מפלצת אנלוגית וקריאת תיגר על כרמלי, ליאור ואלוני!


katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
עשיתי המון השוואות כאלה, אבל דוגמא ברמה הלא מחייבת של הדוגמאות למעלה:

ישבתי עם עוד שני אנשים מול מערכת יקרה (מעל 100,000 דולר) עם קומקפט לא יקר במיוחד (בכל זאת מעל 10000 ש"ח ומחברה מאוד מוכרת ומוערכת) ופטיפון שאכן עולה הרבה יותר (פי 4 לפחות).

אז זו לא השוואה הוגנת, אבל עם הפטיפון המערכת נשמעה מצוין, עם הקומפקט אי אפשר היה לשמוע, עד כדי כך שבקשתי מבעל המערכת לסגור אותו.

איפה פירוט לגבי ציוד והקלטות ששימשו בבדיקה?? מה שוות הודעות בסגנון ג' יפית בדקה ומצאה??

מה זה הדבר הזה?? איפה דוגמאות ספציפיות ?? אני לא מזמן השוותי הקלטה של ריינר -שאחרזד אצל בחור מרחובות עם מע' אנאלוגית יקרה מאד וקומפאקט בינוני (רמקולים אסקאלט) הסידי ניצח בנוק אאוט


ואולי הפטיפון באותה מערכת יקר, אבל לא כל כך מוצלח?

ואולי הפטיפון באותה מערכת יקר ומוצלח אבל מכוון רע?

ואלי הפטיפון באותה מערכת לא מאוזן נכון מבחינת רכיביו?

בקיצור, "יקר" זה לא רלוונטי.

המע' כולה מבית "אודיופריק" מה רע בזה?? אגב התוצאות שהוא משיג באנלוג עולות לאין שיעור על התוצאות
שלך אבל זה כבר עיניין לשירשור אחר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
יקר זה לא בהכרח טוב, יש יקר רע, יש פטיפון יקר שלא מתוחזק נכון וכ"ו. עם כל הכבוד לכותב, הדוגמא שהוא נתן היא ספציפית מאוד.

אני לעומת זאת עשיתי המון השוואות, בתוצאות הפוכות. ולכן הספקות שלי לגבי אותה מערכת ספציפית.

קל מאוד מאוד, גם בפטיפון טוב, ל"העלים" את הקסם שלו עם כוון לא נכון, העמדה לא טובה וכ"ו. ואז הוא ישמע טוב, אבל לא "מצוין".
צודק, כמובן -- אבל -- כפי שכתבתי
העלית ספקות לגיטימיים, אבל כולה ספקות, לא ביטול/מחיקה ו/או היעדר מוחלט של רלוואנטיות.
אבל מספיקות, לגיטימיים ככל שייהייו, ועד
בקיצור, "יקר" זה לא רלוונטי.​
המרחק גדול, ועל הניפנוף/ביטול הזה של מה שעופר כתב מחיתי.

עמיר
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
עופר. עם כל הכבוד להשוואות שאתה עושה כבר עשית אחת כזו אצלי והיה יתרון מובהק לפטיפון הישן שלי.
אני, באופן אישי השוואתי המון נגנים לפטיפון שלי. נראה לי שהשוואתי קצת יותר נגנים ממך. לא בגלל שאני גיבור גדול, בגלל שאני פשוט עוסק בכתיבת ביקורות ויש לי גישה למוצרים. ברוב המקרים הפטיפון היה יותר טוב אבסולוטית ובחלקם טוב יותר בנקודות.

דוגמאות למוצרים יש המון. עבור על כל הביקורות נגנים שלי. כולם עמדו למבחן מול הפטיפון שלי.

אצלך אכן השוונו הקלטה של טרייסי צ'פמן ולא הסכמתי איתך ובכל מקרה השוואה כזו אינה רלוונטית לגבי..

כשאתה משווה נגנים לפטיפון שלך כיצד בדיוק אתה משווה בניהם??
האם תקליט של בנג'מין בריטן ולאחריו איזה אבישי כהן או טייטסו הם אינדיקציה לתובנות כלשהם??

מתבקשת השוואה תקליט מול אותו הדיסק רצוי בכיוון התזמורתי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
Ak,דעתך לא מעניינת אותי.ובנושאים טכנולוגיים בהם אני מבין מצויין,כבר נוכחתי לדעת שאתה חסר דעת בתחום....ריבוי המילים קשקשן,שרלטן או כל דברי בלע אחרים,שהם תחום הצטיינותך העיקרי ,לא עושים עלי שום רושם.ואני חושב שגם לא על נמר,ולא על אייל ,ולא על עופר שחורי,ולא על שניצל,ולא על האנשים ההגונים.בעלי אוזן טובה ונסיון במערכות אודיו....אתה לא תתן לי ציונים במדעים או טכנולוגיה,כי אני את הציונים שלי כבר קבלתי והם היו מצוינים.במה שקשור לטכנולוגיה של ה CD כבר הוכחת חוסר הבנה,בכך שכתבת ברחל בתך הקטנה כי אין צורך בפילטר אנלוגי אחרי ההמרה דיגיטל/אנלוג, כי לטענתך במגברים של שנות ה 80 לא הגיעו ל44.1khz,כך שהפילטור מתבצע במגבר עצמו...שטות נוספת הוכחת בכך שאמרת שאף אם אני צודק בעניין המגברים ,הרי שעלי להוכיח כי בשנות ה 80 היה רמקול שמגיע ל 44.1khz.......חחחח

אתה ניצל תמיד בגלל חוסר ידע או חוסר רצון של חברי הפורום לחטט בעניינים טכניים.ובניגוד לך כאשר אני נתקל במישהו שבאמת מבין ויכול לחדש לי,אני נוהג להודות לו על כך במפורש,,..,לך אין לי מה להודות כי חס וחלילה לי ללמוד ממך ,לא בעניינים טכניים ולא בנורמות התנהגות.יש לך אג׳נדה נגדי,וזה ברור מכל פוסט שאתה כותב.
ראשית, אתה משקר -- בוא צטט לי בבקשה איפה בדיוק כתבתי "אין צורך בפילטר אנלוגי אחרי ההמרה דיגיטל/אנלוג", ואם אתה לא מוצא, אנא כתוב זאת.

ככל היידוע לי, כן כתבתי:

פילטר כזה אמנם אינו חביב במיוחד, אבל כשהוא מעל 22kHz הוא מראש לא בהכרח כל כך שמיע, מה גם שהמגברים והרמקולים בשנות השמונים לא נהגו להגיע לתדירויות מעל 20kHz, כך שהשפעת הפילטר "פולטרה" ממילא בדרך אחרת...
ואם לתרגם לך לרמה שאולי תבין, כאן נאמר:
  • צריך פילטר
  • הוא לא נחמד (=השפעתו אינה חיובית)
  • הוא מעל 22kHz
  • לכן השפעתו מראש אינה שמיעה במיוחד (מעל 22kHz לא כולם שומעים כל כך טוב...)
  • המגברים והרמקולים בשנות השמונים לא נהגו להגיע לתדירויות מעל 20kHz (עדיין נותר לך להביא specs מסביביות 1982/3של מגברים וגם רמקולים שכן עוברים את המגבלה -- השרשרת אינה חזקה יותר מהחולייה החלשה ביותר -- ולצחוק על זה אינו שקול להבאת סימוכין ראויים לסיפורי הסבתא שלך...)
  • לכן השפעת הפילטר "פולטרה" ממילא בדרך אחרת, כלומר, נדרש פילטר, וההשפעה הלא-חיובית שלו היא ש"פולטרה" בדרך עקיפה
ולזה אפשר להוסיף שעם הזמן המגברים והרמקולים התחילו לעלות בתדר המאקסימאלי שלהם, שאז חשיבות ה-oversampling עלתה במקצת גם מבחינה פחות-חשובה זו.

כך שנראה שה"נושאים טכנולוגיים בהם אתה מבין מצויין" היא הקבוצה הריקה.

זו כבר פעם שנייה שאתה מנסה לעשות צימעס משגיאה שלא הייתה, אבל הפעם עם שקר! הגזמת!

מה שכן "מעניין", לצורך הדיון, הוא שהרגע הערתי לך על ערימה של שטויות טכניות לא-יאומנו שכתבת, וכל מה שהייה לך לומר, עד עכשיו, הייה "אתה לא תיתן לי ציונים", כמה ליקוקים, התקפה אישית ו"סידרת חינוך ונימוסין" קשקשנית.

בוא נראה אותך יוצא מהשטויות הטכניות שכתבת, ומהשקר שהעללת עלי.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:
R

Roberts1

אורח
עשיתי המון השוואות כאלה, אבל דוגמא ברמה הלא מחייבת של הדוגמאות למעלה:

ישבתי עם עוד שני אנשים מול מערכת יקרה (מעל 100,000 דולר) עם קומקפט לא יקר במיוחד (בכל זאת מעל 10000 ש"ח ומחברה מאוד מוכרת ומוערכת) ופטיפון שאכן עולה הרבה יותר (פי 4 לפחות).

אז זו לא השוואה הוגנת, אבל עם הפטיפון המערכת נשמעה מצוין, עם הקומפקט אי אפשר היה לשמוע, עד כדי כך שבקשתי מבעל המערכת לסגור אותו.

שומר נפשו ירחק מבדיקות ומסקנות סטייל אייל מבית אודיו פידליטי ........ולגבי תאור הבדיקה (ואני מניח גם לגבי עצם הבדיקה עצמה ) היטיב katzofe לתאר זאת .

איפה פירוט לגבי ציוד והקלטות ששימשו בבדיקה?? מה שוות הודעות בסגנון ג' יפית בדקה ומצאה??
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
R

Roberts1

אורח
נערך
 

נערך לאחרונה ע"י מנהל:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
<נערך ע"י עמיר>
 
נערך לאחרונה ב:
R

Roberts1

אורח
נערך
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
<נערך ע"י עמיר>
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
יש לך אג׳נדה נגדי,וזה ברור מכל פוסט שאתה כותב.
נו, גם את זה הצלחת להבין לא נכון.

אין לי שום דבר נגדך באופן אישי, כאדם, ואינני מתעסק בנושא האישי שלך

יש לי התנגדות חריפה
  • לצורה השרלטנית שבה אתה מקשקש על עניינים טכנולוגיים כאן
  • לכך שאתה מוכר סיפורי סבתא בלי להביא להם סימוכין אפילו כשאתה נשאל במפורש
  • לכך שאינך מצטט מדברי אחרים אלא כותב אותם מחדש בצורה מעוותת לפי נוחותך

הניסיונות שלך להוכיח עד כמה אני נורא ואיום באופן אישי משעשעים ופאתיטיים בעיני -- במיוחד כשזה נעשה מתוך אזלת יד מוחלטת לצאת מהשטויות הטכניות שאתה כותב, כאילו אם תוכיח שאני השטן בכבודו ובעצמו זה יוריד את הפוקוס ממך ומהצורך להסביר איך זה שכתבת שטויות כאלה. אז שייהייה, תמשיך לנבוח עלי כמה שאתה רוצה.

התייחסותי אליך היא בהתאם לכל האמור לעיל.

עם זאת, כל מה שכתבתי בקשר לדבריך ו/או עליך הייה מעוגן בסימוכין ובציטוטים מדוייקים, לא בכתיבה-מעוותת-מחדש.

מתוך אזלת ידך הטכנית/מקצועית אנה מנסה גם להוכיח שאני כותב שטויות, למרות שלי אין יומרה להיות בעל מקצוע ולך יש.

במסגרת זו, אתה מנסה להדביק לי שגיאות שלא עשיתי, מה שכמובן לא הייה נורא גם אם הייתי עושה.

על הפעם הקודמת שהמצאת שגיאה-שלא-הייתה נתתי לך קרדיט של אי-הבנה.

עם זאת, השקר הספציפי הזה:
במה שקשור לטכנולוגיה של ה CD כבר הוכחת חוסר הבנה,בכך שכתבת ברחל בתך הקטנה כי אין צורך בפילטר אנלוגי אחרי ההמרה דיגיטל/אנלוג
מהווה ממש עלילת שקר, אלא אם כמובן אתה מצליח לבסס זאת בציטוט מדברי -- שוב, ציטוט -- לא כתיבה מחדש כמו שעשית כאן.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אצלך אכן השוונו הקלטה של טרייסי צ'פמן ולא הסכמתי איתך ובכל מקרה השוואה כזו אינה רלוונטית לגבי..

כשאתה משווה נגנים לפטיפון שלך כיצד בדיוק אתה משווה בניהם??
האם תקליט של בנג'מין בריטן ולאחריו איזה אבישי כהן או טייטסו הם אינדיקציה לתובנות כלשהם??

מתבקשת השוואה תקליט מול אותו הדיסק רצוי בכיוון התזמורתי.

ברור שלא הסכמת איתי. הרי איזה אינטרס יש לך להסכים איתי?
אני הייתי שם, גם אתה, יש לי כמה כישרונות שניחנתי בהם. אחד מהם הוא לזהות תגובות ולהסיק מסקנות מהר על שפת גוף. בגלל זה אני טוב במשא ומתן ובעסקים בכלל. שפת הגוף שלך הסגירה אותך בשניה. אי ההסכמה אינה כשורה לכך שאתה לא שומע את ההבדלים לטובת הפטיפון, היא יותר קשורה לאגו שאינו מאפשר לך להודות בהבדלים. גם כשהאזנו אצלי למוסיקה קלאסית חיפשת רגעים בהם המערכת או הצליל מתקמפרס. ברגע שלא הבחנת בכך אצלי, עברנו לעוד סגנונות בשביל להשוות.

לגבי המסקנות שלי בבדיקות.
אני איש שמכיר הרבה סיגנונות מוסיקה. זה מה שהופך אותי לווארסטילי ומיומן בהאזנה להבדיל ממך שתקוע במוסיקה קלאסית מבלי להבין דבר וחצי דבר בכל סיגנון שלא עומד מאחוריו איזה "פרידריך" או "צ'יקובסקי". זו מקובעות מוסיקלית שמביאה למקובעות מוחית. לכן, מכיוון שמוח שלך אינו מסוגל לפענח איכויות וביצועי מוצר במוסיקה שאינך מסוגל לעכל או להבין, אינך מסוגל להשוות שום מוצר לאף מוצר. כל סגנון מוסיקה מאתגר בפרמטרים שונים.

לא פעם ולא פעמיים כתבת שהשוואת את הפטיפון שהיה ברשותך וברשות חברייך לנגן dvd ב-200 ש"ח כאשר העדפתם את ה-dvd בכל שלב. על פי כך, הרשה לי להטיל ספק בך או בחברייך המוכשרים שמצליחים להביא פטיפונים טובים בעשרות אלפי שקלים לרמה של dvd ב-200 ש"ח. בשביל להגיע לזה צריך להיות ממש הדיוט (ב-ה' כמובן) או סתם מחפשים לקשקש בקומקום. אבל אני נותן לכם קרדיט ברמה האישית וטוען שאין לכם הבנה במערכת אנלוגית וכיצד מכוונים אותה.

עכשיו תספר לי שההוא עם פטיפון של ערן, והשני עם פטיפון של אייל והשלישי בכלל עם הרפרנס של קליר אודיו. במקרים הללו, גם אם זה נכון, ברגע שהצלחתם להרוס פטיפון ברמה כזו שישמע כמו dvd אין לנו שום ויכוח. הרסתם את התוצאה מכיוון שאין לכם מושג כיצד מכוונים פטיפון.

אני לא ממהר להיכנס לויכוחי אגו. אבל כאן, אני עושה זאת בשמחה.

עמיר.
לגבי העיוותים.
נכון, בדקתי ואכן יש עיוותים באנלוג. האם אתה רוצה לדעת כמה בעיות יש ל-cd לעומת תקליט?
אז ככה.
הקלטה דיגיטלית וניגון דרך cd מחסיר פרטים ברמה שרואים זאת על הגל במחשב האולפן. הוא פשוט מחסיר הרמוניות ופרטים בכלל. הגל מרובע וסובל מפיקים בבס העליון. זו הסיבה שמנחיתים אותו תמיד עוד בקומפרסור או בלימיטר. בנוסף, cd לא ממש יודע לייצר בס. את הבס מייצרים באופן מלאכותי על ידי טכניקות הקלטה שונות (כל טכנאי עובד בשיטה אחרת). חלק משתמשים בסייצ'יין על מנת לבטל קורוס בים תוף הרגל לגיטרת הבס, חלק מקליטים ערוצים נפרדים ומקמפרסים כל אחד בנפרד וחלק דוחפים את הבס למיקס באינסרט. עשה לי טובה אישית. אני עושה את זה 15 שנה. עד היום ישבתי לפחות 10,000 שעות באולפן. אל תכנס לדיון העיוותים כי עיוות של אנלוגי הוא אפילו לא עשירית מהבעיות של דיגיטל. יחד עם זאת, על מנת לעשות מיקס שהולך לעמוד על דיסק (לא סליל ולא ויניל) עלייך לקמפרס שירה, תוף סנר ותוף רגל על מנת לדחות מקסימום שגיאות בהקלטה. אתה עובר בקלות את מידת הקומפרסור שמופעלת בהקלטה אנלוגית. איך אומרים באולפנים? "הסליל אוכל הכל והדיגיטלי אוכל את הטכנאי". ככה זה. הקלטות אנלוגיות משובחות משמעותית מדיגיטליות. הן ברמת אחוזי העיוות לאחר קומפרסור ועד לרמת השגיאות בהקלטה (24 ביט צמצם מעט את הבעיה אך היא עדיין קיימת).

השורה התחתונה היא כזו.
אתם יכולים לקרוא המון על אולפנים ועל הדרך שמשיגים תוצאות טובות בדיגיטל. אבל בחיים האמיתיים. באולפנים עצמם, הצליל האנלוגי זו שאיפה שעד היום לא הצליחו להגיע אליה. יש נסיונות, חלקם מוצלחים. אבל תקליט שמודפס טוב, מול דיסק דומה, שמושקע באוה מידה, היתרון של התקליט יהיה מובהק. ואני לא מדבר על המערכות של החברים של עופר כץ. הם כנראה פשוט לא מבינים מהי מערכת אנלוגית טובה או מערכת אנלוגית בכלל. הרי הם היחידים שהביאו מישל ונוטינגהם לאיכות צליל של dvd ב-200 ש"ח. מה כבר אני יכול לצפות מהם?
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
חזרתי עכשיו מהקרנה של HAMMETT בסינמטק, איזה יופי של סרט.

בשעתיים שישבתי ונהניתי (באמת, אחלה סרט, ממליץ לחפש אותו ב - DVD או איפה שלא מחפשים היום סרטים) ישבו כאן כמה אנשים על המחשב ובזבזו לעצמם את הערב בחילופי האשמות, במרירות ובכעס.

לא חבל?

אגב, אם אתם מחפשים את HAMMET, כדאי לכם לראות לפניו את ה"נץ ממלטה" (הווארד הוקס). הציטוטים והפראפרזות שווינדרס לוקח משם פשוט נהדרים.

והמוזיקה שווינדרס תופר על הסרט .....קטעי הגאז על רקע סרט אפל וצפוף עם סן פרנציסקו של שנות העשרים .... פשוט נהדר.
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אייל.
אם לא ראית חגיגה בסנוקר אז אין מצב שאני יכול לקבל ממך המלצה לסרטים.:להלהלה:
 
R

Roberts1

אורח
עמיר.
לגבי העיוותים.
נכון, בדקתי ואכן יש עיוותים באנלוג. האם אתה רוצה לדעת כמה בעיות יש ל-cd לעומת תקליט?
אז ככה.
הקלטה דיגיטלית וניגון דרך cd מחסיר פרטים ברמה שרואים זאת על הגל במחשב האולפן. הוא פשוט מחסיר הרמוניות ופרטים בכלל. הגל מרובע וסובל מפיקים בבס העליון. זו הסיבה שמנחיתים אותו תמיד עוד בקומפרסור או בלימיטר. בנוסף, cd לא ממש יודע לייצר בס. את הבס מייצרים באופן מלאכותי על ידי טכניקות הקלטה שונות (כל טכנאי עובד בשיטה אחרת). חלק משתמשים בסייצ'יין על מנת לבטל קורוס בים תוף הרגל לגיטרת הבס, חלק מקליטים ערוצים נפרדים ומקמפרסים כל אחד בנפרד וחלק דוחפים את הבס למיקס באינסרט. עשה לי טובה אישית. אני עושה את זה 15 שנה. עד היום ישבתי לפחות 10,000 שעות באולפן. אל תכנס לדיון העיוותים כי עיוות של אנלוגי הוא אפילו לא עשירית מהבעיות של דיגיטל. יחד עם זאת, על מנת לעשות מיקס שהולך לעמוד על דיסק (לא סליל ולא ויניל) עלייך לקמפרס שירה, תוף סנר ותוף רגל על מנת לדחות מקסימום שגיאות בהקלטה. אתה עובר בקלות את מידת הקומפרסור שמופעלת בהקלטה אנלוגית. איך אומרים באולפנים? "הסליל אוכל הכל והדיגיטלי אוכל את הטכנאי". ככה זה. הקלטות אנלוגיות משובחות משמעותית מדיגיטליות. הן ברמת אחוזי העיוות לאחר קומפרסור ועד לרמת השגיאות בהקלטה (24 ביט צמצם מעט את הבעיה אך היא עדיין קיימת).

השורה התחתונה היא כזו.
אתם יכולים לקרוא המון על אולפנים ועל הדרך שמשיגים תוצאות טובות בדיגיטל. אבל בחיים האמיתיים. באולפנים עצמם, הצליל האנלוגי זו שאיפה שעד היום לא הצליחו להגיע אליה. יש נסיונות, חלקם מוצלחים. אבל תקליט שמודפס טוב, מול דיסק דומה, שמושקע באוה מידה, היתרון של התקליט יהיה מובהק. ואני לא מדבר על המערכות של החברים של עופר כץ. הם כנראה פשוט לא מבינים מהי מערכת אנלוגית טובה או מערכת אנלוגית בכלל. הרי הם היחידים שהביאו מישל ונוטינגהם לאיכות צליל של dvd ב-200 ש"ח. מה כבר אני יכול לצפות מהם?

.........ולאחר כל האמור , אני מקליט את הפטפון שלך עם DAT , כנראה לא תשמע שום הבדל בין הפטפון לבין ההקלטה , ואפילו אם תשמע איזשהו הבדל , תאמר שזה זניח לחלוטין . בהבטחה ממני אליך , כפרה ;) .

טייפ הסלילים מולטיטרק הטוב בעולם נניח Studer יש לו דינאמיות של כ- 12-13 ביט עלובים שהם כ- 72-78 dB . אם אתה מפעיל Dolby תקבל כ-20dB נוספים , אבל שמעת פעם "נשימות " של Dolby בהקלטת בפסנתר ? - חרפה !!! ......וטייפים Studer שמעתי , כיוונתי ותיקנתי במסגרת גלי צה"ל במשך כ-30 שנה .

אבל מה כל זה חשוב כאשר הדינאמיות של תקליט ממוצע היא כ-50-60dB "ביום טוב במיוחד" .....ואני לא מדבר על תקליטי DJ ב- 45 RPM עם זמן נגינה כולל לצד של כ- 10 דקות שבהם אולי ניתן להשיג דינאמיות של 70dB עקב חריטה עמוקה במיוחד- אולם כאמור על חשבון זמן נגינה .
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
שמעתי היום Dream Theater, האלבום המוצלח ביותר שלהם עד כה: Images And Words בגירסת ויניל כפולה (הדפסה חדשה). כל רעות הדיסק לא היו. הצליל המקופרס והיבש נזרק מהחלון ובמקומו קיבלתי במה ענקית ואיכות שלא היתה לפני כן. בהחלט הפתעה נעימה שלא ציפיתי לקבלה עם תקליט בהדפסה חדשה. מומלץ.

אההה.. כן, יש לי אחלה פטיפון!
 

נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
שאלה לרוברט אני באמת רוצה שרק רוברט יענה (אם ירצה).
תיראה,יש לי את גירסת ההדפסה הזו,
http://www.ebay.com/itm/PINK-FLOYD-...3785689?pt=Music_on_Vinyl&hash=item3cd0f577d9
כמו כן יש לי גם את זה,
http://www.ebay.com/itm/Pink-Floyd-...251256583061?pt=Music_CDs&hash=item3a800f3395

ובכן,מדוע הבאס והמצילות שלא נדבר על קולות אדם פשוט נישמע טוב יותר,נכון יותר?
בתקליט כן...
כשאני כותב נכון יותר אני מיתכון לטיבעי יותר.
ברצינות,מה לדעתך עושה את זה כך.
או שאני על סף החרשות?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
איזה להט!!!
כשמדברים על הבדל בין אנלוג לדיגיטל ,לאנשים נשרף הפיוז ,מה זה עלבון אישי ,?
אני עדיין חושב ששניהם נשמעים טוב מאוד ,
וביננו ,נניח שפטפון נשמע יותר טוב ,הרי הוא לא יצליח לתקן מערכת מחורבנת ,ובמערכת טובה באמת ,המקורות שניהם נשמעים טוב ,ולא פוגמים במידת ההנאה ,
אני בכלל נמצא אי שם בקבצים ,כן! למרות היותי אודיופיל לא פחות מהחברים "המבינים" שכותבים כאן ,ונלחמים על כבודו של התקליט עד טיפת דמם האחרונה ,הרי שלי מתאים מבחינת השימוש המקור הזה ,אני נהנה מאוד לשמוע מערכת אנלוגית טובה ,אבל לא הייתי נלחם על כבודה או על כבודו של התקליטור ,
שניהם כבודם במקומו מונח ,וכל האמוציות כאן מיותרות ,מילא הבריאות היתה מאה אחוז ,היחסים עם האשה חלומיים ,הכסף דופק כמו שעון ,והילדים לא על גבול הפיגור ,נו שויין -אז אולי יש מה לחפש בציציות של דברים שוליים ,אבל ככה ? ממש לא דרמטי ההבדל ! אני בכלל חושב ,למרות שיש לי נגן מצויין ,שבכדי להגיע לאנלוג שעובר בקלות את הנגן ,צריך לקנות פטפון כמו של מתנוש (שהיה קודם של חבר טוב שלי) או כמו של דורון (קוזמה ) ,לקנות פונו בעשרות אלפי זלוטי ,ראשים במיליוני דרכמות ,
תקליטים קשה למצוא ,יקרים יחסית ותופסים המון מקום ,ואחרי ל הבלגן הזה ,מגיעים לגיל שיש בעיות באוזן ,
תרגעו חברה ! מעניין את התחת איפה יש יותר עוותים ,
דבר אחד בטוח ,מי שיש לו מערכת בינונית מינוס וקונה איזה פטפון קטן והתחלתי וחושב שישפר לעצמו הסאונד טועה בגדול.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
.........ולאחר כל האמור , אני מקליט את הפטפון שלך עם DAT , כנראה לא תשמע שום הבדל בין הפטפון לבין ההקלטה , ואפילו אם תשמע איזשהו הבדל , תאמר שזה זניח לחלוטין . בהבטחה ממני אליך , כפרה ;) .

טייפ הסלילים מולטיטרק הטוב בעולם נניח Studer יש לו דינאמיות של כ- 12-13 ביט עלובים שהם כ- 72-78 dB . אם אתה מפעיל Dolby תקבל כ-20dB נוספים , אבל שמעת פעם "נשימות " של Dolby בהקלטת בפסנתר ? - חרפה !!! ......וטייפים Studer שמעתי , כיוונתי ותיקנתי במסגרת גלי צה"ל במשך כ-30 שנה .

אבל מה כל זה חשוב כאשר הדינאמיות של תקליט ממוצע היא כ-50-60dB "ביום טוב במיוחד" .....ואני לא מדבר על תקליטי DJ ב- 45 RPM עם זמן נגינה כולל לצד של כ- 10 דקות שבהם אולי ניתן להשיג דינאמיות של 70dB עקב חריטה עמוקה במיוחד- אולם כאמור על חשבון זמן נגינה .

זה בדיוק העניין.
הבדל שהוא זניח מבחינתך הוא אדיר עבורי. אני מוכן לשלם המון בשביל עוד קצת שיפור.

שים לב כמה אתה עסוק בלהציג נתונים. יש לי הקלטות זהות על גבי תקליט ועל גבי דיסק. לא מעט כאלה. התקליט תמיד נשמע נכון יותר. זה לא רק הדינמיות. זה גוון הצליל, אופי הכלי המוקלט והמרקם שלו. כינור נשמע יותר כינור בתקליט מאשר ב-cd.

אני מבטיח לך, שלמרות הנתונים שאתה מציג, אני יכול להשמיע לך את הרקויאם של ברליוז אצלי, לחכות לאותו רגע בהם נפתחים שערי השמיים כשכל המקהלה שרה, יחד עם התופים וכלי הנשיפה. הלב שלך יחסיר פעימה דרך הפטיפון. האנרגיה שבוקעת משם עוצמתית (לא בווליום כן?) בעשרות מונים מה-cd. זה מורגש, זה ברור וזה פשוט יותר טוב.

הבס באנלוג טוב יותר נקודה. גם המיד עשיר ומפורט יותר. כשיש זרוע טובה, שיודעת לעקוב היטב אחרי כל ההתרחשויות הללו בגרוב, כשיש ראש איכותי שיודע להעביר את זה הלאה, אתה תבין את ההבדלים.
 

Alberto

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
18
נקודות
18
השוואתי פעם את הקומפקט שלי AVI מול פטיפון michelle gyrodec אצל חבר.
למזלינו היה לנו אותו קטע מוזיקאלי של ג'ו פאס על CD ועל וויניל
מה אגיד לכם, אני לגמרי מבין למה נמר בכזה להט מתאר סאונד של תקליט.
הבדל היה משמעותי בכל פרמטר. וקומפקט של AVI הוא מכשיר נהדר,ושמעתי אותו פעם על מערכת עם רמקולים של מונטנה, תוצאה הייתה לא פחות ממדהימה!
לי אין פטיפון מכל מני סיבות, שבינהם זמינות של תקליטים.
 
R

Roberts1

אורח
שאלה לרוברט אני באמת רוצה שרק רוברט יענה (אם ירצה).
תיראה,יש לי את גירסת ההדפסה הזו,
http://www.ebay.com/itm/PINK-FLOYD-...3785689?pt=Music_on_Vinyl&hash=item3cd0f577d9
כמו כן יש לי גם את זה,
http://www.ebay.com/itm/Pink-Floyd-...251256583061?pt=Music_CDs&hash=item3a800f3395

ובכן,מדוע הבאס והמצילות שלא נדבר על קולות אדם פשוט נישמע טוב יותר,נכון יותר?
בתקליט כן...
כשאני כותב נכון יותר אני מיתכון לטיבעי יותר.
ברצינות,מה לדעתך עושה את זה כך.
או שאני על סף החרשות?

דיברנו על זה פה באתר על העניין הזה אין סוף פעמים ו AK1 כתב על זה עשרות פוסטים (ואני מסכים איתו) .

דחוס (התקליט ) נשמע יותר יפה ונעים . פשוט מאוד . ותבדיל בבקשה בין יפה ונעים לבין זהה לסרט ההקלטה - שזה עניין אחר לגמרי.

ויפה ונעים נובע עקב הדחיסות , שמעשירה את הצליל בהרמוניות - בהגדרה !!!
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור