מתי אפשר לדעת המערכת במצב פתור?


YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,918
מעורבות
472
נקודות
83
אני יודע זה מצב סובייקטיבי,לכן מתי העומד מאחורי המערכת יודע שהוא מרוצה ואוהב את המערכת יותר מתמיד, כשאוהבים זה לא אומר הכל מושלם, אך כשאוהבים אוהבים את הכל שקיים, האם המערכת חייבת להיות יקרה, האם חייבת להיות מפורטת עד הפיפס האחרון או שקופה כמו עדשה מלוטשת, או כאשר התקליטים ודיסקים אמנם נשמעים שונה אך אתה מרגיש שאתה מעורב רגשית והכי קרוב למוזיקה.
 

נערך לאחרונה ב:

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
שאלה קשה שתשובה חד משמעית אין לה. תמיד כשחושבים שמסיימים, מתחיל לו סיפור חדש.
לומדים עם הזמן את התחום, לומדים כמה אחוז זה אמת וכמה לא (חרטא), כמה אחוז בראש וכמה בעין ובכסף(שופוני), וכמה באמת זה צליל. צריך ללמוד לעזוב וזה קשה! יש גם טריקים לפעמים הזול הפשוט נשמע יותר טוב/אולדסקול (המוח מתעתע בנו). גם לא רע להיות ציודיופיל ולהחליף בלי סוף (למי באמת יש זמן לעצור ולהקשיב למוזיקה, שהיא לא "פלצנית"). בקיצור, זה התחום וצריך לדעת להכיל את הכל בלי לפגוע בשיגרת היומיום (בקלות הופך ל סבל מתמשך).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
  1. לא מדובר בהאם המערכת במצב "פתור" אלא האם בעליה שלם איתה. למערכת עצמה לא משנה כלום.
  2. אם יש משהו שבעל המערכת רוצה להחליף, לשדרג או להוסיף, העניין לא בחזקת "פתור".
  3. זו לא בהכרח פונקציה של איכויות המערכת.
  4. לא לכולם מה שחשוב הוא להיות מעורבים רגשית במוזיקה. למשל יש כאלה שמה שחשוב להם זה שהיא תהיה הכי מדויקת, או יותר טובה משל מישהו אחר, או שאוהבים לשחק ולהתנסות עם רכיבים חדשים וכו'
 

zapilak

אוהב את התחום
הודעות
181
מעורבות
65
נקודות
28
אני חושב שהתשובה היא לפחות לפי דעתי , לכמה זמן ממושך הבעלים מקשיב למוזיקה במערכת , זאת אומרת שאם הייתה מערכת נתונה שהבעלים היה מקשיב למוזיקה איתה רצוף במשך שעה , ואז בעקבות שינוי בהרכב הפיזי של המערכת , הבעלים של המערכת מקשיב למערכת בצורה רציפה שעתיים שלמות [ במקום שעה ] , אז מבחינתי הבעלים יותר שלם עם המערכת אחרי השינוי , עוד מדד מבחינתי זה כמה הבעלים סובל כשהוא צריך להפסיק את המוזיקה במערכת , ככול שהבעחים יותר סובל כשהוא מפסיק את המוזיקה במערכת, הוא יותר שלם עם המערכת ...זו לפחות דעתי
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
653
נקודות
113
אני יודע זה מצב סובייקטיבי,לכן מתי העומד מאחורי המערכת יודע שהוא מרוצה ואוהב את המערכת יותר מתמיד, כשאוהבים זה לא אומר הכל מושלם, אך כשאוהבים אוהבים את הכל שקיים, האם המערכת חייבת להיות יקרה, האם חייבת להיות מפורטת עד הפיפס האחרון או שקופה כמו עדשה מלוטשת, או כאשר התקליטים ודיסקים אמנם נשמעים שונה אך אתה מרגיש שאתה מעורב רגשית והכי קרוב למוזיקה.
שאלה מקסימה. אני יכול להשוות את זה לתחושה שלי כאומן מתי הציור " נגמר"? הושלם מושלם.
חושב שברגע שאתה שומע בחוץ דברים , מגיע הביתה ולא חסר לך כלום ואתה נהנה מהתוצרת שלך אז אתה שם. שאתה יכול לפרגן ולהנות ממערכות אחרות בלי לחמוד אותן, אתה שם. שאתה יודע בדיוק אבל בדיוק מה השדרוג הבא שלך והוא בשוליים. והכי חשוב מבחינתי, שאתה מסוגל לשמוע את אותו תקליט ברצף מספר פעמים ,ואתה מסתפק במספר מצומצם של אלבומים במהלך החודש ( גם בהאזנה רצינית וגם אגבית ברקע ) ואין לך את הרצון הזה לזפזפ ולחפש עוד ועוד מוסיקה....כי מה שיש גורם לך הנאה כל פעם מחדש.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,918
מעורבות
472
נקודות
83
מי שבקטגוריה 4 מבחינתי הזוי
מה ???
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,918
מעורבות
472
נקודות
83
שאלה מקסימה. אני יכול להשוות את זה לתחושה שלי כאומן מתי הציור " נגמר"? הושלם מושלם.
חושב שברגע שאתה שומע בחוץ דברים , מגיע הביתה ולא חסר לך כלום ואתה נהנה מהתוצרת שלך אז אתה שם. שאתה יכול לפרגן ולהנות ממערכות אחרות בלי לחמוד אותן, אתה שם. שאתה יודע בדיוק אבל בדיוק מה השדרוג הבא שלך והוא בשוליים. והכי חשוב מבחינתי, שאתה מסוגל לשמוע את אותו תקליט ברצף מספר פעמים ,ואתה מסתפק במספר מצומצם של אלבומים במהלך החודש ( גם בהאזנה רצינית וגם אגבית ברקע ) ואין לך את הרצון הזה לזפזפ ולחפש עוד ועוד מוסיקה....כי מה שיש גורם לך הנאה כל פעם מחדש.
רק מי שחווה יודע, זר לא יבין זאת, שושו הגדיר קטגוריה 4 ולא יודע שענה על השאלה שלי, אפשר לדעת המערכת פתורה
כאשר אתה מנחש את הכבילה הנכונה שומע הבדל קטסטרופלי אתה יודע שהמערכת על הקצה שלה, וכל דיסקים אתה
שומע עד הסוף, כבל רמקולים השדרוג אחרון של חננאל, וכל המוסיף גורע,
ואז אתה מבין למה יש כאלה שלא מבחינים
בין הכבלים. חחח
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,057
מעורבות
465
נקודות
83
מבחינתי…לא מחפש “פתור”.
ניסיתי המון ציוד,ולכל סט היה משהו מיוחד.
עם השנים והניסיון הפרטי שלי,
שגרם לי לזקק ולדייק,את מה שאני מחפש,הרכבתי סט שאני נהנה ממנו מאוד.

היום ,יודע לשים את התחביב ובעיקר את ההוצאות הנלוות אליו בפרופורציה,מה שפחות ידעתי ושלטתי בעבר.
יש פה מימד אישי,וכשיצר הסקרנות רב,אוהב לנסות.
ובאמת שלא מתוך חוסר הנאה מהקיים או ע״י עיקצוצים כאלה ואחרים.
לאחרונה הוספתי פרה אמפ נוסף,שהביא עימו סאונד אחר לחלוטין,ממש סט שונה.
גם שפורפרות שונות,נתנו המון…אז למה הצורך להגיע ל״פתור״ ?

מי שאוהב לטייל ,וחזר מטיול מושלם…יפסיק לטייל?
כל עוד,התחביב לא הופך לפוביה….השמים הם הגבול.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
653
נקודות
113
כבל רמקולים השדרוג אחרון של חננאל, וכל המוסיף גורע,
חחחח מי אתה יוסי24 , Et tu, Brute?? אכן שדרוג הבא שלי....
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
אני אישית לא מחפש פתור - כן מחפש הנאה, התקדמות וסקרנות .

עם הזמן - אתה למד שיש הרבה דברים באודפיליה מעבר לאיכות צליל שאני אישית מעולם לא התחברתי אליהם ( למעש השנים הראשונות)אבל הם בהחלט שם אצל אחרים . כל אחד ומה שעושה לו את זה ואין לי ביקורת לגבי זה .

בעיני - המערכת במקום טוב כאשר אני מפסיק לנתח למשל זמן רב את הסאונד ופשוט נהנה .

הריגוש בדרך כלל נוצר כאשר אתה יותר משוכנע שמה שאתה שומע הוא אמיתי ולא משוחזר . זאת אומרת המערכת נעלמת ואתה נשאר עם הנגנים והמוזיקה ולא הרמקולים וההגברה .
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
298
מעורבות
289
נקודות
63
המערכת הקסומה שלי מרגשת אותי בחודשים האחרונים במשך שעות רבות מידי יום. אמנם, חסר לי מימד גובה הצליל, אבל פרט לכך הכל נפלא - אמיתי, מקיף חי וטבעי, ככל שמערכת סטריאו וקולנוע ביתי יכולה להיות טבעית ביחס לקונצרט חי המנוגן אך ורק בכלים אקוסטיים ללא הגברה, שהוא המימד היחיד להשוואה. זה לא חייב להיות קונצרט קלאסי. זה יכול להיות גם מופע ג׳ז או אתני. העיקר הוא שיהיה ללא הגברה משום סוג שהוא. כאשר המופע מוגבר זה מצב של ״מערכת מול מערכת״.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
העיסוק הוא יותר בהנאה מהתוצר / תוצאה ולא אם המערכת פתורה או לא (יש תחושת רווחה ונשימה עמוקה, זהו, סיימתי לשלב זה והגעתי למקום שרציתי ושאפתי) כי רק אני יכול לחוש זאת וזו תחושה שהיא דינמית, המערכת היא Living breath, והיא משתנה בעקבות ההקלטות, ניואנסים שהופכים אותה למיוחדת.

ואצלי רמה של "פתרון"
זה נמדד כאשר אני מגלה את המוסיקה מחדש.
המערכת/תוצאה גורמת לי לחזור שוב למוזיקה שגדלתי עליה ובמקביל, רצון עז! לגילוי מוסיקה חדשה.
כאשר כל ז'אנר שאני מנגן, אני מבין כמה המערכת והתוצאה היא אוניברסלית ויודעת להציג ולנגן באופן וברמה שבה אני מצפה ממנה, וזו הרמה הגבוהה ביותר שפגשתי.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
איך ייתכן שצליל יכול להציק בראש 24\7 האצבע על ההדק בשידרוגים והחלפות אינסופיות ואם משהו לא מושלם זה דופק את הראש ולא עוזב.
התחום כולו הזוי וגם חלק גדול מהאנשים בו הזויים (הלם), ויצא לי למכור דבר או 2.
 
נערך לאחרונה ב:

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,918
מעורבות
472
נקודות
83
איך ייתכן שצליל יכול להציק בראש 24\7 האצבע על ההדק בשידרוגים והחלפות אינסופיות ואם משהו לא מושלם זה דופק את הראש ולא עוזב.
התחום כולו הזוי וגם חלק גדול מהאנשים בו הזויים (הלם), ויצא לי למכור דבר או 2.
זה נכון, רוב השדרוגים הם עקב משהו מטריד את השומע, או חסר לרוב הבס חשיבותו מחרעת עליו נבנת המוזיקה אין
הרכב מוזיקלי בלי בס תקין, יש שני דברים
חשובים אחד לעשות לא טוב יש מאה דרכים לעשות טוב דרך אחת, הדבר השני הוא אופיו של בורא המערכת גורלו,אינטגרציה
נכונה בין חלקי המערכת זו ערובה יחידה להצלחה.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
"איזהו עשיר השמח בחלקו" אמרו חז"ל וזוהי תשובה אפשרית לשאלתך.
מצד שני השאיפה המתמדת לשיפור והשגתו גם היא חיובית לנפש לכן אין תשובה חד משמעית, אפשר לנסוע לאשרם בהודו, לחפש תשובות בדת, והתשובה שלי היא שאין תשובה חד משמעית והחיים הם מסע סיזיפי ורגעי האושר הם המצב הלא נורמלי של הקיום.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
מי שבקטגוריה 4 מבחינתי הזוי
מתייחס ל:
4. לא לכולם מה שחשוב הוא להיות מעורבים רגשית במוזיקה. למשל יש כאלה שמה שחשוב להם זה שהיא תהיה הכי מדויקת, או יותר טובה משל מישהו אחר, או שאוהבים לשחק ולהתנסות עם רכיבים חדשים וכו'
ולמי שתמה אם יש כאלה, שיחפור בפוסטים של אודיודוג, למשל.

=====

לדעתי, כל התיאורים המרגשים על כמה נהנים מהמערכת ורק רוצים לשמוע עוד אינו בהכרח מתאר מצב "פתור" נקודה, אלא, לפחות בחלק מהמקרים, פתור רק זמנית. זה קורה הרבה אחרי רכישת רכיב חדש, שמתלהבים ושומעים עוד ועוד, מוזיקה, לא רק את המערכת, אבל עם הזמן מתברר שזה לא בהכרח הפיתרון הסופי (סליחה על השימוש במונח בדיוק לפני יום השואה), אלא רק המבוא לשלב הבא.

אני לא רואה בזה שום פסול או בעיה, אלא משהו טבעי לגמרי. בכל תחום, הנאות הן משהו שיכול להישחק עם ההרגל. בהתחלה רוצים עוד ועוד מזה, אחר כך מגיעים למישור יציב -- plateau -- שיכול להימשך זמן ממושך, או שלא -- ואחר כך מתחילים לרצות משהו אחר קצת, או אחר לגמרי. היתקלות בגירויים חיצוניים -- מערכת אחרת או אשה אחרת או מכונית אחרת או ... אחר כלשהו -- יכולה להוות טריגר לשינוי.

הישארות ב-plateau למשך זמן רב יכולה לפעמים להצביע על בגרות מסוימת, אבל לפעמים על רדידות, או העדר גירויים, וכו'

אם כבר, נראה לי טיפשי להשוויץ בזה שנמצאים ב-plateau כזה, להתייחס לזה כאילו כבשו את האוורסט, או הר גבוה יותר, וללגלג על אחרים שאינם ב-plateau. שוויץ כזה בוודאי שאינו מצביע על בגרות בשום רמה שהיא.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
אלו שאוהבים לשחק ולהתנסות עם רכיבים חדשים, האמן לי, הם לא אוהבים את זה כלל וכלל ההיפך,כל פעם משהו לא טוב או לא מספיק טוב, זו קללה.
זה בגלל שתמיד משהו מציק ולא מגיעים לתוצאה רצויה לא בגלל שכיף לשחק ולהחליף כל שני וחמישי, שלא נדבר על העניין הכספי שבדבר.
הערך מוסף של כל זה = ההתנסות חוויה ונסיון, סוג של תירוץ, חוץ מזה הכל כפרת עוונות.
 
  • Like
Reactions: gds

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
אלו שאוהבים לשחק ולהתנסות עם רכיבים חדשים, האמן לי, הם לא אוהבים את זה כלל וכלל ההיפך,כל פעם משהו לא טוב או לא מספיק טוב, זו קללה.
זה בגלל שתמיד משהו מציק ולא מגיעים לתוצאה רצויה לא בגלל שכיף לשחק ולהחליף כל שני וחמישי, שלא נדבר על העניין הכספי שבדבר.
הערך מוסף של כל זה = ההתנסות חוויה ונסיון, סוג של תירוץ, חוץ מזה הכל כפרת עוונות.
אני מאמין לך שזה כך לגביך, ושיש עוד כאלה שסובלים מזה כמו מקללה, ומתייחסים לדברי אחרים בנושא כתירוצים והצדקות.

אני לא מאמין לך שזו האפשרות היחידה, ושאין כאלה שאוהבים את ההתנסות והמשחק וההחלפות, ונהנים מזה.

אני אפילו מכיר מישהו שנהנה רק מלהכיר ציוד חדש ומההחלפות, ולא ממוזיקה.
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
247
מעורבות
80
נקודות
28
מתייחס ל:

ולמי שתמה אם יש כאלה, שיחפור בפוסטים של אודיודוג, למשל.

=====

לדעתי, כל התיאורים המרגשים על כמה נהנים מהמערכת ורק רוצים לשמוע עוד אינו בהכרח מתאר מצב "פתור" נקודה, אלא, לפחות בחלק מהמקרים, פתור רק זמנית. זה קורה הרבה אחרי רכישת רכיב חדש, שמתלהבים ושומעים עוד ועוד, מוזיקה, לא רק את המערכת, אבל עם הזמן מתברר שזה לא בהכרח הפיתרון הסופי (סליחה על השימוש במונח בדיוק לפני יום השואה), אלא רק המבוא לשלב הבא.

אני לא רואה בזה שום פסול או בעיה, אלא משהו טבעי לגמרי. בכל תחום, הנאות הן משהו שיכול להישחק עם ההרגל. בהתחלה רוצים עוד ועוד מזה, אחר כך מגיעים למישור יציב -- plateau -- שיכול להימשך זמן ממושך, או שלא -- ואחר כך מתחילים לרצות משהו אחר קצת, או אחר לגמרי. היתקלות בגירויים חיצוניים -- מערכת אחרת או אשה אחרת או מכונית אחרת או ... אחר כלשהו -- יכולה להוות טריגר לשינוי.

הישארות ב-plateau למשך זמן רב יכולה לפעמים להצביע על בגרות מסוימת, אבל לפעמים על רדידות, או העדר גירויים, וכו'

אם כבר, נראה לי טיפשי להשוויץ בזה שנמצאים ב-plateau כזה, להתייחס לזה כאילו כבשו את האוורסט, או הר גבוה יותר, וללגלג על אחרים שאינם ב-plateau. שוויץ כזה בוודאי שאינו מצביע על בגרות בשום רמה שהיא.
בגדול אני מסכים לדעתך מלבד השיפוטיות,
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור