מצלמה לצורכי וידאו מקצועי


h-video studio

חבר אתר
הודעות
20
מעורבות
0
נקודות
1
שלום רב אני מחפש כרגע מצלמה לצורכי צילום וידאו מקצועי לצילום וידאו קליפים איכותיים.
בתקציב של בין 2000 ל 3500 ש"ח.
על פי מה שבדקתי אין אופציות במצלמות וידאו רגילות בתקציב הזה כי כולם כימעט באיכות לא מספקת . התחלתי לבדוק מצלמות דיגיטליות אם אופציית וידאו .
לדוגמת gx7 של פנסוניק שיש לה דווקא יכולות וידאו מרשימות רציתי לדעת אם בגדר התקציב הזה יש עוד המלצות למצלמות עם איכות וידאו גבוהה.
פחות חשוב לי השמע ואם יש כניסה למיקרופון ואם יש למצלמה זום אוטומתי או לא כי זה לא כלכך בשימוש לצרכים שלי חשוב לי איכות הוידאו בתודה.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אם אתה לא חייב ניסת מיקרופון חיצוני, אז ה- GX7 יכולה להתאים לך. השאלה אם אתה הולך לצלם בתנאי תאורה חלשים, כי אז כדאי לך להצטייד גם בעדשת פריים עם צמצם גדול (כבונוס, תקבל איתה גם אפקט של עומק שדה רדוד למראה קולנועי יותר).
 

h-video studio

חבר אתר
הודעות
20
מעורבות
0
נקודות
1
אוקי , תודה רבה על העצה . בדקתי עוד אפשרויות שעומדות בפני, יש את ה NEX 7 או DSC-RX100 III או panasonic x920
שהיא מצלמת וידאו אבל ניראת באיכות ברשימה , איכות הוידאו של NEX7 עולה על GX .? האם יש מצלמות חדשות שכבר עוברות באיכותם במסגרת התקציב או שאין משהו בפני השטח .?
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
איכות הוידאו של ה- NEX7 פחות טובה מה- GX7 (פחות חודה וסובלת מתופעות moire / אלייסינג). ה- RX100 III משופרת כבר בנושא הזה, אבל היא קטנה מאוד, האם תהיה נוחה לך לאחיזה?
ה- X920 תהיה מאוד נוחה לתפעול, אבל יש לה חיישן קטן יותר ומראה של "וידאו" ופחות קולנועי.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
אם אתה מחפש מצלמת וידאו הכי קרובה למצלמה מיקצועית , אכן X920 של פנאסוניק היא התשובה.
חשבתי גם להציע אותה, אבל מחירה בארץ 4000-4500 ש"ח , ואתה הגדרת עד 3500 ש"ח
המצלמה מצלמת ב 1080P@50 , קצב הפריים ל FHD חשוב מאוד בצילום איכותי
 
נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אין קשר בין קצב פריימים לצילום איכותי, קולנוע מצלמים ב- 24p...
אם יש כוונה לעשות הילוך איטי, אז זה אכן בא לעזר.
בכל מקרה, רוב המצלמות שדיברנו עליהן כאן מספקות 1080p.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
ליאור,אם יורשה לי לחלוק עליך בנושא קצב פרימים בוידאו.
כאחד שמתעסק בתחום הוידאו המקצועי, יש חשיבות רבה לקצב הפרימים בוידאו
בעיקר כאשר יש תנועות לרוחב.
אם אנו דנים בתמונה פרוגסיבית (לא אינטרליס) , החשיבות עולה
ולכן הוידאו חייב להיות 50 (או שישים) פרימים
בעיקר עם הוידאו FHD 1080P.
כל קצב פרימים נמוך מזה (25 או 30) גרועה יותר מוידאו אינרליס.
עדיף במיקרה הזה אינטרליס 1080i @50.
ואכן זה מה לרוב משודר בכבלים או לויין.
הטעות הנפוצה ואחיזת עיניים שאומרים המצלמה מצלמת 1080P בלי לציין את קצב הפרימים...
אי אפשר להשוות וידאו לתמונת קולנוע, בתמונה קולנוע כל הפריים מוצג בבת אחת....
 

נערך לאחרונה ב:

h-video studio

חבר אתר
הודעות
20
מעורבות
0
נקודות
1
אם אתה מחפש מצלמת וידאו הכי קרובה למצלמה מיקצועית , אכן X920 של פנאסוניק היא התשובה.
חשבתי גם להציע אותה, אבל מחירה בארץ 4000-4500 ש"ח , ואתה הגדרת עד 3500 ש"ח
המצלמה מצלמת ב 1080P@50 , קצב הפריים ל FHD חשוב מאוד בצילום איכותי

תודה רבה על העצה, אבל אני חושב שגם ב GX7 יש אפשרות לצלם ב 1080 50 על פי מה שראיתי בהגדרות אפשר לצלם גם ב 25 וגם ב 50 .
 

h-video studio

חבר אתר
הודעות
20
מעורבות
0
נקודות
1
איכות הוידאו של ה- NEX7 פחות טובה מה- GX7 (פחות חודה וסובלת מתופעות moire / אלייסינג). ה- RX100 III משופרת כבר בנושא הזה, אבל היא קטנה מאוד, האם תהיה נוחה לך לאחיזה?
ה- X920 תהיה מאוד נוחה לתפעול, אבל יש לה חיישן קטן יותר ומראה של "וידאו" ופחות קולנועי.

תודה רבה על העצה , כניראה היא לא תהיה נוחה לאחיזה זה חלק חשוב.
 

h-video studio

חבר אתר
הודעות
20
מעורבות
0
נקודות
1
ראיתי גם שיש במסגרת התקציב מצלמה בשם 7D של canon . רציתי לדעת אם האיכות וידאו שלה עולה על GX7 . בתודה.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
ממש לא.
 

h-video studio

חבר אתר
הודעות
20
מעורבות
0
נקודות
1
שוטטתי באתר של פנסוניק קצת וגיליתי שיש מצלמות חדשות כגון ה LX 100 לא רחוק כלכך מהטווח של GX7 שיש לה יכולת צילום ב 4K ועוד כמה שעוד לא הספקתי להסתכל לעומק עליהם... ממבחינת איכות תמונת וידאו כגון למשל LX 100 היא שווה קנייה או ש GX7 בעלת יכולת מספקת וחבל על הוספת כסף ? אם יש חדשות בטווח המחירים, . תודה על העזרה מראש.
 
נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
ה- LX100 מצלמת 4K שזה יתרון.
במידה והיא נכנסת בתקציב שלך, שווה בהחלט בדיקה.
 

h-video studio

חבר אתר
הודעות
20
מעורבות
0
נקודות
1
השאלה היא באמת אם זה שווה את הבדיקה כי יש עוד פרמטרים חשובים חוץ מה 4K הדינאמיות וכו ..
זה בכלל שימושי ה 4K .? הרוב היום צופים ב 1080 המחשב הממוצע לא יכול לסחוב 4K בלי דרופים...
האם האיכות מבחינת דינאמיות וכו ,,, של GX 7 עולה על LX 100 .?
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
4K לא צריך להוות שיקול בבחירת מצלמה.
סיבה אחת כבר אמרת, מחשב ממוצע פשוט לא סוחב 4K...
סיבות נוספות, אתה צריך מסך 4K ,
גם הקידוד במצלמות ל 4K לא תמיד ( HEVC (h265
שזה הקידוד החדש עבור 4K.
סיבה נוספת שרוב המצלמות שמוגדר בהן 4K אז הן מצלמות ב 25 או 30 פרימים לשניה, לא אחזור שוב על הסיבה לחשיבות הפריימים בשניה...
עוד פרמטר ב 4K זה מספר הביטים , בד"כ זה יהיה 8 ביט , (8 ביט עבור כל צבע) ,
ה 4K האיכותי מוגדר 10 ביט (ויש גם 12 ביט).
מצלמת 4K אמיתית שמצלמת ב 10 ביט 50 או 60 פרימים בשניה עולה הרבה הרבה מעל תקציבך :)
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
הטווח הדינמי של ה- GX7 וה- LX100 דומה.
לצילום ב- 4K יש יתרון גם אם אתה מייצר בסוף העריכה קובץ 1080p ולא מתכוון בכלל לצפות ב- 4K.
צילום ב- 4K והורדה בעריכה ל- 1080 ייצר תמונה חדה וטובה יותר מאשר בצילום מראש ב- 1080p באותה המצלמה. תופעות כמו Moire / Aliasing נעלמות כמעט לגמרי.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
ליאור,אם יורשה לי לחלוק עליך בנושא קצב פרימים בוידאו.
כאחד שמתעסק בתחום הוידאו המקצועי, יש חשיבות רבה לקצב הפרימים בוידאו
בעיקר כאשר יש תנועות לרוחב.
אם אנו דנים בתמונה פרוגסיבית (לא אינטרליס) , החשיבות עולה
ולכן הוידאו חייב להיות 50 (או שישים) פרימים
בעיקר עם הוידאו FHD 1080P.
כל קצב פרימים נמוך מזה (25 או 30) גרועה יותר מוידאו אינרליס.
עדיף במיקרה הזה אינטרליס 1080i @50.
ואכן זה מה לרוב משודר בכבלים או לויין.
הטעות הנפוצה ואחיזת עיניים שאומרים המצלמה מצלמת 1080P בלי לציין את קצב הפרימים...
אי אפשר להשוות וידאו לתמונת קולנוע, בתמונה קולנוע כל הפריים מוצג בבת אחת....

קודם כל, מאנחנו מדברים רק על פרוגרסיב, אינטרלס כבר לא רלוונטי בשנים האחרונות. זה שהשידור הוא בתקן 1080/50i כרוך בסיבות היסטוריות ולא לשיטת הצילום במצלמות כיום. כל ה- 1080/25p מתורגם ל- 1080/50i. מי שעובד עם אינטרלייס רק מראה שהוא לא מעודכן בעניינים.

למה התכוונת במונח "בקולנוע כל הפריים מוצג בבת אחת", ל- Rolling Shutter? צילום ב- 50p מול 25p לא ממש משפיע על התופעה.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
OK , בוא לא נתייחס לאינטרליס כרגע ולא לצילום קולנוע.
(בקולנוע הפריים מוצג בבת אחת פרים אחרי פריים וזאת לא קרן שסורקת שורה שורה או זכרון שנסרק
שורה שורה במקרה של מחשב)

תעשה ניסוי פשוט,
צלם בוידאו ב 25P אוטובוס או מכונית נוסעת , או עמודים על גשר בנסיעה....
ואחרי זה צלם אותו הדבר ב 50P.
ב 25P תבחין שהתנועה לא חלקה כמו שהיא חלקה ב 50P.

אגב, הסתכלתי על הנתונים של LX100
ה 4K מצלם ב 30 פרימים בשניה
FHD ב 60 פרימים לשניה.

4K ב 30 פרימים זאת אחיזת עיניים ולא צילום איכותי (אגב, גם הנוט 4 שלי מצלם 4K ב 30 פרימים לשניה) , עדיף לצלם 60 פרימים ב FHD.
בנוסף, האחיזה לא נוחה לצילום וידאו ממושך (אם לא מצלמים עם סטנד)
 
נערך לאחרונה ב:

h-video studio

חבר אתר
הודעות
20
מעורבות
0
נקודות
1
ה- LX100 מצלמת 4K שזה יתרון.
במידה והיא נכנסת בתקציב שלך, שווה בהחלט בדיקה.

האם העדשה הייעודית שמגיעה איתה מספיק איכותית . ?
ב GX7 יש לי אפשרות לעדשה המקורית של 20MM .

ובנוסף GX7 היא 16 מגה פיקסל , ו LX 100 היא 13 MP
האם זה משפיע על הוידאו .?
והאם בתקציב הזה או טיפה יותר יש מצלמה טובה יותר .
או שהיא מספקת את התמורה הכי גבוהה ביחס למחיר
האם אפשר להחליף עדשות במצלמה .? זו היא מצלמה ללא מראה .?
קראתי גם קצת עליה והבנתי שהפוקוס האוטומתי איטי מ 4.0 F ומטה
ושלא קל לבצע פוקוס שהמצלמה מחוברת לחצובה וכו..
בתודה על העזרה .
 

נערך לאחרונה ב:

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
לא יודע לענות על כל התשובות,
רק לשאלה אם 13 מגה פיקסל או 16 מגה פיקסל לצילום וידאו..
צילום וידאו של 4K זה בעצם 8 מגה פיקסל (2160 על 3830 ).
כל מה שמעל 8 מגה פיקסל טוב ל 2 דברים:
1. צילום סטילס
2. ZOOM חכם:
בחלק מהמצלמות ובמיוחד בפנאסוניק מנצלים את הפיקסלים המיותרים ל ZOOM.
אמנם ה ZOOM הוא דיגיטלי, אבל מכיוון שמנצלים פיקסלים שממילא לא היו בוידאו (מעל 8 מגה)
אז זה בעצם דומה לזום אופטי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור