מגבר נמר, באיזו הגברה התחדשת?


רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
מניסיוני ההבדלים בין הגברות באותו רמת מחירים מוחשית ביותר.
אתם מצליחים לבלבל אותי כל פעם מחדש, לא אמרתי שאין הבדלים, אבל ברמות האילו הם עניין של תן וקח.
ואם יש בעיה במערכת והיא לא השליטה של המגבר על הרמקולים, אותה בעיה תצוץ ותחזור אחרי תקופה מסויימת של האזנה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
כשדיברתי על התאמה חשמלית התכוונתי בדיוק לדבריך לגבי שליטה על הרמקול.
אם מגבר לא שולט טוב על הרמקול אז ברור שהוא לא מתאים לאותה מערכת.
אנ יוצא מנקודת הנחה שהמגברים שהזכרת ואתה בודק, כולם יש להם את היכולת לשלוט ולדחוף היטב את הרמקול שלך
( הרי אתה לא בודק מגברי מנורות se)
אני חושב שלנגנים, קדמים, וחוטים יש השפעה על טונאליות המערכת הרבה. הרבה יותר מאשר מגבר.

אני יכול להגיד לך שעברו על המערכת שלי לא פחות מ-600 רכיבים. כל אחד מהם עשה משהו אחר.

לדוגמא: לא ניתן לייחס נתון כמו שליטה לקדמגבר, כבלים, נגן או רמקול. הפרמטר הזה הוא מאפיין של מגבר. וגם לשליטה יש דרגות. יש מגבר חזק ושולט אך נופל למשל בשמירה על איזון טונאלי בכל העוצמות. גם את זה לא יכול נגן או כל רכיב אחר לשנות. במקרה הזה המכנה המשותף הוא לשני רכיבים והם הרמקול והמגבר. ברוב המקרים הרמקול הוא לא הבעיה.

גם האיזון הטונאלי ברוב המקרים תלוי ברמקול ומגבר. הרי הם היחידים שמדברים אחד עם השני ישירות. רמקול לא מאוזן לא יקבל הצלה מכבל. מאידך, מגבר כן יכול להציל ולא מעט. גם נגן cd לא ממש יציל רמקול לא מאוזן. זה בגלל שהנגן אינו מכיר את הרמקול, הם לא נפגשים ובכלל, התפקיד שלו הוא להיות שקוף ככל הניתן כשהוא מגיע לקדמגבר.

זה ברור שלא הכל מתרחש בפועל. אבל לכל רכיב יש את הפרמטרים עליהם הוא אחראי בשיחזור הצליל הסופי. כל אחד נותן משלו וכולם ביחד מייצרים משהו שלם. הרי אם מדובר רק בשליטה על הרמקול אז רוטל 981 עם דמפינג היסטרי אמור להיות רפרנס עבור כולנו. זה ברור לי שאתה לא מתכוון לזה, אבל גם ברמקול הגבוהות לכל מגבר יש גוון משלו, איזון טונאלי שונה, ביצועים שונים בכל הנוגע לרזולוציה, מהירות, שקיפות, עידון, חמימות, קרירות, נטרליות או ״מוסיקליות״ בכלל. לכן, לא ניתן לחסוך באחד מהרכיבים או להקל ראש בבחירתם. כל רכיב מוכרח להיות מתאים, איכותי, מתחתן ו״נכון״ עבור המערכת. גם הכבלים וגם האקוסטיקה. אף אחד מהם לא חשוב יותר מהשני ואל לנו לחשוב כך.

זו דעתי בכל אופן...:כל-הכבוד:
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אני מסכים שמערכת טובה כמו הרכיב הפחות טוב שבה.
לכן איני מבין את כוונתך לאיזה רכיב רואה או מדבר עם אחר- כולם מדברים עם כולם.
זאת רק דעתי שמגבר הוא הרכיב הכי פחות משמעותי במערכת כל עד הוא שולט ברמקול מבחינת הדחיפה והריסון.
אני חושב שהחלפת קדמים על אותו מגבר תהווה הוכחה שלקדם יש משמעות טונאלית ודינמית על המערכת הרבה יותר מאשר למגבר. החלפת מגברים ( שכולם שולטים על הרמקול) עם אותו קדם מגבר תיתן הבדלים קטנים משמעותית.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
[נערך על ידי עמיר -- חריף מדי ללא צורך]
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
[נערך על ידי עמיר -- חריף מדי ללא צורך]
 
נערך לאחרונה ב:

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אם אתה אומר ״קח״ אני לא מסרב.
יאללה, תזמין לי... (-:
אם היה לי מאיפה הייתי קונה לך בשמחה.

הרמקולים של טידאל נשמעים עם המגברים שלהם חלום.
בשתי התערוכות שוחחתי עם אנשי טידאל ושאלתי אותם בנושא, נכון שהם משוחדים אבל הם טוענים שרק עם המגבר שלהם זה נשמע הכי נכון.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
זאת רק דעתי שמגבר הוא הרכיב הכי פחות משמעותי במערכת כל עד הוא שולט ברמקול מבחינת הדחיפה והריסון.
.

קצת בעיתי הנ"ל.לא פשוט להשיג את המגבר שישלוט וירסן ועוד כל מיני ....לפי טעמו של המאזין.
ונניח שעברנו את השלב הזה.כל עינין בחירת החוטים היא למעשה התאמת המגבר לרמקול בתוצאה הסופית.
כי אין דבר כזה (ברמות הגבוהות לפחות)שמתה מגבר טוב + רמקול טוב ויש בינגו.עכשיו רק מתחילות הצרות היותר מעצבנות.
עכשיו ,לעניות דעתי מגבר טוב ישמיע הבדל בסאונד עם כל החלפת איטרקונקט.ז"א עדיין המגבר הוא כלי חשוב ביותר כי,אנו הופכים ל"משועובדים" עד שיוציא דרך האינטרקונקט את מה שאנו מיחלים.
בקיצור ,כמו שאמרתה בהתחלה "מע' טובה תשמע כמו הרכיב הפחות טוב"
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
קצת בעיתי הנ"ל.לא פשוט להשיג את המגבר שישלוט וירסן ועוד כל מיני ....לפי טעמו של המאזין.
ונניח שעברנו את השלב הזה.כל עינין בחירת החוטים היא למעשה התאמת המגבר לרמקול בתוצאה הסופית.
כי אין דבר כזה (ברמות הגבוהות לפחות)שמתה מגבר טוב + רמקול טוב ויש בינגו.עכשיו רק מתחילות הצרות היותר מעצבנות.
עכשיו ,לעניות דעתי מגבר טוב ישמיע הבדל בסאונד עם כל החלפת איטרקונקט.ז"א עדיין המגבר הוא כלי חשוב ביותר כי,אנו הופכים ל"משועובדים" עד שיוציא דרך האינטרקונקט את מה שאנו מיחלים.
בקיצור ,כמו שאמרתה בהתחלה "מע' טובה תשמע כמו הרכיב הפחות טוב"
ברמות מגברים ומחירים שנמר בודק לא אמורה להיות בעיהלמצוא מגבר שישלוט ברמקול.
אני לא מסכים איתך שחוטים זאת התאמה. כמו כל רכיב אחר יש חוטים טובים ולא טובים. וכשמשתמשים בחוטים להתאמה זה סימן שקיימת בעיה אחרת במערכת, שמנסים להסוות אותה עם חוטים ( אני בדרך! כלל זה לא כל כך עובד).
בקיצור, לדעתי אם התקציב מוגבל, המקום לחסוך בו הוא דווקא במגבר, כי אפשר להשיג מגברים מצוינים במחירים שפויים, מה שלא כל כך ניתן בקדמים, נגנים וחוטים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
[נערך על ידי עמיר -- חריף מדי ללא צורך]
 

נערך לאחרונה ב:

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
ברמות מגברים ומחירים שנמר בודק לא אמורה להיות בעיהלמצוא מגבר שישלוט ברמקול.
אני לא מסכים איתך שחוטים זאת התאמה. כמו כל רכיב אחר יש חוטים טובים ולא טובים. וכשמשתמשים בחוטים להתאמה זה סימן שקיימת בעיה אחרת במערכת, שמנסים להסוות אותה עם חוטים ( אני בדרך! כלל זה לא כל כך עובד).
בקיצור, לדעתי אם התקציב מוגבל, המקום לחסוך בו הוא דווקא במגבר, כי אפשר להשיג מגברים מצוינים במחירים שפויים, מה שלא כל כך ניתן בקדמים, נגנים וחוטים.

מה שכתבתה על חוטים ממש לא נכון .
לאחר חצי שנה של בדיקות כבילה וחפירות עמוקות בנושא מרמת ה-DIY עד לשיחות טלפון עם יצרנים איזוטריים בחו"ל המסכנה החד משמעית היא (ואני יוצא מתוך הנחת יסוד שברור לך שביין חוטים שונים ישנם הבדלים תהומיים ) שיש פרמטרים של תכנון בכל חוט שמעצבים את סגנון הסאונד שלו , מצורת הליפוף ,עובי הגיד ,סוג הסיכוך ציפויים למניהם .......
רוב החוטים מתחלקים ל-2 קטגוריות עקריות : חוטים שמתימרים לסחוט מקסימום דינמיות שקיפות פירוט ..... וחוטים שעובדים כמו סוג של פילטר שהופחים את הסאונד לגדול יותר ועגלגל יותר .
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
הניסיון שלך כולל מגברים , שכולם מאותה טופולוגיה וברמת המחירים שנמר בודק?

הי רוזי
המגברים שנמר בודק אינם באותה טופולוגיה, יש Class AB , יש Class A טהור , יש למגברים שונים תיקונים שונים בכדי לקבל צליל חלק ומאוזן- חלקם משתמשים בפידבק עמוק יותר מאחרים וזה יכול להשפיע על בימת הצליל, על השליטה ביחידה (אופי "קצר" מול אופי "מתמשך" ) . חלק משתמשים בשנאי מתח טרודיאליים, חלק EI , יש המשתמשים בטרנזיסטורים FET ויש בBipolar
כל אלו באים לידי ביטוי על רמקול כה שקוף , מדויק (ולא סלחן... ) במידה לא מבוטלת.
בתחומים מסויימים ההבדלים יכולים להיות גדולים, באחרים קטנים יותר- אך כמו שציינת, לאחר האזנה ארוכה שאתה חי עם המגבר ובודק מיגוןן גדול של הקלטות, אתה מוצא שיש כאלו שיותר מאוזנים ומענגים לאורך זמן, וכאלו שפחות .
דוגמא קטנה, אורי ציין את המגברים של טידאל שאכן נשמעים מעולה עם הרמקולים, האופי שלהם חלק , חמים, עמוק ומגוון בצבעים במידה הנכונה (לא אפרורי). מסתבר שמגברים אלו מבוססים על טרנזיסטורים Bipolar יפניים , שנשמעים דומים מאוד באופיים למגברים יפנים שמשתמשים ברכיבים מקומיים דומים,אז כנראה יש קצת יותר מכח ושליטה בשידוך מגבר לרמקול מאוד שקוף...
 
נערך לאחרונה ב:

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
הניסיון שלך כולל מגברים , שכולם מאותה טופולוגיה וברמת המחירים שנמר בודק?


כן מאותה טופולוגיה.

אבל בו לא ניכנס לזה יותר מידי,זה דורש ממני הרבה אנרגיות (מה שאין לי בתקופה האחרונה) להתחיל להוכיח מה שמעתי, איך ומתי.


יום טוב
 

NStudio-Hiend

חבר משקיען
הודעות
851
מעורבות
43
נקודות
28
הי רוזי
המגברים שנמר בודק אינם באותה טופולוגיה, יש Class AB , יש Class A טהור , יש למגברים שונים תיקונים שונים בכדי לקבל צליל חלק ומאוזן- חלקם משתמשים בפידבק עמוק יותר מאחרים וזה יכול להשפיע על בימת הצליל, על השליטה ביחידה (אופי "קצר" מול אופי "מתמשך" ) . חלק משתמשים בשנאי מתח טרודיאליים, חלק EI , יש המשתמשים בטרנזיסטורים FET ויש בBipolar
כל אלו באים לידי ביטוי על רמקול כה שקוף , מדויק (ולא סלחן... ) במידה לא מבוטלת.
בתחומים מסויימים ההבדלים יכולים להיות גדולים, באחרים קטנים יותר- אך כמו שציינת, לאחר האזנה ארוכה שאתה חי עם המגבר ובודק מיגוןן גדול של הקלטות, אתה מוצא שיש כאלו שיותר מאוזנים ומענגים לאורך זמן, וכאלו שפחות .
דוגמא קטנה, אורי ציין את המגברים של טידאל שאכן נשמעים מעולה עם הרמקולים, האופי שלהם חלק , חמים, עמוק ומגוון בצבעים במידה הנכונה (לא אפרורי). מסתבר שמגברים אלו מבוססים על טרנזיסטורים Bipolar יפניים , שנשמעים דומים מאוד באופיים למגברים יפנים שמשתמשים ברכיבים מקומיים דומים,אז כנראה יש קצת יותר מכח ושליטה בשידוך מגבר לרמקול מאוד שקוף...

כנראה ואני די בטוח שתידל משתמשים ב SANKEN על בסיס גרמניום , אלו הכי טובים שניתן למצוא היום בעולם לאפלקיציות HEAVY DUTY עם TOLERANCE מאוד TIGHT . גם קאראן וVALVET משתמשים בהם עוד אחרים .

פעם החברה בקאראן שאלו אותי לגבי הטרנסיזטורים אלו ואם אפשר לתת להם מידע עם הנתונים החשמליים שלהם , ציינתי בפניהם שזה מאוד סודי ושייך לחברה שלנו , לצערי אנו מייצרים להם כאילו עם בסיס סיליקון וזה לא עניין אותם בכלל אחרי שהבינו .

מישל
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
Aka

בוא נתעלם אחד מקיומו של השני.
אני התחלתי.
ההצעה שלך הגיונית לאור חריפות התבטאויותי, שאת רובן העפתי, על תקן "חריף מדי ללא צורך".

הייתי ממתן גם את הניסוחים בפוסט שלי שציטטת, אבל זה קצת חסר טעם כל זמן שהם מופיעים בציטוט בלשונם המקורית.

אני מתנצל על חריפות-הייתר, ולא אתפלא אם לא תקבל את התנצלות ו/או תמשיך להתעלם מקיומי.

זאת במיוחד לאור כך שאני רואה שלא תמיד אני מצליח לעצור בעצמי בזמן מפני התנסחויות שכאלה -- זה לא עניין של לספור עד 10 לפני "שליחה", אלא לוקח לי הרבה שעות לקלוט -- כך שיהייה לא-אותנטי מצידי להתחייב שזה לא יחזור שוב :(

אני בהחלט עומד מאחרי התכנים הטכניים של מה שכתבתי, אבל ממש ממש לא מאחרי הדרך שבה הם נאמרו :(

מתנצל! (ורד)
עמיר
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
כנראה ואני די בטוח שתידל משתמשים ב SANKEN על בסיס גרמניום , אלו הכי טובים שניתן למצוא היום בעולם לאפלקיציות HEAVY DUTY עם TOLERANCE מאוד TIGHT . גם קאראן וVALVET משתמשים בהם עוד אחרים .

פעם החברה בקאראן שאלו אותי לגבי הטרנסיזטורים אלו ואם אפשר לתת להם מידע עם הנתונים החשמליים שלהם , ציינתי בפניהם שזה מאוד סודי ושייך לחברה שלנו , לצערי אנו מייצרים להם כאילו עם בסיס סיליקון וזה לא עניין אותם בכלל אחרי שהבינו .

מישל

אתה מייצר טרנזיסטורים?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
הוא עובד ב TOWER במגדל העמק,שם מיצרים טרנזיסטורים.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
אין דבר כזה "הטרנזיסטורים הכי טובים" או "הנגדים הכי טובים" או "הקבלים הכי טובים".

יש מספיק מכשירים גרועים שמשתמשים ברכיבים מפוארים, ומצד שני יש מספיק מכשירים פנומנליים שמשתמשים ברכיבים סטנדרטיים למדי.

אחד הדברים שמייחדים מהנדס אודיו מחונן זה לדעת לאן הוא הולך, לדעת איך רכיבים שונים יוליכו אותו לשם, ומה התמהיל שלהם.

ואם זה לא מספיק, אז מנסיונם של אחרים, דווקא חלק מהרכיבים שנמדדים הכי טוב, נשמעים דווקא רע למדי, ולהפך.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
ברמות מגברים ומחירים שנמר בודק לא אמורה להיות בעיהלמצוא מגבר שישלוט ברמקול.
אני לא מסכים איתך שחוטים זאת התאמה. כמו כל רכיב אחר יש חוטים טובים ולא טובים. וכשמשתמשים בחוטים להתאמה זה סימן שקיימת בעיה אחרת במערכת, שמנסים להסוות אותה עם חוטים ( אני בדרך! כלל זה לא כל כך עובד).
בקיצור, לדעתי אם התקציב מוגבל, המקום לחסוך בו הוא דווקא במגבר, כי אפשר להשיג מגברים מצוינים במחירים שפויים, מה שלא כל כך ניתן בקדמים, נגנים וחוטים.

אוקיי,
אני כמעט בטוח ואני אומר זאת "על עיוור"שברמות המגברים שנמר בודק אולי ימצא שהמגברים שולטים ברמקול אבל הדגש הוא על אולי ומה שבטוח הוא ימצא מגברים שלא מנגנים עם הרמקול.
בטח לא יפרסם מפאת כבודם של היבואנים שנתנו לו ליבדוק.
וכמו שאני חושב שאני מכיר אותך אם אני מחליף לך אינטרקונקט במע' אני מפיל לך את כל המע' למרות שכל הרכיבים שלך הם
מצוינים.אני מוציא לך המע' מהאיזון הטונאלי שלו הורגלתה ע"י חוט ואתה משתגע.
וחוט שמדבר יפה עם המגבר שלך לא ידבר יפה עם המגבר שלי ,בכל אופן בתוצאה הכללית.
אז לומר שהחוט שלך לא טוב? או לא "מתאים/יושב " אצלי טוב.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אוקיי,
אני כמעט בטוח ואני אומר זאת "על עיוור"שברמות המגברים שנמר בודק אולי ימצא שהמגברים שולטים ברמקול אבל הדגש הוא על אולי ומה שבטוח הוא ימצא מגברים שלא מנגנים עם הרמקול.
בטח לא יפרסם מפאת כבודם של היבואנים שנתנו לו ליבדוק.
וכמו שאני חושב שאני מכיר אותך אם אני מחליף לך אינטרקונקט במע' אני מפיל לך את כל המע' למרות שכל הרכיבים שלך הם
מצוינים.אני מוציא לך המע' מהאיזון הטונאלי שלו הורגלתה ע"י חוט ואתה משתגע.
וחוט שמדבר יפה עם המגבר שלך לא ידבר יפה עם המגבר שלי ,בכל אופן בתוצאה הכללית.
אז לומר שהחוט שלך לא טוב? או לא "מתאים/יושב " אצלי טוב.
אני רוצה להאמין שמגברים טרנזיסטורים ברמת המחיר שנמר בודק, מסוגלים לשלוט על רמקול שלו.
אם כבל גורם למערכת להבליט או להחסיר תחום מסוים, וזה חוזר על עצמו בכל מערכת שהוא נמצא בה- זה כבל עם אופי מסוים ולאו דווקא כבל ״ שקוף״. כבר ציינתי שיש שמשתמשים בכבלים כדי לאזן כשל אחר במערכת שלהם ולדעתי זה לא ממש מתקן את הבעיה.
הדיון הזה סוטה לכל מיני מקומות שלא קשורים לנושא השרשור וגם לא למה שהתכוונתי מלכתחילה לטעון שנבין כל רכיבי המערכת לדעתי מגבר הוא הרכיב הכי פחות חכם, וקל יחסית למצוא אחד מתאים מבלי להשקיע ממון רב.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
מה שכתבתה על חוטים ממש לא נכון .
לאחר חצי שנה של בדיקות כבילה וחפירות עמוקות בנושא מרמת ה-DIY עד לשיחות טלפון עם יצרנים איזוטריים בחו"ל המסכנה החד משמעית היא (ואני יוצא מתוך הנחת יסוד שברור לך שביין חוטים שונים ישנם הבדלים תהומיים ) שיש פרמטרים של תכנון בכל חוט שמעצבים את סגנון הסאונד שלו , מצורת הליפוף ,עובי הגיד ,סוג הסיכוך ציפויים למניהם .......
רוב החוטים מתחלקים ל-2 קטגוריות עקריות : חוטים שמתימרים לסחוט מקסימום דינמיות שקיפות פירוט ..... וחוטים שעובדים כמו סוג של פילטר שהופחים את הסאונד לגדול יותר ועגלגל יותר .
היכן הטעות שלי?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור