נתונים טכנים וסאונד!


האם ניתן לדעת כיצד מוצר ישמע רק מנתונים טכנים?


  • Total voters
    35

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
יאיר, אתה צודק והרמקול הימני באמת צריך מגברים חייתיים.

מהניסיון שלי, סטטיסטית, הנתון המספרי שאומר הכי הרבה על איכות הסאונד של רכיב במערכת (נוציא לרגע כבלים ואביזרים) הוא המחיר. כמובן שיש יוצאים מן הכלל ויש דרישה להתאמה אבל מעבר לזה... כמו שאמרתי.


הגרף השמאלי הוא כמעט מושלם, וכל מי שחוקר גרפים היה נדהם ממנו. מחיר הרמקול הוא 1400 יורו.
הגרף הימני נראה כמו הרי ההימליה... מחיר הרשמי של הרמקול הוא 35700 יורו...



.

נשמע מתאים :)
 

הטכנאי קרמר

חבר משקיען
הודעות
539
מעורבות
12
נקודות
18
ולסיום . אוזן האדם לא כמו עיין האדם שמבדילה באלפי פריטים . כולה שומעת במיקרה הטוב ביותר בתדר של 50H עד 16KH שזה לא מי יודע מה
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
עד 16KHZ שומעים אנשים בגיל העמידה . ילדים ונערים מגיעים בנקל (אלא אם כן הם שומעים ברעש ענק ואז הורסים את האוזניים:D )ל18KHZ-20KHZ
לגבי 50HZ אני חושש שאתה טועה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
בנוגע ל-50HZ אל תחשוש ג'וקר - הוא טועה.

קרמר ידידי. דעתך היא דעתך ואני ללא ספק מקבל אותה, רק הערה קטנטנה.

אין קשר בין מנעד התדרים שאוזן של אדם בוגר שומעת לבין התחום בו אנו עוסקים וכיצד אנו מקשיבים למוסיקה.
מכיוון שאינני בוחר רמקול מהנתון הזה {היענות לתדר} הוא ממש לא מעניין. מעניין אבל לא ממש {ליתר דיוק}.

החשוב הוא כיצד הוא מבטא את מנעד התדרים שהוא מסוגל לחשוף. כלומר, כמה הוא יציב והיכן הפיקים. זה בעצם האיזון הטונאלי שלו. רמקול לא מוכרח להגיע עד 40KHZ על מנת שישמע טוב. הוא מוכרח לעשות את מה שהוא עושה טוב, נכון, בלי גבעות ומורדות. ואם כן, כמה שפחות ובכמה שפחות תדריות.

לגבי הקוואד.
יש הטוענים שזה יופי של רמקול. אני חושב שזה רמקול גרוע ויחידת מיד מדהימה. ללא סופר טויטר ויחידת בס הוא לא עולה ולא יורד. אי לכך הבעיה היא לא במגבר מנורות שלא עושה טיוטרים, הבעיה היא ברמקול שלא עולה מספיק גבוה והגרף שלו יצביע {אם זכרוני אינו מטעני} על נפילה רצינית בטווח התדרים הגבוה. אי לכך ובהתאם לזאת הבעיה היא לא במגברים. אתה מוכרח להשלים את הסט כדי שינגן גבוהים ונמוכים כראוי.

עכשיו. כיצד אני יכול לבסס את דברי.

מארק לוינסון {האיש} בחר להשתמש ברמקולים הללו כרפרנס. הוא לקח 4 יחידות קוואד 57 אחת מעל השניה, הוסיף טיוטרים {לא של קוואד} ויחידות בס {גם לא שלהם} ואז הקוואד היו המידים וההי מיד וטיפה מהבס ואת השאר השלימו עם יחידות נוספות.

רמקול שהוא אינו פול ריינג' יהיה תמיד מאוד בעייתי בהתאמת הגברה ואין לצפות ממנו לנגן את כל ספקטרום התדרים כיאה.

אגב.
אני מכיר את הרמקול הזה. הוא אחד מיחידות המיד הטובות ששמעתי, לא יותר.
 

הטכנאי קרמר

חבר משקיען
הודעות
539
מעורבות
12
נקודות
18
אני שמעתי הרבה מערכות סטראו, בחניות או אצל אנשים . במת צליל כמו הקווד לא שמעתי בשום מקום . רמקול זה לא רק בס או טרבל . רמקול זה גם במת צליל . וגם החדר שבו המערכת . ליפני כחודש הקווד הייה מושבת כשבוע .
חיברתי את הAR3 ההולנדי . זה הייה רמקול יוקרתי בשנות ה70 עם 12' רמקול כבד עלה אז הון .
הייה רק בס יותר חזק וניראה לי מוגזם . אבל שמעתי את הצליל בא משני הכיוונים . לא מהמרכז לא מהבמה .
מי שהיתרגל לקווד קשה לו לחזור לרמקול רגיל . לא חסר לי בס יש לי סאב וכאשר צריך שם בס בסרטים שומעים אותו חזק גם בהופעות

לגבי נתונים . כמה שהיצרן מפרט יותר בנתונים . אז יותר קל להחליט מה לקנות ואים הקונה משאיר עודף בנתונים
אז זה טוב לצליל . אים הוא שומעה בעוצמה של 10W וקונה רמקול 40W . אז הצליל יושב יותר טוב באוזן ובחדר
רק דוגמה למחשבה שלי
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
קרמר ידידי.

כתבת - "רמקול זה לא רק בס או טרבל . רמקול זה גם במת צליל ." ואתה צודק בהחלט. רמקול זה גם במת צליל. ואם יש גם מיד, בס וטרבל זה כבר הופך את הרמקול ליותר טוב, אם הם מאוזנים זה הופך את הרמקול לעוד יותר טוב. לרמקול הזה חסרים כמה פרמטרים חשובים מידי בשביל להפוך אותו לאגדה שהפכו אותו בתור רמקול. בתור מיד הוא יכול להיות בהחלט אחד הטובים שהיו. היום, המצב שונה בהחלט.

לעיתים בס "מוגזם" הוא לא באמת מוגזם. הוא פשוט קיים, סוף סוף. וזה עלול להיות מעט מוזר. כשמתרגלים, הכל מסתדר ואז הקוואד ישמע קטן ורזה.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
קרמר, בקשר לרמקול ההולנדי שניסית – האם ווידאת שהפלוס והמינוס לא היו הפוכים בין רמקול ימין לרמקול שמאל?
 

הטכנאי קרמר

חבר משקיען
הודעות
539
מעורבות
12
נקודות
18
מר נימר . מי טען שאין את כול מה שכתבתה אצלי בחדר . יש בס , יש טרבל מה זה נעים לאוזן . במת צליל אין הד יש פלטות על הקיר של ספוג . לי ניראה שאתה מכיר את הצליל מקריאה . ולא משמיעה . הצליל בקווד יוצא משטח גדול
1.5 מטר מרובע דוחף אויר בכול צד . ברמקול רגיל גג רמקול אחד או שניים דוחפים בקוטר 8' דוחפים אויר .
והבעיות של רמקול שממשיך לירעוד גם כאשר המוסיקה מפסיקה לנגן .
הקיצר נתונים משקפיף לפחות 80% מאיכות הרמקול . וכמה כבר יכולה להיות אוזן האדן מדוייקת בשמיעה עד כמה ??
 

הטכנאי קרמר

חבר משקיען
הודעות
539
מעורבות
12
נקודות
18
קרמר, בקשר לרמקול ההולנדי שניסית – האם ווידאת שהפלוס והמינוס לא היו הפוכים בין רמקול ימין לרמקול שמאל?

אים אתה כותב רמקול הולנדי . אז אתה לא יודע מה זה AR3 בשנות ה70 זה הייה המלך בתחום הצליל . ליפני כשנה שילמתי לרפי האזן תיקון לזוג החלפת הגומי כ800 ש"ח
לא טעיתי . קורה שאני מחבר בקוויות הפוכה . אז הבס נחלש . יש בס חזק כי יש שם רמקול 12'

בשנת 73 שילמתי ב18 תשלומים את הסכום כ2600 לירות . זה הייה סכום עדיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
מר נימר . מי טען שאין את כול מה שכתבתה אצלי בחדר . יש בס , יש טרבל מה זה נעים לאוזן . במת צליל אין הד יש פלטות על הקיר של ספוג . לי ניראה שאתה מכיר את הצליל מקריאה . ולא משמיעה . הצליל בקווד יוצא משטח גדול
1.5 מטר מרובע דוחף אויר בכול צד . ברמקול רגיל גג רמקול אחד או שניים דוחפים בקוטר 8' דוחפים אויר .
והבעיות של רמקול שממשיך לירעוד גם כאשר המוסיקה מפסיקה לנגן .
הקיצר נתונים משקפיף לפחות 80% מאיכות הרמקול . וכמה כבר יכולה להיות אוזן האדן מדוייקת בשמיעה עד כמה ??

איזה נתונים משקפים איזה תכונות באיכות הרמקול?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אים אתה כותב רמקול הולנדי . אז אתה לא יודע מה זה AR3 בשנות ה70 זה הייה המלך בתחום הצליל . ליפני כשנה שילמתי לרפי האזן תיקון לזוג החלפת הגומי כ800 ש"ח
לא טעיתי . קורה שאני מחבר בקוויות הפוכה . אז הבס נחלש . יש בס חזק כי יש שם רמקול 12'

בשנת 73 שילמתי ב18 תשלומים את הסכום כ2600 לירות . זה הייה סכום עדיר

המאפיין קוטביות הפוכה זה שאין אמצע, לא שאין בס.
 

הטכנאי קרמר

חבר משקיען
הודעות
539
מעורבות
12
נקודות
18
נכון צודק אין אמצע . אבל אם הבס בא משני הרמקולים אחד מחליש את השני . לא טעיתי בקטויות . פעם טעיתי ובאמת באמצע היה יותר חלש כאשר הייתי מזיז את הרואש לצדדים
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
נכון צודק אין אמצע . אבל אם הבס בא משני הרמקולים אחד מחליש את השני . לא טעיתי בקטויות . פעם טעיתי ובאמת באמצע היה יותר חלש כאשר הייתי מזיז את הרואש לצדדים

אני מציע לך לנסות שוב את הרמקולים האלה, אם הם מעניינים אותך – ולוודא שהקוטביות נכונה.
כאשר הקוטביות הפוכה, לפעמים יש גם החלשה של הבס, אבל לא תמיד. בכל מקרה, ההחלשה של הבס מובחנת רק כאשר משווים בין קוטביות נכונה להפוכה. התופעה האופיינית ביותר לקוטביות הפוכה היא חוסר אמצע.
 

הטכנאי קרמר

חבר משקיען
הודעות
539
מעורבות
12
נקודות
18
הקווד עובד . אז הם משמשים בתור מעמד לקווד . כי הם כבדים וחזקים . שיפצתי את הקווד אז שבוע לא עבדו הקוודים האזנתי להם כשבוע . ומיד חזרתי לקווד . יש להם צליל מעולה אבל במת הצליל שלהם היא פחות טובה .
נחזיק אותם בתור רזרבה . לימים יותר גרועים
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
מר נימר . מי טען שאין את כול מה שכתבתה אצלי בחדר . יש בס , יש טרבל מה זה נעים לאוזן . במת צליל אין הד יש פלטות על הקיר של ספוג . לי ניראה שאתה מכיר את הצליל מקריאה . ולא משמיעה . הצליל בקווד יוצא משטח גדול
1.5 מטר מרובע דוחף אויר בכול צד . ברמקול רגיל גג רמקול אחד או שניים דוחפים בקוטר 8' דוחפים אויר .
והבעיות של רמקול שממשיך לירעוד גם כאשר המוסיקה מפסיקה לנגן .
הקיצר נתונים משקפיף לפחות 80% מאיכות הרמקול . וכמה כבר יכולה להיות אוזן האדן מדוייקת בשמיעה עד כמה ??

קרמר ידידי. בפעם הבאה שתאיית את השם הפשוט שלי בעל 3 האותיות בלבד אני אעריך אותך יותר. אתה עדיין מדבר עם יהודי מנס ציונה. לא נימר ולא אבו אשרף! תחל קרדה בזאווי דאל אל ערב דפאל שאוורד.

מקווה שהבנת.

לגבי השאר.
זה לא משנה איזה גודל הפנאל. משנה כמה אוויר הוא מוציא, ופנל אחד של הקוואד 57 על פי הנתונים לא יכולים לספר יותר מידי דברים טובים.

בקיצור. לרמקול הזה יש מיד חלומי, כל השאר, סלח לי שאני לא מתעלף ולא מתלהב הוא פשוט לא עושה מספיק טוב.

עכשיו.
לא שמעתי בחדר שלך, שמעתי בחלל בגודל של החלל שלך. הוא נשמע אחלה, נחמד, חביב אבל יש מה לשפר ולהוסיף על מנת להביא אותו לתוצאה מ ד ה י מ ה. תנסה ותווכח.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
אגב, שמעתי Quad 2095 פעם שנייה (פעם ראשונה הייתה לפני שנה בארה"ב), ורמקול זה בהחלט דורש התיחסות.
לא רק מיד חלומי..
סתם.. אפרופו QUAD
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אל תשווה את הקוואד החדשים {כולל 988} לקוואד 57.

למרות ה"קסם" של ה-57 הוא לא יכול לנגן ללא עזרה של יחידת בס וסופר טויטר.

גם ה-988 לא מצטיין בדינמיות מרשימה. זה מורגש כאשר מגבירים את העוצמה.
 

הטכנאי קרמר

חבר משקיען
הודעות
539
מעורבות
12
נקודות
18
מר נמר

אני רגיל ליד חיריק לשים יוד . זה הרגל משנות החמישים

אז כך ניתן לשפר אצלי ב
1. מגבר יותר טוב
2. רצוי מגבר מנורות
3. רצוי מונובלוק קווד
4.להגדיל את במת הצליל החדר רק 2.5*3.5 וקטן
5. את הCDP לשדרג לרציני בלפחות 15K או יותר
6. להחליף את כבלי הרמקולים . וכבלי הCD למשהוא טוב 10% מערך המערכת
7. ליקנות רק תקליטורים מחו"ל עם הקלטה טובה
8. וגם לעשות פזה ניפרדת מהחשמל . כולל כבלי חשמל מעולים ויקרים

מר נמר אין סוף לשידרוגים ובשביל להנות מהציוד הזה צריך אוזניים של כלב ....(lol)
מה שאני כותב . שמה שיש לי . לא שמעתי אצל אף סוחר בחנות בהדגמה . או חבר בבייתו
אני מרגיש שהיגעתי לטופ עד 120 50 שנה כבר עברו בהאזנה למוסיקה

אגב מה יש לכם בבית ?? איזה ציוד ואיזה חדר ?? הא
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
המאפיין קוטביות הפוכה זה שאין אמצע, לא שאין בס.
יש הבדל משמעותי בבאס בקוטביות הפוכה (אצלי) - פחות מדויק ופחות פאנץ.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור