עזרה בקניית מצלמה!


1 Lior

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
1
שלום לכולם!
אני מחפש מצלמה טובה לא גדולה מידי, אני לא כל כך מבין בתחום (בעיקר לצלם את הילדים וטיולים) ולא מחפש להחליף עדשות. מה שכן חשוב לי זה:
איכות תמונה טובה גם בבית.וגם שאני יצליח לצלם תמונות עם מטושטש מאחורה...
רציתי לשאול:
א.האם קנון SX700 או SX520 או קנון G9 ׁ(הגרסא הראשונה ללא X II) או Lumix DMC-ZS50 / TZ70 עונים על הצרכים ומי עדיף?
ב. האם זה נכון שעדיף מצלמה ללא מראה אפילו ישנה כגון ניקון 1 S1 (קיט) יותר מאשר אלו? (פשוט הדגמים שכתבתי יש לי אפשרות להשיג בזול)
ג.אני אשמח לקבל המלצות למצלמה אחרת בטווח הזה.
תודה רבה רבה!!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
כדי לקבל עומק שדה רדוד (רקע מטושטש), צריך מצלמה עם חיישן קצת יותר גדול מזה שיש במצלמות קומפקטיות רגילות וכן עדשה עם יכולת לספק צמצם גדול - כך שמצלמות כמו SX700 ובטח ש SX520 לא יעשו זאת
כמו כן G9 זו מצלמה מלפני 10 שנים וכן גם SX700 לא דגם חדש, היא הוחלפה על ידי SX710 שהוחלפה על ידי SX720

מצלמות ללא מראה של ניקון מסדרה 1 כבר לא מיוצרות יותר, אפשר לשאול למה אתה מדבר על מצלמות ישנות?

אם אתה יכול להרשות לעצמך, לך על מצלמה כמו פנסוניק LX100 עם חיישן הרבה יותר גדול מהמצלמות לעיל וכן עם עדשה עם צמצם גדול - יש לה עוד הרבה יותרנות נוספים, השאלה האם היא בתקציב שלך?
 

1 Lior

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
1
תודה על התשובה המהירה!
פשוט יש לי אפשרות להשיג אותם בזול (פחות מ- 1000 ש"ח)
ה- LX100 יקרה משמעותית אין דגם יותר זול?
הייתי שמח לדעת מה העניין שממשיכים לשדרג כל הזמן את הקומפקטיות (SX 720...ׂ) אם זה לא נותן מענה יותר מהסלולארי?
תודה מראש!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לא הייתי רוכש דגמים ישנים כמו G9 (מאוד ישן, מחיר צריך להיות אטרקטיבי, אבל מאוד) או SX520 (לא דגם מוצלח).

בקשר ל SX700 זו מצלמה טובה וקנון כל כמה זמן משפרת אותה עם דגם חדש, כמו בטלפונים כך במצלמות יש שיפור טכנולוגי כל הזמן בהקשר של חיישן טוב יותר, מעבד תמונה טוב יותר, מערכת פוקוס טובה יותר ועוד ... - אבל להסיר ספק השינויים לא גדולים, בדרך כלל החברות עשות זאת להיראות אטרקטיביות בשוק.

אם אתה שואל מה ההבדל בין מצלמה קומפקטית לזה של טלפון, אז במצלמה יש עדשות טובות יותר עם זום וכן יש (בדרך כלל) מערכת פוקוס טובה יותר ועדו נקודות. להסיר ספק בתאורה נכונה ובצילום של אוביקט שלא זז מהר טלפון יכול להוציא תמונה נהדרת, אבל טלפונים עם מצלמות טובות כמו הפיקסל 2 של גוגל ממש לא זולים.

לא ברור לי מה התקציב שלך? אבל אם הוא עד 1000 ש"ח, קשה לי להאמין שתוכל למצוא מצלמות עם חיישן גדול ובעלות עדשה עם צמצם גדול - כך ש SX700 יכולה להיות בחירה אפשרית טובה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
דוגמא לתמונה שצולמה בטלפון שלי איפון 7 פלוס, עם עיבוד קל לאחר מכן בתוכנת עיבוד תמונה לייטרום בטלפון.
76F82861-F9BC-43A0-BAEE-F332FB3FE6EA.jpeg
 

תמונות מצורפות

  • 76F82861-F9BC-43A0-BAEE-F332FB3FE6EA.jpeg
    76F82861-F9BC-43A0-BAEE-F332FB3FE6EA.jpeg
    KB 84.6 · צפיות: 778

1 Lior

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
1
תודה...
האם ה G9 X II מצליח לעשות את מה שרציתי או ה- LX100 שהצעת לי
אתה יכול להמליץ לי על מצלמה ללא מראה (קיט) דגם יחסית זול עם התפוקה שרציתי.
ושוב פעם תודה!!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הקנון G9 X II עם חיישן של 1'' שהוא קצת יותר קטן מזה שיש ב LX100 שהוא אינצ' ושליש (4/3)
כמו כן ה LX100 מספקת צמצם גדול יותר כך שנכון שהקנון לא מצלמה רעה ותספק יופי של תמונות, קצת פחות מוצלחת בנושא עומק שדה רדוד.

אני יכול להמליץ לך גם על מצלמה ללא מראה כמו פנסוניק GF7 - יש לה אותו חיישן כמו של LX100, אבל עדשת הקיט שבאה איכת היא ללא צמצם גדול בכלל.
 

1 Lior

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
1
תודה כרמי תודה!
סליחה שאני חוזר אחורה אבל הציעו לי את Panasonic Lumix DMC-GF3KK עם עדשה 14-42 (אין לי מושג מה זה) במחיר ממש טוב (חבר בחו"ל) 700 ש"ח
זה יעשה את העבודה?? או שעדיף קנון SX710 באותו מחיר?
ממש תודה!!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
זה דגם מ 2011 כלומר לא חדש ודגמים חדשים יספקו תמונות טובות יותר,
עדיין מצלמה עם חיישן יחסית גדול ועדשת הקיט לא רעה כלל - תספק תמונות הרבה יותר טובות מקנון SX710

יש לקחת בחשבון שעדשת הקיט שכאמור היא לא עדשה רעה כלל, היא עדיין ללא צמצם גדול ולא תספק עומק שדה רדוד (יהיה אפשר לרכוש עדשות אחרות בעתידף אבל עדשות עם צמצם גדול הן לא זולות), כמו כן עדשת הקיט היא בעלת טווח זום כפול 3.

מצלמה כמו קנון G9 X II תספק פתרון יותר מוצלח לעומק שדה רדוד ו LX100 אפילו יותר - נסה למצוא LX100 ביד שנייה כמו כן ביד שנייה נסה גם למצוא סוני RX100
 

1 Lior

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
1
למה אתה מתכוון שהעדשה לא רעה (שהיא טובה?!) אני מבין (מהפורום פה) שהצמצם הוא זה שקובע את העומק שדה רדוד איזה גודל צמצם צריך בשביל כזה דבר?(כמה יש במצלמה ששלחתי)
סליחה על הבורות - אבל למה העדשה כזאת גדולה (פיזית) אם זה רק זום X3 .
" " " - עדשה זה דבר שמתפרק בקלות אפשר כל פעם לפרק ולהחזיר לפי הצורך (סתם בטיול רואים איזה נוף מרכיבים את העדשה) או שזה מסורבל?
שוב תודה...
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לעומק שדה רדוד צריך עדשה עם צמצם גדול זה נכון, אבל גם צריך חיישן גדול וגם יש תלות במרחק מהאוביקט
ראה קצת יותר מידע http://www.galitz.co.il/articles/DOF.shtml

כאשר אני אומר שהעדשה לא רעה זה אומר שהיא טובה בניגוד לעדשות לרוב הקיט הקיט שהו ממש לא טובות, אופטיקה לא מוצלחת, מערכת פוקוס שיחיסית לא מהירה ויכול היות לה בעיות לפקס במצבים קשים.

עדשות טובות בדרך כלל לא זולות ולפעמים גם מאוד יקרות - זה שיש עדשת קיט בנונית ביותר ואחרות לא רעות זה אומר שהן טובות יותר, אבל עדיין לא הופך אותן לעדשות טובות מאוד - יש רמות של עדשות ובדרך כלל צלמים רציניים משקיעים הרבה יותר כסף בעדשות מאשר במצלמה.

במצלמות שבהן ניתן להחליף עדשה, הפעולה היא מאוד מהירה וקל לעשות אותה (כמובן לאחר תרגול) - אין עדשה מושלמת, ולכן צלמים בדרך כלל מחליפים עדשות לפי הצורך.

מסיבה זו אני אוהב להמליץ למי שרוצה רק מצלמה ולא להיכנס לתחביב לרכוש את הפנוסוניק LX100 מקבלים מצלמה עם חיישן יחסית גדול (הרבה יותר גדול ממצלמה קומפקטית רגילה) ועם עדשה בעלת צמצם גדול, עם יכולות מאקרו וכל זה בגוף קטן.
 

1 Lior

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
1
תודה על הפירוט והמקצועיות.....
עברתי פה הרבה בדפי הפורום ואני חייב לומר שהחכמתי מאוד - יש מצב שכדי להוציא תמונה טובה ממצלמה כמן הLX100 חייב אחרי זה לעשות עיבוד תמונה בתוכנה? או שזה רק למבינים בלבד...:)
אם אני רוצה לחפש מצלמה לפי נתונים איזה גודל חיישן לחפש (מינימום) ואיזה גודל חיישן בשביל מה שאני צריך
תודה!!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אין כלל לתת לך, עבור הגדלים של החיישן והצמצם עבור מצלמה מומלצת - וגם אם היה לי כלל לספק לך מה זה היה עוזר, זה אומר שיש מצלמה שמתאימה לכלל הזה?
בגדול אתה רוצה את המצלמה עם החיישן הגדול ביותר וכן עדשה עם נצמצם הגדול ביותר שאתה יכול לקבל בתקציב שלך -
מעבר לכך יש גם נושא של איכות העדשה, יש עדשות עם צמצם גדול שהן לא איכותית ואז יספקו עמוק שדה רדוד אבל תיהיה עם איכות פחות טובה מול עדשה אחרת או מול מצלמה אחרת.

בקשר לעיבוד תמונה, אני גם עושה עיבוד לכל תמונה שאני מצלם כולל תמונות שצילמתי בטלפון - יש הרבה צילמים כולל צלמי ארועים שלא עושים עיבוד כלל (לא ברור לי, אבל יש כאלו), זה מאוד אישי

אתה יכול לראות ברשת הרבה תמונות שצלומו על חובבים עם LX100, לדוגמא
https://www.flickr.com/groups/2733369@N21/pool/

וכן גם כאלו שצולמו עם קנון GX 9 II
https://www.flickr.com/groups/2969399@N22/pool/

אני חושב שכל אחת מהן תספק אותך
 

1 Lior

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
1
תודה!
א. אני כנראה אלך על CANON G9X השאלה שלי היא האם יש הבדל משמעותי בין הדגמים G9 X ל - G9 X II?
ב. חשוב לי לציין שאני מצלם בד"כ על מצב אוטמטי - השאלה אם יהיה הבדל ניכר לעין (באיכות התמונה) בין ה- G9 X לבין SX720. או שלאנשים כמוני רק בצילום ידני יראו הבדל משמעותי?
,
תודה רבה מראש!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לפעמים כדי לקבל תמונה טובה יותר צריל לדעת להכיר את המצלמה כדי לנצל אותה יותר טוב, אבל בדרך כלל רוב האנשים גם עם מצלמות DSLR לא מצלמים לצורך כך במצב ידני - יש מצבים חצי אוטמטיים כמו עדיפות צמצם או עדיפות זמן חשיפה, שמאפשרים בקלות לנצל את המצלמה בצורה טובה יותר ללא צורך בעבודה ידנית לחלוטין - יותר מכך יש מצבים מוגדרים מראש של צילום ספורט, ילדים, נוף, לילה ועוד ... יש זאת בכל מצלמה היום וזה מאפשר לנו להגיד למצלמה מה אנחנו מצלמים שהיא כבר לבד מכוונת את עצמה לצלם הכי טוב שהיא יודעת את המצב.


לאחר כל ההסבר לעיל, לקנון G9 X יש חיישן בגודל 1 אינצ' שזה הרבה יותר גדול מחיישן בגדול 1/1.23 איינצ' שיש ל SX720 וכן לגדול החיישן יש משמעות חשובה באיכות התמונה גם במצב ידני - השאלה היא לא אם דגם טוב יותר יספק תמונות טובות יותר השאלה האם אתה צריך זאת והאם היתרון של ה SX720 עם זום גדול יותר חושב לך יותר מאיכות התמונה.

אני לא עשיתי השוואה ישירה בין דגמי ה G9 X הקודם לדגם MARK II מבחינת איכות התמונה, סביר שה MARK II טובה יותר, אבל קשה לי להאמין שזה יהיה קפיצת מדרגה, בדרך כלל קנון מספקת שיפורים קלים בין דגם לחדש יותר - תוכל למצוא הוספת BT קצב צילום קצת יותר ...ראה השוואה של המצלמות
http://cameradecision.com/compare/Canon-PowerShot-G9-X-vs-Canon-PowerShot-G9-X-Mark-II
 

1 Lior

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
1
איזה כיף לשאול שאלה ולקבל תשובה מפורטת....
אני יגדיר יותר טוב - חשוב לי איכות תמונה מאוד שזה אומר שגם אדם פשוט כמוני ישים לב להבדל מהצלמות עם החיישן קטן יותר (עכשיו יש לי קנון קומפקטית עם חיישן חצי ובתמונות בית זה ממש לא שונה מפלאפון)
אמנם מאוד חשוב לי זום (מסיבות של ילדים ועוד...) אבל ברור שאני מעדיף איכות תמונה (שוב שגם אני יראה את ההבדל ולא רק מקצוענים) מאשר זום עם איכות פחותה.
ולכן אני שואל מי גובר על מי....
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני תמיד אומר שאני יוכל לצלם גרוע גם במצלמה מאוד טובה.
בגדול ככול שהחיישן גדול כך המצלמה מסוגלת לצלם טוב יותר בתאורה חלשה, אבל בבית בתאורה חלשה גם מצלמה כמו קנון g9 x יכול להיות שלא תספק, ואולי צריך לחשוב עם מצלמה עם חיישן עוד יותר גדול, אבל אז המחיר עולה בהתאם.

אני לא רוצה להבטיח לך שכל תמונה תהייה טובה יותר ממצלמה קומפקטית רגילה היות וזה לא יהיה נכון, אבל בכל אופן זו מצלמה עם חיישן יותר גדול.
 

1 Lior

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
1
תודה!
א. זה אומר שאם אני ידע לצלם נכון אני יצליח להוציא תמונות מ - SX720 מעולות שיספקו אותי (ומימלא אם אני יצלם נכון... אז ה- G9 X תתן לי יותר איכות)
ב. חיישן גדול זה בא לביטוי רק בתאורה חלשה או סתם כך זה מוסיף איכות לתמונה גם בחוץ?
ג. ביכולות חוץ (ילדים עומק שדה..) שם אני יראה הבדל בינהם?

סתם אגב - ניסו לשכנע אותי ללכת על SX60 וכל החבר'ה של דמוי SLR. פה בפורום אתה כתבת מלא פעמים שזה לא נותן יותר ממצלמה קומפקטית ופה הבן שואל אז למה הם כאלה "ענקיות ומגניבות" - אנשים שמצלמים איתם לא רואים שזה כמו הפלאפון??
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מצלמות סופר זום או כמו שהחברה קוראים להן דמוי slr הן מצלמות עם חיישן קטן כמו זה שיש ב sx720 ועם עדשה בעלת טווח זום ענק. בגלל טווח הזום הענק המצלמות מגיעות בגוף גדול וטווח זום גדול גם בא עם חיסרון של איכות אופטיקה בנונית ביותר. מה לעשות טווח זום גדול דופק את איכות העדשה.

יותר מכך אני לא ממש רואה יתרון שימושי לזום גדול יותר מזה של ה sx720 מעבר לכך זה לא יספק תמונה חדות ללא חצובה. אם אתה רוצה לצלם את הירח עם חצובה אז בבקשה יש הרבה הדגמות שמצלמות כאלו מסוגלות לעשות זאת,פרט לכך אני לא רואה לכך שימושיות וזו סתם מצלמה מגושמת במחיר גבוהה.

אם תלמד לצלם תוכל להפיק תמונות טובות יותר ובטח מצלמה טובה יותר תאפשר לעשות זאת טוב יותר.

חיישן גדול יותר ועדשה טובה יותר מביאים גם גוונים נכונים יותר, טווח דינמי טוב יותר, עומק שדה רדוד עדיין יהיה קשה עם החיישן של 1 אינצ׳.

להסיר ספק ה g9 x טובה יותר מה sx720 האם כל תמונה תרגיש את ההבדל - לא
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור