מתי אפשר לדעת המערכת במצב פתור?


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
גודל החדר לא ממש משנה ברגע שהוא מטופל אתה יכול לעצום עיניים ולדמיין שאתה באולם, וגם להרגיש כך בקלות.
הגודל, ולא רק הגודל אלא גם היחסים בין המימדים, משנים מאוד.

בחדר ריבועי, הגלים העומדים יהיו חזקים יותר מאשר בחדר עם מימדים שונים, במיוחד אם הם לא כפולות אחד של האחר.

בחדרים קטנים מדי אי אפשר להכניס רמקולים שדורשים מרחק מינימלי כדי שכל הדרייברים יכוונו לגובה האוזניים, ואתה לא יכול להרחיק את הרמקולים ואת מיקום הישיבה מהקירות.

וכך יש עוד הרבה מאוד בעיות שאינן נפתרות ע"י עצימת עיניים בלבד.
 
  • Like
Reactions: gds

issi

אוהב את התחום
הודעות
204
מעורבות
184
נקודות
43

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,727
מעורבות
2,475
נקודות
113
אילו מידות בנייה ולא מידות פנים.

מידות בנייה אילו מידות לפני טיח.
מידות פנים אילו מידות אחרי טיח.

יש להוריד 5 סמ אורך ו 5 רוחב
זא שמראש האדריכל מתכנן חדר גדול יותר בכדי שיהיה תקני בחוק מכר.

מידות תקן לחדר שינה טיפוסי אחרי טיח הוא 8.1 מ"ר
מידות תקן לחדר שינה טיפוסי לפני טיח הוא חישוב מ"ר תקני + טיח (סביב 8.4 מ"ר)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
בבקשה תיסתכל בלינק של תוכנית קומה ודירות טיפוסיות בישראל.
https://www.adrichalim.com/%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%94-
%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%AA/
קודם כל, אפילו בשירטוט הזה, אף חדר שראיתי לא ריבועי, רובם 3.5x3, ויש גם איזה חדר שינה/ממ"ד שאפילו אינו מלבני.

אבל נראה לי שלכל היותר זה מיצג משהו טיפוסי לבנייה עכשווית בבניין משותף גדול, ואינו מייצג את כל צורות הבניה שהיו במשך השנים אפילו בתוך הערים, שלא לדבר על אלה שמחוץ לערים ובתים פרטיים.

אני אפילו לא זוכר מה היו המידות בדירה הנוכחית שלי -- הרסנו את כל הקירות הפנימיים ובנינו מחדש. אני מניח שיש לא מעט ששינו את המבנה הפנימי לפי צרכיהם, איחדו או פיצלו חדרים, וכד'. זה מה שההורים שלי עשו כשהייתי ילד, ואני לא חושב שהם היו היחידים במדינה.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,395
מעורבות
474
נקודות
83
בחדר מטופל צריך להגביר הרבה יותר בשביל לשמוע כי יש בו "שקט" והשקט הזה שווה.
וכשמגבר נפתח ורמקול נפתח ושומעים רק אותם, זה נשמע אחרת, בסלון תוריד את הגרילים הממברנה לא זזה בכלל. בחדר אתה פותח מצערת כי אחרת לא ישמעו כלום. ציוד חרא ישר מתגלה, בעוד שבסלון לא עוברים את הרבע כי ההחזרים מוביפים dbים ו הרבה לרוב בכלל לא יודעים איך זה באמת נשמע כשזה מבודד אלה רק כאשר זה עם החזרים.כמובן שמנגד החזרים זה לא דבר רע, לפעמים גם עדיף לא לדעת מה יש מעבר זה גורם לתסכולים. צריך למצא את עמק השווה וחדר כמו שהוא חדר קל מאוד להרוג אותו לגמרי ננבדל בין חדר מאוזן על הגבול הדק לחדר מומת לגמרי, בגלל שמדובר בחלל קטן הוא הבדק קטן וקריטי, הכל חשוב והכל משפיע צריך להיזהר, כל עוד חיים בשלום עם תוצאה ראויה ורצויה ויש שקט נפשי אז הכל טוב
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
בחדר מטופל צריך להגביר הרבה יותר בשביל לשמוע כי יש בו "שקט" והשקט הזה שווה.
חדר מטופל הוא לא כזה שבולע הכל -- אם הוא בולע הרבה סימן שהוא מטופל יותר מדי. טיפול באמצעות עזרים אקוסטיים צריך להיות נקודתי ומינימלי, לא מקסימלי.

ואם הטיפול הוא בעזרת RC אז אין בליעה בכלל.

ואם הוא שקט, צריך פחות להגביר, כי לא צריך להתגבר על הרעשים הסביבתיים.


בעוד שבסלון לא עוברים את הרבע כי ההחזרים מוביפים dbים
כאמור, אין בהכרח הבדלים במידת ההחזרים. בדרך הסלון הוא חדר גדול יותר, וגם עם רעש סביבתי חזק יותר, כך שצריך להגביר הרבה יותר כדי לקבל את אותה עוצמה, במיוחד אם יש פתחים גדולים לחללים גדולים. גם יכולות להיות בעיות הדהוד, שעלולות לגרום למערכת טובה להישמע גרועה.


כלומר נראה לי שהמצב די הפוך ממה שאתה מתאר.
יש בחדר קטן בעיות, שתוארו לעיל, אבל מהבחינות שהזכרת, דווקא יש יתרונות.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,395
מעורבות
474
נקודות
83
בחדר אם יש הדהוד או גלים עומדים אז הוא לא מטופל כמו שצריך ויש בעיה.
בגדול, בסלון אתה לא פותח יותר מרבע ואם כן תפתח ההחזרים יהרגו הכל יהיה סלט, בחדר אין לך את הבעיה הזאת, להיפך, הרבע יהפוך לחצי, בחצי ווליום הדינאמיות של המגבר והרמקול שונים לגמרי. והעסק מנגן שונה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
בחדר אם יש הדהוד או גלים עומדים אז הוא לא מטופל כמו שצריך ויש בעיה.
זה נכון לכל חדר, כולל לסלון.

בגדול, בסלון אתה לא פותח יותר מרבע ואם כן תפתח ההחזרים יהרגו הכל יהיה סלט, בחדר אין לך את הבעיה הזאת, להיפך, הרבע יהפוך לחצי, בחצי ווליום הדינאמיות של המגבר והרמקול שונים לגמרי. והעסק מנגן שונה.
אני לא בטוח שאני מבין אותך. כשאתה שומע בסלון בשקט, יש את אותם החזרים באותה עוצמה יחסית לצליל הישיר גם בווליום גבוה יותר. אז אם תגביר, תקבל את אותו הדבר, רק יותר חזק. וכיוון שהחדר יותר גדול, צריך יותר הספק. כל הכפלה של המרחק בין המאזין לרמקולים דורשת הספק פי 4 כדי לקבל את אותה עוצמה.

לא נראה לי שיש הבדל עקרוני בין ווליום נמוך לגבוה מעבר לעקומות פלטשר מאנסן -- בווליום נמוך רגישות האוזן לנמוכים וגבוהים נמוכה יותר. לכן כשמגבירים נשמע כאילו יש יותר באס וגבוהים. זה לא שמשהו עקרוני השתנה והמגבר ו/או הרמקול עובדים אחרת רק בגלל ששינית את הווליום.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
מסכים עם יוסי ולכן יש לי חדר האזנה יעודי
סלון או חדר האזנה יעודי יתרונות וחסרונות:
רוב האודיופילים משתמשים בסלון למערכת האודיופילית שהם.
הסלון הוא בדרך כלל החדר הגדול בבית ונראה הגיוני לשים שם את המערכת לקבלת אכות סאונד אכותית.
חדר האזנה יעודי הוא בדרך כלל בגודל חדר רגיל כ3.2 X 3.2 מטר ויש את הקונספט שאין אפשרות להתקין בו מערכת עם רמקולים גדולים ולא ניתן להגיע שם לסאונד איכותי. אני חולק על כך והצלחתי לקבל אכות סאונד טובה בחדר בגודל הזה.
יתרונות הסלון: חדר גדול ובזה ניגמרים היתרונות שלו
חסרונות: סובל מ בעית WAF (Wife Acceptances Factor) כלומר מקדם ההסכמה של האישה. לאישה חשוב יותר כיצד החדר ניראה מאשר אכות הסאונד.
בשלב הראשון היא תנסה למנוע ממך רמקולים גדולים ותיצרך להיתמקח על זה.
טיפול אקוסטי- מה הדברים המכוערים שאתה רוצה לתלות על הקירות לא מסכימה.
וילונות כבדים אקוסטים מכוער לא בא בחשבון
למה שטיח עבה על הריצפה, מי ינקה אותו כל שבוע, אתה?
תצמיד את הרמקולים לקיר אחרת הסלון לא ניראה טוב לא מסכימה עם המיקום שאתה רוצה.
כרגיל האשה מנצחת והתוצאה הסופית היא כאילו פשרה של 90% מה שהאישה רוצה ו 10% מה שאתה שואף לו.
תנסה לשמוע בסלון את הסימפוניה הרביעית של צייקובסקי או את ההופעה של משינה בווליום של אולם קונצרטים או הופעה חיה ותמצא את אשתך מכינה את הטיוטה לבקשת הגרושים.
כמו גנב תמתין להיזדמנות שהאשה והילדים לא בבית ואז תשמע כפי שאתה רוצה.
משפיל, לכן נפיתרון חדר האזנה יעודי אפילו קטן מטופל אקוסטית ועם RC
איסי
אני עברתי לחדר ייעודי 3.2X4.4 בגלל חלק מהסיבות שציינת ונכון שכאוס ההדהודים של הסלון כבר לא פקטור אך מצאתי שבחדר בגודל כזה יש מגבלה רצינית של אפשרויות מיקום הרמקולים וסוגם בגלל קוטנו וכן מרגישים הרבה יותר את הרזוננס של הקירות ויש חומרים גרועים ויותר גרועים מהם הם בנויים מה שמאלץ להשתמש באקוסטיקה פסיבית שזה מדרון חלקלק ליבוש הצליל.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
יש כאן מצד אחד הכללות מאוד גורפות, ומצד שני ירידה לפרטים מאוד ספציפיים, כמו חדר ריבועי 3.2 מ' ולא 3.1 על 4.3.

למזלי, לא החדר הייעודי שלי ולא אשתי תואמים את התיאור האיום הזה.

החדר אינו מלבני, הקיר הקדמי 4.7 והאחורי 5.0, והמרחק ביניהם כ-6.6. הוא היה במקור גדול יותר, אבל הבידוד האקוסטי מכל הצדדים כולל ברצפה והתקרה -- מה שקרא "חדר צף" -- הקטין אותו. בפנים אני עושה מה שאני רוצה, הרמקולים גדולים, מרוחקים מהקירות, וכך גם כורסת הישיבה. אין עזרים אקוסטיים על הקירות, כי הכל מכוסה בדיסקים, תקליטים וספרים.

אני יכול להאזין באיזה ווליום שאני רוצה בכל שעות היממה, כולל צ'ייקובסקי 4 בווליום של אולם קונצרטים, אבל את משינה אני עצמי לא רוצה לשמוע. העוזרת מנקה פעם בשבוע בלי לגעת במערכת, ושואבת את האבק מהשטיח העבה.

ואשתי מפרגנת לגמרי. פעם בשנה היא אומרת שחבל שהשטח שהואר לסלון (לא החדר הייעודי) לא גדול יותר ולא מואר יותר. אפשר להבין., אבל ממילא אנחנו לא מרבים לארח, כך שזה לא באמת משמעותי אפילו עבורה. הפשרה הלא בעיתית בכלל מבחינתי היא שיש לה את החופש לבחור איזה תמונות שהיא רוצה ואיזה עציצים שהיא רוצה ואיפה למקם אותם וכד'.
ראיתי פעם תמונה של החדר שלך, הלוואי על כולנו גודל כזה וכמות המדיה שמפוזרת בכל מקום לספיגה ופיזור.
 
נערך לאחרונה ב:

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,395
מעורבות
474
נקודות
83
אם אתה מרגיש את הקירות אז החדר לא מטופל כמו שצריך, כשמבטלים החזרים זה גורם לייבוש הצליל נכון, ולכן, המערכת שלך בסלון להכניס אותה לחדר לא הולך ב טוב. צריך לבנות את הסט בתוך החדר אחרי שסיימת איתו מבחינת טיפול אקוסטי, לא לפני, אחרת, זה סרט (סבב החלפות אינסופי).
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
לא נראה לי שיש הבדל עקרוני בין ווליום נמוך לגבוה מעבר לעקומות פלטשר מאנסן -- בווליום נמוך רגישות האוזן לנמוכים וגבוהים נמוכה יותר. לכן כשמגבירים נשמע כאילו יש יותר באס וגבוהים. זה לא שמשהו עקרוני השתנה והמגבר ו/או הרמקול עובדים אחרת רק בגלל ששינית את הווליום.
נכון מאוד.
זה לא הפריע לדורות של אודיופילים לתחזק את ההנחה השגויה שהציוד "נפתח" החל מווליום מסוים..
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,395
מעורבות
474
נקודות
83
דורות של אודיופילים ....
בסלון ממוצע מה שאתה שומע זה בעיקר החזרים, רמקולים+הרבה החזרים רהיטים קירות חלונות, ולא את הרמקולים עצמם.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
דורות של אודיופילים ....
בסלון ממוצע מה שאתה שומע זה בעיקר החזרים, רמקולים+הרבה החזרים רהיטים קירות חלונות, ולא את הרמקולים עצמם.
אולי הפרזתי עם "דורות" :cool:, אבל זו תפיסה נפוצה מאוד ו(מה לעשות) שגויה.
לגבי ההחזרים, זה לא מעט אבל ממש לא "בעיקר". בכל מקרה ההחזרים לא רלוונטים לענין ה"פתיחה" והם פרופוציונים לכל ווליום
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
דורות של אודיופילים ....
בסלון ממוצע מה שאתה שומע זה בעיקר החזרים, רמקולים+הרבה החזרים רהיטים קירות חלונות, ולא את הרמקולים עצמם.
זה לא כזה פשוט.
יש רמקולים עם הקרנה ממוקדת - להילחם בהחזרים ולדאוג שכמה שיותר סאונד ישיר יגיע אליך.
יש רמקולים שההחזרים זהים טונאלית לסאונד הישיר.
אלו לרוב לרמקולים שישמעו "דומה" ברוב החדרים.

ויש כאלה שהם "לא נשלטים" - פה בכל חדר תקבל סאונד אחר לגמרי.

בבאס זה כבר גונג'ל והחדר הוא השולט .
אבל בתדרים מעל תדר המעבר - יש לרמקול ולהקרנה שלו חשיבות מכרעת.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
הבעיה המרכזית בחדרים קטנים, שלא לומר מטופלים, שלא לומר ממ״דים, היא:
שאין אויר.
לחץ אקוסטי גדול שנובע בדרך כלל מרמקולים אודיופיליים גדולים שיכולים להרים את וומבלי באויר, בתוך חדר קטן ולחוץ בדרך כלל עם חלון ודלת אטומים למניעת רעשים.
אני אישית לא מסוגל לשרוד בהנאה ממוזיקה למשך שעות בתנאים כאלה. וניסיתי.
בניגוד לטרנד הנוכחי בפורום הנכבד הזה, לדעתי החלל הרבה יותר מחייה מאשר הוא ממית.
ענין של טעם והרגלים.
לשבת בבונקר מצופה בחומרים אקוסטיים זה טוב בשביל חדר הדגמה או אולפן, לא לחובב מוזיקה.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
הבעיה המרכזית בחדרים קטנים, שלא לומר מטופלים, שלא לומר ממ״דים, היא:
שאין אויר.
הכי מבעס בחללים קטנים זה שכשאתה בכלל חף מפשע..
לחץ אקוסטי גדול שנובע בדרך כלל מרמקולים אודיופיליים גדולים שיכולים להרים את וומבלי באויר
אל תהיה בטוח שאם המשימה היא ווליום (כמובן כזה שלא הופך לזוועה), אז "רמקולים אודיופילים גדולים" הם ה- go to שלך...
, בתוך חדר קטן ולחוץ בדרך כלל עם חלון ודלת אטומים למניעת רעשים.
אני אישית לא מסוגל לשרוד בהנאה ממוזיקה למשך שעות בתנאים כאלה. וניסיתי.
גם אני
בניגוד לטרנד הנוכחי בפורום הנכבד הזה, לדעתי החלל הרבה יותר מחייה מאשר הוא ממית.
אני חושב שאתה לא עושה צדק עם ה"טרנד".
ענין של טעם והרגלים.
לשבת בבונקר מצופה בחומרים אקוסטיים זה טוב בשביל חדר הדגמה או אולפן, לא לחובב מוזיקה.
"זמן הדהוד אפס יש רק בקבר" ואידך זיל גמור
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
הבעיה המרכזית בחדרים קטנים, שלא לומר מטופלים, שלא לומר ממ״דים, היא:
שאין אויר.
לחץ אקוסטי גדול שנובע בדרך כלל מרמקולים אודיופיליים גדולים שיכולים להרים את וומבלי באויר, בתוך חדר קטן ולחוץ בדרך כלל עם חלון ודלת אטומים למניעת רעשים.
אני אישית לא מסוגל לשרוד בהנאה ממוזיקה למשך שעות בתנאים כאלה. וניסיתי.
זה שאין אוויר כשסוגרים הכל לאורך זמן כדי למנוע רעשים -- שלא יגיעו אל השכנים ו/או שלא יגיעו מהסביבה -- זו בעיה גם לגבי חדרים יחסית גדולים, ולזה אין קשר לטיפול או היעדרו, ו/או לממ"דים דווקא. מדי פעם צריך לעצור ולתת לחדר להתאוורר.

אני לא חושב שיש הבדל בלחץ בין סוגי הרמקולים וסוגי החדרים עבור אותה עוצמה -- SPL == Sound Pressure Level -- שמגיעה לאוזן.
יתכן שבחדרים קטנים יש אפקט פסיכולוגי של קלסטרופוביה.


בניגוד לטרנד הנוכחי בפורום הנכבד הזה, לדעתי החלל הרבה יותר מחייה מאשר הוא ממית.
ענין של טעם והרגלים.
לשבת בבונקר מצופה בחומרים אקוסטיים זה טוב בשביל חדר הדגמה או אולפן, לא לחובב מוזיקה.
לא הבחנתי בטרנד כלשהו בפורום של טענה שהחדר ממית, למעט התייחסויות לטיפול פאסיבי מופרז, שאכן אינו מתאים להאזנה לצורך כייף ולא להדגמה (של מה?), אלא רק לאולפן.

חדרים מטופלים פאסיבית במידה הנאותה אינם ממיתים כלל, וגם אינם "מחיים" יותר מדי, כמו בחדר חשוף.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
הכי מבעס בחללים קטנים זה שכשאתה בכלל חף מפשע..

אל תהיה בטוח שאם המשימה היא ווליום (כמובן כזה שלא הופך לזוועה), אז "רמקולים אודיופילים גדולים" הם ה- go to שלך...

גם אני

אני חושב שאתה לא עושה צדק עם ה"טרנד".

"זמן הדהוד אפס יש רק בקבר" ואידך זיל גמור
חזק :)
מסכים עם כל דבריך ומחמיא שאתה זוכר את הציטטה (ורד)
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
זה שאין אוויר כשסוגרים הכל לאורך זמן כדי למנוע רעשים -- שלא יגיעו אל השכנים ו/או שלא יגיעו מהסביבה -- זו בעיה גם לגבי חדרים יחסית גדולים, ולזה אין קשר לטיפול או היעדרו, ו/או לממ"דים דווקא. מדי פעם צריך לעצור ולתת לחדר להתאוורר.

אני לא חושב שיש הבדל בלחץ בין סוגי הרמקולים וסוגי החדרים עבור אותה עוצמה -- SPL == Sound Pressure Level -- שמגיעה לאוזן.
יתכן שבחדרים קטנים יש אפקט פסיכולוגי של קלסטרופוביה.



לא הבחנתי בטרנד כלשהו בפורום של טענה שהחדר ממית, למעט התייחסויות לטיפול פאסיבי מופרז, שאכן אינו מתאים להאזנה לצורך כייף ולא להדגמה (של מה?), אלא רק לאולפן.

חדרים מטופלים פאסיבית במידה הנאותה אינם ממיתים כלל, וגם אינם "מחיים" יותר מדי, כמו בחדר חשוף.
ברור למה סוגרים. פשוט כמה שהחלל יותר גדול עם נפח אויר גדול יותר אתה יכול לסגור ליותר זמן בלי להרגיש חוסר נוחות.
הייתי בסלון, הייתי בחדר ישראלי רגיל כ10 מ״ר, הייתי בממד (וברחתי לאחר שלא הצלחתי לחמוק מהמחשבה המטרידה מתי זורקים לי לשם את הציקלון בי) וחזרתי לסלון עם כל המגרעות המובנות שלו. העדפה אישית. אין פתרון בית ספר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור