על מה נדבר היום - מגברים.


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
ספי ידידי.

אתה מוזמן לפתוח שירשור, יכול להיות נושא מעניין מואד.
 

צפיד

אוהב את התחום
הודעות
223
מעורבות
3
נקודות
18
אני לא כל כל מסכים עם הקביעה שמגברי מנורות קשים לתחזוקה,

מהניסיון שלי:
שמעתי מגבר קלאס די אחד בחיים שהרשים אותי- עם רמקולים של תקליטן,הוא היה נשמע פנטסטי לעומת הבהמה הטרזיסטורית,הבחור שפיתח אותו (פיתח את המודול עצמו) טוען שאלו התוצאות גם ברמקול ביתי.
שמעתי שלושה מגבר CLASS D שמיובאים/לא מיובאים ארצה - מצטער ,לי אישית זה היה נשמע רע.

לא מצאתי אף פעם הגיון במגברי שפופרות עתירי וואטים .
יתרה מזאת,הם נשמעים טרנזיסטורים לחלוטין לפחות אותם אלה שאני שמעתי .
והם באמת קצת יותר כבדים ,גם כלכלית לתחזוקה (הרבה מנורות).

אני כמעט בטוח שקראתי אפשהו על הסבר טכני למה מגבר מנורות עם הרבה וואטים נשמעים בדר"כ פחות טוב.

העדפה האישית - מנורות ואת הגדולות מביניהם..
אם מסתכלים גם על יחס הכסף לתמורה ...המנורות לוקח ובגדול.
 
נערך לאחרונה ב:

nizans

חבר משקיען
הודעות
617
מעורבות
10
נקודות
18
היי אבי , חג שמח ומה נשמע.
החלטת להעיר את המתים , אז אני יעזור לך .
אודיופיל חובב מוזיקה מעדיף מנורות .
ציודפיל " חובב מוזיקה " תמיד מחפש את הטרנזיסטור שידמה לשפורפורת.
ככה תמיד מטהרים כמדומני טרנזיסטורי איכותי.
דעתי האישית עוד לא נולדה החיה הזאת , לפחות לא בהתאמה לרמקולים שלי.
 

דיטון66

חבר משקיען
הודעות
780
מעורבות
88
נקודות
28
[אודיופיל חובב מוזיקה מעדיף מנורות .
ציודפיל " חובב מוזיקה " תמיד מחפש את הטרנזיסטור שידמה לשפורפורת.

מהיכן הבאת את ה"תובנה" הזו?
כמה מגברים טרנזיסטורים,איכותיים,שמעת,בכדי לבסס את הקביעה הזו?
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
יאיר היקר, אביא לך קישורים יותר מאוחר.

וזה לא אחד ואפס. כאשר הרוחב הוא חמישים אחוז נקבל אודיו 0, או DC=0.5 כאשר הרוחב משתנה בין 50 ל- 49.9 ו- 50.01 נקבל ערך קצת שונה אזי איפה כאן האחד והאפס? למעשה במימוש המקובל בצורת גשר אנו בין שני מצבים שהם אחד ומינוס אחד (כפול מתח הספק, וכאשר הספק משנה את ערכו, משתנה עוצמת השמע זה דיגיטלי?)

וכמובן שעומק הביטים רלוונטי מאוד - אם זה בכלל היה דיגיטלי.

אני מופתע שלא ירדת לעומק כאן ונתתי תשובה שטחית (ופופלרית) להחריד.
המגבר D הכי מסקרן מבחינת מבנה זה ה NAD M2.
http://nadelectronics.com/content/100218092123-M2-white-paper-EU-Web.pdf
גם קיבל ביקורת מאוד אוהדת עם הרבה מדידות מסקרנות בסטריאופיל:
http://www.stereophile.com/solidpoweramps/nad_m2_direct_digital_integrated_amplifier/index.html
זה מגבר "דיגיטלי" שאכן מבצע את כל העיבוד בתחום הדיגיטלי עם המרה ל PWM בדרגת היציאה (מסלול נתונים פנימי של 35 ביט). מעניין במיוחד זה השימוש בפידבק שלילי, שזה דבר קשה לביצוע במגבר "דיגיטלי" מכיוון שלבצע דיגיטיזציה לאות המוגבר לוקח יותר מדי זמן. הם השתמשו בפטנט של חברה בריטית קטנה כדי לשער את השגיאה מאות רפרנס "נקי" שרץ בתדר קבוע וגבוה ומוגבר גם הוא. אגב הבעיות של מגברי D בתדרים גבוהים - יחודי למגבר זה שהם משנים את מסנן היציאה בהתאם לעכבת הרמקול ב 20KHz, אבל המשתמש בבית צריך להיות מודע לנתון זה לגבי הרמקול שלו. מי מכם יודע מה עכבת הרמקול שלו בתדר זה? :)
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
ואגב מגברים דיגיטלים - זה לא השרשור המתאים אבל יש לא מעט ממירים חדשים שכוללים הגברת פרה דיגיטלית (ולעתים גם אנאלוגית), וניתן לחבר אותם ישירות למגבר כוח. דוגמאות הן הממיר של Wyred4Sound, Audiolab 8200CDQ, ואימוטיבה - בטוח שיש עוד.
 

