ה- 18-135 היא עדשה מאוד שימושית למתחילים. היא גם עדשה טובה מאוד לוידיאו כי יש לה את מנוע הפוקוס STM, שהוא מנוע שקט, ולכן רעשי הפוקוס לא נקלטים במיקרופון הפנימי של המצלמה.
הגירסה שנמכרת כקיט ביחד עם ה-80D היא כבר הדור השלישי של העדשה הזו והיא מגיעה עם מנוע חדש שנקרא -Nano USM - אם אתה לא חזק בענייני הוידיאו כנראה שהכניסה לרזי ההבדלים במנוע הפוקוס לא ממש מעניינת.
בכל מקרה כמו שציינו פה לעניין סטילס קיימות עדשות איכותיות ממנה כמו למשל הסיגמה 17-50 עם מפתח צמצם מינימלי קבוע של 2.8. כרמי ציין למעלה את היתרונות של העדשה הזו. החסרונות שלה:
1. טווח זום פחות רחב. הדבר הזה יכול להיות גם יתרון, כי הוא יכריח אותך כמתחיל להתעצל פחות ולזוז יותר כדי להשיג את הפריים.
2. מנוע הפוקוס יחסית שקט אבל לא מספיק שקט בוידיאו - אם תצלם איתה בווידיאו תשמע כל הזמן תקתוקים ממנוע הפוקוס בסרט. ניתן לפתור את זה באמצעות חיבור מיקרופון חיצוני, אבל זו הוצאה נוספת.
3. משקל - העדשה הזו כבדה יותר מה 18-135 ולא באופן זניח. אם כי אתה תגלה שכל העדשות הטובות שניחנות במספרי צמצם נמוכים כבדות יותר מעדשות הקיט... זה טריידאוף של איכות ומשקל.
אם אתה מחליט לקחת את ה- 18-135 הייתי מציע לך לשקול לקנות גם את העדשה הקבועה (פריים) של קנון עם אורך מוקד של 50mm אבל עם מפתח צמצם מינימלי של 1.8 מהדור השלישי (עם מנוע STM) - מדובר בעדשה לא יקרה (עולה כ-490 ש"ח אצל ארליך). אם תהיה מעוניין אני מוכן למכור את ה-50MM שיש לי שהיא מהדור הקודם (השוואה בין שני הדורות של העדשות -
כאן).