מצלמה לצורכי וידאו מקצועי


liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
לשתי המצלמות יש אותו חיישן במקור (טווח דינמי, איכות צבע וכו'), ב- LX100 משתמשים רק בחלק ממנו (כנראה בכדי לאפשר שימוש בעדשה עם צמצם גדול שלא תהיה ענקית על המצלמה). גודל כל פיקסל זהה בשתי המצלמות ובוידאו 4K, כאמור, משתמשים רק במרכז החיישן עם 8 מגה פיקסל.
ב- LX100 אי אפשר להחליף עדשה. יש לה עדשה איכותית וחדה, אבל אם אתה צריך זום גדול, אין לה.
אתה מתכוון לצלם עם פוקוס אוטומטי את הקליפים? אם אתה רוצה להיות מקצוען, תלמד לעבוד עם מיקוד ידני, כך כולם עובדים (ויש לזה סיבה טובה).
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
הויכוח הזה לא רלוונטי לשרשור הזה, אם אתה רוצה, תפתח שרשור חדש בנושא. שוב, קצב פריימים לא קשור לאיכות התמונה. ברור ש-50p חלק יותר, אבל המראה שלו אינו קולנועי.
4K 30p פחות טוב מ- 1080/60p? עכשיו אתה עושה צחוק מעצמך. הנוט 4 שלך ומצלמה כמו GH4 או LX100 זו איכות שונה לגמרי... האם הנוט שלך גם יותר טוב ממצלמה כמו Canon 1Dc שעולה 8000$ ומצלמת 4K 24p "בלבד"?

OK , בוא לא נתייחס לאינטרליס כרגע ולא לצילום קולנוע.
(בקולנוע הפריים מוצג בבת אחת פרים אחרי פריים וזאת לא קרן שסורקת שורה שורה או זכרון שנסרק
שורה שורה במקרה של מחשב)

תעשה ניסוי פשוט,
צלם בוידאו ב 25P אוטובוס או מכונית נוסעת , או עמודים על גשר בנסיעה....
ואחרי זה צלם אותו הדבר ב 50P.
ב 25P תבחין שהתנועה לא חלקה כמו שהיא חלקה ב 50P.

אגב, הסתכלתי על הנתונים של LX100
ה 4K מצלם ב 30 פרימים בשניה
FHD ב 60 פרימים לשניה.

4K ב 30 פרימים זאת אחיזת עיניים ולא צילום איכותי (אגב, גם הנוט 4 שלי מצלם 4K ב 30 פרימים לשניה) , עדיף לצלם 60 פרימים ב FHD.
בנוסף, האחיזה לא נוחה לצילום וידאו ממושך (אם לא מצלמים עם סטנד)
 

h-video studio

חבר אתר
הודעות
20
מעורבות
0
נקודות
1
לשתי המצלמות יש אותו חיישן במקור, ב- LX100 משתמשים רק בחלק ממנו (כנראה בכדי לאפשר שימוש בעדשה עם צמצם גדול שלא תהיה ענקית על המצלמה). גודל כל פיקסל זהה בשתי המצלמות ובוידאו 4K, כאמור, משתמשים רק במרכז החיישן עם 8 מגה פיקסל.
ב- LX100 אי אפשר להחליף עדשה. יש לה עדשה איכותית וחדה, אבל אם אתה צריך זום גדול, אין לה.
אתה מתכוון לצלם עם פוקוס אוטומטי את הקליפים? אם אתה רוצה להיות מקצוען, תלמד לעבוד עם מיקוד ידני, כך כולם עובדים (ויש לזה סיבה טובה).

תודה רבה לכם על העזרה הנפלאה , .
כניראה שאתכוון לעבוד בצורה ידנית .
ויש לי שאלה נוספת בנידון אם אפשר לקבל עליה מענה אשמח.
מכיוון שאני יודע שהשוק הזה כל פעם מתקדם בלי הפסקה אני לא מתמצא לעומק כלכך בעולם המצלמות
רציתי לדעת אם במסגרת התקציב יש עוד מצלמות 4K ברמה יותר איכותית ממנה .
ידוע לי שיש את ה GH 4 שעולה בכמה אלפים יותר השאלה היא אם היא שווה את ההשקעה מבחינת איכות וידאו . אני רואה שכבר מתחילות להיכנס מצלמות וידאו לטווח ה 4K מתחילת טווחי המחירים היותר זולים . השאלה היא באמת עם זה לא ביזבוז כסף וה LX 100 יכולה לספק צרכי איכות וידאו לא פחות טובים מ GH 4 או מצלמות וידאו 4K במסגרת התקציב ומעל קצת .
ראיתי איזו מצלמת וידאו 4K לא רחוקה מהתקציב שקוראים לה hc wx 970 של panasonic שהיא עולה בסביבות 999 $
 
נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
ה-GH4 תספק לך המון יתרונות לעבודה מקצועית, עם גוף מותאם לעבודה, מסך מפרקי, יציאת אוזניות וכניסת מיקרופון, סוללה מצויינת ועוד. היא הכי תתאים מבחינת עבודה ותוכל לגדול ולהתקדם איתה. עבור עבודה, איכות ויכולות הגוף חשובות. המצלמות בתקציב סביר עם חיישן גדול המספקות וידאו 4K הן שתי הפנסוניק, סמסונג NX1 שלא נמכרת רשמית בארץ וסוני A7s עם חיישן גדול במיוחד, אבל היא מעל התקציב ודורשת מקליט חיצוני ל-4K.
 

h-video studio

חבר אתר
הודעות
20
מעורבות
0
נקודות
1
אוקי תודה רבה על המענה פחות חשוב לי המסך המפרקי כי גם ככה כניראה שהמצלמה הולכת לשבת על גימבל עם מנועי בראשלס ומסך חיצוני ניפרד., . האם מבחינת איכות הוידאו GH4 ו LX100 קרובות ? .

בכללי יציאת אוזניות וכניסת מיקרופון לא שימושיות לי כלכך כמו שאמרתי בהתחלה .

בתודה על העזרה.
 

נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
איכות הוידאו דומה בשתי המצלמות, יש הבדל מסויים בסוגי הפורמטים והקודקים.
 

h-video studio

חבר אתר
הודעות
20
מעורבות
0
נקודות
1
מה ההבדלים אשמח לדעת .? במה הם משפיעים במידה מסויימת.

בתודה על העזרה.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
LX100 מצלמת ב- MP4 וה- GH4 מאפשרת לבחור ב- MOV שהוא נתמך יותר טוב בעריכה.
 

h-video studio

חבר אתר
הודעות
20
מעורבות
0
נקודות
1
לפי מה שהבנתי המצלמה תומכת גם בפורמט avchd שהוא יותר מתאים ואיכותי לעריכה.
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
צילום ב 50/100 FPS זה רק לספורט או חדשות. כל התוכן מצולם על 24/25/30, שזה סדרות, פרסומות, קולנוע.
אין חשיבות ל scanline של חיישני CMOS, כמובן שבמצלמות יעודיות הפריים נרכש בבת אחת, אבל זה
לא צריך להוות שיקול לחובבים מתקדמים, כי ממילא אין לקנות מצלמות כאלה במחיר שפוי.
מי שרוצה תחושת וידאו, שיצפה בתוכן 50/48 FPS.
במעבר מ CRT למסכים שטוחים, ה "60/50" FPS של האינטרלייס הפך להיסטוריה.
אכן זה יותר חלק, אבל נראה כמו אופרת סבון זולה.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
הויכוח הזה לא רלוונטי לשרשור הזה, אם אתה רוצה, תפתח שרשור חדש בנושא. שוב, קצב פריימים לא קשור לאיכות התמונה. ברור ש-50p חלק יותר, אבל המראה שלו אינו קולנועי.
4K 30p פחות טוב מ- 1080/60p? עכשיו אתה עושה צחוק מעצמך. הנוט 4 שלך ומצלמה כמו GH4 או LX100 זו איכות שונה לגמרי... האם הנוט שלך גם יותר טוב ממצלמה כמו Canon 1Dc שעולה 8000$ ומצלמת 4K 24p "בלבד"?
לא אתווכח איתך על קצב הפרימים בשירשור זה,
יש לי ניסיון גם בתכנים של 4K במסגרת עבודתי.
מכיוון שנושא השירשור "מצלמה לצורכי וידאו מקצועי",
וידאו שאינו 50 או 60 פרימים לשניה נחשב פחות מקצועי... בעיקר כאשר
מחזיקים את המצלמה ביד והמצלמה זזה מטה מעלה ימינה ושמאלה (לא רעידות),
פשוט התמונה לא חלקה....
בהקשר לנוט שלי שמצלם גם ב 4K , ברור שאין להשוות למצלמה איכותית :)

http://boallen.com/fps-compare.html
 

נערך לאחרונה ב:

h-video studio

חבר אתר
הודעות
20
מעורבות
0
נקודות
1
לא אתווכח איתך על קצב הפרימים בשירשור זה,
יש לי ניסיון גם בתכנים של 4K במסגרת עבודתי.
מכיוון שנושא השירשור "מצלמה לצורכי וידאו מקצועי",
וידאו שאינו 50 או 60 פרימים לשניה נחשב פחות מקצועי... בעיקר כאשר
מחזיקים את המצלמה ביד והמצלמה זזה מטה מעלה ימינה ושמאלה (לא רעידות),
פשוט התמונה לא חלקה....
בהקשר לנוט שלי שמצלם גם ב 4K , ברור שאין להשוות למצלמה איכותית :)

http://boallen.com/fps-compare.html

סליחה אם אני ניכנס בשיחה ,
אבל לפי מה שאני יודע YOUTUBE למשל לא משדרים יותר מ 30 פריים , .
אז בין כו וכו גם אם אתה מצלם ועורך ב 50 או 60 פריים ומייצא מה זה משנה אם אתרי הוידאו מורידים אותם אחרכך .?
הרי העולם התפתח כבר והרוב רואים וידאו או קליפים באינטרנט ופחות בטלוויזיה .

אגב יש לי שאלה בנושא שאולי לא הכי קשורה לנושא הכללי .,
האם כדאי לצלם וידאו קליפים ב 30P שהולכים להיות במשודרים בעולם או באינטרנט
ואחרכך אם ישדרו אותם בארץ אז אפשר להמיר ל 25P או שכדאי לצלם מההתחלה
בפורמט של הארץ.
 
נערך לאחרונה ב:

h-video studio

חבר אתר
הודעות
20
מעורבות
0
נקודות
1
בנוסף ל LX 100 בטוח המחיר ראיתי מצלמה נוספת בשם FZ1000
קצת יותר בגודלה על פי הנראה.
האיכות וידאו שלה משתווה ל LX 100 .?
בתודה.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
האם העדשה הייעודית שמגיעה איתה מספיק איכותית . ?

Leica :)

בדיוק לפני כמה ימים קניתי צעצוע לאשתי שיהיה לה בנוסף.. מצלמה חמודה, ארגונומית היא קצת קטנה לגבר.
לאשה היא בדיוק
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
ה-FZ1000 כוללת חיישן קטן יותר, כמו זה של סוני RX100.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
סליחה אם אני ניכנס בשיחה ,
אבל לפי מה שאני יודע YOUTUBE למשל לא משדרים יותר מ 30 פריים , .
אז בין כו וכו גם אם אתה מצלם ועורך ב 50 או 60 פריים ומייצא מה זה משנה אם אתרי הוידאו מורידים אותם אחרכך .?
הרי העולם התפתח כבר והרוב רואים וידאו או קליפים באינטרנט ופחות בטלוויזיה .

אגב יש לי שאלה בנושא שאולי לא הכי קשורה לנושא הכללי .,
האם כדאי לצלם וידאו קליפים ב 30P שהולכים להיות במשודרים בעולם או באינטרנט
ואחרכך אם ישדרו אותם בארץ אז אפשר להמיר ל 25P או שכדאי לצלם מההתחלה
בפורמט של הארץ.
ביוטיוב השיקול זה רוחב פס וגודל איחסון הקובץ, ברור שפחות פרימים לשניה מצריך רוחב פס יותר קטן
ופחות שטח איחסון.
אם היעד שלך זה רק יוטיוב וקליפים אז באמת לא צריך 50 או 60 פרימים...
לא יודע מה כוונתך אם ישדרו בארץ..
רק לשידור טלויזיה בארץ אולי זה חשוב...
אם המטרה שלך זה שידור טלויזיה בארץ אז עדיף שהמקור יהיה ב 25 (או 50) ולא 30 (או 60).
המרה מ 30 ל 25 בתוכנות עריכה פוגעת ברצף התנועה (רוב התוכנות פשוט זורקות פרימים) ואז יראה קפיצות קטנות בתנועה...
רק ממירים מקצועיים ויקרים (או תוכנות יקרות) יודעות לזרוק פרימים בצורה חכחמה:
ויודעות לעשות motion estimation ולחשב מחדש פרים אחד לפני הזריקה ופרים אחד אחרי הזריקה
"ולהחליק" את התנועה...
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
דווקא יוטיוב תומך ב- 1080/50p ללא בעיה.

וידאו שאינו 50 או 60 פרימים לשניה נחשב פחות מקצועי...

זו אמירה ילדותית ובלתי מבוססת לחלוטין, באיזו תעשייה אתה עובד, של צלמי סמארטפונים? אתה מפספס משהו עקרוני, אף אחד לא מתווכח על העובדה ש- 50p/60p נראה חלק יותר לעין, אבל לרוב לא משתמשים בו כי הוא יוצר מראה מלאכותי בוידאו. הרוב המוחלט של התעשייה המקצועית מצלם ב- 24p/25p/30p. גם איתי הגיתי הסביר לך את זה והוא עובד ותיק בתעשייה הזו.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
בתעשיית ציוד וידאו לכבלים, לווין ווידאו לאינטרנט.
הציוד של הרמוניק נמצא בכל תחנות השידור בארץ (הוט, YES , ערוץ 1 , ערוץ 2 , ערוץ 10 , ועוד)
בעולם: CNN , COMCAST ועוד הרבה אחרים
הציוד כולל דוחסים מקצועיים, פורסים, טרנקודרים וכו...
אתה מוזמן לביקור מקצועי (רק תאם איתי מראש)
הרמוניק נמצאת בקיסריה ובראש העין ,
כרגע אני בראש העין, בקרוב נהיה כולם רק בקיסריה
http://www.harmonicinc.com
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
תודה על ההזמנה, ואיזה תכני שידור מגיעים אליכם ב- 50p? הרי אף אחד לא מצלם סדרות טלוויזיה או סרטי קולנוע ב- 50p/60p (חוץ מהניסיונות המועטים בפורמט HFR כמו בהוביט). וגף אף תחנת שידור כמעט בעולם לא משדרת כך.
זה שהציוד המקצועי צריך לתמוך בזה, זה ענין אחר.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
הציוד שלנו משמש 2 מטרות עקריות:
1. העברת וידאו בין תחנות - מעמדות הצילום (ניידות שידור) לאולפן, או בין אולפנים - הדרישה בד"כ איכות הגבוהה ביותר-
תמיד יעדיפו פריים ריט 50 או 60 (50p/60p) , ופרופייל דחיסה 4:2:2 , קצב העברת הוידאו גבוהה מאוד - מגיע לפעמים אפילו מעל 100 מגה ביט לשניה.
בשורה התחתונה , כמו שנאמר כאן, נכון שזה בד"כ לשידורי ספורט וחדשות..
האיכות הגבוהה ביותר נדרשת כמובן לשידורי ספורט (מונדיאל וכדומה)
2. שידור לבית הלקוח -
ב HD זה יהיה תמיד 60 או 720P@50
או 1080i50/60, בארץ רק 1080i50
אין כמעט כזה דבר שידור ב 1080P25/30
תכנים מהאולפן ב 1080P25/30 ישודרו תמיד ב 1080i50

ללא קשר לעבודתי,
יש לי מצלמת וידאו של פנסוניק TM700 ,
את החומר שאני מצלם (אם או בלי עריכה) -
שאני מצלם ב 1080 50P רואים יותר טוב על מסך הפלזמה 50 אינץ...
לעומת צילום ב 25P , בעיקר שיש תנועה על המסך...
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור