכוונתי דווקא להופעות של להקות. מוזיקה.
אם זה משנה.
 

IdanH

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
6
עניין הזום אכן מטריד אותי.
חשבתי על העדשה הזו אחרי שדיברתי עם שני צלמי הופעות ותיקים וזו היתה ההמלצה שלהם בתקציב נמוך.
בעיקר בגלל הצמצם אני משער.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור