מגבר נמר, באיזו הגברה התחדשת?


רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
הי רוזי
המגברים שנמר בודק אינם באותה טופולוגיה, יש Class AB , יש Class A טהור , יש למגברים שונים תיקונים שונים בכדי לקבל צליל חלק ומאוזן- חלקם משתמשים בפידבק עמוק יותר מאחרים וזה יכול להשפיע על בימת הצליל, על השליטה ביחידה (אופי "קצר" מול אופי "מתמשך" ) . חלק משתמשים בשנאי מתח טרודיאליים, חלק EI , יש המשתמשים בטרנזיסטורים FET ויש בBipolar
כל אלו באים לידי ביטוי על רמקול כה שקוף , מדויק (ולא סלחן... ) במידה לא מבוטלת.
בתחומים מסויימים ההבדלים יכולים להיות גדולים, באחרים קטנים יותר- אך כמו שציינת, לאחר האזנה ארוכה שאתה חי עם המגבר ובודק מיגוןן גדול של הקלטות, אתה מוצא שיש כאלו שיותר מאוזנים ומענגים לאורך זמן, וכאלו שפחות .
דוגמא קטנה, אורי ציין את המגברים של טידאל שאכן נשמעים מעולה עם הרמקולים, האופי שלהם חלק , חמים, עמוק ומגוון בצבעים במידה הנכונה (לא אפרורי). מסתבר שמגברים אלו מבוססים על טרנזיסטורים Bipolar יפניים , שנשמעים דומים מאוד באופיים למגברים יפנים שמשתמשים ברכיבים מקומיים דומים,אז כנראה יש קצת יותר מכח ושליטה בשידוך מגבר לרמקול מאוד שקוף...
ערן
בהינתן תקציב נתון היכן היית משקיע יותר, על קדם מגבר או מגבר?
מה קובע יותר את טונאליות המערכת, מגבר או קדם מגבר?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
ההצעה שלך הגיונית לאור חריפות התבטאויותי, שאת רובן העפתי, על תקן "חריף מדי ללא צורך".

הייתי ממתן גם את הניסוחים בפוסט שלי שציטטת, אבל זה קצת חסר טעם כל זמן שהם מופיעים בציטוט בלשונם המקורית.

אני מתנצל על חריפות-הייתר, ולא אתפלא אם לא תקבל את התנצלות ו/או תמשיך להתעלם מקיומי.

זאת במיוחד לאור כך שאני רואה שלא תמיד אני מצליח לעצור בעצמי בזמן מפני התנסחויות שכאלה -- זה לא עניין של לספור עד 10 לפני "שליחה", אלא לוקח לי הרבה שעות לקלוט -- כך שיהייה לא-אותנטי מצידי להתחייב שזה לא יחזור שוב :(

אני בהחלט עומד מאחרי התכנים הטכניים של מה שכתבתי, אבל ממש ממש לא מאחרי הדרך שבה הם נאמרו :(

מתנצל! (ורד)
עמיר
בריאות ואושר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
בריאות ואושר.
תודה! (ורד)

ולענייננו -- מתוך הימנעות מוחלטת מלהתקיף אותך -- אלא פשוט בניסיון לנסח את מוקדי אי ההסכמה -- ותגיד לי אם משהו לא עובד בניסוחים שלי, בסדר?

נראה לי שה"טעות" היא בעצם המודל שלפיו אתה מתאר את תפקידי הרכיבים השונים במערכת, כאילו הרכיבים העיקרים והמשפיעים הם הנגן, הפרה והחוטים, בעוד שהמגבר הוא "טיפש".

בפועל, נראה לי שחלוקת התפקידים וה"חוכמה" שונה מהותית מהמתואר:

הרכיבים שבעצם עושים עבודה משמעותית (במערכת ללא פטיפון) הם:
  • הטראנספורט או כונן המחשב או הסטרימר, שקוראים את המדייה או הקובץ או הרשת, ומתרגמים את האותות לקלט ל-DAC
  • ה-DAC עצמו, שמתרגם את האותות הדיגיטאליים לאותות אנאלוגיים, אבל חלשים (עד כ-2 וולט, ללא יכולת הזרמת זרם משמעותית)
  • מגבר הכוח, שמגביר את האות האנאלוגי החלש ומספק עוצמות שיכולות להזיז רמקולים
שאר החלקים שמשתתפים ב"חגיגה" אינם אלא מתווכים -- interfaces -- למיניהם, בין הרכיבים המשמעותיים.

את הפרה אפשר הרי להחליף בסלקטור (שייבחר איזה רכיב רוצים לשמוע) ובפוטנציומטר (שיישלוט בווליום).

זה שמסבכים אותו למעגלים מורכבים עם טראנזיסטורים ו/או מנורות ומאות רכיבים אחרים זה רק כתיאום בין ה-DAC (או מקורות אחרים שאינם פטיפון) לבין המגבר.

כנ"ל, ובצורה קיצונית יותר של "טפשות", גם חוטים, שעיקר תפקידם הוא לחבר בין רכיבים ולהגן על החיבור מפני הפרעות (סיכוך). בפועל, לכל אחד מהם יש התנגדות אוהמית (R), השראות (L) וקיבול (C), וייש רכיבים שתכנונם מסתמך על קיומם טווחי ערכי RLC מסויימים של הכבלים, כמו למשל רכיבים של Spectral שמחייבים כבלים של MIT. לפיכך, ההתייחסות לכבלים כאל פילטרים היא מדוייקת לחלוטין, וביצוע התאמות בין רכיבים באמצעות כבלים הוא פיתרון "אמיתי" לבעייה, לא טיאטוא מתחת לשטיח.

למעשה, הגברת כוח טובה אינה דבר פשוט כלל -- היידע הנדרש לצורך כך כנראה לגמרי מכיל את כל היידע שנדרש לצורך בניית פרה, ודורש הרבה דברים נוספים, כמו יכולות הגברה רציניות, ספקי כוח מתאימים, טיפולים בפיזורי חום, מעגלי הגנה על הרמקולים, ועוד. היות והזרמים הם חזקים, השפעה הדדית של רכיבים יכולה להיות גדולה מאוד, במיוחד על רכיבים שבשלבים הראשונים של ההגברה. בפרה אפשר גם בקלות לעבוד ב-Class A, בלי שום צורך ב-Class AB ו/או מעברים חלקים מ-A ל-AB וכל זה, שזה עלול לכלול מעגלים שדוגמים את האותות בכניסה ודואגים לרזרבות כוח, וכל מיני בעיות אחרות וקשות לפיתרון.

כך שהגברת-כוח טובה זה עניין מסובך וקשה בהרבה יותר מפרה, וממש לא קל לבנות כזו.
בין השאר, שים לב עד כמה מעט יצרנים מצליחים ליצור מגברים שייכפילו את הספקם עם חציית האימפדאנס ביציאה (ולא שאני טוען שזה הקריטריון היחיד או העיקרי בבחינת מגבר הספק -- זה אפילו לא נכון לרוב/כל מגברי המנורות, ובטוח שייש מגברי מנורות שהם מצויינים).

ולא רק השליטה ברמקול שונה בין מגברים שונים, אלא כל האספקטים של סאונד, ממש כולם.

מקווה שהסברתי בצורה ברורה וראוייה. לפחות נישאתי :)

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
מה
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
ערן
בהינתן תקציב נתון היכן היית משקיע יותר, על קדם מגבר או מגבר?
מה קובע יותר את טונאליות המערכת, מגבר או קדם מגבר?

כמובן שקדם.
אבל זה לא משנה את העובדה שיש בהחלט הבדלים בין מגברים, גם ברמות מחיר גבוהות.
במערכת בינונית-טובה, מי שעושה חשבון קפדני ומחפש את המקסימום לשקל שלו, אולי יסתפק במגבר בהמה שייתן הרבה זרם, וישקיע את מירב התקציב בקדם טוב, כבלים, אקוסטיקה וכו'.
אבל במערכת מצוינת, כשכל החלקים מושקעים (רמקולים, מקורות, כבלים, סטנד) ובמקרה של נמר גם אחרי השקעה באקוסטיקה ובחשמל, בוודאי שחשוב מאוד להקפיד בצורה יתרה גם על המגבר. כשהכל מושקע, להבדל בין מגברים יש חשיבות גדולה אפילו עוד יותר, פשוט כי הכל שקוף ושומעים (עוד יותר) את ההבדלים.....
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
אגב, דוגמא נוספת, אולי קשורה: אלברט וון שוויקרט המליץ פעם למי שקצר בתקציב הגברה ומחזיק רמקולים שלו, שיחבר פאוור חזק לאלמנטים הגדולים (וופרים) ומגבר שפופרות איכותי ומעודן יותר למיד ולטוויטרים. גם הוא בעצם טען שיש הבדלים משמעותיים בין מגברי כוח, והציע להעדיף את ההגברה האיכותית יותר לאלמנטים מסויימים.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
ערן
בהינתן תקציב נתון היכן היית משקיע יותר, על קדם מגבר או מגבר?
מה קובע יותר את טונאליות המערכת, מגבר או קדם מגבר?

כל מקרה לגופו. אבל לצורך העניין, יש מצבים שמגברי הספק חזקים לא שווים השקעה בפרה מאוד יקר.
אני מעדיף ללכת על סט מאוזן- אחרת יש מצב ל"פקק", וכן, גם מגבר יכול ליצור "פקק" במערכת
בתקציב מוגבל אני קודם כל ממליץ על מגבר משולב איכותי- למרות שרב אלו מושקעים יותר בפאואר שלהם מאשר בפרה
זו עדיין המלצתי.
לגבי מגברים משולבים עם פרה פאסיבי/ דרגת באפר- במידה ועובד טוב , גם האופציה הזו מומלצת
והיא מבוססת על עיקרון של קדם מגבר נטראלי לחלוטין- ואת כל האופי נותן המגבר (עובד מעולה עם הרבה מגברי מנורות)
ברמות גבוהות יותר, שמפרקים לחלקים, אם הרמקול נציל/קל להנעה ומאוד שקוף- יש הגיון להשקיע יותר בפרה.
אם הרמקול קשה מאוד להנעה, חדר גדול מאוד- תשקיע יותר בפאואר.
וכו... וכו...
מה שיפה פה, הוא שגם אתה וגם Take One מצאתם את האיזון במערכת שלכם ע"י שימוש במגברים משולבים
שלמעשה גם הם מושקעים יותר בפאואר... ואתם טוענים שהכי טוב הפוך...

ד"א גם אלברט וון שוויקרט בעצמו מדגים את הרמקולים היקרים שלו כבר שנים עם מונובלוקים KR Kronzilla שמחוברים לקדם שעולה עשירית ומקור הכי טוב שאפשר:
IMG_8818.jpg
 

תמונות מצורפות

  • IMG_8818.jpg
    IMG_8818.jpg
    KB 156.5 · צפיות: 423
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
למה אתה חושב שהמשולב שלי יותר מושקע בפאוור?
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
זה בדרך כלל המקום להתפשר בו, או במקרה הממש טוב להשקיע באותה המידה בשניהם.
אבל בדרך כלל מגברים משולבים לא מושקעים יותר בקדם המגבר מאשר במגבר ההספק, מספיק להסתכל על אחד הקדם מגברים הטובים של החברה מבפנוכו ולהבין...יש שם הרבה יותר השקעה בפרטים וחלקים מאשר במגבר המשולב...
אין אפשרות להכניס את כל זה למגבר משולב. דרגת ההספק היא זו שלרב לוקחת את רב המקום במגבר , רב החשמל מהשנאי, שלעיתים יוצר השראות שמשפיעות לרעה על קדם המגבר הפנימי וכו...
במקרה הספציפי של המגבר שלך, הקדם שלו מושקע יחסית לאחרים בגלל הפיצ'רים הרבים שהוא נותן שאמורים להיות באיכות גבוהה- אך אין להם משמעות לאיכות הצליל שלו נטו, הם פשוט אמורים לא להרוס את הדרך.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
כל מקרה לגופו. אבל לצורך העניין, יש מצבים שמגברי הספק חזקים לא שווים השקעה בפרה מאוד יקר.
אני מעדיף ללכת על סט מאוזן- אחרת יש מצב ל"פקק", וכן, גם מגבר יכול ליצור "פקק" במערכת
בתקציב מוגבל אני קודם כל ממליץ על מגבר משולב איכותי- למרות שרב אלו מושקעים יותר בפאואר שלהם מאשר בפרה
זו עדיין המלצתי.
לגבי מגברים משולבים עם פרה פאסיבי/ דרגת באפר- במידה ועובד טוב , גם האופציה הזו מומלצת
והיא מבוססת על עיקרון של קדם מגבר נטראלי לחלוטין- ואת כל האופי נותן המגבר (עובד מעולה עם הרבה מגברי מנורות)
ברמות גבוהות יותר, שמפרקים לחלקים, אם הרמקול נציל/קל להנעה ומאוד שקוף- יש הגיון להשקיע יותר בפרה.
אם הרמקול קשה מאוד להנעה, חדר גדול מאוד- תשקיע יותר בפאואר.
וכו... וכו...
מה שיפה פה, הוא שגם אתה וגם Take One מצאתם את האיזון במערכת שלכם ע"י שימוש במגברים משולבים
שלמעשה גם הם מושקעים יותר בפאואר... ואתם טוענים שהכי טוב הפוך...

ד"א גם אלברט וון שוויקרט בעצמו מדגים את הרמקולים היקרים שלו כבר שנים עם מונובלוקים KR Kronzilla שמחוברים לקדם שעולה עשירית ומקור הכי טוב שאפשר
יופי של המלצות חכמות!! (ורד) כל הכבוד! :בעד:

ההמלצה העיקרית שלי, למעט במקרה של שילוב פרה מנורות ופאוור/ים טראנזיסטורי/ים, היא לקחת פרה ופאוור/ים של אותה חברה, ואז יחסי המחירים לא נקבעים מראש על פי "עקרונות לחלוקת תקציב", אלא על פי מה שהחברה דורשת עבור המכשירים. ההתרשמות המצטברת שלי היא שכשלוקחים את ה-top-of-the-line של אותה חברה, המחירים דומים או שהפאוור/ים עולה/ים יותר, לפעמים בהרבה יותר.

סתם דגימה מ-Stereophile Class A Recommended Components 2013 -- פרה ואחריו הפאוור/ים המקביל/ים:

Aesthetix Saturn Calypso Signature: $6999
Aesthetix Atlas: $8000

Ayre Acoustics KX-R: $18,500
Ayre Acoustics MX-R monoblock: $18,500/pair

Classé CP-800: $5000
Classé CT-M600 monoblock: $13,000/pair

darTZeel NHB-18NS: 31,700 CHF
darTZeel NHB-458 monoblock: 145,000 CHF

Lamm Industries LL2.1 Deluxe: $6190
Lamm Industries M1.2 Reference monoblock: $24,190/pair

Luxman C-600f: $9000
Luxman B-1000f monoblock: $55,000/pair

הלכתי פשוט על רשימת הפרה-אים והפאוורים לפי הא"ב, בלי לבחור/לדלג, והתייאשתי ב-L...

למעשה, לפי ההיגיון שהסברתי קודם, בניית פאוור הגון דורשת הרבה יותר גם ביידע וגם בחלקים... :)

עמיר
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
שמח לשמוע שאתה מאושר כמונו ,בהזדמנות זו ברכות לאישתך ,וכל הכבוד !

שמח לשמוע שאתה מאושר כמונו, בהזדמנות זו ברכות ולאישתך כל הכבוד! לש-ון :O :להלהלה:

(סתם בצחוק)
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
שמח לשמוע שאתה מאושר כמונו, בהזדמנות זו ברכות ולאישתך כל הכבוד! לש-ון :O :להלהלה:

(סתם בצחוק)
לא הבנתי ? חזרת על המישפט שלי עם כמה סמיילים בסוף,למה? הייתכן שחוש ההומור שלי נשחק עם הגיל? או שירדה לי הרזולוציה מעול השנים ?
בקיצור ,מה זה?
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
לא הבנתי ? חזרת על המישפט שלי עם כמה סמיילים בסוף,למה? הייתכן שחוש ההומור שלי נשחק עם הגיל? או שירדה לי הרזולוציה מעול השנים ?
בקיצור ,מה זה?

המסר בוטל...
 
נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
לא מביו יידיש ,
האם נראה לך שנון או מקורי לחזור על המשפט בדיוק בתוספת סמיילי ?תסביר לי כפרה עליך איפה הפואנטה כאן ,אני סתם התבדחתי מהמשפט של עמיר ,וזו התגובה שקיבלתי ,האם עלי לחוש עלבון ? הרי סרקזם הוא תגובה מזלזלת באחר ,לא?
יש כאן זלזול לדעתך ?תעזור לי אחי ! לא יודע מה להרגיש ,
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
לא מביו יידיש ,
האם נראה לך שנון או מקורי לחזור על המשפט בדיוק בתוספת סמיילי ?תסביר לי כפרה עליך איפה הפואנטה כאן ,אני סתם התבדחתי מהמשפט של עמיר ,וזו התגובה שקיבלתי ,האם עלי לחוש עלבון ? הרי סרקזם הוא תגובה מזלזלת באחר ,לא?
יש כאן זלזול לדעתך ?תעזור לי אחי ! לא יודע מה להרגיש ,

מצטער על הערתי..
לא נראה לי שאתה בהערתך זלזלת בעמיר,אבל מסתבר שיתכן שהדבר לא הובן נכון ע"י stereophile.
ולכן, במחשבה שנייה, ביטלתי את תגובתי לשאלתך המקורית עוד לפני שהגבת.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
כפרה עליך
Like the cow on you?? :)

לא מביו יידיש ,
אני סתם התבדחתי מהמשפט של עמיר ,וזו התגובה שקיבלתי ,האם עלי לחוש עלבון ? הרי סרקזם הוא תגובה מזלזלת באחר ,לא?
יש כאן זלזול לדעתך ?תעזור לי אחי ! לא יודע מה להרגיש ,
גם ה"סתם התבדחת" שלך לא הייתה לגמרי תמימה, ונגעה בנושא שאצל לא מעטים -- ואולי גם אצלך -- הוא טעון -- אושר בנישואין.

לי זה לא הפריע, אז עניתי לדברים כפשוטם, אבל ייתכן שאצל אחרים זה הקפיץ דברים, וגרם לתגובה באותה רוח, שכמו אצלך, אינה בהכרח על פני השטח.

לא נראה לי שאפשר לצפות מהמגיבים -- וממך -- להתייחסות רצינית/אמיתית/משמעותית מעל לפני השטח למה שמתחתיו, ובטח לא שייהייו הסברים אותנטיים מאחד לשני מה להרגיש... :)

כך שאולי הכי כדאי להניח לזה, ולחקירות/הטפות מסביב לזה, במיוחד כשאתה המקור לעניין.

חוזרים לאודיו? :)
עמיר
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
לא מביו יידיש ,
האם נראה לך שנון או מקורי לחזור על המשפט בדיוק בתוספת סמיילי ?תסביר לי כפרה עליך איפה הפואנטה כאן ,אני סתם התבדחתי מהמשפט של עמיר ,וזו התגובה שקיבלתי ,האם עלי לחוש עלבון ? הרי סרקזם הוא תגובה מזלזלת באחר ,לא?
יש כאן זלזול לדעתך ?תעזור לי אחי ! לא יודע מה להרגיש ,

שניצל,
חלילה! ממש לא זלזול :)
אם תסתכל טוב, תראה שלא חזרתי על המשפט שלך בדיוק, אלא עם שינוי קטן ומשמעותי שמדגיש בעצם שהנמען לברכת "כל הכבוד" לא משתמע לשתי פנים
;) :cool:

(בכל מקרה, כתבתי "סתם" בסוף, להבהיר שזו רק בדיחה וממש אין לי שום דבר נגד עמיר, להיפך, מחבב את הבחור וזה סתם משחק מילים).
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
Like the cow on you?? :)


גם ה"סתם התבדחת" שלך לא הייתה לגמרי תמימה, ונגעה בנושא שאצל לא מעטים -- ואולי גם אצלך -- הוא טעון -- אושר בנישואין.

לי זה לא הפריע, אז עניתי לדברים כפשוטם, אבל ייתכן שאצל אחרים זה הקפיץ דברים, וגרם לתגובה באותה רוח, שכמו אצלך, אינה בהכרח על פני השטח.

לא נראה לי שאפשר לצפות מהמגיבים -- וממך -- להתייחסות רצינית/אמיתית/משמעותית מעל לפני השטח למה שמתחתיו, ובטח לא שייהייו הסברים אותנטיים מאחד לשני מה להרגיש... :)

כך שאולי הכי כדאי להניח לזה, ולחקירות/הטפות מסביב לזה, במיוחד כשאתה המקור לעניין.

חוזרים לאודיו? :)
עמיר
ספרת כמה פעמים אמרת לי "הנח לזה" ,?מעבר לזה מה שאתה מעלה כאן היה בשיחה פרטית ביננו מלב אל לב ,ואילו אני סתם התבדחתי ,לא ממש אצילי מצידך ,
שיהיה לך יום טוב ,והרבה אושר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור