סיכום האירוע השני בחנות ״Brand Audio״- סדרה 600 Bowers & Wilkins


ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
התכנסות
היה נחמד מאד לשוחח עם אנשים שחולקים את התחביב הזה פנים מול פנים , יצא לי לדבר עם כמה מהם , דיברנו על הדרך שכל אחד עשה , מבניית הסטאפ ושיפורו , דרך הסגנונות המוזיקליים שהם אוהבים , ועד להרגלי השמיעה , אחד סיפר לי שכל בוקר לפני היציאה לעבודה הוא שומע כמה קטעים וזה עושה לו את היום ,אני שמרתי את זה לשישי בערב לפני כניסת שבת , אבל להתחיל את הבוקר ככה נשמע לי רעיון מעולה שאני הולך לאמץ.

הרצאה על Bַ&W
חברת TOPAUDIO עשתה הרצאה מאד מושקעת על החברה , ועל ההתחלה שלה. מעניין היה לשמוע שהחברה התחילה מצורך של BOWSERS שהיה בעל חנות תקליטים גדולה , ופשוט רצה לשמוע מוזיקה טוב יותר , ולכן החל לשפר את הרמקולים שבחנות , ולאחר מכן של הלקוחות שבאו לחנות.
אחת הנשים שראתה את התשוקה של BOWSERS וWILKINS לנושא , הורישה לו סכום גבוה לאחר מותה ובתנאי שיעזוב את החנות ויגשים את חלומו , וכך נולדה האגדה של BOWSERS AND WILKINS , זה סיפור יפה שמראה שמאחוריי כל גבר מצליח עומדת אישה (די יוצא דופן בתחום האודיו) , וגם שהחיים יכולים לקחת אותך תמיד במסלול בלתי צפוי והחלום יכול יום אחד להתגשם , תודה על הסיפורים המעניינים מאחוריי החברה.

השמעה
שמענו 2 סוגי רמקולים מסדרת 600 החדשה , האחד מדפי , והשני רצפתי מחוברים להגברה של ISOTERIC וחיבור מחשב (ספוטיפיי בחיבור אנלוגי) , יחסית לתמחור שלהם הם נשמעו מעולה , בייחוד בלטה העובדה כי במבחן שמיעה עיוור הרמקול המדפי היה קרוב באיכויות הסוניות שלו לזה הרצפתי , למרות שלרצפתי הייתה תוספת של 2 וופרים נוספים , נמר הסביר כי החברות משקיעות משאבים רבים דווקא בסגמנט של המדפיים , וזאת מכיוון שהם מאד פופולריים במזרח הרחוק , מכיוון שסטנדרט הבנייה שם שונה (חדרים קטנים) , מעניין היה לגלות שכאשר עשינו סקר קטן בחדר , לכולם היה סטאפ שכלל רצפתי , זה נורא מעניין , כי הפרשי המחיר בין רצפתי למדפי יכול להגיע אפילו ל200% , אבל התוספת הסונית קטנה יחסית , ואם יש לך חדר האזנה קטן , אולי שווה לשקול מעבר למדפי מסדרה גבוהה יותר של החברה מאשר רצפתי מסדרה נמוכה יותר.

טכנולוגית TWEETER
נמר (בחליפה של ז'ונגלר :)) הסביר קצת על טכנולוגית הטוויטרים , שהתפתחה בשנים האחרונות עקב מחקר והבנה של החומרים שמשתמשים בהם , הטוויטר הוא חומר שצריך לנוע במהירות גבוהה מאד , ועם עיוות מינימלי , ולכן TWITTERS מסוג HARD DOME שעשויים מאלומיניום \ בריליום או Diamond הם טכנולוגיה עדיפה.

השאלה הזאת מאד עניינה אותי כי ברשותי OPERA DIVA CALLAS שבנוי בטכנולוגיה של SOFT DOME , ועד לשיחה עם נמר הייתי תחת הרושם שלSOFT DOME יש יתרונות על HARD DOME בשמיעה של טוויטרים מסוג אלומיניום , בייחוד מסדרת זולות הם נשמעו לי בהירים מדיי , וקראתי שזה נובע מכך שאלומיניום "סוחב" רק עד 25KHz מה שאומר שהגבוהים מודגשים , מה שגורם לאפקט של בהירות שמאפיין כל כך את הסוג הזה של הטווטרים , בבריליום ויהלום התופעה לא קיימת ולכן הם עדיפים (אבל יקרים הרבה יותר) , מצד שני חברות עם מו"פ (וBOWSERS AND WILKINS היא בהחלט כזאת) מאפשרים למצות את האלומיניום כך שהתופעה מורגשת פחות , ואכן בשמיעה של סדרת ה600 לא שמעתי בהירות
מעניין אותי לשמוע את דעתכם , איזה טכנולוגיה עדיפה , והאם אתם שומעים את ההבדל ?

הגרלה
בסוף הערב הייתה הגרלה של אוזניות של BOWSERS AND WILKINS מדגם P7 , ונמר סיפר שמעולם לא זכה בשום דבר , וחשבתי לעצמי שגם אני תמיד כזה , ואז קראו בשם שלי .. :)

אז חוויות ראשונות מההאזנה , דבר ראשון הם נראות מצויין , עשויות מעור איכותי ומראה של מיליון דולר , לגבי הסאונד הם נשמעות פשוט נהדר , חיברתי אותם לDAC ולמגבר אוזניות של MUSIC FIDELITY ומאד נהניתי , הם מעט מודגשות בבאס (אני אוהב את זה ..) ובשאר הספקטרום הם מאוזנות ושמורות על ניטרליות , אהבתי נורא את הפירוט שלהם , אני חושב שלמעט האוטופיה והELEAR של פוקאל (שמתומחרים הרבה מעליהם) הם הטובות ששמעתי , איזה כיף

Fsms5YZPrPGNMoHzi6G8PJ.jpg


מחשבות
אני חושב שזה ממש נחמד לערוך מפגשים כאלה מדי פעם (נגיד פעם בחודש) זה יכול להיות אירוע השקה , אירוע האזנה בחנות או אפילו חבר פורום שמזמין לביתו , אפשר לשלב את זה עם בירה\מכירת תקליטים\יד שנייה , אפשר לעשות תחרויות (למשל הסטאפ הכי טוב ברמות מחיר שונות) ,או הרצאות שונות בתחום , אם אתם בעניין תגיבו כי השאלה היא אם יש לזה ביקוש ..

שבת שלום
 

נערך לאחרונה ב:

Anton

אוהב את התחום
צוות האתר
הודעות
433
מעורבות
222
נקודות
43
אכן היה אירוע מאוד נחמד ומהנה. ברכות על הזכייה.:בעד: תודה שחלקת את הרשמים שלך.
 

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,085
מעורבות
909
נקודות
113
אני מאוד נהנתי לשמוע את החוויות שלך מהארוע :בעד:
וגם ברכות על הזכייה על האוזניות :בעד:
 

yaronn

כתב האתר
הודעות
251
מעורבות
41
נקודות
28
מוזר....
אני לא הרגשתי שום דמיון (אולי קצת בכיוון המיד העליון) בין הרמקולים.
ההבדל היה סופר ברור לגבי מי הטוב יותר בכל קשת הסיגנונות שנוגנו\הודגמו. אבל ממש ברור.
אפילו הבאס העליון ברמקול הקטן היה יותר נאמר lean back מאשר ברמקול הרצפתי.
לאחר ההדגמה הזאת, מי שצריך לבחור בין השניים והפרוטה בכיסו, הרצפתי עדיף במקרה זה (ואומר זאת מי שיש לו 3 רמקולים מדפיים מצויים שנשמעים פגז).

לגביי האוזניה - אחלה אוזנייה. יש לי כזאת (הדגם האלחוטי) והיא באמת ממש טובה.
רק חבל שאמרו שמגרילים את דגם הPX ולבסוף הוגרל דגם ה P7. (לא שזה לא טוב, אולי אפילו להיפך) :)
תתחדש ותהנה!
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
הטכנולוגיה הטובה ביותר היא זו שנשמעת הטוב ביותר באוזניך.
לא רוכשים רמקול או כל ציוד אחר בגלל טכנולוגיה אלה בשל הצלחת היישום, כלומר כיצד הוא נשמע.

רמקול Aida החדש של סונוס פאבר קוצר אין סוף שבחים ופרסים, מחירו כ 130,000 דולר והוא אינו מכיל טוויטר יהלום, בריליום ואפילו לא קרמי.

הרמקול שלך מסוגל להגיע ל 25khz שזה מעבר ליכולת השמיעה האנושית.
בסיכומו של דבר איכות הרמקול צריכה להימדד רק בדבר אחד - איכות הסאונד שהוא מוציא.
לכל חומר וצורת יישום (ממברנות, פלנארי, אלקטרוסטטי, ריבון) יש את יתרונות וחסרונות.

מזל טוב על הזכיה, תהנה.
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
מתי יש עוד הגרלה?
 

יעקב ח

חבר משקיען
הודעות
1,121
מעורבות
170
נקודות
63
מתי יש עוד הגרלה?
אתה מתעניין באוזניות?..:)
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
א. תתחדש, אוזניות מעולות
ב. Bowers
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
היי גיא

אני גם חושב שHARD DOME וSOFT DOME הם שני סוגי טכנולוגיות , ויש דגמים ספציפיים טובים משני סוגי הטכנולוגיות , מצד שני אי אפשר להתעלם מהצד הטכני , זה כמו התחרות בין OLED לQLED במסכים , שבהם שני טכנולוגיות שונות מתחרות , ויצרנים מצליחים להוציא מכל אחד מהם את המיטב , ועדיין בסוף הDNA של הרמקולים נגזר מהטכנולוגיה והפיזיקה..

כך גם בטוויטר HARD DOME הוא בדרך כל בנוי מאלומיניום , שים לב לגרף העוצמה מול התדר שמתחיל לעלות לקראת סוף הסקאלה , ו"מתבדר" לגמרי ב25KHZ , זה אפקט ידוע של טויטרים HARD DOME בעיקר מהסוג הזול , החלק העליון מודגש , ואז הם בהירים ומעייפים את האוזן , התופעה הזאת הרבה פחות נפוצה בטוויטרים מסוג SOFT DOME

מצד שני , ההדגשה של הגבוהים ניתנת לפתרון על ידי טיפול נכון ברמקול עצמו (קרוס אובר) , או בסטאפ (הגברה או כבילה עם אופיין תדר שמחליש מעט את הגבוהים) ואז היתרון של הטוויטרים מסוג זה בא לידי ביטוי , הם מאד לינארים (לא מתעוותים כמו הSOFT DOMEׂׂ) ולכן יש להם פירוט יוצא מגדר הרגיל , והם נשמעים אודיופיליים , יש כאלה שאוהבים את הסאונד הזה וחלק שלא

הנה סרט שמתאר את ההבדלים ביניהם

upload_2019-1-5_21-5-42.png
 

תמונות מצורפות

  • upload_2019-1-5_21-5-42.png
    upload_2019-1-5_21-5-42.png
    KB 391.3 · צפיות: 158

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
@ronengolanpt

קח את פוקאל ומג'יקו, שניהם משתמשים בטוויטר מבוסס בריליום (זה של מג'יקו מעורב עם יהלום).
בכל הרמקולים של פוקל שיצא לי לשמוע עד כה הטוויטר הטריף אותי, לעומת זאת במג'יקו לא, מבחינתי היישום במג'יקו מוצלח יותר. לכן אני אומר, הטכנולוגיה או הגרפים לא יכולים לספר את כל מה שהאוזן שומעת, המבחן היחיד שמעניין אותי הוא האוזן ובדגש על האוזן שלי.

מצ"ב קישור ל Aida של סונוס פאבר, רמקול עתור פרסים, למעט המחיר (והמראה) שום דבר ברמקול הנ"ל אינו אקזוטי, בטח לא מבחינה טכנולוגית, אבל עם היישום קשה להתווכח.

https://www.sonusfaber.com/en/products/aida/

גם טוויטר ריבון יכול להגיע לרזולוציה ותדרים גבוהים מאוד, לא רק חומרים קשיחים.
 
נערך לאחרונה ב:

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
@ronengolanpt

קח את פוקאל ומג'יקו, שניהם משתמשים בטוויטר מבוסס בריליום (זה של מג'יקו מעורב עם יהלום).
בכל הרמקולים של פוקל שיצא לי לשמוע עד כה הטוויטר הטריף אותי, לעומת זאת במג'יקו לא, מבחינתי היישום שמג'יקו מוצלח יותר.

מסכים :בעד:
 
נערך לאחרונה ב:

dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,357
מעורבות
724
נקודות
113
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור