matanoosh
חבר משקיען
- הודעות
- 4,068
- מעורבות
- 1,564
- נקודות
- 113
התחדשתי במצלמה. תודה לכרמי וליאור ולאחרים שעזרו, הפעם מתוך פורום הצילום! אבל זה לא נושא השרשור.
התחדשתי גם במפלצת אנלוגית לאחרונה.
הרבה זמן הרגשתי שהסט אפ האנלוגי שלי (שהיה מושקע למדי) נופל בקצת מול הדיגיטלי. לא הרבה, אבל מספיק כדי לעשות את החוויה האנלוגית למשנית. והתבאסתי. ותיכננתי לשדרג את הזרוע ואת בסיס הפטיפון שברשותי לדגם מעל מה שהיה לי.
אבל אז בא איזה מפלץ ענק ביד שניה, שאותו מעולם לא ראיתי, ועליו מעולם לא שמעתי. שתים שלוש הצצות בגוגל וראיתי שמדובר במפלץ מרשים. חמדתיו.
מדהים איך כמות חישובים בזמן אמת שלא תבייש טיל של כיפת ברזל, אודיופיל ממוצע יכול לעשות כדי לבדוק היתכנות עסקה. מה יש לי כרגע, כמה אוכל להשיג על זה, איזה טרייד אין ייתנו לי, מה המחיר כחדש, מי יעזור לי להרכיב, איך אבדוק את תקינות המוצר, ועוד עשרות מיקרו שאלות. באופן מפתיע, לכולן ניתן מענה בפרק זמן קצר מאד של יומיים שלושה.
מדהים עוד יותר איך בכלל ניתן לשקול לקנות פטיפון על עיוור, שעלותו הכוללת כחדש ובמצב מנגן (+זרוע, +ראש, +כבל זרוע וכו') היא כ- 100,000 ש"ח.
אבל הלכתי על זה.
הרבה מרורים אכלתי ממנו עד שהוא התחיל להסתובב אצלי. חלק כזה וכהוא שהיה חסר ולא התאים. כמה שיחות עם היצרן, כמה גיחות לחרט ברזל, והרבה ישיבות אצל האדמו"ר האנלוגי בני טסלר, והנה יושב לו המפלץ בביתי, מנגן ומדהים אותי כל פעם מחדש.
זה ללא ספק הרכיב הכי איכותי שאי פעם עבר את מפתן דלתי. זהו גוש סגסוגת נחושת אדיר מימדים בעל משקל כולל של כ- 50 ק"ג אם לא יותר, ויש לו רזוננס של הר החרמון (או בקיצור, אין לו). שלושה מנועים אחראים על סיבוב הרצועה, ומקזזים זה את שגיאותיו של האחר, אם יש כאלה.
זהו היה, אגב, ניסיון כושל להתחרות ביכולות הצילום של טובי צלמי האודיו בארצנו. הייתי בטוח שיש לי סיכוי - כאשר אני חמוש במצלמה איכותית, מושא צילום יפהפה, תאורה טובה וחצובה. אך לא רק היעדר מיומנות, ידע וכישרון הכשילוני אלא גם עודף של אבק. אלוני, איך לעזאזל אתה שומר את הרכיבים שלך נקיים כ"כ? שעה ניגבתי וטאטאתי את הר הנחושת הזה, אבל הגרגירים הארורים סירבו להתפנות לחלוטין!
בקיצור, תודה לכל מי שהביאני עד הלום. לטסלר שכיוון והתקין, לפור שמכר, לשחורי שהשכיל לייבא אותו, ולאבא שעשה אותי קפריזי מספיק כדי לקנות אותו.
התחדשתי גם במפלצת אנלוגית לאחרונה.
הרבה זמן הרגשתי שהסט אפ האנלוגי שלי (שהיה מושקע למדי) נופל בקצת מול הדיגיטלי. לא הרבה, אבל מספיק כדי לעשות את החוויה האנלוגית למשנית. והתבאסתי. ותיכננתי לשדרג את הזרוע ואת בסיס הפטיפון שברשותי לדגם מעל מה שהיה לי.
אבל אז בא איזה מפלץ ענק ביד שניה, שאותו מעולם לא ראיתי, ועליו מעולם לא שמעתי. שתים שלוש הצצות בגוגל וראיתי שמדובר במפלץ מרשים. חמדתיו.
מדהים איך כמות חישובים בזמן אמת שלא תבייש טיל של כיפת ברזל, אודיופיל ממוצע יכול לעשות כדי לבדוק היתכנות עסקה. מה יש לי כרגע, כמה אוכל להשיג על זה, איזה טרייד אין ייתנו לי, מה המחיר כחדש, מי יעזור לי להרכיב, איך אבדוק את תקינות המוצר, ועוד עשרות מיקרו שאלות. באופן מפתיע, לכולן ניתן מענה בפרק זמן קצר מאד של יומיים שלושה.
מדהים עוד יותר איך בכלל ניתן לשקול לקנות פטיפון על עיוור, שעלותו הכוללת כחדש ובמצב מנגן (+זרוע, +ראש, +כבל זרוע וכו') היא כ- 100,000 ש"ח.
אבל הלכתי על זה.
הרבה מרורים אכלתי ממנו עד שהוא התחיל להסתובב אצלי. חלק כזה וכהוא שהיה חסר ולא התאים. כמה שיחות עם היצרן, כמה גיחות לחרט ברזל, והרבה ישיבות אצל האדמו"ר האנלוגי בני טסלר, והנה יושב לו המפלץ בביתי, מנגן ומדהים אותי כל פעם מחדש.
זה ללא ספק הרכיב הכי איכותי שאי פעם עבר את מפתן דלתי. זהו גוש סגסוגת נחושת אדיר מימדים בעל משקל כולל של כ- 50 ק"ג אם לא יותר, ויש לו רזוננס של הר החרמון (או בקיצור, אין לו). שלושה מנועים אחראים על סיבוב הרצועה, ומקזזים זה את שגיאותיו של האחר, אם יש כאלה.
זהו היה, אגב, ניסיון כושל להתחרות ביכולות הצילום של טובי צלמי האודיו בארצנו. הייתי בטוח שיש לי סיכוי - כאשר אני חמוש במצלמה איכותית, מושא צילום יפהפה, תאורה טובה וחצובה. אך לא רק היעדר מיומנות, ידע וכישרון הכשילוני אלא גם עודף של אבק. אלוני, איך לעזאזל אתה שומר את הרכיבים שלך נקיים כ"כ? שעה ניגבתי וטאטאתי את הר הנחושת הזה, אבל הגרגירים הארורים סירבו להתפנות לחלוטין!
בקיצור, תודה לכל מי שהביאני עד הלום. לטסלר שכיוון והתקין, לפור שמכר, לשחורי שהשכיל לייבא אותו, ולאבא שעשה אותי קפריזי מספיק כדי לקנות אותו.