נערך לאחרונה ב:

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
נאד או אודיולאב ? בכל מקרה אחד המכשירים המעניינים שיצאו לאחרונה. הם מגדירים אותו טרנספורט + דאק. ואמור להיות מתוכנן מהיסוד באופן שונה מהרגיל. ויהיה כמובן מעניין לחבר אותו למגבר כוח ישירות. האם זה אומר שימי ה"פרה" חלפו מין העולם ? ואם כן - איפה נכניס מנורות?
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
נאד או אודיולאב ? בכל מקרה אחד המכשירים המעניינים שיצאו לאחרונה. הם מגדירים אותו טרנספורט + דאק. ואמור להיות מתוכנן מהיסוד באופן שונה מהרגיל. ויהיה כמובן מעניין לחבר אותו למגבר כוח ישירות. האם זה אומר שימי ה"פרה" חלפו מין העולם ? ואם כן - איפה נכניס מנורות?
אופס - טיפו - תוקן. התכוונתי לממירים (כולל אודיולאב) שיש להם גם בקרת ווליום לפחות על הכניסות הדיגיטליות. ה NAD M2 הוא מגבר מלא. אין שום סתירה לגבי מנורות - לא חסרים ממירים מנורתיים - Audio Note, Peachtree, ועוד כל מני יצרנים סינים ובטח עוד כמה שאני לא מכיר/זוכר. יש פה דווקא חדשות טובות בעיני: מגבר הספק זה משהו שכדאי להשקיע בו לטווח ארוך, אני לא בטוח שממיר זה משהו שיחזיק הרבה שנים גם מכיוון שפורמטים דיגיטליים עלולים להשתנות. מגבר הספק יהיה מגבר הספק עוד הרבה שנים - האם ממיר עוד 5-10 שנים יראה אותו הדבר? אני לא בטוח.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
גם מגבר הספק לא יראה אותו הדבר עוד כמה שנים - אני מאמין שהטכנולוגיה הדיגיטלית עוד תתפתח ותפתיע. ברגע שהמקור הוא דיגיטלי - אני לא רואה שום סיבה להמיר לאנאלוגי עד שמגיעים לרמקול - זה לדעתי הכיוון וה M2 הוא בהחלט צעד בתחום. אני לא חושב שיש איזשהו תחום שלא יתפתח בשנים הקרובות - גם הרמקולים של היום שונים מאד מאלה של לפני 20 שנה, המקורות בטח שונים. כל מה שיש לנו היום ייחשב וינטאג' עוד מעט.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
ברגע שהמקור הוא דיגיטלי - אני לא רואה שום סיבה להמיר לאנאלוגי עד שמגיעים לרמקול
אז לך עם המחשבה הזו עד הסוף :) כנראה שהכיוון יהיה רמקולים מוגברים, אם המגברים יהיו מספיק קטנים, עם שידור המוסיקה הדיגיטלית באלחוט.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
רמקולים מוגברים יש גם היום . אני מדבר ברמת העיקרון - רמקול הוא רכיב שהופך זרם חשמלי לאנרגיית קול אנאלוגית, ועד שלא ישתילו לנו צ'יפ במוח שיחליף את עצב השמיעה נצטרך רמקולים. הגברה היא משהו שלוקח אות דיגיטלי (מסידי או ממחשב לא משנה - ברגע שעזבנו את ההקלטה האנאלוגית הכל בעצם דיגיטלי) - והופכת אותו לזרם חשמלי אנאלוגי חזק מספיק להניע רמקול. לכן לא חשוב אם המגבר בתוך הרמקול או מחוצה לו - התהליך יכול להיות כולו דיגיטלי מהמדיה ועד הרגע שבו צריך להפיק גל אנאלוגי שיכול להניע רמקולים.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
רמקולים מוגברים יש גם היום .
רמקולים מוגברים הצליחו בגדול עם סאבים, ששם הגברת D מוצלחת מאוד (הבעיות עם D הם בעיקר בגבוהים). רמקולים פול-ריינג' מוגברים הם נישה כעת מכיוון שאין הגברה קטנת מידות ומספיק יעילה שתכנס לתוך הרמקול. לכן מונו-בלוקים עדיין חיצוניים היום. :)
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
http://www.adam-audio.com/en/home-audio/products/alpha/description

http://www.adam-audio.com/en/home-audio/products/olympus-sound-system/technical-data

אין הרבה רמקולים שמוגברים במלואם (מחוץ לשוק הפרו כמובן). אבל השאלה היא לא אם המגבר יהיה פנימי או חיצוני - אלא אם נוותר על שלב הD\A עד שהאות מגיע לרמקול.
מעניין מאוד... תשים לב שבדגם הראשון מניעים את הטוויטר בעזרת מגבר A/B ואת השאר ב PWM/D. הבעייה הטכנית הגדולה היא הכנסת הגברה בעלות סבירה לתוך גוף הרמקול (אלה רמקולים ששוקלים 150 ק"ג......). יש רק בעייה טכנית אחת גדולה עם להכניס ממיר לתוך כל רמקול: סנכרון ההמרה בין הרמקולים במקרה זה (אם חשבת שג'יטר זה בעייה בממיר יחיד - תנסה לסנכרן שניים או יותר ממירים). זה גם פתיר בכל מני דרכים, אבל אף אחד לא ישקיע בזה מאמצים גדולים לפני שיפתרו את נושא ההגברה באופן "עממי" יותר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור