מחפש ארונית לסטאפ


diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לא בדיוק
בניגוד לחלק גדול מסוגי ציוד אודיו שבו אני מאמין שהאזנה חשובה יותר מנתוני מדידה שאינם יכולים לתאר בעצמם את איכות המוצר-דווקא במשכחי ויברציות המצב הפוך לטעמי.
כאן איכות המוצר שנועד לשכח ויברציות-נתון בנתונים פיזיקלים.
אך, אויי אויי ואייבוי: דווקא רוב המכשירים שמשכחי ויברציות בתחום האודיו- לא מפרסמים את נתוני שיכוח הויברציות.
לגבי עלות תועלת- לא מכיר מעבדה אחת שצריכה משכחי ויברציות- שבוחרת להשתמש בפיתרון של חברת אודיו.
הסיבה היא לא רק שמדענים לא מחפשים את הפתרונות הללו בפורומי אודיו- אלא שכנראה רוב המכשירי שיכוח הויברציות האודיופילים הם ברמה לא מספיק טובה או יקרים.

לגבי המכשיר הספציפי שכתבתי עליו- מה זה יקר??
לא יודע אבל למשל אם מתבוננים על פטיפון כדוגמא למכשיר אודיו הכי רגיש לויברציות
ולמעשה כל מהותו הוא שיכוח ויברציות והנעת צלחת במהירות קבועה ללא תאוצות-
על הנושא של שיכוח ויברציות בפטיפונים- אודיופילים מוכנים לשלם הרבה. הם גם אוהבים אלמנטים פיסוליים ולשייך אותם לאיכות, לאיכות של שיכוח ויברציות ומישם לאיכות של סאונד.
גם כאן- חברות הפטיפונים לא מספקות מידע בכלל ובטח לא מידע אמין על "עוצמת" שיכוח הויברציות הנמדדת –והם לא אימצו את הפרמטרים של מכשירי שיכוח ויברציה שמשמשים במעבדה.
הסיבה היא פשוטה. תמיד יופיע אותו "אודיופיל"- שיסביר לכולם משכשיר כזה צריך להשמע טוב והוא הוא אותו אודיופיל יודע כיצד סאונד טוב נשמע וכראיה הוא מביא את הרמקול שלו והמגבר והטיפול האקוסטי-ומצהיר עליהם כטובים , כי הוא "יודע".

בקיצור- מי שרוצה מכשיר שיכוח ויברציות טוב ולא סיפורי מעשיות-שיחפש בציוד המעבדה (שם מודדים דברים).
המדידה של הויברציה היא מדידה אבסולוטית לאיכותו.
עלות המכשיר? ניתן לקנות יד שניה ממעבדות בכמה מאוד דולר בודדים. הבעיה היא עלות שילוח ובעיקר מראה ומקום לשים כזה דבר.
רק כדוגמה – הויברה פליין שקניתי שוקל 70 ק"ג.
כדי שחברת פטיפונים תגיע לאיכות שיכוח ויברציות כמו הנ"ל הם ייצרו מפלצות בעלויות של עשרות אלפי דולר כדי שאודיופילים יתלו את התמונות הללו על הקירות ויזילו ריר.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לגבי ניסוי כוס מים כמשהו שמייצג הוכחה- אכן ניסוי מעולה להוכיח שברגע הניסוי אין רעידת אדמה 6 בסולם ריכטר.
לגבי מדידת ויברציות רצינית יותר- ניסוי לא מספק.
ולראיה הדבר הבא
http://www.herzan.com/video1.html
הנוזל שצלחת מתחת המקרוסקופ נראה כמעט תמיד שלב ללא גלים. במתבוננים על הנוזל דרך מקרוסקופ- הוא נראה ישר ללא ויברציות. זה קשור למבנה ההומוגני של המחומר ואי יכולת של העין לראות ויברציות בתוך חומר הומוגני ברזולוציות הרגילות שהעים מבחינה.
הלינק מסביר את העיניין בברור.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לדיז
1. מחירו המאוד נמוך של המכשיר שאתה - בדגש על אתה - קנית, הוא, כמה חבל, לא מייצג את המחיר הקטלוגי שלו.
2. גם אם מעמדים אחרים עושים עבודה פחות טוב ממנו, הם עדיין עושים. אם הם עושים את הרוב המוחלט או עיקר העבודה בחלק קטן של המחיר (הקטלוגי) - דיינו. חלק מהיצרנים לא מפרסמים נתונים, חלקם כן, וכך גם במבחנים.
3. מבחן השמיעה, בהיעדר אפשוריות אחרות, הוא מספק, בוודאי לצורך הסופי: שיפור מה ששומעים (או שלא)
 

dys

אוהב את התחום
הודעות
266
מעורבות
0
נקודות
16
דיז כתב

אם זו הדוגמה לכך שמשככי ויברציות חשובות, זה מוכיח את ההפך. אם להגיע לויברציות כאלה במכשיר שדורש יציבות גבהה כמו במיקרו מניפולטור צריך להפעיל פטיש אוויר אז בתנאים רגילים משכך כזה כנראה לא נחוץ שם ואולי גם באחרים (ואני לא מתכוון למיקרוסקופ אלקטרוני).
 
נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לא הבנתי את הלוגיקה של טענתך
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
מענה לעידו.

ניסית כבלים למרות שאתה לא מבין את ה"מדע" מאחוריהם, הבנת שיש הבדלים וקנית.
ניסית משככים של דרומות למרות שגם אז לא הבנת את ה"מדע" מאחורים, הבנת שיש הבדלים וקנית.
ניסית לשים את הנגן CD שלך על החלק העליון הדקיק של המזנון שלך, אמרתי לך שזה דפק לך ת'תוצאה החזרת למיקום אחר במזנון, הבנת שיש הבדלים והשארת אותו שם.

מה גורם לך דווקא עכשיו לחפש הסברים מדעיים?

גש, קנה מעמד נורמלי למערכת ואל תחפש הסברים מדעיים בפורום שאף אחד בו אפילו מדען אחד. ככה או ככה יהיו "מדענים" שיגידו לך שהמחקר המקיף שלהם במעבדות הנסתרות שלהם {שמעולם לא נעשה שם ניסוי. אפילו לא בעכבר מת}.

בקיצור. אני בטוח שתבחין בהבדל, תתחדש ותהנה.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
ויברציות

כמה תגובות לגבי נושאים שונים שעלו בדיון זה.

ההשפעה: את ההשפעה של מעמד קל להבין: מספיק להכניס מבודדים בין המגבר לבין מה שהוא עומד עליו כדי לשמוע הבדל. מכאן ועד ההבנה כי שימוש במעמד ייעודי הוא עניין חשוב זו בסך הכל אקסטרפולציה לוגית ומסקנה הגיונית.

לגבי יכולת ההשוואה בין מעמדים: לא נוח, אבל אפשרי. עשיתי בזמנו השוואות בין מעמדים, זו לא היתה בעיה קשה במיוחד. המעמדים שניסיתי כללו דגמים שאין להם ייבוא יותר לארץ או שהחברות שייצרו אותן כבר לא קיימות, אבל ההבדלים היו מאלפים, ולמרות שכל המוצרים היו טובים, חלקם היו טובים יותר.

פלטת אויר: פלטות אויר כמו ש - DIZ משתמש בהן מהוות שיפור סוני ברור. האם זו הטכנולוגיה האולטימטיבית - לא ברור לי, וגם אינני מכיר את המעמד הספציפי בו מדובר - יכול להיות שהוא כולל משככים נוספים פרט לשיכוך של האויר. יצרן אחד שאני מכיר שייצר פלטות כאלה, אבל מן הסתם באיכות פחות גבוהה, טען שהן יעילות במיוחד לשיכוך מתנודות באויר, אבל לצורך שיכוך ויברציות מהמכשיר יש להשתמש במוצרים משלימים. אותו יצרן , אגב, הדגיש שלפטפון אמצעי בידוד זה הוא יעיל במיוחד. מנסיוני, הוא צודק.

מערכות "זולות": גם למערכות לא יקרות מגיע בידוד טוב, במיוחד אם הן בנויות ממוצרים של חברות רציניות. מוצרים כאלה יסבלו בדרך כלל מחיסכון בכל הנושא של עלות הזיווד, ולכן יושפעו יחסית יותר משיפור בבידוד המכני שלהן. למי שיש כבר מערכת "טובה" ויש לו רצון לשדרג אותה, אבל חשש מקלקול של האיזון הנוכחי, מעמד טוב ישמור על האופי של המערכת כפי שהוא, אבל ישפר בה כמעט כל פרמטר.
במערכת, כל מערכת, שכוללת פטיפון, בידוד טוב יותר של הפטיפון הוא קפיצת מדרגה בביצועיו.
 

dys

אוהב את התחום
הודעות
266
מעורבות
0
נקודות
16
פשוט, אם להגיע לוויברציות כאלה דרוש הפעלה של פטיש אוויר אז כאשר לא מופעל פטיש אוויר כנראה לא ניתן להראות את הוויברציות הללו. ואם ישנם כאלה החבר'ה מ Herzan היו בטח שמחים להראות זאת. כמו בכל פרסומת מראים את התנאים הקיצוניים כדי להראות שהציוד שלהם עובד ואני מניח שהוא יעיל.
אם נחזור לענייננו אם במיקרו מניפולטור דרושה הפעלת פטיש אוויר בבניין להראות וויברציות בפרוב אני יכול רק לדמיין איזה ויברציות ישנם, או יותר נכון אינן, בסיטואציות של בתים רגילים שבהם בדרך כלל (אני מקווה) לא מפעילים פטישי אוויר. מכאן שכל התיאורים וההנחות לגבי ויברציות של מגברים, ss או מנורות, רמקולים ואחרים הם לכל הפחות מוגזמים. לגבי פטפונים ישנם נסיבות מקלות שגם אותם צריך לבדוק יותר לעומק (אולי נבדקו ואני לא מודע לכך).
אם טיפול כנגד וויברציות מביא לשיפור בתכונות הקוליות של המערכת זה כבר תלוי במאזין.
 
נערך לאחרונה ב:

nizans

חבר משקיען
הודעות
617
מעורבות
10
נקודות
18
אני משתמש ב BDR ( ספייקים קוניים שתפקידם לשכח ) . המזנון שעליו הממגבר והנגן ממוקמים , הוא מעץ טבעי ( האמת כחצי עץ אמיתי בסלון הבית) כבד מאוד מאוד. והשיפור בהעמדה של הציוד על הBDR תרם את השיפור שגם מאזין רגיל ולא אודיופיל מרגיש.

בנוסף הנחתי את כף היד על המכשיר ללא הBDR ,ממש תחושת וויברציות . שנעלמו לגמרי גם במגבר וגם בנגן. שני המכשירים שפורפרתיים.

ההבדל הורגש לטובה גם בהנחה של הרמקולים על ה BDR .

מודה לא ניסיתי שום אביזר או ציוד שיכוך אחר , הומלץ לי לנסות את המוצר הזה ,מחירו נראה לי סביר .
בלי שאף אחד יראה את השטויות שאני מנסה כדי שלא יחשבו שחליתי או משהוא כזה.
והופתעתי לטובה מאז אני לא מפקפק בשום רעיון או המלצה של אודיופיל , הזויה ככל שתהיה.
כמובן שיש לקחת בחשבון את השיקול הכלכלי והאם התמורה שווה את המחיר. לגבי ה BDR אין ספק שהמחיר מצחיק לשיפור שמורגש.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
לגבי BDR:
The BDR cones come in two versions: Mk3 and Mk4. Black Diamond Racing states that: "In all cases, the Mk3 are warmer in nature, while the Mk4 version is more detailed in character".
פאקינג שיט, תגיד לי איזה מהם משכך וויברציות יותר טוב! מה זה הבבלֹ"ת הזה על קונוסים "חמימים" או "מפורטים"? אם זה באמת מבוסס מדעית, כ"כ קשה ליצרן לתת ספציפיקציה? כמובן שלא. אולי זה באמת עוזר במצבים שונים. אבל ההכללות האלה פשוט מפגרות, ונועדו להפיל את האודיופיל המצוי (שגם ככה חרד לסאונד של המערכת שלו) בפח. פשוט מסכנים מנוצלים.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
אני משתמש ב BDR ( ספייקים קוניים שתפקידם לשכח ) . המזנון שעליו הממגבר והנגן ממוקמים , הוא מעץ טבעי ( האמת כחצי עץ אמיתי בסלון הבית) כבד מאוד מאוד. והשיפור בהעמדה של הציוד על הBDR תרם את השיפור שגם מאזין רגיל ולא אודיופיל מרגיש.
האם המבחן היה ABX? ז"א - האם הוא היה עיוור? אם לא, אז בלי שום כוונה לפגוע - אני לא קונה את זה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
האם המבחן היה ABX? ז"א - האם הוא היה עיוור? אם לא, אז בלי שום כוונה לפגוע - אני לא קונה את זה.

זו גישה כל כך ישראלית כמו "לא איטונג לא קונה" :)

האם כל דבר שאתה לא יכול לבדוק אז הוא לא קיים - יש הרבה דברים כאלו כמו חלב 1 אחוז מול חלוב 3 אחוז, מי יודע לבטח מה יותר טוב ובריא?
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
1. הגישה המאוד ישראלית היא לכתוב על דברים בלא התנסות. התנסות: בדיקה בפועל. ציינתי זאת מכיוון שלהביע דעה בנחרצות על סמך תחושות בטן וללא ידע ו/או ניסיון יוצר דימוי של תשובה, בשעה שאין לה כל בסיס. זה לא שונה מהקביעה ש-VR11 של פון שוויקרט אינו טוב, שנכתבה על-ידי מישהו שלא שמע ואפילו לא קרא עליו דבר. הסידור הזה (חבל) עובד בטוקבקים, נראה לי שבפורום ייעודי רצוי שאנשים יכבדו את השואל ויענו מתוך ידיעה, ולא יכתבו תשובה מלאה המבוססת על כלום, פחות או יותר.
אין לזה ולהיגיון ולא כלום. כנ"ל לגבי "גישה מדעית" לתהליך הרכישה. זה מוצר, והוא צריך להישפט לפי התועלת בכלל, המחיר בכלל והיחס ביניהם בפרט. איך יודעים? במקרה הפרטי, מנסים. איך יודעים אם בכלל? מתייחסים לדעתם של אלו שהתנסו בבדיקה כזאת.
אתה עושה פה סלט. בכל ניסוי מדעי יש עדיין השערה לגבי מה הניסוי אמור לבדוק. בעלי "אוזני הזהב" הם בעצם קבוצה של אנשים, שבגלל חולשתם בתחום המדעים מוכנים רק "לבדוק" איך משהו נשמע, ללא שום השערה מדעית אפילו חצי-רצינית. מכיוון שמבחני שמיעה זה משהו שקשה בעליל להסתמך עליו, הנה באים החבר'ה המחוננים האלה (לא במדעים לצערינו) ומאשימים את האוזניים ה"אטומות" של אלה שרוצים להבין (רחמנא ליצלן) או של אלה שבמקרה יש להם השכלה מדעית עמוקה (השטן בהתגלמותו, שנוא נפשו של בעל אוזני הזהב).
אני לא יודע מי אמר מה על וון שוויקרט, זה בטח לא אני, אין לי מושג איך זה קשור פה, וזה סתם נסיון נלוז למדי להסיט את הדיון לרמת הביוב - אגב תרבות ישראלית.... אישית אני מעדיף את הגישה של Stereophile: גם שומעים וגם מנסים להסביר את מה ששמעו ע"י מדידות. זה לא אומר שכל ביקורת שלהם קולעת, זה רק אומר שבגדול הגישה שלהם בריאה. לצערי לא ראיתי ביקורות כאלה לגבי משככים אודיופילים למיניהם.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
זו גישה כל כך ישראלית כמו "לא איטונג לא קונה" :)

האם כל דבר שאתה לא יכול לבדוק אז הוא לא קיים - יש הרבה דברים כאלו כמו חלב 1 אחוז מול חלוב 3 אחוז, מי יודע לבטח מה יותר טוב ובריא?
זה ממש, אבל ממש לא אותו הדבר..... ניסוי עיוור זה דבר מקובל לחלוטין. לגבי מבחני
שמיעה, הם כ"כ סובייקטיבים ו"זכרון שמיעתי" הוא כ"כ קצר מועד, בוודאי כאשר מדובר בניואנסים, שמבחן עיוור ממש נדרש במקרים כאלו. לצערי בעלי אוזני זהב מתייחסים למבחנים עוורים כמו ערפדים לשום.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מי אמר שניסוי עיוור זה דבר מקולב לחלוטין - מתי פעם אחרונה עשית כזה לבשר, חלב, רכב או מוצר אחר שאתה קונה?
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
אם הייתי טוען לסגולות כאלה ואחרות לחלב אז הייתי מספק הוכחות, מספרים, תוצאות ניסויים, וכו'. אגב - הקרטון חלב שאתה קונה ב 6 ש"ח מספק הרבה יותר מידע על המוצר ממעמד אודיופילי שתקנה שעולה פי 1000. אישית, אני נזהר ממוצרים שטוענים לשיפורים מדהימים אבל לא מספקים הוכחות. אקטימל טוב לעיכול? באמת? כמה ואיזה חיידקים יש בו, איפה הניסויים שמראים שהמינון באקטימל משפיע, וכו'. לפני שרואים הוכחות, זה סתם מעדן טעים. אז אל תכליל לגבי, אני צרכן ספקן מטבעי, לא רק במוצרי אודיו.
 

nizans

חבר משקיען
הודעות
617
מעורבות
10
נקודות
18
[אני צרכן ספקן מטבעי, לא רק במוצרי אודיו.[/QUOTE]

ספקן ,חשדן, אותי לא יסדרו ולא ידפקו.

בגלל זה הציעו לי לנסות ולא לך .לא טוב אל תיקנה אמרו לי.

מי שעוסק במערכות מכאניות , אלקטרוניות ,בקרה וכו' יודע טוב מאוד שאין קשר בין הנתונים הטכניים המסופקים , על מנת לרצות את הקניינים בתו"נ . לבין איכות העבודה והתוצאות המעשיות בשטח.

לכן מדידות מעבדיתיות ונתונים טכניים שאתה מחפש לא מספקים אותי בכלל , אלא רק תוצאה מעשית.

לסיום אני לא מבצע מבחנים עיוורים מכיוון שהשמיעה שלי מספקת אותי. אבל יש לי אח עיוור הוא מבחין מייד במה שלי יש ספק ולך כנראה לא נשמע כלל.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
ספקן ,חשדן, אותי לא יסדרו ולא ידפקו.

בגלל זה הציעו לי לנסות ולא לך .לא טוב אל תיקנה אמרו לי.

מי שעוסק במערכות מכאניות , אלקטרוניות ,בקרה וכו' יודע טוב מאוד שאין קשר בין הנתונים הטכניים המסופקים , על מנת לרצות את הקניינים בתו"נ . לבין איכות העבודה והתוצאות המעשיות בשטח.

לכן מדידות מעבדיתיות ונתונים טכניים שאתה מחפש לא מספקים אותי בכלל , אלא רק תוצאה מעשית.

לסיום אני לא מבצע מבחנים עיוורים מכיוון שהשמיעה שלי מספקת אותי. אבל יש לי אח עיוור הוא מבחין מייד במה שלי יש ספק ולך כנראה לא נשמע כלל.
יופי, אסון פרטי של מישהו זה בדיוק מה שהיה חסר פה... להשתמש בנכה לצורכי ניגוח.... כמה נמוך ומניפולטיבי.... חזרה לענייננו: יש לי ציפייה שחברה שמוכרת מוצר כלשהו תדע להסביר באופן הגיוני ומנומק מדוע המוצרים שלה עובדים, ללא שפה פסאודו-מדעית מלאה בbuzz words בלבד. אם החברה לא מסוגלת להסביר ע"י נתונים די פשוטים את מוצריה, איך היא בכלל מהנדסת אותם? על בסיס ניחושים? מה המשמעות של קונוס עם צליל "חמים"? מה בו הופך את הצליל לחמים בניגוד לדגם השני של אותה החברה שהוא יותר "מפורט"? אם זה באמת עובד ככה, למה אין הסבר? ואגב תוצאה מעשית: התוצאה המעשית פה היא שלך בלבד, ע"פ אוזניך והמוח שלך בלבד. אם היו נתונים, תוצאות מעבדה, הסברים לא פסאודו מדעיים אז אתה (או המוכר) היית יכול לבוא לאחרים ולהציג להם מה המוצר עושה. מכיוון שזה לא המצב, כל מה שיש פה זה אדם מסוים שטוען לשיפור אקוסטי אצלו בבית, על המערכת שלו, וממצליץ לאחרים לנסות גם. ובכן, מדי יום אנחנו מופצצים בפרסומות לנסות אין סוף מוצרים חדשים. זה לא שונה מסבון כביסה חדש שטוען שמנקה את הכתמים הכי קשים יותר טוב מכולם. אז מנסים את כל הסבונים?
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
mokes,
בדבריך כאן הצבעת על אחד מהכשלים הלוגיים הגדולים של שחקני האודיופיליה - אחיזה במקל בשתי קצותיו:
אם לא קיים הסבר טכני לטענות בדבר הבדל בצליל - וסובייקטיבסטיים מסוימים טוענים שאין להסבר כזה כל משמעות והמדע לא יכול (כרגע) להסביר זאת - הרי שגם היצרנים עצמם אינם יכולים להסביר את אשר הם עושים בפיתוחיהם האקזוטיים. הדבר אינו מונע מיצרנים שונים לגבות באתריהם את פיתוחיהם בטכנולוגיות ובטיעונים "מדעיים". והרי לכם סתירה לוגית.
כל זאת מבלי להתייחס ליצרן ספציפי זה או אחר.

מי שעוסק במערכות מכאניות , אלקטרוניות ,בקרה וכו' יודע טוב מאוד שאין קשר בין הנתונים הטכניים המסופקים , על מנת לרצות את הקניינים בתו"נ . לבין איכות העבודה והתוצאות המעשיות בשטח.
בעולם המקצועי, טענה זו רחוקה מהאמת כרחוק מזרח ממערב.
ודאי שמבחן התוצאה הוא מה שחשוב בסופו של דבר, אולם אין זה אומר כלל שנתונים טכניים אינם תקפים ואינם קשורים.

נכתב ע"י nizans:
מאז אני לא מפקפק בשום רעיון או המלצה של אודיופיל , הזויה ככל שתהיה.
היעדר כל חשיבה ביקורתית, ועוד באופן כה נחרץ, אינם עולים בקנה אחד עם צרכנות נבונה. מכאן, המרחק לפתיות הוא קצר.
 
נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
דיגיסן- אפילו אתה עם כל הניסיון המדידות שלך לא תדע איך מוצר נשמע על פי המספרים והמדידות.

לגבי משכחי ויברציות- הם עושים דבר אחד, פיזיקאלי, הניתן למדידה ולכימות. בגלל זה במצב כזה המדידות כן חשובות בהערכת היעילות שהם טוענים שהם עובדים.
באילו תדרים הם משכחים? זה המינימום של המינימום נתונים.
שאלה הבאה שאני שואל- מהו משכח ויברציות?
למעשה כל חומר בכל צורה שמוכרים אותו בכדי לשים מתחת ציוד אודיו- נהפך פר הגדרה אצל אודיופילים ככזה.
האמת היא שכל חומר יעשה איזה שינוי ברמת הויברציות בתדר מסויים. זה לא מפתיע
על המשתמש להאמין שהוא עושה שיכוח טוב .
מבחן עיוור או לא עיוור לבחירת אודיו? מצויין האם מישהו עשה השוואה האזנתית בין משכחים שונים?
אם כן מה התוצאות?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור