מתי אפשר לדעת המערכת במצב פתור?


RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,156
מעורבות
1,101
נקודות
113
בסוף חוש השמיעה הוא כמו כל חוש אחר.
צריך לגרות אותו. ואיך עושים את זה ?
"הפיוריסטים" יחליפו ציוד אחת לתקופה קצרה,
ארוכה, תלוי בפרסונה .זה יהיה כבל, רמקול,מגבר
או מזנון אודיופילי,זה לא ממש משנה .לפעמים אף
הם רצו לשדרג אבל סה״כ זזו הצידה בתוצאה.

"ההייטקיסטים" שדוגלים ב Rc יכיילו,ימדדו יגיע
לתוצאה מדהימה. אבל יכיילו ,ימדדו עוד פעם
עוד חודש. ובערך 12 פעמים בשנה .למה?
כי כל הזמן יש מה ללמוד ולשפר הכיולים .אבל
בעיקר - האוזן התרגלה לסאונד של פריסט X
ועכשיו צריך לשמוע תקופה בפריסט y.
זה לא אומר שהוא נשמע טוב יותר אלא רק שונה.
שוב, זו הכללה קצת.

וכמובן קפצת על קבוצה מאוד גדולה שעושה את שניהם.

אני בחנתי בחודש האחרון למעלה מ 15 כבלי חשמל, 3 שקעים וצורות שונות של שיכוך.
ואני מקווה עוד מעט לסיים עם זה..:)

אני כן מסכים שאלו שיתעסקו אך ורק בכבלים, או החלפת פרה, או חוטים, או מדפים, ישאירו את המערכת במצב סטטי (אוביקטיבית) גם אם הם יוציאו מליון דולר.

סך הכל זזו הצידה בטונאליות.

בתאכלס, מדובר על ניסיונות לקבל תוצאות טובות יותר בנסיעה על הקרח באמצעות החלפת הריפוד.

אלו שעוסקים במחשוב הם גם לא קהל הומוגני. רחוק מזה.

יהיו כאלה קיצוניים, לא עולה לי כרגע דוגמא לראש, שיהיו עסוקים נון סטופ בחפירה במערכת, תוך נסיון להוציא ממנה את הטיפה האחרונה ויהיו כאלה שיבזבזו על זה כמה שעות כיול ויפגשו עם זה מחדש רק אחרי כמה שנים.

לגבי שינוי בפריסטים ואם זה נשמע טוב יותר או שונה, זה אחד מהיתרונות של פריסטים, המעבר המהיר והמיידי בין אחד לשני, על מנת להבין אם יש שיפור בתאכלס, או סתם תזוזה הצידה.

אתה בהחלט צודק, לא תמיד אפשר להגיע לשיפור, למרות ההשקעה האדירה של זמן ולימוד, יתכן ואתה בקצה של יכולות המערכת הממוחשבת, או בקצה של יכולות האלקטרוניקה והרמקולים.


רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
הבעיה היא שמציגים את כל עניין ה-RC (במובן הרחב, כולל אקוסטיקה פאסיבית) כניגוד לאוזן, כמדע מול וודו, וגם כניגוד ל"אודיופיליה הקלאסית", שעוסקת בשיפורים בעזרת אלקטרוניקה, שיכוך, כבילה, חשמל, ושאר ירקות ופירות.

אבל אף אחד אינו באמת ניגוד לאחר, הם יכולים לחיות מצוין זה עם זה, וכל אחד לחוד.

במידה מסוימת נכון להציג RC כ"בסיס" של הפקת צליל מהמערכת, שבלעדיו ברוב המוחלט של המקרים החדר מכניס עיוותים ניכרים ביותר לצליל, ומעוות את הטונאליות, שכידוע מוגדרת ע"י יחסי העוצמות בין ההרמוניות (במשמעות צלילים עיליים) לבין עצמן ובינן לתדר הבסיסי. אם החדר מחזק הרמוניה אחת ומחליש אחרת, הטונאליות התעוותה. נקודה.

יש המכנים את הבעייתיות שהחדר מכניס כצליל "שבור". זה תיאור נכון אובייקטיבית, אבל לא בהכרח סובייקטיבית, ועבור רוב המאזינים, מה שמעניין הוא הסובייקטיבי ולא כל כך האובייקטיבי. מבחינתי, "שבור" זה משהו פגום במידה שאינו יכול לממש את מטרתו. אם המטרה היא צליל מדויק, זה אכן שבור. אם המטרה היא ליהנות ממה ששומעים, והמאזינים אכן נהנים, שום דבר לא "שבור" מבחינתם.

לאוזן + מוח יש את היכולת לסנן במידה מסוימת את השפעות החדרים השונים, ולמרות עיוותי הטונליות, עדיין לזהות כלים וקולות, ואפילו לחשוב שהצליל נכון ואמיתי, למרות שהוא ממש לא. גם חובבי ויניל בטוחים שהצליל שלו מדויק ואמיתי למרות שהוא לרוב ממש לא.

לכן יש משמעות וכדאיות ברורה למדוד את המצב בחדר, ולתקן את הדרוש תיקון, ומכאן, אם רוצים, להמשיך כרגיל. יש לציין של-RC יש יתרונות נוספים, כולל בשילוב אינטגרטיבי של סאב/ים, מה שמאפשר שיפור מהותי מאוד בבאס בלי קשר, והגדלת הקוהרנטיות, שיפור הבמה, ועוד.

אבל, מי שלא מעוניין, לא חייב, ואם הוא נהנה, הוא יכול להמשיך ליהנות בלי RC, למה לא?

אם המטרה היא לקבל צליל כמה שיותר נכון ומדויק, כנראה ש-RC הוא בעקרון חובה, ולא לשנות הרבה מעבר לזה, כדי לא לקלקל את הגרפים שמתארים את הצליל כמדויק ככל האפשר.

אם המטרה היא ליהנות ממה ששומעים, אז אפשר בכלל בלי RC, אם כי כנראה עדיף עם RC, ולעשות התאמות לטעם האישי, גם אם מתרחקים מאוד מהגרפים שמתארים את המצב המדויק, אם בכלל נמדדו גרפים כאלה.

ובכל מקרה, כל מלחמות העולם סביב זה מיותרות לחלוטין.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
בסוף חוש השמיעה הוא כמו כל חוש אחר.
צריך לגרות אותו. ואיך עושים את זה ?
"הפיוריסטים" יחליפו ציוד אחת לתקופה קצרה,
ארוכה, תלוי בפרסונה .זה יהיה כבל, רמקול,מגבר
או מזנון אודיופילי,זה לא ממש משנה .לפעמים אף
הם רצו לשדרג אבל סה״כ זזו הצידה בתוצאה.

"ההייטקיסטים" שדוגלים ב Rc יכיילו,ימדדו יגיע
לתוצאה מדהימה. אבל יכיילו ,ימדדו עוד פעם
עוד חודש. ובערך 12 פעמים בשנה .למה?
כי כל הזמן יש מה ללמוד ולשפר הכיולים .אבל
בעיקר - האוזן התרגלה לסאונד של פריסט X
ועכשיו צריך לשמוע תקופה בפריסט y.
זה לא אומר שהוא נשמע טוב יותר אלא רק שונה.
יש את משפט המפתח, "אחת לתקופה קצרה, ארוכה, תלוי בפרסונה" -- ייחסת אותו רק לקבוצה הראשונה, אבל הוא נכון לשתי הקטגוריות במידה שווה.

יש "פיוריסטים" שכל הזמן יחליפו ויבדקו, ויש כאלה שיעצרו ורק ישמעו מוזיקה, אלא אם ייתקלו במשהו מיוחד, שיכול להיות פעם בכמה שנים.

יש "הייטקיסטים" שכל הזמן ימדדו ויכיילו, ויש כאלה שיעצרו ורק ישמעו מוזיקה, למעט אולי כשיוצא עדכון תוכנה/חומרה משמעותי, פעם בדי הרבה זמן, יכול להיות שנים, או שייתקלו במשהו מיוחד, כמו אצל הפיוריסטים. אני אישית יותר בסוג השני.
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
248
מעורבות
80
נקודות
28
מקשיבים למוזיקה וממלמלים איזה יופי,
בשביל זה כפי שאני מבין את המושג המופשט הזו צריך רפרנס,
בלעדיו מחפשים בלי לדעת את מה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
מקשיבים למוזיקה וממלמלים איזה יופי,
בשביל זה כפי שאני מבין את המושג המופשט הזו צריך רפרנס,
בלעדיו מחפשים בלי לדעת את מה.
לא הבנתי על איזה מושג מופשט אתה מדבר -- יופי?

ולמה צריך רפרנס בשביל ליהנות, מיופי או בכלל?
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
הרבה אנשים לא מרגישים בבעיות מהותית שהחדר מעולל למערכת שלהם. גם אתה לא הבחנת ולא חשדת בכאלה אצלך לפני ששמעת אצל רן במה מדובר.



הם לגמרי בתחום אם לא מודעים לבעיות. מי שלא מבחין בבעיה לא מעלה בדעתו שהוא עושה "קיצור דרך".



לא הבנתי מה כאן פרשנות של מה.



מה ההתפלספות הזו מנסה לומר?
עמיר, אפשר להעסיק אותך בתור הפרשן/מתורגמן של arb? קראתי את הפוסט שלו 4 פעמים ולא הבנתי כלום. עברתי הלאה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
עמיר, אפשר להעסיק אותך בתור הפרשן/מתורגמן של arb? קראתי את הפוסט שלו 4 פעמים ולא הבנתי כלום. עברתי הלאה.
לא, כי גם אני לא מבין את כל ההתפלספויות שלו. זה עוד פוסט שיכולתי לשאול עליו שאלות, אבל יש פוסטים סתומים (תרתי משמע?) לחלוטין.
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
248
מעורבות
80
נקודות
28
לא הבנתי על איזה מושג מופשט אתה מדבר -- יופי?

ולמה צריך רפרנס בשביל ליהנות, מיופי או בכלל?
לדעתי לפחות,
לכל דבר יש סטנדרד ובסופו רפרנס ( אין זה שולל יצירתיות שמביאה דברים חדשים ושונים)
עבורי לשמוע מ - 3 השורות הראשונות באמצע, קונצרט סימפוני\ קאמרי\ סולו את צליל הכלים ללא האולם,
ולפעמים בסוף שליש האולם באמצע לשמוע את כל היער - זה היופי בהתגלמותו עבורי ועדיין הוא מופשט.
זהו הרפרנס עבורי
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
לדעתי לפחות,
לכל דבר יש סטנדרד ובסופו רפרנס ( אין זה שולל יצירתיות שמביאה דברים חדשים ושונים)
עבורי לשמוע מ - 3 השורות הראשונות באמצע, קונצרט סימפוני\ קאמרי\ סולו את צליל הכלים ללא האולם,
ולפעמים בסוף שליש האולם באמצע לשמוע את כל היער - זה היופי בהתגלמותו עבורי ועדיין הוא מופשט.
זהו הרפרנס עבורי
אני לא מבין את דעתך ועל מה היא מבוססת.

הרי אנשים יכולים ליהנות ממוזיקה מוקלטת גם בלי לבקר אף פעם בהופעה פומבית, ובלי שיהיה להם מושג ירוק מה הצליל במקומות שונים באולם, וגם אם היו, מידת הדמיון לא בהכרח מעניינת אותם.

באריזה אולם, דרך אגב? הרי ההבדל בצליל בין אולמות שונים יכול להיות גדול מההבדלים בין הקלטות באותו אולם, אז מה ה"רפרנס" שלך? איזושהי תפיסה מופשטת של מה שנדמה לך שהצליל היה נשמע באיזשהו אולם ספציפי/מופשט כלשהו? וכמובן בלי שתהיה לך שום אפשרות להשוות בין מה שאתה שומע בהקלטה לבין איך שזה היה נשמע בפועל באולם "שלך", וכמובן גם לא להשוות למה שהיה באולם שבו בוצעה ההקלטה.

חוצמזה, יש המאזינים רק למוזיקה לא אקוסטית, שבה לא מדובר באולם.

לא מפריע לי שיש אנשים, בטח אודיופילים ואנשים במקצועות הסאונד, שיכולים להיות להם סטנדרטים, אבל זה לא הכרח, כמו שכתבת כאן:
מקשיבים למוזיקה וממלמלים איזה יופי,
בשביל זה כפי שאני מבין את המושג המופשט הזו צריך רפרנס,
בלעדיו מחפשים בלי לדעת את מה.
ועל זה שאלתי:
לא הבנתי על איזה מושג מופשט אתה מדבר -- יופי?

ולמה צריך רפרנס בשביל ליהנות, מיופי או בכלל?
ולשתי השאלות האלה לא ענית.
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
248
מעורבות
80
נקודות
28
יש הבדל לא רק באולמות,
גם בין כלים,
וגם בין נגנים שונים על אותו כלי.
נוצר בדמיוני רפרנס מסוים,
לצערי אין לי יכולת וגם לא רצון להצדיק ענינים שברוח.
אני מאוד מעריך את ידענותך, השקעתך ומחוייבותך למוזיקה,
אבל שנינו מסתכלים על האמור בצורה שונה,
נותר רק לכבד את הצד השני
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
יש הבדל לא רק באולמות,
גם בין כלים,
וגם בין נגנים שונים על אותו כלי.
נוצר בדמיוני רפרנס מסוים,
לצערי אין לי יכולת וגם לא רצון להצדיק ענינים שברוח.
אכן יש הבדלים בין כלים ונגנים, בהחלט, מה שמרחיק עוד יותר את עניין ה"רפרנס" מלהיות ישים במציאות בצורה שהיא מעבר לדימיון האישי.

העניין הוא שלא כתבת רק לגבי עצמך, אלא כהכללה לגבי כולם:
מקשיבים למוזיקה וממלמלים איזה יופי,
בשביל זה כפי שאני מבין את המושג המופשט הזו צריך רפרנס,
בלעדיו מחפשים בלי לדעת את מה.
ולכן שאלתי את השאלות, ולצערי לא קיבלתי תשובות.

נותר רק לכבד את הצד השני
זה לא שאני לא "מכבד" את הצד השני, אלא לא מבין אותו. למה כולם אמורים להצטרך ל"רפרנס" שממילא אינו מציאותי ואינו ישים, ולמה בלעדיו בהכרח מחפשים בלי לדעת מה?

הרי בפרקטיקה אפשר הרבה פעמים לדעת מה רוצים לשפר גם בלי "רפרנס".
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
248
מעורבות
80
נקודות
28
כשמסתכלים בלוחות מתוך הרגל וסקרנות ושום דבר לא מחרמן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
כשמסתכלים בלוחות מתוך הרגל וסקרנות ושום דבר לא מחרמן
א. אנשים לא באמת יודעים מה *כל* הדברים שמנהלים אותם ברקע. אתה יכול להיות בטוח שזה בגלל הרגל וסקרנות, בעוד שבהחלט ייתכן שזה בגלל שנשאר משהו לא פתור אצלך ביחס למערכת, בין אם זה משהו שמפריע/חסר לך בצליל, או שהיית רוצה לשפר, בין אם משהו ספציפי ובין אם באופן כללי

ב. גם היעדר "חירמון" יכול להיות מסיבות שונות, בטח בתקופת מלחמה, שאז אנשים מאבדים את החשק להרבה דברים, כולל שיפורי מערכת, וחלקם עסוקים בחדשות במקום במערכת. גם בעיות אחרות יכולות להקטין את החשק, החל בדאגות כלכליות או אישיות, בעיות בעבודה ו/או עם האשה ו/או הילדים ו/ואו המאהבת ו/או חברים ו/או בכלל, מחלות שהתגלו או עדיין לא, וכו', וכו', הרשימה ארוכה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור